Zaznacz stronę
Meilleurs Setups Sim Racing PS5

Najlepsze zestawy Sim Racing na PS5: najważniejsze zestawy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

 

11/11/2025

Sim-racing zyskał na popularności w ostatnich latach i jest obecnie wykorzystywany przez zespoły sportów motorowych jako narzędzie treningowe.

Na platformie PC wielu graczy dzieli różne segmenty wyścigów symulacyjnych. Thrustmaster, Logitech, Simagic, Fanatec, Simucube, Asetek, Moza Racing i Grid to tylko niektóre z marek oferujących pełną gamę urządzeń peryferyjnych do sim-racingu. Jest to bardzo kompletny rynek, niezależnie od tego, czy jesteś nowy w tej dyscyplinie, czy masz za sobą wiele lat doświadczenia w prowadzeniu samochodu.

Dziś, w 2025 roku, istnieją głównie 2 platformy domowe: PS5 i seria Xbox. Jeśli chodzi o sprzęt do sim-racingu na konsole, lista producentów jest znacznie bardziej ograniczona niż w przypadku komputerów PC. Na rynku jest zaledwie kilka marek, w tym Logitech, Thrustmaster i Fanatec, które oferują kilka interesujących produktów.

Poniżej przyjrzymy się najlepszym konfiguracjom do wirtualnych wyścigów na PS5, podzielonym na 3 kategorie sprzętu.

Najlepsze podstawowe konfiguracje do symulatorów wyścigów na PS5

GT DD Pro 5 nm

Podstawowe konfiguracje Sim Racing PS5 Fanatec

Fanatec to wielka marka w branży symulatorów wyścigowych, i to już od ponad 20 lat. Jej katalog obejmuje dosłownie każdą dyscyplinę sportów motorowych, zwłaszcza jeśli chodzi o kierownice. F1, GT, endurance, Nascar, drift, rajdy, co tylko chcesz.

Do pierwszego wpisu wybrałem słynny model GT DD Pro 5 nm, oficjalnie licencjonowany dla Gran Turismo®. Jest to wersja bazy CSL DD o maksymalnym momencie obrotowym 5 nm, z płaskim kołem zamachowym o średnicy 28 cm. Jeśli chodzi o wyczucie, baza dobrze spełnia swoje zadanie, rozwijając liniowy, precyzyjny i przede wszystkim niezbyt wysoki moment obrotowy dla początkujących w sim-racingu.

Pedał CSL jest również dostępny w wersji standardowej, z 2 pedałami i bez ogniwa obciążnikowego na hamulcu. Ma całkowicie metalową konstrukcję i można go rozbudować o LC i pedał sprzęgła.

Ten zestaw od Fanatec jest po prostu idealny do robienia pierwszych okrążeń po torze w wyścigach symulacyjnych. Co więcej, jest natywnie obsługiwany przez wszystkie Playstation, w tym PS5. Aby uzupełnić konfigurację, sugeruję obudowę Playseat, taką jak Evolution, aby nie wysadzić budżetu. A mówiąc o wydatkach, spodziewaj się zapłacić około 1000 euro za całość.

Zestaw Logitech RS50 + pedały RS

Podstawowe konfiguracje Sim Racing PS5 Logitech

Logitech jest dobrze znany w świecie gier, szczególnie w dziedzinie symulacji wyścigowych. Przez długi czas szwajcarska marka ograniczała się do niższego segmentu rynku symulatorów wyścigowych, z podstawkami z przekładnią zębatą. Zmieniło się to jednak w ostatnich latach wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszych podstawek DD, w tym RS50.

Ten pakiet jest bardzo aktualny i zawiera bazę Direct Drive z momentem obrotowym 8 nm, co jest więcej niż wystarczające, aby rozpocząć symulację wyścigów, zwłaszcza na PS5. Silnik jest responsywny i doskonale dostosowuje się do preferencji kierowcy dzięki zintegrowanemu oprogramowaniu, co jest bardzo praktyczne na konsolach.

Jeśli chodzi o kierownicę, jest ona po prostu wystawna, ze szczotkowanym aluminium na panelu czołowym i skórą TPU na pałąku. Z przodu znajduje się 16 przycisków, z tyłu 2 łopatki, a u podstawy mały ekran do regulacji w locie.

Logitech nie oferuje pedalboardu bezpośrednio z tym zestawem, ale opracował pedały RS, które pasują do tej nowej pozycji w katalogu. Jest to stonowane, modułowe urządzenie wyposażone w Load Cell na hamulcu.

Aby ukończyć konfigurację, polecam po prostu tę samą obudowę, co w poprzednim zestawie, Playseat Evolution.

Jeśli zdecydujesz się rozpocząć swoją przygodę z symulatorami wyścigowymi z Logitech RS50, kompletna konfiguracja, w tym podwozie, będzie kosztować 1100 euro.

Najlepsze średniej klasy konfiguracje do symulatorów wyścigów na PS5

Zestaw pedałów Fanatec GT DD Extreme + CSL Elite / ClubSport V3

Sim Racing PS5 średniej klasy konfiguracje Fanatec

GT DD Extreme firmy Fanatec to poprawiony wariant zestawu, który widzieliśmy po raz pierwszy, GT DD Pro. Wciąż oficjalnie licencjonowany dla Gran Turismo i kompatybilny z PS5, tym razem otrzymujesz bazę Direct Drive, która rozwija 15 nm stałego momentu obrotowego, zaktualizowaną kierownicę i 4 tylne łopatki.

Podstawa jest częścią serii ClubSport i obejmuje środek spektrum urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych. Czucie jest bardzo dobre, oczywiście w stylu Fanatec. Jeśli chodzi o ergonomię kierownicy, to w tym modelu jest ona całkowicie okrągła, ze skóropodobnym materiałem na drążku.

Jednak ten zestaw nie jest standardowo dostarczany z pedalboardem, więc będziesz musiał zanurzyć się w katalogu Fanatec, aby uzupełnić swoją konfigurację. Marka oferuje pedały CSL Elite Pedals V2 lub ClubSport Pedals V3 w wersji Load Cell, aby pozostać w tym samym segmencie.

Przejdźmy do ceny i kokpitu. Zestaw kosztuje 1300 euro, a do tego trzeba doliczyć jeszcze 300 lub 330 euro za mechanizm korbowy(CSL lub ClubSport). Jeśli chodzi o podwozie, jestem zwolennikiem ClubSport GT Cockpit Fanateca, który kosztuje około 1300 euro z kubełkowym siedzeniem.

Zwróć uwagę, że jeśli zdecydujesz się na ten pakiet z mechanizmem korbowym ClubSport V3, Fanatec oferuje kompletny pakiet za około 2735 euro, copozwala zaoszczędzić prawie 200 euro w porównaniu do zakupu komponentów osobno.

Zestaw Logitech G Pro

Sim Racing PS5 Konfiguracje średniej klasy Logitech

Około 3 lata temu Logitech zdecydował się wypuścić G Pro Racing Wheel, swój pierwszy zestaw z napędem bezpośrednim. Od tego czasu w katalogu Pro marki pojawiło się wiele nowych pozycji, w tym wspomniany powyżej RS50.

Kierownica G Pro Racing Wheel jest wyposażona w podstawę DD, która wytwarza 11 nm stałego momentu obrotowego, 29-centymetrową aluminiową kierownicę i 4 magnetyczne łopatki z tyłu. Kierownica ma efektowną konstrukcję ze szczotkowanego aluminium, z elementami sterującymi umieszczonymi na zewnątrz, jak w samochodzie wyścigowym.

Kierownica Logitech G Pro Racing Wheel to bardzo dobry zestaw dla fanów wyścigów symulacyjnych, ale może brakować jej mocy w niektórych sytuacjach, szczególnie w porównaniu z GT DD Extreme, która przewyższa ją o 4 nm momentu obrotowego.

Niemniej jednak Logitech nadrabia to ceną, dosłownie. Również w tym przypadku tylko podstawa i kierownica są dostępne w zestawie na stronie internetowej marki, a to zmiana kierunku, ponieważ w momencie premiery dostępny był również kompletny zestaw z pedałami. Podstawa i kierownica kosztują 1100 euro, a pedały 390 euro. Jeśli chodzi o kokpit, Fanatec ClubSport GT Cockpit to doskonały wybór w tej kategorii.

Najlepsze wysokiej klasy konfiguracje do symulatorów wyścigów na PS5

Fanatec ClubSport DD+, Porsche GT3 R i pedały ClubSport V3

Sim Racing PS5 - zaawansowane konfiguracje Fanatec

Zakończmy z najlepszymi z gamy PS5 Fanateca. Jeśli chodzi o bazę, niestety Podium DD2 nie jest natywnie kompatybilny z Playstation i jesteśmy ograniczeni do ClubSport DD+. Jest to bardzo dobra baza, ale nie o to chodzi, ale zawodnicy PC mogą posmakować 25 nm momentu obrotowego Podium DD2.

Jeśli chodzi o kierownice, w sklepie Fanatec jest ich prawie czterdzieści, a wszystkie obejmują różne kategorie sportów motorowych. Formuła, GT, endurance, rajdy, klasyki itd. Wybrałem Porsche GT3 R do tej listy, ponieważ obejmuje mniej więcej wszystkie dyscypliny wyścigów symulacyjnych, z wyjątkiem Formuły, jeśli szukasz całkowitego zanurzenia. Jest to kierownica z płaskim dnem, o średnicy 32 cm, z piastą wyposażoną w 6 łopatek, ekran OLED i łącznie 16 elementów sterujących.

Sekcja pedałów jest oczywiście obsługiwana przez pedały ClubSport V3 z ogniwem obciążnikowym 90 KG w wersji standardowej lub odwróconej. Ten zestaw korbowy jest jednym z najlepszych zestawów korbowych Load Cell na rynku, a także jest bardzo popularny wśród wirtualnych zawodników.

Zakończmy na podwoziu i cenie. Jeśli chodzi o kokpit, trzymanie się motywu Fanatec z ClubSport Cockpit jest moim zdaniem bardziej niż logiczne. Jeśli chodzi o kredyt bankowy, spodziewaj się zapłacić od 3 280 do 3 380 euro, w zależności od korby ClubSport.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *