Simagic P1000 w pigułce

Zalety i wady
✅ Bardzo dobra jakość wykonania
✅ Modułowy mechanizm korbowy w wersjach LC i hydraulicznej
✅ Silniki do haptycznego sprzężenia zwrotnego na każdym pedale jako opcja
✅ Dobry stosunek jakości do ceny
❌ Cena, która łatwo rośnie w zależności od konfiguracji
❌ Wykończenie, które czasami pozostawia wiele do życzenia w przypadku niektórych komponentów.
W segmencie premium urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych istnieje kilka marek dzielących rynek. Mamy graczy, którzy mają po trochu wszystkiego w swoim asortymencie, jak w przypadku Fanatec i Moza Racingoferując urządzenia peryferyjne zarówno dla amatorów, jak i bardziej doświadczonych kierowców. A po drugiej stronie równania mamy marki, które są aktywne na najwyższym końcu spektrum.
Posiadamy również inne marki, takie jak Simagicktóra jest stosunkowo młodym producentem w branży, ale korzysta z doświadczenia profesjonalnych kierowców i entuzjastów wyścigów samochodowych. Producent ten współpracuje z Moza Racing nad wieloma produktami, w tym nad szybkozłączką wywodzącą się z D1-Spec używanego w zawodach.
Simagic oferuje dość obszerny katalog symulatorów wyścigowych, obejmujący większość urządzeń peryferyjnych. Są to głównie 3 bazy Direct Drive, dostępne w kilku poziomach mocy. Ale są też pedalboardy, kierownice i inne akcesoria do sim-racingu. Mówiąc o pedalboardach, nasza dzisiejsza konfiguracja obejmuje P1000, średniej klasy pedalboard Simagic. Jest to hybrydowy mechanizm korbowy, zarówno Load Cell, jak i hydrauliczny, w zależności od konfiguracji, i zobaczymy, co ma do zaoferowania.
Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego
- Cała konstrukcja wykonana z aluminium, w tym pedały, ramiona i stojak
- Wysoce konfigurowalne urządzenie peryferyjne z układem hamulcowym LC lub hydraulicznym
- Dostępne w wersjach z 2 lub 3 pedałami, z dodatkowymi silnikami do haptycznego sprzężenia zwrotnego na każdym pedale.
- Czujnik magnetyczny na wszystkich pedałach
- Ciśnienie hamowania 100 kg, z układem LC lub hydraulicznym
- Pedały z regulacją rozstawu i kąta nachylenia
- Kompatybilny z komputerami PC i wszystkimi bazami danych Simagic
- Kompatybilny z praktycznie wszystkimi podwoziami dzięki zastosowaniu rozstawu osi lub wzoru montażowego
Konstrukcja mechanizmu korbowego P1000

Design P1000 jest stonowany, z lekką domieszką blasku. Tylko jeden kolor dominuje w tym urządzeniu i jest to rodzaj ciemnej szarości na 90% pedalboardu. Pozostałe 10% jest czerwone, z kilkoma logo marki tu i ówdzie.
Jak już wspomniałem, uważam, że P1000 jest dość prosty i będzie idealnie pasował do każdej konfiguracji symulatora wyścigowego. Pedały są niezależne od siebie, więc można mieć konfigurację z 2 lub 3 pedałami, w zależności od preferencji. Na mechanizmach oporowych pedałów znajdują się również czerwone akcenty, a każdy z nich ma płytkę pedału o innym rozmiarze.
Montaż na zamówienie
Aby zapewnić, że ten mechanizm korbowy może być używany w większości kokpitów, Simagic wykorzystał rozstaw osi Fanatec ClubSport V3 dla systemu suportu. Mechanizm korbowy Fanatec jest po prostu punktem odniesienia w branży, a wielu producentów kokpitów korzysta z jego wzoru mocowania.
Niemniej jednak Simagic dodał system montażu bocznego ze wspornikami, aby pomieścić jeszcze więcej obudów. Operacja montażu jest dość łatwa do przeprowadzenia, ale trzeba uważać na pedalboard, ponieważ wiele kabli jest widocznych, a także w miejscach, które nie są zbyt strategiczne.
W przeciwnym razie będziesz w stanie zainstalować ten pedalboard na mniej więcej dowolnej obudowie dostępnej na rynku i to w około piętnaście minut.
Produkcja i wykończenie P1000
Simagic wykorzystuje aluminium do produkcji pedałów i metalową płytę o grubości prawie 5 mm. Rezultatem jest P1000 o bardzo wysokiej jakości wykonania, z częściami, które idealnie do siebie pasują i nie pozostawiają żadnych szczelin. To samo dotyczy lakieru, który jest po prostu doskonały, godny produktu premium.
Jednak nie wszystko w P1000 jest idealne, a wykończenie to pokazuje. Jak wspomniałem w sekcji „niestandardowy montaż”, wiele kabli jest odsłoniętych i w miejscach, w których łatwo je uszkodzić. Dotyczy to również płyty głównej, która znajduje się pod główną płytą, z niezabezpieczonymi kablami. Pomijając ten punkt, ogólne wykończenie P1000 jest bardzo dobre, zgodnie z zasadami marki.
Ustawienia wspornika dolnego
Przejdźmy teraz do aspektu ustawień P1000. Ten pedalboard jest wysoce konfigurowalny, z konfiguracją 2 lub 3 pedałów, systemem Load Cell lub hydraulicznym oraz silnikami z haptycznym sprzężeniem zwrotnym na każdym pedale.
Pedały można regulować na wiele sposobów, w tym rozstaw (w ramach rozmiaru płyty, jeśli zdecydujesz się na 3 pedały), kąt i opór. I to wszystko, jeśli chodzi o sprzęt, ponieważ oprogramowanie pozwala na jeszcze szersze dostosowanie ustawień P1000, z pozycją ogranicznika końcowego, odczytem przyłożonej siły, krzywą pedału itp. SimPro Manager jest naprawdę wszechstronny, a oprogramowanie pozwala na posiadanie kilku profili w zależności od torów wyścigowych. Na przykład można mieć profile dla ACC, F1, RFacor, iRacing i tak dalej, z których wszystkie można ustawić tak, aby aktywowały się po uruchomieniu danego tytułu.
Wrażenia podczas gry
Mechanizm korbowy P1000 firmy Simagic można skonfigurować jako mechanizm Load Cell lub hydrauliczny. Wersja LC jest bardzo przekonująca w symulacji, z liniowym skokiem i ogólnie dobrze skalibrowanym systemem. Dzięki opcjonalnym silnikom z haptycznym sprzężeniem zwrotnym poczujesz mniej więcej wszystko, co robią koła, niezależnie od tego, czy jest to interwencja ABS, blokada, utrata przyczepności itp. Jednak silniki te okazały się dość grube w odczuciach, jakie dają. Nie jest to wada sama w sobie i szybko można się do tego przyzwyczaić.
Wersja hydrauliczna ma hybrydowy system operacyjny łączący płyn hydrauliczny i elastomer. Oznacza to, że pierwsza część skoku jest brana pod uwagę przez hydraulikę, a gdy tylko zbliżasz się do końca skoku, elastomery przejmują kontrolę. Sam w sobie działa wystarczająco dobrze, aby zapewnić realistyczne sprzężenie zwrotne i wyczucie, znacznie lepsze niż konkurencyjny mechanizm korbowy LC, ale nie zauważyłem żadnych większych różnic w stosunku do standardowej wersji P1000. Wersja hydrauliczna jest nieco bardziej precyzyjna, ale nie jest to rażące.
Muszę też przyznać, że odczułem dość dziwne zachowanie pedału hamulca, a mianowicie powrót do pozycji neutralnej. W wersji hydraulicznej zjawisko to jest przedstawiane jako efekt powrotu pedału do góry przez sprężynę na ostatnich kilku milimetrach skoku. Po zdjęciu nogi z pedału poczujesz lekkie stuknięcie i muszę przyznać, że jest to dość dziwne.
Rzućmy okiem na pedał przyspieszenia. Jest on regulowany pod względem kąta i rozstawu, a także pod względem siły, jaką może przyjąć. Czucie pedału jest liniowe i bardzo precyzyjne, zapewniając naturalne wrażenia z jazdy w każdej sytuacji.

Kompatybilność z P1000
P1000 jest kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami Simagic dostępnymi obecnie w sprzedaży. Jeśli chodzi o platformy, tylko komputery PC będą w stanie obsługiwać to urządzenie peryferyjne.
Stosunek jakości do ceny
W zależności od konfiguracji mechanizmu korbowego, P1000 może kosztować od 600 do prawie 1200 euro z pedałem sprzęgła, RGB, układem hydraulicznym, zestawem elastomerów itp. Jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny, zależy to od wybranej konfiguracji; może być dobrze lub źle, jeśli zaznaczysz wszystkie pola. Następnie wszystko zależy od potrzeb i preferencji kierowcy.
Mój werdykt na temat pedalboardu Simagic P1000
Raczej podobały mi się sesje sim-racingowe z P1000. Nie jest to najlepszy pedalboard na rynku, ani najgorszy. Hybrydowe podejście Simagic jest całkiem dobrze wykonane w kategoriach bezwzględnych, z wyczuciem, które jest dobre dla docelowych odbiorców.
Co prawda P1000 ma swoje małe wady, w szczególności pedał hamulca, który daje ci piątkę za każdym razem, gdy podnosisz stopę, a także widoczne kable, ale nadal jest to wysokiej jakości mechanizm korbowy i poleciłbym go z kilkoma opcjami, jeśli twój budżet jest ograniczony.
0 komentarzy