Zaznacz stronę
Test et Avis du frein à main Heusinkveld Sim Handbrake V2

Heusinkveld Sim Handbrake V2: Moja szczera opinia na temat tego hamulca ręcznego

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Hamulec ręczny Heusinkveld Sim Handbrake V2 w pigułce

Sim Racing Nerd

Testy i recenzje Heusinkveld Sim Handbrake V2
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Całkowita immersja z ogromną ilością wrażeń w grze
✅ Materiały premium dla całej konstrukcji hamulca ręcznego.
❌ Trudny do opanowania dla początkujących symulatorów wyścigów
❌ Cena premium

4.5

Gracze symulatorów wyścigowych na całym świecie mają różne konfiguracje, aby oddawać się swojej pasji. Konfiguracje symulatorów wyścigowych są różnorodne i zróżnicowane, a wielu graczy koncentruje się na klasie podstawowej lub nawet średniej. Prawdę mówiąc, ten segment jest dość soczysty dla producentów urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, ponieważ tak naprawdę nie muszą oni wprowadzać innowacji przez lata, może z wyjątkiem tego, aby ich produkty były kompatybilne z nowymi platformami.

Logitech i Thrustmaster to dwie wielkie marki w branży symulatorów wyścigowych, obecne głównie w segmencie podstawowym i średnim z kierownicami takimi jak G29, T300 itp. Oczywiście niektórzy gracze nie są zadowoleni z produktów klasy podstawowej/średniej, które zapewniają dość ograniczony realizm, i zamiast tego szukają urządzeń peryferyjnych zdolnych do zapewnienia całkowitej immersji, niezależnie od tytułu, w który grają.

Dlatego mamy graczy w segmencie high-end i bardzo high-end, takich jak Fanatec i Heusinkveld. Tylko te dwie marki mniej więcej dominują w segmencie premium urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, zwłaszcza Fanatec, który oferuje szeroką gamę produktów opracowanych specjalnie w celu zapewnienia maksymalnego realizmu i całkowitego zanurzenia.

Ale w tym artykule nie skupimy się na niemieckim producencie, ale raczej na holenderskiej firmie Heusinkveld, a dokładniej na jednym z jej produktów: hamulcu ręcznym. Opowiem o jego cechach, mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moją opinię na jego temat.

Główne i techniczne właściwości hamulca ręcznego

  • Cała konstrukcja z wycinanej laserowo stali nierdzewnej
  • Opór z 2 regulowanymi sprężynami
  • Mechanizm hamowania w pełni regulowany zgodnie z preferencjami użytkownika
  • Bardzo progresywne hamowanie, jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym
  • Układ hamulcowy może wytrzymać obciążenie do 120 kg
  • Kompatybilny tylko z komputerami PC z systemem Windows
  • Interfejs USB do platformy PC za pośrednictwem wewnętrznego kontrolera

Konstrukcja hamulca ręcznego Heusinkveld Sim Handbrake V2

Marka Heusinkveld jest dobrze znana z oferowania nam pięknych urządzeń peryferyjnych do simracingu, które wyglądają niesamowicie podobnie do tych używanych w sportach motorowych, a hamulec ręczny, powszechnie znany jako hamulec ręczny, nie jest wyjątkiem od tej reguły.

Konstrukcja jest bardzo podobna do prawdziwego wyścigowego hamulca ręcznego, który można znaleźć na przykład w samochodzie rajdowym, z konstrukcją wykonaną w całości ze stali nierdzewnej. Szczerze mówiąc, jest to zdecydowanie najlepiej wyglądający hamulec ręczny do symulatorów wyścigów, jaki widziałem i/lub wypróbowałem ze wszystkich dostępnych na rynku. Linie są czyste, a konstrukcja wykonana jest ze skręcanych ze sobą stalowych płyt. Jest po prostu wspaniały. Co więcej, system sprężyn hamulca ręcznego przypomina mi systemy hydrauliczne stosowane w samochodach Formuły D.

Heusinkveld nieco odstawał pod względem designu z sekwencyjną zmianą biegów, ale jego hamulec ręczny jest bardzo przystojny, godny swoich większych braci: pedałów… Sprint i Ultimate.

Testy i recenzje Heusinkveld Sim Handbrake V2

Montaż na zamówienie

Podobnie jak inne produkty Heusinkveld, ten hamulec ręczny można łatwo dopasować do praktycznie każdego zestawu simracingowego, pod warunkiem posiadania kokpitu. W rzeczywistości hamulec ręczny Heusinkveld można zamontować tylko na podwoziu, ponieważ producent uważa, że będzie on używany tylko przez profesjonalistów z kokpitem. Z jednej strony jest to zrozumiałe, ale nadal wolałbym system mocowania z zaciskiem, taki jak w manetce tej samej marki. Ale życie nie jest idealne…

Jest on jednak łatwy w montażu dzięki wstępnie perforowanej płytce, którą można przymocować za pomocą śrub imbusowych do praktycznie każdego kokpitu na rynku, o czym można dowiedzieć się więcej, klikając tutaj. Co więcej, ten hamulec ręczny ma modułowy mechanizm, który pozwala na zmianę kąta nachylenia uchwytu w zależności od potrzeb. Będziesz mógł ustawić ramię / drążek tak, jak chcesz na swoim podwoziu, a wszystko, czego potrzebujesz, to klucz imbusowy.

Produkcja i wykończenie

Podobnie jak w przypadku innych produktów Heusinkveld, ten hamulec ręczny jest wykonany w całości z wycinanej laserowo stali nierdzewnej. Jest to produkt klasy premium, o jakości wykonania godnej największych marek w sportach motorowych.

Wszystkie powierzchnie są perfekcyjnie obrobione i nie znajdziesz żadnych ostrych krawędzi lub części, które wystają zbyt daleko. Jest po prostu idealna i można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę, że marka jest skierowana do profesjonalnej publiczności symulatorów wyścigowych ze znacznym budżetem na urządzenia peryferyjne.

Hamulec ręczny jest bardzo solidny, nie porusza się i wymaga pewnej siły do działania. Oczywiście można to dostosować do własnych preferencji dzięki sprężynom zastosowanym przez Heusinkveld. Ten hamulec ręczny to prawdziwe dzieło sztuki.

Obsługa hamulca ręcznego

Pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl po wyjęciu hamulca ręcznego z pudełka, jest jego solidność. Jest ciężki i zaprojektowany tak, aby znieść wszystko, co na niego rzucisz, bez najmniejszego drgnięcia.

Ramię, lub jak kto woli wałek, można regulować w kilku płaszczyznach, co daje szeroki wybór opcji montażu, a wszystko to dzięki śrubom imbusowym. Niezależnie od orientacji podstawy hamulca ręcznego na kokpicie, będziesz w stanie wyregulować ramię według własnego uznania.

Opór Load Cell można regulować za pomocą sprężyn, ale skok hamulca ręcznego jest bardzo liniowy. Jest znacznie bardziej precyzyjny niż hamulce ręczne wykorzystujące potencjometry, a tego właśnie szukamy w segmencie bardzo wysokiej klasy. Jednak obraz tego hamulca ręcznego nie jest całkowicie idealny, ponieważ bardzo trudno będzie przyzwyczaić się do korzystania z niego, jeśli jesteś amatorem lub początkującym w sim-racingu. Najwyraźniej Heusinkveld celował w profesjonalną publiczność podczas projektowania tego urządzenia.

Wrażenia podczas gry

Gdy hamulec ręczny jest już na miejscu, nadszedł czas, aby przetestować go w symulatorze wyścigów. Pierwszą rzeczą, którą zauważysz, jest jego liniowość. Hamulec ręczny Heusinkveld jest bardzo liniowy, a przede wszystkim bardzo czuły dzięki czujnikowi Load Cell zastosowanemu w jego mechanizmie.

Proporcje siły hamowania są zaskakująco precyzyjne, znacznie wyprzedzając wszystko, co można znaleźć na rynku. Możesz dosłownie poczuć, jak samochód obniża się lub przykuca z tyłu, zanim koła się zablokują, inicjując jednocześnie poślizg. Jest to niezwykle realistyczne, zwłaszcza jeśli jesteś fanem gier rajdowych lub driftowych.

Kolejnym plusem jest to, że ten hamulec ręczny jest regulowany, aby dostosować się do stylów hamowania symulatorów wyścigów. Będziesz mógł dostosować siłę, opór i nachylenie drążka hamulca ręcznego Heusinkveld, a wszystko to z niesamowitą łatwością. Taki poziom konfiguracji i parametryzacji w urządzeniu do symulacji wyścigów jest po prostu niesamowity.

Test i recenzja hamulca ręcznego Heusinkveld

Kompatybilność Heusinkveld Sim Handbrake V2

Podobnie jak wszystkie produkty holenderskiego producenta Heusinkveld, ten hamulec ręczny jest kompatybilny tylko z komputerami PC z systemem Windows. Nie jestem tego fanem, ponieważ widziałem kilka dobrych symulatorów wyścigowych na konsolach, ale tak to już jest. Nawiasem mówiąc, jeśli tak jest w twoim przypadku, polecam ci odkryć inne hamulce ręczne kompatybilne z konsolami tutaj.

Ten hamulec ręczny jest wyposażony w wewnętrzny kontroler i interfejs USB do podłączenia go do komputera. Działa na zasadzie Plug&Play, a użytkownik nie musi robić praktycznie nic poza tworzeniem profili hamowania za pomocą oprogramowania SmartControl . W rzeczywistości gorąco polecam korzystanie z niego, ponieważ pozwala skonfigurować ten hamulec ręczny do woli.

Stosunek jakości do ceny

Wyceniony na 290 euro, hamulec ręczny Heusinkveld jest urządzeniem premium z ceną premium. Niemniej jednak jego stosunek jakości do ceny pozostaje doskonały, jeśli weźmie się pod uwagę wszystkie pozytywne aspekty, które ten hamulec ręczny ma do zaoferowania.

Jakość wykonania jest po prostu wyjątkowa, podobnie jak wrażenia, które można uzyskać dzięki temu urządzeniu peryferyjnemu do symulacji wyścigów. Nawet jeśli nie jestem wielkim fanem barteru wymaganego do uzyskania tego produktu, muszę przyznać, że trudno będzie znaleźć coś lepszego na rynku, przynajmniej w tym przedziale cenowym.

Mój werdykt na temat hamulca ręcznego Sim Handbrake V2 od Heusinkveld

Moje doświadczenia z produktami Heusinkveld zawsze były doskonałe, a ten hamulec ręczny nie jest wyjątkiem. Co prawda jest to dość drogi produkt, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że segment, do którego jest skierowany, jest raczej ograniczony (rajdy i drift zasadniczo, z sim-arcade również), ale jeśli możesz sobie pozwolić na to urządzenie peryferyjne, gorąco je polecam. To zdecydowanie najlepszy hamulec ręczny na rynku, podnoszący realizm do granic możliwości. Jestem jak najbardziej za.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *