Simucube 2 Sport w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Maksymalny moment obrotowy 17 nm
✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Doskonałe wyczucie wyścigowe
❌ Kompatybilny tylko z PC
❌ QR skomplikowany w użyciu w ogniu walki
Simucube wyrobiła sobie markę w branży symulatorów wyścigowych jako najlepsza dla zawodników szukających całkowitego zanurzenia. W rzeczywistości producent wyposaża wiele zespołów sportów motorowych w symulatory, co wiele mówi o wrażeniach dostarczanych przez produkty Simucube.
Jest to marka premium w swoim segmencie, oferująca urządzenia peryferyjne z najwyższej półki, które nie znają definicji słowa „kompromis”. Portfolio klientów producenta jest co prawda niewielkie w porównaniu z innymi markami, ale są oni mniej skłonni brać pod uwagę cenę produktów Simucube i są tam wyłącznie dla wrażeń, realizmu i immersji.
Wśród urządzeń peryferyjnych udostępnionych przez Simucube mamy 3 bazy Direct Drive o momencie obrotowym od 17 nm do 32 nm. Widząc to wszystko, łatwo zrozumieć, dlaczego zespoły sportów motorowych wybierają Simucube przede wszystkim dlatego, że producent ten opracowuje urządzenia peryferyjne, które pomagają zmniejszyć lukę między wirtualnością a rzeczywistością. Poniżej przyjrzymy się najmniejszej bazie Simucube, 2 Sport.
Główne i techniczne właściwości bazy
- Podstawa DD rozwijająca 17 nm momentu obrotowego
- Kompatybilny z bezprzewodowymi kierownicami
- 22-bitowy czujnik kąta
- Waga 8 kg
- Kompatybilność z komputerami PC i całym ekosystemem Simucube
- Maksymalny moment obrotowy 4,8 nm na sekundę
- Siłowe sprzężenie zwrotne 360 Hz w iRacing
- W pełni metalowa konstrukcja
Konstrukcja podstawy

Pod względem wizualnym Simucube 2 Sport jest identyczny z 2 Pro, a te wyglądają dość podobnie do 2 Ultimate, choć są mniejsze. 2 Sport to pełnowymiarowa podstawa z całkowicie czarną obudową i białymi logo Simucube po bokach i z przodu.
Mówiąc o designie, jest minimalistyczny, bardzo stonowany i piękny, jeśli o mnie chodzi. W każdym razie podstawa DD nie jest tak naprawdę zaprojektowana, aby była atrakcyjna wizualnie, ponieważ zamierzasz ją zainstalować w swojej konfiguracji i będzie ukryta za kierownicą. A jeśli okaże się piękna, to też plus.
Montaż na zamówienie
Simucube 2 Sport wykorzystuje ten sam system montażu, co inne podstawy marki, a mianowicie przedni wzór montażowy z 4 śrubami, które są dostarczane w pudełku z podstawą DD. Aby zamontować 2 Sport na kokpicie, i tak, można go używać tylko na podwoziu ze względu na moment obrotowy 17 nm, będziesz potrzebować platformy z przednim mocowaniem dla Simucube. Zachowaj ostrożność przy wyborze kokpitu, ponieważ istnieją różne pokłady, które obsługują różne podstawy i nie są kompatybilne ze wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi na rynku. A jeśli skończysz z niewłaściwym kokpitem, będziesz musiał zamówić odpowiedni lub kupić specjalne mocowanie do baz Simucube.
Porozmawiajmy trochę o montażu podstawy. Jak już wspomniałem, z przodu podstawy znajdują się 4 śruby i jest ona łatwiejsza w montażu niż 2 Pro z tego prostego powodu, że 2 Sport jest lżejszy, ważąc zaledwie 8 kg na wadze. W rezultacie można wyrównać podstawę jedną ręką, a drugą zacząć ją mocować bez większych problemów.
Produkcja i wykończenie
Simucube jest aktywny w segmencie symulatorów wyścigowych premium, więc jego produkty podążają za tym samym wzorem pod względem jakości wykonania i wykończenia. 2 Sport ma całkowicie metalową obudowę, mimo że jest to podstawowy model Simucube.
Całość jest obrabiana za pomocą bardzo dobrej jakości maszyn CNC, eliminując wszelkie ostre krawędzie lub zadziory na podstawie. Nawet szybkozłączka i wał napędowy są doskonale wykonane w tym urządzeniu.
Jeśli chodzi o wykończenie, jest ono wzorowe pod każdym względem. Niezależnie od tego, czy chodzi o lakier, montaż różnych części podstawy, etykiety z tyłu czy resztę produktu, 2 Sport jest po prostu pięknie wykończony. Simucube nie musi już tak naprawdę udowadniać swojej jakości w zakresie wykończenia swoich produktów, co jest natychmiast widoczne po podniesieniu 2 Sport.
Mocowanie pokręteł ręcznych do podstawy
Podstawa ta wykorzystuje znany system Simucube Quick Release, w którym koło zamachowe jest wkładane w rowek skierowany w dół i zabezpieczane sworzniem. Rozwiązanie fińskiej marki jest bardzo solidne, eliminując wszelkie luzy na wale napędowym. Po umieszczeniu koła zamachowego na miejscu, nie będzie się ono w ogóle poruszać, nawet jeśli masz dość ciężkie koło.
Jednak operacja łączenia kierownicy z podstawą za pomocą QR Simucube nie jest szybka do wykonania, zwłaszcza jeśli jesteś kierowcą wyścigowym z wieloma kierownicami, który uwielbia brać udział w różnych dyscyplinach sportów motorowych podczas sesji wyścigów symulacyjnych. Asetek SimSports używa QR podobnego do Simucube, ale wykorzystuje sprężynową wypustkę do mocowania kierownicy do wału napędowego zamiast sworznia.
Wrażenia podczas gry
W wyścigach symulacyjnych produkty Simucube cieszą się doskonałą reputacją.
W konfiguracji typu GT lub Formula, 2 Sport jest po prostu jedną z najlepszych baz napędu bezpośredniego, jakie udało mi się przetestować w ciągu kilku lat wyścigów symulacyjnych. Ustawienie jej mocy i wszystkich ustawień jest dziecinnie proste, pozwalając w pełni wykorzystać moment obrotowy i osiągi bazy w grze, nawet jeśli rozwija ona tylko „17 nm momentu obrotowego”. W praktyce 2 Sport jest więcej niż wystarczający, aby zadowolić każdego doświadczonego kierowcę iRacing lub Assetto Corsa.
Jeśli chodzi o odczucia, mała podstawa Simucube jest bardzo komunikatywna, z dwoma aspektami swojej osobowości: łagodna i życzliwa, dbająca o to, aby cię nie przestraszyć ani nie zranić, ale wciąż zapewniająca doskonałe doznania i informacje zwrotne. A potem jest jej ognista strona, która ujawnia się, gdy lepiej ją poznasz, ze znacznie lepszymi doznaniami w wartościach bezwzględnych, a przede wszystkim znacznie bardziej gniewnymi informacjami zwrotnymi.
Wrażenie szczegółowości prowadzenia jest bardzo dobrze oddane w modelu 2 Sport, a Ty poczujesz wszystko, czego doświadcza samochód przed Tobą. Niezależnie od tego, czy są to wstrząsy, nierówności drogi, różnice w nawierzchni czy wyboje, 2 Sport to samochód, który mówi do Ciebie prostym językiem, a także bogactwem słów. Jest doskonale dwujęzyczny, zrozumiały w każdej możliwej sytuacji i wyraża to, co ma na myśli bez żadnego filtra.

Kompatybilność podstawowa
Simucube 2 Sport jest kompatybilny tylko z komputerami PC z systemem Windows. Jest to zrozumiałe, a także normalne, ponieważ wszystkie główne tytuły wyścigowe są dostępne wyłącznie na tę platformę.
Oczywiście 2 Sport jest w pełni kompatybilny z ekosystemem Simucube i innymi produktami, w tym kierownicami i mechanizmami korbowymi marki, ale można go również używać z produktami innych producentów wyścigowych.
Stosunek jakości do ceny
Simucube 2 Sport kosztuje około 1300 euro na stronie internetowej marki, a w niektórych sklepach internetowych można go znaleźć za mniej. Jego jakość wykonania jest wzorowa, doskonała pod każdym względem, a doznania, które zapewnia, są doskonałe, pomimo niższego momentu obrotowego niż jego starsza siostra, 2 Pro.
Mój werdykt na temat Simucube Base 2 Sport
Podobnie jak Simucube 2 Pro, 2 Sport to doskonała baza Direct Drive, jeszcze lepsza dla doświadczonych graczy, którzy nie potrzebują więcej niż 20 nm momentu obrotowego.
Ta mała podstawa jest wszechstronna, wydajna, premium i stosunkowo dobrze umiejscowiona w stosunku do konkurencji. Pomijając system QR, który nie do końca przypadł mi do gustu, zwłaszcza jeśli masz kilka kół (chociaż Simucube nie oferuje tak wielu w rzeczywistości), 2 Sport to baza, którą mogę z całego serca polecić wszystkim graczom, którzy chcą pójść w górę rynku i zafundować sobie prawdziwą perełkę wrażeń.
0 komentarzy