Thrustmaster T818 w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Stały moment obrotowy 10 nm
✅ Prosta, elegancka konstrukcja
✅ Dobra jakość wykonania
✅ Nowy QR zapowiadający nowy ekosystem
❌ Kompatybilny tylko z PC
❌ Wymaga adaptera do podłączenia starych kierownic Thrustmaster do podstawy
❌ Oprogramowanie nieco przestarzałe
ㅤ
Thrustmaster to jeden z producentów urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży. Trzeba przyznać, że historia francuskich urządzeń peryferyjnych do gier w ogóle rozpoczęła się dawno temu, w lotnictwie. Wtedy Thrusmaster zaprojektował urządzenia peryferyjne do symulacji lotu i od tego czasu francuska firma przeszła długą drogę. A przynajmniej jej dział urządzeń peryferyjnych do symulacji.
Thrustmaster jest na celowniku każdego zawodnika, który szuka produktów oferujących bardzo dobry stosunek jakości do ceny, ale nie chce wskoczyć w najnowszą technologię. I to mniej lub bardziej zaszkodziło marce. W sim-racingu firmy, które przetrwają i przyciągną najwięcej klientów, to te, które wprowadzają innowacje i nowe technologie. Z wyjątkiem Thrustmastera i Logitech pozostał w swoim kącie, robiąc to, co umiał robić: małe bazy, które nie były zbyt potężne, ale w większości były dość komunikatywne.
Nadszedł jednak czas na aktualizację, a Thrustmasterowi zajęło to dużo czasu i dopiero w 2022 roku francuski producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych w końcu zaoferował nam bazę Direct Drive. T818. Poniżej przedstawię to urządzenie i wyrażę swoją opinię na jego temat.
Główne i techniczne właściwości bazy
- Silnik z napędem bezpośrednim wytwarzający 10 nm stałego momentu obrotowego
- Kompatybilność z platformą PC
- Konstrukcja aluminiowa i kompozytowa
- Zupełnie nowy QR do szybkiej wymiany kół bez użycia narzędzi
- Niewielkie wymiary jak na podstawę o momencie obrotowym 10 nm i wadze zaledwie 5 kg
Konstrukcja T818
Często powtarzam, że wygląd urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych jest subiektywny, ponieważ to, co podoba się mnie, niekoniecznie musi podobać się tobie. Jeśli chodzi o mnie, T818 to piękna podstawa o dość unikalnym designie. Sześciokątny kształt podstawy pozwala jej zajmować niewiele miejsca, jak ma to miejsce w przypadku podstawek innych producentów, z wyjątkiem Logitecha i jego G Pro Racing Wheel ; ta bestia jest po prostu ogromna.
T818 jest dostępny w wielu kolorach płyt dekoracyjnych, co przynajmniej daje mu pewną dozę personalizacji, czego nie można znaleźć u konkurencji. „Otoczka”, w której znajduje się wał napędowy, jest perforowana, co optymalizuje chłodzenie T818, bez potrzeby stosowania dedykowanego systemu. Ogólnie rzecz biorąc, wygląda dobrze i będzie idealnie pasować do wielu konfiguracji symulatorów wyścigowych.

Montaż na zamówienie
W przypadku modelu T818 dostępna jest 1 opcja montażu: od dołu. Istnieją jednak 2 opcje montażu tej podstawy w konfiguracji: zacisk do stołów i biurek oraz wspornik do podwozia i kokpitów.
Pod spodem znajdują się otwory na 4 śruby do mocowania zacisku lub stojaka, które są sprzedawane oddzielnie od podstawy, podobnie jak w przypadku mniej więcej wszystkich innych produktów w tej cenie.
Montaż T818 jest łatwy i nie zajmie dużo czasu, biorąc pod uwagę, że podstawa jest dość lekka i waży zaledwie 5 kg.
Produkcja i wykończenie
Nawet jeśli Thrustmaster nie zajmuje się produktami premium, przynajmniej jeśli chodzi o podstawy, trzeba powiedzieć, że w przypadku T818 producent wyciągnął wszystkie przystanki. Mamy do czynienia z metalem i plastikiem, ale ten ostatni jest naprawdę dobrze wykonany.
Wykończenie jest bardzo dobre, a montaż staranny. Jakość wykonania jest również na najwyższym poziomie i nie zauważyłem żadnych wad ani części, które nie pasowałyby do siebie prawidłowo. Szczerze mówiąc, jako pierwszy krok w świat „premium”, muszę przyznać, że T818 jest dobrze wykonaną podstawą, z pewną dbałością o szczegóły. Nie jest to ten sam poziom co Fanatec czy Simagic, ale jest to poprawa, oczywiście w porównaniu z gamą urządzeń peryferyjnych.
Jednak T818 wykorzystuje trochę za dużo kompozytu jak na mój gust, zwłaszcza w niektórych częściach, takich jak wał napędowy. Jest metalowa korona, ale reszta wału wykonana jest z kompozytu, który nie jest znany z trwałości ani stabilności.
Zapoznanie się z bazą
T818 to mała, lekka podstawa. Na wadze, baza Thrustmaster waży zaledwie 5 kg, co jest szczerze mówiąc bardzo mało w porównaniu do konkurencji na tym samym poziomie mocy i momentu obrotowego.
Pod względem wymiarów jest niewielki, podobnie jak jego konkurenci. Nie jest tak duży jak na przykład Podium DD2, ale nie powinien zajmować zbyt wiele miejsca na biurku, jeśli zdecydujesz się na montaż zaciskowy.
Nawiasem mówiąc, zacisk Thrustmaster nadal jest równie dobry do mocowania podstawy do mebli, ale będziesz musiał zmniejszyć moc wyjściową silnika lub zaryzykować uszkodzenie drewnianych mebli.
Wrażenia podczas gry
Przejdę teraz do tego, jak to jest podczas sesji symulacji wyścigów z T818. Na początek będziesz potrzebował adaptera, aby przymocować jedną z kierownic Thrustmaster, ponieważ francuski producent w swojej mądrości opracował nowy QR bez kół do niego pasujących. Cóż, na razie.
Po ustaleniu konfiguracji należy również dostosować podstawę, ponieważ domyślnie doznania nie są najlepsze. Dostępne są 4 ustawienia, od komfortowego do ekstremalnego, i można dostosować moc do tych 4 ustawień.
Po znalezieniu najlepszego miejsca baza jest całkiem dobra na torze, z dobrym sprzężeniem zwrotnym siły i uczuciem, które nie jest zbyt przefiltrowane, jeśli wiesz, co mam na myśli. Siła jest dość dobrze mierzona, podobnie jak ogólne sprzężenie zwrotne.
Jest jednak trochę zabawy z QR, ponieważ część jego konstrukcji jest plastikowa i będziesz potrzebował plastikowego adaptera do prowadzenia samochodu. Na torze jest w porządku i nie odczułem zbytnio tej gry. Ale na etapie rajdowym porusza się zbyt mocno i szybko staje się irytujący po kilku minutach.

Kompatybilność z T818
T818 jest na razie kompatybilny tylko z komputerami PC, co stawia go mniej więcej w jednym szeregu z Moza R9 i Simagic Alpha Mini. Jeśli chodzi o urządzenia peryferyjne do symulatorów wyścigowych, obsługiwane są wszystkie kierownice z katalogu Thrustmaster, oczywiście pod warunkiem posiadania adaptera QR.
A jeśli chodzi o tytuły, nie musisz się zbytnio zastanawiać, ponieważ Thrustmaster jest głównym graczem w branży.
Stosunek jakości do ceny
Tak więc, T818 sprzedaje się za 650 euro na stronie Thrustmaster, co jest nieco droższe niż konkurencja na tym samym poziomie mocy (na przykład Simagic Alpha Mini). Cóż, szczerze mówiąc, cena jest mniej więcej zgodna z wydajnością oferowaną przez to urządzenie peryferyjne, ponieważ praktycznie wszystkie inne bazy w tym samym segmencie wykorzystują maksymalnie 9 lub 10 nm, podczas gdy T818 wykorzystuje stałe 10 nm.
Jakość wykonania jest całkiem dobra, ale nowy QR może być używany tylko z adapterem na starszych kierownicach Thrustmaster. Moim zdaniem oferuje przyzwoity stosunek jakości do ceny, ale nic więcej.
Mój werdykt na temat podstawy T818 od Thrustmaster
Czekałem na tę bazę od Thrustmastera od dawna, powiedziałbym nawet, że zbyt długo. Na papierze jest to nadal dobra baza Direct Drive, a nawet dobra na torze, ale tylko wtedy, gdy poświęcisz trochę czasu na dostrojenie ustawień oprogramowania.
Na torze to wciąż dobre urządzenie, ale nie na tym samym poziomie co konkurencja, nawet Logitech. Częściowo plastikowy QR nie ułatwia sprawy, zwłaszcza jeśli chodzi o zginanie wału napędowego i jego adaptera.
Tak więc, moja opinia: ta podstawa jest dobra z odpowiednimi ustawieniami oprogramowania. Cena jest trochę wysoka jak na mój gust, zwłaszcza że konstrukcja wykorzystuje dużo plastiku. Silnik jest mocny, a przede wszystkim jego moment obrotowy wynosi stałe 10nm. Mogę go polecić, szczególnie tym, którzy posiadają już wszystkie urządzenia peryferyjne Thrustmaster do sim-racingu. W przeciwnym razie będziesz musiał go najpierw wypróbować przed podjęciem decyzji.
0 komentarzy