Na rynku dostępnych jest wiele kokpitów do symulatorów wyścigów, z wyposażeniem dla każdej dyscypliny sportów motorowych. Istnieją kokpity dla GT i konfiguracji wytrzymałościowych, Formuły i wszystkiego pomiędzy.
Istnieje wielu graczy w segmencie podwozi, z markami, które są obecne w branży od początku wyścigów symulacyjnych pod koniec lat 90-tych. Tak jest na przykład w przypadku Playseat, jednego ze światowych liderów w dziedzinie kokpitów symulacyjnych.
W tym segmencie działa kilka innych marek, z których każda ma swoją własną specjalizację. Wśród nich przyjrzyjmy się bardzo specyficznemu typowi: podwoziu F1.
Najlepsze podwozie F1
Jeśli chodzi o podwozia F1, oferta jest bardzo szeroka, a produkty są doskonałej jakości i idealnie nadają się do wyścigów w najważniejszym wydarzeniu sportów motorowych. Poniższa lista obejmuje w rzeczywistości 5 elementów wyposażenia, w tym 3 tej samej marki, które zgrupowałem w jednym wpisie.
Kokpit Fanatec ClubSport GT

Fanatec to marka, której naprawdę nie trzeba przedstawiać. Jest obecna na rynku simracingowym od ponad 20 lat, a jej katalog obejmuje dosłownie wszystkie dyscypliny sportów motorowych, jeśli chodzi o kierownice.
Jeśli chodzi o kokpity, niemiecka marka oferuje 2 w swoim katalogu: CSL Cockpit i ClubSport GT Cockpit. Interesuje nas ten drugi, ponieważ został opracowany z myślą o wyścigach GT z dobrym poziomem personalizacji, aby nadawał się do F1.
GT Cockpit to rurowa obudowa pierwotnie opracowana przez Corsair, która trafiła do Fanatec po przejęciu przez amerykańskiego giganta gier. Opiera się na konstrukcji rurowej, z wysokim poziomem personalizacji i ustawień, które pasują do wszystkich wirtualnych pilotów.
Dostępne są uchwyty do wsporników łańcucha Direct Drive, monitorów i pedałów, a także inne do manetek, klawiatur itp. Design jest nowoczesny i minimalistyczny, do wyboru w dwóch kolorach: czarnym lub białym.
Fotel jest przesuwany i można go regulować, aby znaleźć odpowiednią pozycję do jazdy, podobnie jak pedały. Wspaniałą rzeczą w GT Cockpit jest to, że został zaprojektowany tak, aby pomieścić wszystkie urządzenia peryferyjne potrzebne do symulacji wyścigów. Oznacza to, że zawiera on wspornik monitora (maks. 49″ w ultraszerokim formacie), wspornik komputera lub konsoli oraz przepusty do zarządzania okablowaniem.
Porozmawiajmy o cenie. Kokpit GT jest wyceniony na 915 euro, ale w wersji bare-bones. Oznacza to, że za tę cenę otrzymujesz tylko podwozie, a jeśli chcesz się ścigać, musisz dodać fotel kubełkowy. Fanatec oferuje taki fotel za 340 euro, który zawiera również mocowanie monitora.
Formuła Playseat

Playseat to europejska marka, a dokładniej holenderska, która działa w branży wyścigów symulacyjnych od ponad 25 lat. Jest oficjalnym partnerem Logitech, F1, Nascar, RedBull, Alpine i wielu innych. Główne zespoły sportów motorowych często korzystają z usług Playseat w zakresie konfiguracji symulatorów.
W swojej serii F1 Playseat oferuje zawodnikom 3 produkty. Pierwszym z nich jest Formula Instinct, podwozie przeznaczone dla początkujących zawodników z ograniczonym budżetem. Opiera się na konstrukcji rurowej, z odchylanym do tyłu siodełkiem, wspornikiem podstawy i wspornikiem mechanizmu korbowego.
Formula Instinct jest dostępna w jednym kolorze (czarnym i białym) i w bardzo atrakcyjnej cenie. Za 599 euro otrzymujesz wszystko: obudowę i łyżkę, a marka oferuje katalog akcesoriów, który jest naprawdę fajny.
Przejdźmy do Playseat Formula, która jest minimalistyczną obudową pod względem wzornictwa, ale bardzo popularną wśród społeczności biegaczy. Tym razem siedzisko jest jeszcze niższe, z podparciem lub pionową podstawą, która znajduje się między nogami. Niektórzy wolą takie rozwiązanie, inni nie. Jeśli chodzi o mnie, jest to kwestia subiektywna, ponieważ tak naprawdę nie przeszkadza, ponieważ rama jest całkowicie otwarta.
Formula kosztuje 999 euro, również w jednym kolorze: czarnym. Jest to wciągający kokpit, oferujący dobrą solidność, aby pomieścić podstawy DD wychodzące ze średnim momentem obrotowym.
Biorąc pod uwagę, że Playseat jest partnerem F1, RedBull i Alpine, nie do pomyślenia byłoby nie zaoferować produktu skierowanego do profesjonalnych kierowców. Przywitaj się z Formula Intelligence, najlepszym, co Playseat ma do zaoferowania wirtualnym kierowcom.
Jest to podwozie rurowe, prosto z kokpitu Formuły 1. Jest piękne, przystosowane do kierowców wyścigowych (o ile pozostają w F1) i bardzo solidne. Nawet wyposażony w najpotężniejsze podzespoły na rynku, Formula Intelligence nie drgnie, trzymając się swoich pistoletów.
Biorąc pod uwagę, że jest to kokpit wykonany we współpracy z F1, można pomyśleć, że ma on swoją cenę. Trzymajcie kapelusze: 2,499 €, aby go zdobyć, i to w trzech różnych kolorach, w tym jednym z logo F1 po bokach.
Trak Racer Alpine

Trak Racer to australijska marka, która od dawna działa w sektorze podwozi.
Na naszej liście kokpitów F1 Alpine jest NAJLEPSZYM produktem tej marki. Jest to rurowe podwozie w barwach zespołu Alpine F1, ale na tym nie koniec. Obie firmy, Alpine i Trak Racer, współpracowały nad opracowaniem tego podwozia, którego celem jest bardzo wysoki poziom immersji.
Jak wspomniano wcześniej, Alpine to rurowy kokpit o konstrukcji podobnej do łuków przypominających klatkę w samochodach wyścigowych. Oprócz pozycji kierowcy F1, Alpine jest podwoziem hybrydowym, zdolnym do przystosowania się do kilku dyscyplin sportów motorowych.
Dostępny jest fotel kubełkowy z regulacją kąta nachylenia, a także wspornik pedałów, który można odchylić, aby uzyskać pozycję kierowcy w stylu F1. Istnieje kilka opcji podstawy, w zależności od ekosystemu. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na podparcie podstawy.
Mówiąc o zakupie, przejdźmy do ceny. Podobnie jak GT Cockpit firmy Fanatec, Trak Racer Alpine jest podwoziem typu bare-bones w cenie 999 euro, więc nie jest dostarczany z fotelem kubełkowym ani innymi akcesoriami. Marka oferuje dwa fotele w swoim katalogu za 400 euro, a także wybór podstawy DD, pedałów i zestawów kierownic. W tym ostatnim przypadku do wyboru są Moza i Simucube.
Którą z nich wybrać?
Wybór podwozia zależy głównie od twojego zaangażowania w wyścigi symulacyjne, dyscyplin, w których się ścigasz i budżetu. Jeśli jesteś bardziej wszechstronnym kierowcą, dobrym pomysłem jest wybór hybrydowej obudowy, takiej jak Fanatec GT Cockpit lub Trak Racer Alpine. Te dwie obudowy zapewnią bardziej zróżnicowane wrażenia z jazdy i wysoki poziom immersji.
Przy wyborze podwozia należy jednak pamiętać o kwestii finansowej. W zależności od wybranych opcji, cena obudowy może gwałtownie wzrosnąć. W każdym razie mam nadzieję, że ten artykuł pomoże ci dokonać wyboru!
0 komentarzy