GSI Hyper P1 w pigułce

Zalety i wady
✅ Duża kierownica z szerokimi uchwytami
✅ Płyta czołowa z włókna węglowego z dużym ekranem pośrodku
✅ Kierownica otwarta u dołu
✅ Doskonała jakość wykonania
❌ Kierownica wyraźnie skierowana do odbiorców o dużych dłoniach
❌ Wysoka cena
Jeśli szukasz wysokiej klasy urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, masz do wyboru wiele opcji. Marki takie jak Asetek, Simucube, Fanatec i Simagic oferują produkty z najwyższej półki, a także w niektórych przypadkach warianty przyjazne dla budżetu.
Wśród marek działających w segmencie premium znajduje się GSI. Jest to producent najwyższej klasy kierownic Formula i GT ze Stanów Zjednoczonych. Celuje w elitarny rynek, oferując produkty, które są wysoko cenione przez doświadczonych, a nawet profesjonalnych kierowców.
Kierownice oferowane przez GSI obejmują zakres od GT do Formula, a nawet opcje okrągłe z płaskim dnem. Dziś interesuje nas model Hyper P1. Jest to najlepsza kierownica GSI Formula, i równie dobrze, ponieważ znajduje się w naszej konfiguracji symulatora wyścigowego do pełnego testu.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Średnica 30 cm ze specjalnym kształtem Formula
- Waży prawie 1,7 kg, ale może ważyć ponad 1,8 kg w wersji 6-paletowej.
- Aluminiowa konstrukcja z płytą czołową z włókna węglowego
- Dostępne w wersjach z 4 i 6 łopatkami, z których 2 są analogowe, a pozostałe magnetyczne.
- 12 podświetlanych przycisków, 4 enkodery kciukowe, 3 ciekawe przełączniki, 5 pokręteł i 4,3-calowy ekran dotykowy
- RevLED w górnej części ekranu i więcej po bokach
- Możliwość dostosowania kierownicy do własnych potrzeb
- Kompatybilny tylko z PC i wzorem QR 6×70 mm
- Połączenie z komputerem PC za pomocą kabla USB i gniazda lotniczego na kierownicy
- Kompatybilność z SimHub
Konstrukcja Hyper P1

Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że ta kierownica jest duża. Ma 30 cm średnicy i bardzo prostokątny kształt. Wizualnie Hyper P1 jest stonowaną kierownicą w swojej podstawowej konfiguracji, ale GSI oferuje tę kierownicę w różnych konfigurowalnych wersjach, w tym w kolorze elementów sterujących.
Ale wracając do projektu. Mamy więc płytę czołową z włókna węglowego, sporej wielkości uchwyty po bokach, które otwierają się w dół, elementy sterujące rozmieszczone na płycie czołowej oraz wersję z 4 lub 6 łopatkami z tyłu, nie zapominając o ekranie dotykowym, który znajduje się pośrodku kierownicy.
Hyper P1 to bardzo atrakcyjna felga, inspirowana felgami montowanymi w bolidach RedBull F1.
Montaż na zamówienie
Wzór montażowy 6×70 mm znajduje się z tyłu Hyper P1. Jeśli chodzi o montaż, a raczej QR, masz szeroki wybór od Simagic, Fanatec, Asetek i Simucube, by wymienić tylko kilka. Wszystko, co musisz zrobić, to kupić piastę do posiadanej podstawy, aby zamontować tę kierownicę.
A jeśli nie chcesz zadawać sobie wiele trudu, GSI oferuje zestawy kierownic i podstaw Simucube bezpośrednio ze strony internetowej amerykańskiej marki. Myślę, że jest to bardzo praktyczne, a grupa docelowa jest starannie dobrana, ponieważ Simucube jest producentem sprzętu do wyścigów symulacyjnych o reputacji produktów wysokiej jakości.
Produkcja i wykańczanie kół
Konstrukcja kierownicy wykonana jest z aluminium, obrabianego za pomocą maszyn CNC. Płyta czołowa wykonana jest z włókna węglowego, z aluminiową płytą chroniącą wszystkie elementy sterujące. Płyta ta jest jednoczęściowa i przykręcona do płyty czołowej.
Jest to produkt bardzo wysokiej klasy i nie oczekiwałbym niczego mniej od kierownicy, która kosztuje tyle, co kompletny zestaw Fanatec. Ale najwyraźniej nie jesteśmy w tym samym segmencie, co niemiecki producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, nawet jeśli Fanatec oferuje kilka bardzo wysokiej jakości i drogich, jednorazowych produktów.
Nie zauważyłem żadnych wad, szczelin ani niczego innego w Hyper P1. Przyciski nie łapią przy naciskaniu, łopatki są precyzyjne z zaokrąglonymi krawędziami, a nawet kabel połączeniowy do komputera jest klasy lotniczej.
Hyper P1 to doskonale wykończona kierownica, która nie boi się pokazać innym, że jest do wzięcia.

Obsługa kierownicy
Cóż, pod tym względem ta kierownica nie zadowoli każdego. Mówiąc wprost, GSI Hyper P1 jest duża, ma średnicę 30 cm i duże uchwyty. W rezultacie przyczepność będzie się wyraźnie różnić w zależności od osoby.
Jeśli masz średniej wielkości dłonie, dostęp do niektórych elementów sterujących będzie utrudniony bez opuszczania uchwytów. Zmiana parametrów w locie nie wchodzi więc w grę. Jeśli jednak masz duże dłonie, Hyper P1 jest doskonała pod względem ogólnej ergonomii.
Łopatki z tyłu są moim zdaniem bardzo dobrze rozmieszczone, zwłaszcza podwójne sprzęgło, jeśli je weźmiesz. Są analogowe, tak, ale są również progresywne: wraz ze wzrostem skoku stają się twardsze, co jest po prostu doskonałe pod względem sprzężenia zwrotnego. Nie sądzę, aby inne marki oferowały to w swoich kołach i jestem zwolennikiem ogólnego przyjęcia progresywnych podwójnych sprzęgieł.
Jeśli chodzi o ekran, ma on przekątną 4,3 cala i jest wrażliwy na dotyk. To świetne rozwiązanie, jeśli lubisz ekrany na kierownicy, a będziesz mógł skonfigurować deskę rozdzielczą za pomocą SimHub.
Wrażenia podczas gry
Porozmawiajmy trochę o wyścigowych referencjach Hyper P1. Po raz kolejny kierownica ma średnicę 30 cm, co może być problematyczne dla niektórych kierowców, szczególnie tych o średniej wielkości dłoniach. Wpłynie to negatywnie na wrażenia z jazdy, ponieważ poczujesz się, jakbyś prowadził ciężarówkę z prostokątną i ciężką kierownicą (ponad 2 kg z QR).
Dla tych, którzy mają duże dłonie, Hyper P1 to kierownica, która jest po prostu idealna do wyścigów Formuły 1. Ogólna ergonomia, rozmieszczenie elementów sterujących, łopatek, a także ekranu, nie zapominając o uchwytach, wszystko zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia.
To, co naprawdę doceniłem podczas jazdy Hyper P1, to podwójne łopatki sprzęgła. Są one opcjonalne, a przede wszystkim progresywne. Oznacza to, że im mocniej je naciskasz, tym bardziej wzrasta ich opór, dzięki czemu uzyskujesz idealną dawkę, gdy używasz ich na przykład do uruchomienia bolidu F1. To po prostu wspaniałe i zachęcam wszystkich producentów kierownic do oferowania tego rozwiązania, ponieważ zmienia ono zasady gry dla kierowców wyścigowych.
Ekran, który znajduje się na górze panelu czołowego, wyświetla pulpity nawigacyjne, które można skonfigurować za pomocą SimHub, i myślę, że w niezłej rozdzielczości. Niekoniecznie jestem fanem ekranów na kierownicach, a tym bardziej tych, które są wrażliwe na dotyk, ale przyznaję, że jest to punkt immersji.
Kompatybilność z Hyper P1
Pod względem platformy Hyper P1 jest kompatybilny tylko z komputerami PC z systemem Windows. SimHub służy do mapowania i parametryzowania poleceń, a jeśli już korzystałeś z tego oprogramowania, dostosowanie Hyper P1 do twoich potrzeb będzie dziecinnie proste.
W porównaniu z bazami Direct Drive, GSI oferuje pakiety z Simucube, jeśli zdecydujesz się na prostotę. Nie należy jednak zapominać, że Hyper P1 może być używany z dowolną podstawą DD ze wzorem montażowym piasty/QR 6×70 mm.

Stosunek jakości do ceny
Powiedziałem wcześniej, że GSI to firma z najwyższej półki i nie mogłem być bardziej poważny. Hyper P1 to kierownica konfigurowalna, więc ceny mogą się różnić w zależności od zawodnika. Ale ogólnie rzecz biorąc, ta kierownica będzie kosztować co najmniej 1500 euro, a maksymalnie 2000 euro. Należy pamiętać, że ceny te nie zawierają podatku, a przy zakupie należy doliczyć podatek VAT.
Hyper P1 jest skierowany do konkretnej grupy wirtualnych kierowców, którzy pasjonują się wyścigami symulacyjnymi i mogą sobie pozwolić na konfigurację z najwyższej półki.
Mój werdykt w sprawie GSI Hyper P1
Po raz kolejny GSI udowodniło, że wie, co robi z kierownicami Formula. Hyper P1 spełnia praktycznie wszystkie wymagania, aby zostać uznaną za idealną kierownicę do wyścigów symulacyjnych.
Pomijając rozmiar i wygórowaną cenę, Hyper P1 to kierownica, którą mogę polecić. Jeśli będziesz miał okazję ją wypróbować, a jeszcze lepiej kupić, będziesz wiedział, co mam na myśli i przysięgniesz na tę kierownicę.







0 komentarzy