Conspit 300GT w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Konstrukcja ze stopu aluminium i płyta czołowa z włókna węglowego 3D
✅ Centralny ekran do danych telemetrycznych
✅ Kompatybilny z wieloma bazami Direct Drive innych marek
✅ Bardzo atrakcyjna cena detaliczna
❌ Mały ekran przedni, nawet nie 3”
❌ Kierownica dostarczana bez QR marki dla tych, którzy posiadają bazy Conspit, a jej cena wynosi 100 funtów.
Rynek symulatorów wyścigowych składa się z kilku graczy, w tym marek, które znamy i które są obecne od dłuższego czasu, ale także innych, które latają pod radarem, oferując dość udany asortyment.
Zazwyczaj, i dotyczy to również rynków innych niż wyścigi sim-racing, wybiera się popularną markę z dobrym zespołem marketingowym i produktami, które ją wspierają. Ale w branży są oczywiście mniej znane nazwy, takie jak na przykład Conspit, który jest chińskim producentem urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych i który oferuje szeroką gamę produktów.
Mówiąc o sprzęcie do symulatorów wyścigowych, mamy dziś w naszej konfiguracji Conspit 300GT. Jest to kierownica w stylu GT, która jest skierowana do Simagic GT Neo, oferując jednocześnie znacznie więcej funkcji za nieco większe pieniądze.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Kierownica o średnicy 30 cm i prostokątnym kształcie
- Konstrukcja ze stopu aluminium CNC i płyta czołowa 3D z włókna węglowego
- Uchwyty TPU EnduroGrips
- 8 podświetlanych przycisków z funkcją naklejki
- 4 enkodery obrotowe dla kciuków i uchwytów
- 3 enkodery obrotowe z 12 pozycjami pod ekranem centralnym, w tym jeden umożliwiający dostosowanie działania 2 enkoderów na uchwytach
- 2 zabawne przełączniki Fanatec po bokach panelu przedniego
- Z tyłu 2 przyciski indeksowe i 4 łopatki
- 2 magnetyczne łopatki z regulowanym rozstawem i 2 progresywne łopatki do podwójnego sprzęgła lub dowolnej innej konfiguracji.
- Waży 1,32 kg z markowym QR (sprzedawany oddzielnie)
- Kompatybilność z PC przez połączenie USB
- Tylna piasta ze wzorem 70 mm i 50 mm, aby pomieścić wiele QR na rynku
- RevLED w górnej części ekranu o przekątnej prawie 3
- Kompatybilny z SimHub do ustawiania parametrów LED
Konstrukcja 300GT

Zacznijmy od konstrukcji tej kierownicy. Jest to prostokątna kierownica z płytą czołową z włókna węglowego. Nie jest to tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym, lecz 12-warstwowy materiał 3D FC.
Z przodu znajdują się wszystkie elementy sterujące na kierownicy, z przezroczystymi przyciskami, zabawnymi fioletowymi przełącznikami i srebrnymi pokrętłami. Jest też mały, prawie 3-calowy ekran w pobliżu górnej części kierownicy, a także diody LED na górze.
300GT to stonowana kierownica w odcieniach czerni. Będzie idealnie pasować do wszystkich konfiguracji sim-racingowych, zarówno krzykliwych, jak i bardziej minimalistycznych.
Montaż na zamówienie
Aby zamontować 300GT na podwoziu z napędem bezpośrednim, masz dwie opcje. Pierwszą z nich jest użycie ekosystemu Conspit z jednym ze wsporników łańcucha DD tej marki, a drugą jest użycie wsporników łańcucha innych marek.
Jeśli masz już bazę DD od Fanatec, Simagic, Asetek lub dowolnej innej marki na rynku symulatorów wyścigowych premium, będziesz potrzebować piasty QR tej marki, aby przymocować do niej kierownicę. Wzór ma 50 i 70 mm z tyłu, co powinno pomieścić dużą liczbę piast i QR.
Jest jednak jedna kwestia, która nie do końca spodobała mi się w Conspit, a mianowicie fakt, że marka nie dołącza swojego QR do kierownicy. Zamiast tego producent chce, abyś dodał QR do koszyka za około sto euro.
Produkcja i wykończenie 300GT
Materiały użyte w 300GT to stop aluminium i włókno węglowe. Konstrukcja kierownicy jest metalowa, a FC zastosowano tylko na płycie czołowej i łopatkach. Chwyty są wykonane z wysokiej jakości TPU, aby zapewnić dobry poziom przyczepności, a także znacznie ograniczyć pocenie się podczas jazdy bez rękawic.
Jeśli chodzi o wykończenie kierownicy, to jest kilka obszarów do poprawy, zwłaszcza łączenia. Zauważyłem kilka szczelin na kierownicy, szczególnie z tyłu, na włóknie węglowym. Z konstrukcyjnego punktu widzenia nie ma problemu z kierownicą, ale aspekt wizualny pozostawia nieco do życzenia, zwłaszcza gdy masz włączone diody LED, a światło sączy się nieco z górnej części kierownicy.
Obsługa kierownicy
Dzięki prostokątnemu kształtowi i średnicy 30 cm, 300GT jest łatwa do uchwycenia dla fanów GT. Uchwyty zapewniają doskonały poziom przyczepności, zwłaszcza dzięki zastosowanemu TPU EndurGrip. Nie będziesz się pocić podczas długich sesji symulacyjnych, ale nadal będziesz czuć się bardzo komfortowo z 300GT.
Jeśli chodzi o przyciski, niektóre są łatwo dostępne w locie, a pozostałe trzeba zdjąć z uchwytów. Z tyłu znajdują się 4 łopatki, 2 magnetyczne i 2 progresywne. Magnetyczne mają regulowany rozstaw, a magnesy można również zamieniać, aby zmienić siłę wymaganą do ich obsługi.
Jeśli chodzi o ekran, wyświetla on dane telemetryczne, które oprogramowanie Conspit pobiera z toru wyścigowego, oferując kilka pulpitów nawigacyjnych zgodnie z preferencjami użytkownika. Ta kierownica jest kompatybilna z SimHub, ale niestety tylko dla diod LED.
Wrażenia podczas gry
Jak czuje się 300GT w wyścigach symulacyjnych i na ustawieniach? W zależności od bazy, będziesz miał zupełnie inne odczucia i wyobrażam sobie, że już o tym wiesz.
Jeśli chodzi o mnie, przeprowadziłem testy na Fanatec ClubSport DD+ i piaście Podium jako Quick Release. 300GT czuje się bardzo dobrze w kategoriach bezwzględnych, o ile oprogramowanie nie działa. Pozwólcie, że wyjaśnię: wszystko działa normalnie, dopóki od czasu do czasu oprogramowanie Conspit nie zawiesza się, a cała telemetria kierownicy idzie do diabła. Nie jest to problem z konfiguracją, ponieważ przeprowadziłem kilka testów na bazie Asetek i było tak samo. Nie martwię się zbytnio o oprogramowanie, ponieważ działa dobrze.
Przejdźmy do reszty. Bardzo podobały mi się różne funkcje kierownicy, takie jak wymiana magnesów na łopatkach i ogólna ergonomia kierownicy. Szybko się w niej odnalazłem, a 300GT to dobra kierownica dla fanów GT.
Uchwyty EnduGrip są po prostu wspaniałe w użyciu, zwłaszcza jeśli nie lubisz rękawiczek. Dłonie nie będą się pocić, nawet podczas długich sesji symulacyjnych. Materiał ten pozostaje bardzo dobrą alternatywą dla skóry i alcantary, które wymagają rękawiczek.

Kompatybilność kół 300GT
Conspit 300GT jest kompatybilny z bazami marki za pośrednictwem QR, który jest sprzedawany oddzielnie, a także z innymi bazami Direct Drive, jeśli masz ich koncentrator. Jest to możliwe dzięki połączeniu USB z komputerem, z wtyczką podobną do tej używanej w lotnictwie na kierownicy.
Jeśli chodzi o platformy, są to oczywiście tylko komputery z systemem Windows i jest mało prawdopodobne, aby to się zmieniło, gdy zobaczymy, że Moza i Asetek ograniczają się do tej platformy.
Stosunek jakości do ceny
W zależności od sprzedawcy, 300GT jest obecnie sprzedawany online za około 450 euro. Cena jest bardzo dobra, konkurencyjna i dostajesz to, za co płacisz. Co prawda wykończenie jest nieco gorsze niż na przykład w Simagic lub Fanatec, ale można to poprawić i nie zauważyłem żadnych połączeń, które byłyby o włos za duże, to wszystko.
Mój werdykt w sprawie kierownicy Conspit 300GT
Conspit 300GT znacznie przewyższa swoją klasę wagową, oferując funkcje typowe dla kół za 600-700 euro. Jest piękna, funkcjonalna i myślę, że to świetna kierownica dla fanów GT. Jeśli chodzi o mnie, 300GT to kierownica, którą polecam, ale poczekaj, aż oprogramowanie będzie bardziej stabilne, zanim się zdecydujesz. A jeśli nie masz nic przeciwko jeździe bez telemetrii kierownicy, możesz ją kupić już teraz.
0 komentarzy