Zaznacz stronę
Le top 4 des meilleurs simulateurs de course sim racing

4 najlepsze kompletne symulatory wyścigów

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Z biegiem lat wyścigi na symulatorach zyskały na popularności, docierając zarówno do amatorów, doświadczonych zawodników, jak i profesjonalistów. W dzisiejszych czasach znacznie łatwiej - i taniej - jest przeprowadzać sesje treningowe na symulatorze wyścigowym niż na prawdziwym torze. Trzeba przyznać, że istnieją pewne ograniczenia pod względem wrażeń i immersji, ale jeśli chcesz po prostu poćwiczyć, aby nie stracić wyczucia, to wyścigi symulacyjne są idealne. Co więcej, symulatory wyścigowe znacznie się rozwinęły i są w stanie zaoferować bardzo wysoki stopień realizmu.

Zazwyczaj zestawy do symulacji wyścigów składają się z aktywnych urządzeń peryferyjnych(kierownic, podstawy Direct Drive, pedałów, dźwigni zmiany biegów, hamulca ręcznego), monitora( zakrzywionyekran o ultraszerokim kącie), komputera PC lub konsoli do uruchamiania tytułu wyścigowego i podwozia, które to wszystko pomieści. Dodatkowe komponenty, takie jak siłowniki D-Box, są czasami montowane w celu nadania podwoziu bardziej dynamicznego charakteru, aby mogło ono odtwarzać ruchy ciała.

W ujęciu bezwzględnym złożenie zestawu do symulacji wyścigów jest stosunkowo prostą operacją, o ile wiesz, co robisz i dokąd chcesz dotrzeć. W prawie wszystkich przypadkach wiąże się to z montażem kokpitu i aktywnych elementów, które składają się na zestaw do symulacji wyścigów. A to może stanowić problem dla niektórych zawodników. Nie każdy jest majsterkowiczem, a tym bardziej specjalistą od podzespołów komputerowych (CPU, GPU, itp.), co sprawia, że zadanie złożenia zestawu jest dość żmudne. Na szczęście istnieją firmy, które się w tym specjalizują, w tym australijski Trak Racer. Jej katalog zawiera kompletne konfiguracje z całym sprzętem potrzebnym do wyścigów, a my przyjrzymy się im poniżej.

TR8 Pro

Kompletna konfiguracja trak racer tr8 pro do wyścigów symulacyjnych

Track Racer TR8 Pro to kompletna konfiguracja, z rurowym podwoziem, łyżką, pedałami, podstawą DD, kierownicą GT, zakrzywionym ekranem i komputerem do uruchamiania symulatorów wyścigów, a wszystko to za około 6250 euro, bez opcji i kosztów dostawy. Wiem, brzmi drogo, ale poczekaj, aż przeczytasz resztę, aby podjąć decyzję.

Zacznijmy od podwozia. Jest ono rurowe, o minimalistycznym designie. Konstrukcja jest bardzo otwarta, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z kokpitu. Dominującym kolorem jest czarny, z kilkoma logotypami australijskich marek tu i ówdzie. Z tyłu znajduje się wspornik z prowadnicami na fotel kubełkowy, który jest dołączony do zestawu. Oferuje on bardzo dobre podparcie, a także możliwość regulacji.

Z przodu - a dokładniej pod spodem - znajduje się podest i pedały. Pokład jest regulowany pod kilkoma kątami, dzięki czemu można łatwo znaleźć odpowiednią pozycję do jazdy. Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, ma on 3 w pełni regulowane pedały i hamulec Load Cell, który jest w stanie wytrzymać nacisk 200 kg.

Na najwyższym piętrze znajduje się Simucube 2 Sport oraz kierownica GT Tahko tej samej marki. Korzystanie z urządzeń peryferyjnych z gamy Simucube oznacza doskonałe wrażenia i mogę zapewnić, że tak właśnie jest. A za podstawą DD znajduje się 49-calowy ultraszerokokątny ekran, który olśniewa oczy. Cała konfiguracja jest zasilana przez PC gaming i jego urządzenia peryferyjne (klawiatura i mysz).

TR80

Kompletna konfiguracja trak racer tr80 do wyścigów symulacyjnych

Teraz przechodzimy do TR80. Zniknęło rurowe podwozie, które, nawiasem mówiąc, jest piękne i równie solidne, a w jego miejsce pojawiło się podwozie z profili aluminiowych. Dużą zaletą aluminiowego profilu w porównaniu do rurowego podwozia jest jego zwiększona wytrzymałość, a także możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb.

W przypadku podwozia rurowego wsporniki są rzadkością, z wyjątkiem tych już dostarczonych przez producenta. Oznacza to, że nie można dostosować konfiguracji do własnych potrzeb. Nie dotyczy to jednak profilu aluminiowego, który opiera się na standardowych prętach kwadratowych. Wszystko, co musisz zrobić, to dodać wspornik, jeśli go potrzebujesz, nawet jeśli pochodzi od innego producenta.

TR80 bazuje na aluminiowej ramie o równie stonowanej stylistyce. Jest kilka czerwonych akcentów na platformie napędu bezpośredniego i paski na wspornikach strukturalnych.

Jeśli chodzi o różnice między TR8 Pro i TR80, różnią się one tylko obudową, ekranami i łyżką, a także dodaniem głośników do konfiguracji. Reszta jest identyczna z podstawowym pakietem Track Racer. Kubełkowy fotel TR80 jest znacznie ładniejszy i bardziej wyścigowy niż ten zamontowany w TR8 Pro. Jeśli chodzi o monitory, mówimy o konfiguracji trzech zakrzywionych ekranów o przekątnej 32″, oferujących bardzo wysoki poziom immersji w grach.

TR80 to znacznie bardziej konfigurowalna obudowa niż TR8 Pro, z szeregiem opcjonalnych komponentów, a przede wszystkim znacznie bardziej zaawansowanymi regulacjami podstawy i pedalboardów. Ma to jednak swoją cenę i można oczekiwać, że za ten zestaw trzeba będzie zapłacić około 8 500 euro, nadal bez kosztów dostawy i bez opcji.

Alpine Racing TRX

Kompletna konfiguracja alpine racing trx trak racer do wyścigów symulacyjnych

Alpine Racing TRX to podwozie w barwach zespołu F1 o tej samej nazwie, czyli Alpine. Nic dziwnego, że kokpit został zaprojektowany specjalnie do wyścigów Formuły, ale inżynierowie Track Racer dali mu również tryb hybrydowy, przekształcając go w podwozie GT. Powód jest prosty: pakiet jest drogi i gdyby był przeznaczony tylko do F1, wpłynęłoby to na sprzedaż. Ponadto, co jest związane z ceną, posiadanie hybrydowego podwozia umożliwia przyciągnięcie większej liczby klientów do wyścigów symulacyjnych.

Wracając do Alpine TRX. Jeśli chodzi o design, są tu akcenty z TR8 Pro, głównie w konstrukcji. Trzeba przyznać, że rurowe podwozie w kolorze niebieskim jest bardzo piękne, podkreślając konfiguracje F1 z kierownicą bardzo blisko użytkownika. Kubełkowy fotel jest również w kolorach Alpine, co podkreśla piękno podwozia.

Duże zmiany w porównaniu do innych pakietów, które widzieliśmy, dotyczą sprzętu do wyścigów symulacyjnych. W przypadku podstawy Simucube 2 Pro zastępuje 2 Sport, a kierownica jest w stylu Formuły.

Ekran to 49-calowy ultraszerokokątny zakrzywiony ekran z soundbarem, podobnie jak w innych obudowach. Jeśli chodzi o komputer, wszystko jest takie samo. Cena jednak wzrosła. Spodziewaj się zapłacić prawie 10 000 euro, nie licząc kosztów dostawy i opcji.

TR160

Kompletna konfiguracja trak racer tr160 do wyścigów symulacyjnych

Kończymy topowym modelem Track Racer TR160, który jest mniej więcej najlepszym, co marka ma do zaoferowania. Podwozie oparte jest na modelu TR80, z urządzeniami peryferyjnymi Alpine i trzema 34-calowymi zakrzywionymi monitorami. Marka dodała soundbar, głośniki, D-Boxy do ruchów ciała i shiftery. Jak już wspomniałem, jest to najlepszy produkt Track Racer.

A ponieważ ten pakiet jest pełną opcją, tak samo jest z ceną. Rachunek w wysokości prawie 800 euro, bez kosztów dostawy, plus kilka innych dodatków, które nie są zbyt potrzebne w wyścigach symulacyjnych (kilka podpórek, rękawice itp.), Cóż, dla wielu zawodników.

Jak dokonać wyboru?

Mówiąc prościej, kupujesz ten, na który cię stać. Nie, poważnie, cena jest ważną częścią wyboru zestawu, ale liczy się również to, co zamierzasz z nim zrobić.

W przypadku wyścigów GT, turystycznych i rajdowych jestem zwolennikiem TR8 Pro lub TR80. Są wszechstronne, stosunkowo niedrogie, a przede wszystkim przystępne pod względem wyczucia i sprzężenia zwrotnego. Ale jeśli masz już jakieś doświadczenie w wyścigach symulacyjnych i szukasz bardzo kompletnego zestawu, masz Alpine dla profesjonalistów Formuły i TR160 dla wszystkich innych.

I oczywiście cena jest ważną częścią równania. Pierwsze dwa pakiety są „tanie”, w porównaniu do Alpine i TR160, ale z drugiej strony otrzymujesz gotowy system, gotowy do pobicia czasów w Assetto Corsa i iRacing. Tak więc, jeśli o mnie chodzi, cena jest uzasadniona.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *