Zaznacz stronę
Le meilleur setup sim racing guide complet

Najlepsza konfiguracja Sim-Racing: kompletny przewodnik

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

W ostatnich latach wyścigi symulatorów cieszą się ogromną popularnością, napędzaną przez takie marki jak Fanatec, Simagic, Logitech lub Thrustmaster. Większość z tych graczy działa w branży od ponad 20 lat, oferując wysokiej jakości, wydajne produkty skierowane do kilku kategorii wirtualnych kierowców.

W wyścigach symulacyjnych istnieją głównie 3 klasy zawodników: amatorzy, doświadczeni zawodnicy i profesjonaliści. Pierwsza to ludzie, którzy chcą się dobrze bawić po pracy lub w weekendy, spędzając czas przy tytułach takich jak Forza Horizon gdzie nacisk kładziony jest na scenerię i szybkie samochody.

Profesjonalni kierowcy wyścigowi to po prostu kierowcy pracujący dla zespołów wyścigowych, którzy używają sprzętu symulacyjnego do swoich sesji treningowych, co jest zrozumiałe, ponieważ sesja z samochodem wyścigowym może szybko stać się kosztowna.

A od niedawna doświadczeni kierowcy pasjonują się samochodami i wyścigami, ale niekoniecznie mają budżet na dni torowe. Są to gracze, którzy zostali ukształtowani przez tytuły takie jak Gran Turismo kiedy byli bardzo młodzi, a następnie przeszli na wyższy poziom dzięki Assetto Corsa i iRacing.

Każdy typ wirtualnego kierowcy ma własną konfigurację symulatora wyścigowego, oferującą kompromis między realizmem, immersją, wrażeniami i budżetem. Konfiguracja niedzielnego kierowcy będzie daleka od konfiguracji profesjonalisty w tej dyscyplinie. W dalszej części przyjrzymy się najlepszemu zestawowi do symulacji wyścigów, jaki można kupić w 2025 roku dla doświadczonego kierowcy. Nie będziemy zagłębiać się w temat kierowców amatorów i profesjonalistów, ponieważ powód jest prosty: kierowca amator jest zainteresowany tylko tanią zabawą. Profesjonalni kierowcy i ich konfiguracje są po prostu nieosiągalne.

Podstawy, kierownice i pedały Direct Drive

Przede wszystkim będziesz potrzebować podstawowego sprzętu do symulacji wyścigów. Mówimy o podstawowym napędzie bezpośrednim, kierownicach wyścigowych i pedałach Load Cell. Zamiast wymieniać jeden lub dwa produkty, omówimy 3 marki i to, co mają do zaoferowania doświadczonemu kierowcy simracingowemu.

Fanatec ClubSport DD/DD+, kierownica ClubSport i pedały CSL Elite lub ClubSport.

ClubSport DD/DD+ to baza z napędem bezpośrednim od Fanatec, wydana w 2024 roku. Dzięki odpowiednio 12 nm i 15 nm momentu obrotowego oraz stałemu momentowi obrotowemu jest to doskonała baza dla doświadczonych kierowców wyścigowych poszukujących idealnego kompromisu między realizmem a immersją, bez rozbijania banku.

W przypadku lotek możesz wybrać dowolną z serii ClubSport firmy Fanatec, aby dopasować ją do podstawy, a przede wszystkim do dyscypliny, którą lubisz najbardziej. A jeśli chodzi o pedały, masz 2 opcje w Fanatec: pedały CSL Elite i pedały ClubSport z ogniwem obciążeniowym dla wspaniałych wrażeń.

Moza Racing R9 lub R12

Podobnie jest w przypadku Moza Racing, ponieważ marka oferuje obecnie w swoim katalogu pakiety z kilkoma opcjami kierownic w zależności od wybranej dyscypliny. Pakiet R9 obejmuje bazę R9 o tej samej nazwie, rozwijającą 9 nm momentu obrotowego, a drugi pakiet oparty jest na R12 (12 nm).

Te dwie bazy są skierowane do, powiedzmy, dwóch kategorii tej samej publiczności: tych, którzy są zmotywowani do wyścigów symulacyjnych, ale dopiero zaczynają, oraz tych z doświadczeniem. Jeśli chodzi o emocje, będziesz dobrze obsłużony. Obie bazy są naprawdę na najwyższym poziomie pod względem komunikacji, nie na tym samym poziomie co Fanatec, który wciąż ma długie doświadczenie w tej dziedzinie, ale jest to więcej niż wystarczające dla optymalnego zanurzenia.

Jeśli chodzi o zestawy korbowe, Moza ma kilka w swoim katalogu, w tym SR-P i CR-P Load Cell. Jeden z nich jest skierowany do profesjonalistów (CR-P) ze względu na ogniwo obciążnikowe 200 kg, podczas gdy drugi jest znacznie bardziej skierowany do ogółu społeczeństwa.

Istnieją również inne urządzenia peryferyjne Moza, takie jak bazy R16 i R21, a nawet ActivePedals, który jest aktywnym pedalboardem, ale są to znacznie bardziej elitarne produkty.

Simagic Alpha

Simagic jest z pewnością młodym graczem, ale marka szybko ewoluowała, oferując sprzęt konkurencyjny dla Fanatec i innych. Podstawowy DD Alpha reprezentuje średnią półkę marki i rozwija 15 nm momentu obrotowego. Istnieje również Alpha Mini z 10 nm momentu obrotowego, ale jest ona skierowana bardziej do początkujących, którzy chcą się doskonalić w miarę upływu czasu.

Alpha to doskonała baza DD, oferująca realistyczne wrażenia i szczegóły sprzężenia zwrotnego, które są zarówno lekkie, jak i ciężkie. Alpha nie ma sobie równych na tle konkurencji, a wielu wirtualnych pilotów przysięga na jej wydajność w wyścigach symulacyjnych.

Simagic posiada szeroką gamę kierownic, obejmującą kierownice turystyczne, GT i Formuły. Jakość wykonania jest na najwyższym poziomie, z doskonałym wzornictwem i ergonomią godną profesjonalnych kierowców.

Istnieją technicznie 2 zestawy korbowe Simagic: Load Cell P1000 i hydrauliczny P2000. Ale w rzeczywistości P1000 występuje w kilku wariantach, w tym w wersji hydraulicznej. W naszej konfiguracji P1000 jest więcej niż wystarczający do maksymalnego zanurzenia się w wyścigach.

Rama - profil rurowy lub aluminiowy

Jeśli chodzi o podwozia, istnieją dwie rodziny: rurowe i profilowane aluminiowe. Pierwsza kategoria jest skierowana do kierowców z określonymi ustawieniami, takimi jak na przykład F1, i których wygląd jest najważniejszy w ich konfiguracji. Druga kategoria jest przeznaczona dla tych, którzy chcą mieć możliwość dostosowania i rozbudowy konfiguracji.

Rurowy kokpit Fanatec ClubSport GT

Moja opinia na temat nowego podwozia gt cockpit firmy fanatec do wyścigów symulacyjnych

ClubSport GT Cockpit od Fanatec to rurowe podwozie zaprojektowane z myślą o zanurzeniu i wydajności. Jego konstrukcja, inspirowana obręczami klatek samochodów wyścigowych, nadaje mu agresywny wygląd, a średnica rury 50 mm zapewnia optymalną sztywność.

Ten kokpit jest wysoce regulowany, z modułową pozycją jazdy (GT, F1, rajd) i beznarzędziowo regulowanymi wspornikami pedałów i tylnego trójkąta. Zintegrowany system przelotowy pozwala na czyste zarządzanie kablami, co skutkuje czystą, uporządkowaną konfiguracją.

Pod względem stabilności z łatwością radzi sobie z potężnymi podstawkami Direct Drive, czy to od Fanatec, Moza czy Simagic. Czucie gry jest doskonałe, z dobrym przenoszeniem wibracji przez konstrukcję.

Jeśli szukasz solidnego i stylowego podwozia rurowego, ClubSport GT jest doskonałą opcją. Jedyną wadą jest to, że fotel kubełkowy jest sprzedawany oddzielnie, co może zwiększyć całkowity koszt konfiguracji.

Sim-Lab GT1 Evo w aluminiowym profilu

Test i recenzja kokpitu GT1 Evo od Sim Lab dla Sim Racing

GT1 Evo firmy Sim-Lab to opływowa aluminiowa obudowa zaprojektowana z myślą o sztywności i skalowalności. Jego stonowana, kwadratowa konstrukcja idealnie pasuje do każdej konfiguracji symulatora wyścigowego.

Oferuje precyzyjną regulację położenia kierownicy, pedałów i fotela, umożliwiając optymalną konfigurację dla wszystkich dyscyplin. Jest kompatybilny z większością urządzeń (Fanatec, Moza, Logitech, Asetek itp.), co czyni go elastycznym rozwiązaniem.

Pod względem solidności nic się nie rusza. Z łatwością obsługuje najpotężniejsze podstawy Direct Drive na rynku.

Montaż jest dłuższy i bardziej żmudny, z cyfrowym przewodnikiem, który nie zawsze jest jasny, ale po złożeniu to skała. Dzięki rozsądnej cenie za aluminiową obudowę, GT1 Evo jest bezpiecznym wyborem dla wymagających sympatyków wyścigów.

Monitory i inne zestawy słuchawkowe VR

Sim-racing to nie tylko urządzenia sprzężenia zwrotnego. Musisz także widzieć, co robi twój samochód, aby zwiększyć immersję, a nie ma nic lepszego niż zakrzywiony ekran, aby ci to zapewnić, a także gogle VR.

Jeśli chodzi o monitory, i jest to mój osobisty wybór, uważam Samsung Odyssey G9 za najlepszy w swojej kategorii. Przekątna 49″, rozdzielczość 4K, częstotliwość odświeżania 240 Hz, OLED i zakrzywienie sprawiają, że jest to najlepszy monitor na rynku. Granie na tym ekranie to czysta przyjemność, zwłaszcza jeśli twoja maszyna może obsługiwać 4K w Ultra.

Jeśli chodzi o zestawy słuchawkowe VR, masz Oculus Rift, który jest świetną opcją do zanurzenia się w świecie wyścigów symulacyjnych ciałem i duszą.

Inne wyposażenie premium do rozważenia

W zależności od poziomu zaawansowania w simracingu, możesz zdecydować się na mocniejsze bazy Direct Drive, takie jak Fanatec Podium DD2, Moza R21 lub Simagic Alpha U. Będą one oczywiście droższe, ale wrażenia będą dziesięciokrotnie lepsze.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *