Zaznacz stronę
Mon avis sur le châssis TR120 de Trak Racer pour le Sim Racing

Trak Racer TR120: Moja szczera opinia na temat tego kokpitu

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Trak Racer TR120 w kilku słowach

Sim Racing Nerd

Opinie na temat podwozia Trak Racer TR120 dla kopii Sim Racing
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Sztywna konstrukcja dzięki zastosowaniu profilowanego aluminium
✅ Kompatybilny z wieloma urządzeniami peryferyjnymi do symulacji wyścigów i lotów
✅ Liczne opcje personalizacji dzięki katalogowi Trak Racer
✅ Wysoce regulowana podstawa, mocowania pedałów i dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego
❌ Praktycznie wszystkie opcje wsparcia są płatne
❌ Może być bardzo drogi w pełnej konfiguracji opcji

4.3

Ostatecznym celem wyścigów symulacyjnych jest posiadanie zestawu, który jest jak najbardziej zbliżony do kokpitu samochodu wyścigowego, niezależnie od ulubionej dyscypliny. Lubisz F1? Wtedy będziesz mieć sprzęt, który sprawi, że poczujesz się jak w bolidzie jednomiejscowym. Dotyczy to praktycznie wszystkich dyscyplin sportów motorowych, może z wyjątkiem zawodników, którzy są wyluzowani podczas sesji symulacyjnej.

Na rynku jest wielu graczy sprzedających zarówno urządzenia peryferyjne do simu, jak i podwozia. W sim-racingu nie brakuje konkurencji, a różne marki działają w różnych segmentach. Jeśli chodzi o podwozia, jest jeden gracz, który jest w grze od około piętnastu lat: Trak Racer. Firma zrewolucjonizowała segment kokpitów do wyścigów symulacyjnych, wykorzystując wysokiej jakości materiały i stale rozwijając metody produkcji.

Wśród produktów oferowanych przez tego producenta obudów mamy model TR120, który jest bardziej średniej klasy w swojej kategorii. W dalszej części przedstawię tę obudowę, opowiem o jej mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moją opinię na jej temat.

Główne i techniczne cechy kokpitu

  • W pełni profilowana aluminiowa obudowa
  • Struktura zdolna wytrzymać maksymalny moment obrotowy 25 nm
  • Kompatybilny z praktycznie wszystkimi urządzeniami premium do wyścigów symulacyjnych dostępnymi obecnie na rynku.
  • Wysoce konfigurowalne wsporniki z szerokim wyborem i opcjami montażu
  • Malowane proszkowo wykończenie całej obudowy
  • Szeroki katalog akcesoriów, umożliwiający szerokie dostosowanie do potrzeb użytkownika

Konstrukcja TR120

Jeśli kiedykolwiek widziałeś podwozie do wyścigów simracingowych, wiesz, że mają one albo rurową, albo prostokątną konstrukcję. TR120 należy do drugiej kategorii podwozi, o stonowanym i raczej konserwatywnym wyglądzie, jeśli o mnie chodzi.

Mamy ramę, na której wszystko jest zamontowane: od szyn podsiodłowych, przez suport i płytę, po konstrukcję wznoszącą dla podstawy i / lub monitorów. Jest to nadal dobrze wyglądająca rama, oczywiście prosta, ale mimo to piękna, z całkowicie czarnym wykończeniem malowanym proszkowo, kilkoma czerwonymi wstawkami i kilkoma białymi logo tu i ówdzie.

Opinie na temat kokpitu Trak Racer TR120 do symulatorów wyścigowych

Produkcja i wykończenie

W przypadku TR120 Trak Racer zastosował profilowane aluminium, aby zapewnić sztywność całej konstrukcji, a po wypróbowaniu mogę potwierdzić, że rzeczywiście tak jest. Aluminiowe podwozie jest bardzo dobrze wykonane, a z moich własnych badań wynika, że nie ma praktycznie żadnych widocznych wad.

Wszystkie części i wsporniki w TR120 są bardzo dobrze wykończone, a wszystkie śruby i wkręty potrzebne do zabezpieczenia części są dostarczane. Jednak nie wszystko w TR120 jest idealne i przy kilku okazjach zauważyłem zadrapania lakieru po złożeniu kokpitu. Okazuje się, że farba malowana proszkowo jest dość krucha, zwłaszcza gdy występuje niewielki kontakt między 2 metalowymi częściami. Radzę więc zachować ostrożność podczas obchodzenia się z różnymi wspornikami podczas montażu, w przeciwnym razie istnieje ryzyko uzyskania niezbyt pięknych zadrapań i zarysowań na kokpicie.

Montaż ramy

Montaż TR120 jest… żmudny. Istnieje wiele pakietów i pudełek, które zostaną dostarczone dla TR120, wszystko w zależności od konfiguracji obudowy i wybranych akcesoriów.

W przeciwnym razie montaż zajmie dużo czasu, ponieważ istnieje ogromna liczba części do dopasowania, ale instrukcje w podręczniku są bardzo jasne. Instrukcja jest jednak w formacie cyfrowym, więc do złożenia TR120 potrzebny będzie smartfon, tablet lub komputer w pobliżu.

Ponadto, i jest to mała osobista rada dla tych, którzy zamierzają kupić ten kokpit: wykonaj montaż z drugą parą rąk, aby operacja była znacznie łatwiejsza, i weź kwadrat, aby prawidłowo wyrównać różne wsporniki na ramie profilu, w przeciwnym razie skończysz z otworami, które nie są naprzeciw siebie na wielu elementach.

Ostatnia uwaga dotycząca montażu: staraj się rozpakowywać paczki na zewnątrz, szczególnie te zawierające profilowane aluminiowe pręty, ponieważ znajdziesz opiłki i pozostałości metalu.

Korzystanie z kokpitu

TR120 to podwozie, które może być używane w szerokim zakresie zawodów sim-racingowych, od rajdów po GT i F1. Konstrukcja jest wysoce regulowana, co pozwala na uzyskanie idealnej pozycji za kierownicą, co jest mocną stroną podwozi o profilu aluminiowym.

Możesz zdecydować się na odwrotny zestaw montażowy mechanizmu korbowego, aby dostosować się na przykład do pozycji jazdy w stylu F1 lub GT3. Katalog akcesoriów Trak Racer jest bardzo obszerny dla TR120 i znajdziesz w nim wszystko, czego potrzebujesz, aby dostosować to podwozie do swoich potrzeb.

Sensacja w grze

Jeśli chodzi o wrażenia w grze, TR120 jest po prostu doskonałym kokpitem do wyścigów symulacyjnych. Konstrukcja radzi sobie z 25 nm ustawieniem Fanatec Podium DD2 przy maksymalnej mocy bez wzdrygania się i jest wspaniała.

Praktycznie wszystko w TR120 jest regulowane, od pozycji jazdy po różne wsporniki i płyty do urządzeń peryferyjnych do symulacji wyścigów. Co więcej, jeśli chodzi o mechanizm korbowy, masz możliwość wyboru odwróconego zestawu hybrydowego, dzięki czemu możesz mieć mechanizm korbowy w takiej samej pozycji jak w bolidzie F1.

Co więcej, i jest to ulepszenie, które wynika bezpośrednio z opinii na temat TR160, suport jest tym razem znacznie bardziej wytrzymały, wykazując jedynie niewielkie ugięcie podczas gwałtownego hamowania w trybie Load Cell.

Jeśli chodzi o wrażenia wynikające z pozycji za kierownicą, powiedziałbym, że są mieszane. W rzeczywistości zależy to od wybranego fotela kubełkowego. Niektóre fotele nie dorównują reputacji marki, jak ma to miejsce w przypadku kubełka typu GT. Zauważyłem w nim duże ugięcie i naprawdę mi się to nie podobało, zwłaszcza podczas gwałtownego hamowania.

Opinie na temat podwozia Trak Racer TR120 dla kopii Sim Racing

Kompatybilność z TR120

Na papierze TR120 jest kompatybilny z mniej więcej każdym urządzeniem peryferyjnym do symulatorów wyścigowych, jakie można znaleźć na rynku, od marek takich jak Fanatec i Simucube po Logitech i Thrustmaster, nie zapominając o Moza. Jest naprawdę kompletna, pod warunkiem, że masz do niej odpowiedni sprzęt. Możesz skonfigurować TR120 z wieloma wspornikami, aby pomieścić różne urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych, a to prawdziwy plus w porównaniu z konkurencją.

Oczywiście TR120 obsługuje bazy Direct Drive o momencie obrotowym do 25 nm, to samo dotyczy pedałów Load Cell, a także wsporników do montażu łącznie 4 monitorów. To po prostu wyzwanie i powiedziałbym, że 4 ekrany będą bardziej przydatne w symulatorze lotu niż w symulatorze wyścigów.

Stosunek jakości do ceny

W stanie surowym TR120 kosztuje około 640 euro i można go dowolnie dostosować. W tej cenie jest to nadal bardzo dobra opcja, zwłaszcza że obudowa jest jedną z najbardziej wytrzymałych, jakie kiedykolwiek testowałem.

Z drugiej strony, i to jest mocna i słaba strona Trak Racing, katalog wsporników i akcesoriów jest ogromny, co szybko podniesie cenę TR120. W pełnej opcji, z fotelem kubełkowym Alpine i wszystkimi możliwymi akcesoriami w katalogu, ten kokpit będzie kosztował około 2500 euro, i to bez kosztów dostawy. W tej cenie jest po prostu za drogi, jeśli o mnie chodzi.

Mój werdykt na temat TR120 od Trak Racer

Trak Racer od kilku lat wsłuchuje się w głos społeczności i opinie sympatyków wyścigów i wprowadza ulepszenia do swoich produktów. TR120 został dotknięty tymi ulepszeniami i okazuje się być bardzo dobrym podwoziem.

Jeśli chodzi o mnie, jestem zwolennikiem zakupu TR120 z kilkoma akcesoriami, takimi jak wspornik TR-One do tylnego trójkąta, aluminiowy suport lub odwrócona hybryda i kubełkowe siedzenie w stylu rajdowym za mniej niż 1200 euro, nie licząc kosztów dostawy. Wiem, że dla wielu rowerzystów jest to poza zasięgiem, ale TR120 w standardowej wersji, bez akcesoriów, można kupić za 640 euro. W każdym razie polecam ten kokpit.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *