Zaznacz stronę
Mon avis sur le Bundle C5 de la marque Cammus pour le sim racing

Cammus C5 Bundle: Moja opinia o tym zestawie

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Pakiet Cammus C5 w pigułce

Sim Racing Nerd

Moja opinia na temat pakietu Cammus C5 dla Sim Racing
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Konkurencyjna cena w segmencie
✅ 5 nm momentu obrotowego na stałym poziomie
✅ Ekran LED, RevLED i elementy sterujące na panelu czołowym kierownicy
❌ Design, który nie spodoba się każdemu

4.7

Obecny rynek symulatorów wyścigowych składa się z wielu marek działających w różnych segmentach. Należą do nich takie nazwy jak Logitech, który obejmuje segment podstawowy ze swoim G923, a także segment premium z najnowszym G Pro. Thrustmaster z kolei koncentruje się na segmencie podstawowym i średnim, oferując produkty o całkiem dobrym stosunku jakości do ceny. Oczywiście są też gracze premium, tacy jak Fanatec, Simagic, Simucube i inni.

Rynek symulatorów wyścigowych to amalgamat marek, ku uciesze kierowców i innych fanów wyścigów samochodowych na małym ekranie. Jeśli jesteś fanem wirtualnej jazdy, prawdopodobnie znasz marki, które właśnie wymieniłem. Ale co z Cammus? Podobnie jak F-22 Raptor i jego technologia stealth, Cammus przemknął pod radarem w wyścigach symulacyjnych od czasu jego powstania kilka lat temu. We Francji niewiele osób wie o tej marce z różnych powodów, nie tylko z powodu jej dystrybucji.

Niemniej jednak ten producent produktów do symulatorów wyścigowych oferuje niedrogie i dość wydajne produkty, aby wyrzeźbić sobie małe miejsce na światowym rynku urządzeń peryferyjnych do wyścigów. Poniżej przedstawię C5, podstawowy zestaw, który ma konkurować z Logitech i Thrustmaster w tej samej cenie.

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Silnik zamontowany na kole zamachowym zapewnia 5 nm stałego momentu obrotowego
  • Zestaw zawierający kierownicę z silnikiem, mechanizm korbowy i zacisk montażowy z systemem chłodzenia
  • Kierownica z materiału przypominającego skórę, z płaską podstawą
  • Aluminiowa płyta czołowa z około dwudziestoma elementami sterującymi, w tym 3 enkoderami i 2 małymi łopatkami z tyłu.
  • Wykończenie płyty czołowej z włókna węglowego
  • Kompatybilny z PC

Konstrukcja Cammus C5

Cammus C5 przyjmuje kod stylizacyjny marki, który jest dość dziwaczny i z pewnością nietypowy. Zamiast kierownicy przymocowanej do podstawy, C5 integruje silnik elektryczny bezpośrednio z tyłu koła. Powód jest prosty: obniżenie kosztów i to działa.

Konstrukcja jest wyjątkowa. Kierownica wygląda bardzo podobnie do tych stosowanych w samochodach Mini, z dużym, okrągłym panelem czołowym. Płyta czołowa jest pokryta włóknem węglowym i zawiera wszystkie elementy sterujące, w tym RevLED i mały ekran.

Mechanizm korbowy jest prosty, z płytką mieszczącą 2 pedały i logo marki pośrodku.

Moja opinia na temat Cammus C5 Bundle for Sim Racing

Montaż na zamówienie

Ten zestaw zawiera zacisk do mocowania kierownicy do mebli, takich jak stół lub biurko. System montażu jest bardzo prosty, z 2 dużymi śrubami pod spodem. Montaż kierownicy jest prosty, ponieważ pasuje ona bezpośrednio do zacisku, a zacisk zawiera wentylator do chłodzenia silnika i elektroniki.

Mechanizm korbowy ma punkty mocowania (otwory) na płycie i można go dopasować do praktycznie każdego zestawu sim-racingowego. Może być również używany na podłodze, ponieważ ten pedalboard nie ma LC.

Produkcja i wykończenie

W kierownicy C5 zastosowano aluminiową konstrukcję, aby nadać jej sztywność i doskonały wygląd. Wokół kierownicy Cammus zastosował materiał skóropodobny z przeszyciami. Jednak wykończenie tego ostatniego elementu nie dorównuje poziomowi konkurencji i widać, że praktycznie cały budżet poszedł na silnik DD. I jest to zrozumiałe.

Na płycie czołowej znajduje się skóra z włókna węglowego, która stara się poprawić jakość produktu, ale nic więcej. Jest przyjazna dla budżetu i to samo można znaleźć na pedałach zestawu, które są podstawowe: metalowa płytka z zamontowanymi na niej 2 pedałami. Wykończenie jest przyzwoite jak na zestaw podstawowy, znacznie lepsze niż na przykład Thrustmaster T248. Cóż, to oczywiście tylko obiektywna opinia.

Zapoznanie się z pakietem

Gdy tylko położysz ręce na kierownicy C5, od razu zauważysz, że panel czołowy (centralna część kierownicy) jest ogromny i obejmuje prawie cały środek kierownicy. Wizualnie jest to wyjątkowe. I ergonomicznie, działa raczej dobrze. Wszystkie przyciski i inne elementy sterujące są rozproszone na płycie czołowej, dzięki czemu są łatwo dostępne w środku wyścigu.

Z tyłu mamy do czynienia z najmniejszymi łopatkami, jakie kiedykolwiek widziałem na kierownicy do simracingu. Łopatki w C5 są malutkie i łatwo pomyśleć, że będziesz miał problemy z ich używaniem. Ale tak nie jest. Ich pozycja jest łatwa do uchwycenia, pomimo ich bardzo małych rozmiarów, i wykonują swoją pracę. Biorąc pod uwagę segment, nie oczekuj czujników magnetycznych: to tylko podstawowe łopatki.

Jeśli chodzi o pedały, w tym urządzeniu nie ma możliwości regulacji. Dwa pedały są wyposażone w system o bardzo niskim oporze sprężyny i działają jak pedał przyspieszenia: bardzo płynnie.

Wrażenia podczas gry

Pedały

Moja opinia na temat mechanizmu korbowego Cammus C5 Bundle do wyścigów symulacyjnych

Pedały Cammus C5 są dość zwyczajne jak na cenę zestawu. Są to 2 identyczne pedały (przyspieszenia i hamulca), z potencjometrycznym systemem rejestracji. Interpolacja skoku pedału do procentu przyspieszenia lub hamowania jest poprawna dla prostego systemu.

Czucie pedałów jest liniowe, bez szarpnięć i elementów zaczepiających. Dwa pedały są elastyczne i praktycznie nie stawiają oporu pod stopą. Jak wspomniałem powyżej, jest to prosty pedalboard, ponieważ C5 jest konkurentem dla Logitech G923 i Thrustmaster T248.

Podstawa/szybowiec

Moja opinia na temat kierownicy Cammus C5 Bundle do Sim Racing

Połączenie podstawy i koła jest z pewnością nietypowe, z silnikiem umieszczonym z tyłu koła, stąd przesadny kształt płyty czołowej. Ale pod względem czucia jest wyraźnie lepszy niż G923 lub T248.

Silnik DD jest dość mocny z momentem obrotowym 5 nm, responsywny i dość precyzyjny w odtwarzaniu szczegółów i efektów. Czy C5 jest porównywalny z CSL DD? Oczywiście, że nie i daleko mi do tego.

Przyzwyczajenie się do niej w trakcie wyścigu nie będzie stanowiło większego problemu. Jednak tak naprawdę nie ma żadnego oprogramowania, które pozwala ustawić tę bazę. Cóż, istnieje, ale nie jest jeszcze dopracowane, więc pozostają tylko ustawienia dla gry, w którą grasz. W przypadku AC, ACC, iRacing i tym podobnych nie stanowi to problemu, ponieważ silnik fizyczny tytułu pozwala dostosować niemal każde ustawienie do własnych preferencji.

Kompatybilność zestawu

Ten C5 jest kompatybilny z platformą PC i wszystkimi tytułami sim-racingowymi, które można na niej znaleźć. Firma jest obecna na rynku symulatorów wyścigowych już od kilku lat i wydaje się, że nie ma żadnych problemów z jej produktami i kompatybilnością z systemem Windows.

Stosunek jakości do ceny

Jako bezpośredni konkurent G923 i T248, C5 sprzedaje się w tej samej cenie. Na stronie internetowej marki ten zestaw jest obecnie w specjalnej ofercie za 260 USD, co daje nam około 240 EUR. Jeśli chodzi o mnie, stosunek jakości do ceny jest idealny dla przeciwników, z którymi C5 zamierza się zmierzyć. Nie jest to najbardziej ekskluzywny zestaw, ale nie jest też najtańszy w swojej kategorii.

Mój werdykt w sprawie Cammus C5 Bundle

Oto mój werdykt na temat Cammus C5. Doświadczenie było co najmniej interesujące. Jeśli chodzi o mnie, C5 jest idealnym kandydatem dla tych, którzy szukają taniego zestawu (poniżej 300 euro) z silnikiem Direct Drive, który stanowi jedną z najlepszych alternatyw dla baz napędzanych paskiem lub przekładnią.

Uczucie bazy DD jest delikatniejsze, bardziej precyzyjne i przede wszystkim bardziej komunikatywne. Naprawdę poczujesz się, jakbyś prowadził samochód wyścigowy na AC lub ACC. Trzeba przyznać, że kształt i konstrukcja są nietypowe i przyzwyczajenie się do nich zajmie trochę czasu. Jest też element ekosystemu, który należy wziąć pod uwagę, ponieważ ekosystem Cammus nie jest obecnie najbogatszy.

Niemniej jednak, dla kierowcy z ograniczonym budżetem, który rozważał G923, poleciłbym C5 bez najmniejszego wahania.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *