Simlab XP1 w pigułce

Zalety i wady
✅ Wysoce regulowany mechanizm korbowy
✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Ogniwo obciążnikowe 200 kg
✅ Dostępne w 2 wariantach
❌ Brak dotykowego sprzężenia zwrotnego (wibracji) dla ABS
❌ Brak podpórki lub podnóżka w standardzie
SimlabSimlab, wśród wielu innych firm, działa na rynku wyścigów symulacyjnych od kilku lat. Około dziesięciu lat, jeśli chcesz być odrobinę precyzyjny. Niektórzy mogą powiedzieć, że to niezbyt długo, ale to średnia dla tego segmentu, z najmłodszymi firmami działającymi w branży od zaledwie 3 lat (Moza Racing na przykład).
Od samego początku Simlab kładł nacisk na produkcję i sprzedaż kokpitów, które są zarówno wysokiej jakości, solidne, jak i niezbyt drogie w porównaniu do konkurencji. Ogólnie rzecz biorąc, nadal tak jest, mimo że katalog holenderskiej marki zawiera kilka opcji, które nie są wcale tanie (X1 Pro w pełnej opcji kosztuje około 2500 euro).
Jednak oferowanie 4 kokpitów nie ma większego sensu z biznesowego punktu widzenia. Aby prosperować na rynku, Simlab musiał zdywersyfikować swoją ofertę o inne urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych. Dziś oferta tej marki pozostaje skromna jak na standardy branżowe, ale jej produkty są nadal premium. W dalszej części przedstawię pedalboard Load Cell, XP1.
Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego
- Cała konstrukcja aluminiowa
- Dostępny w 2 wersjach: 2 lub 3 pedały
- Kompatybilny z PC i RaceDirector
- Regulowane pedały we wszystkich punktach
- Ogniwo obciążnikowe 200 kg
- 16-bitowa rozdzielczość na pedałach
- Skrzynka kontrolna do łatwego zarządzania okablowaniem i połączeniem z komputerem PC
- Dostarczany z szeregiem elastomerów i sprężyn zarówno do hamulca, jak i akceleratora.
- Pedał przyspieszenia i sprzęgła z czujnikiem magnetycznym
Konstrukcja XP1
Konstrukcja XP1 łączy w sobie trzeźwość i piękno, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na wariant Black Edition , który ma tylko jeden złoty element z tyłu pedału hamulca, a praktycznie wszystko inne jest czarne.
Na pedałach XP1 dominują 2 kolory: czarny i szary, z kilkoma elementami w kolorze elektrycznego błękitu. Na pierwszy rzut oka można by pomyśleć, że jest to pedalboard wyjęty z samochodu wyścigowego, tak minimalistyczny jest XP1. Jeśli chodzi o mnie, to urządzenie jest jednym z 10 najprostszych i najpiękniejszych obecnie dostępnych na rynku.

Montaż na zamówienie
W zależności od wyboru w momencie zakupu, otrzymasz 2 lub 3 pedały z XP1, które są dostarczane samodzielnie, bez stojaka. Możesz zdecydować się na to drugie rozwiązanie, ale będzie to kosztować około 89 euro więcej.
Montaż pedałów jest dość łatwy dzięki dwóm szynom po każdej stronie. Do zamontowania XP1 potrzebny jest jednak kokpit/podwozie, ponieważ opcja stojąca na podłodze jest niemożliwa w standardowej konfiguracji. Nawet jeśli zdecydujesz się na suport Simlab, ten mechanizm korbowy jest ogniwem obciążnikowym, które może wytrzymać siłę 200 kg. Przy pierwszym hamowaniu roztrzaskasz ścianę, przy której zamontowany jest XP1.
Wróćmy jednak do montażu, bo nie o to tu chodzi. W zestawie znajduje się cały osprzęt potrzebny do przymocowania mechanizmu korbowego do ramy, od śrub imbusowych po nakrętki teowe do konstrukcji o profilu stalowym/aluminiowym. Wszystko jest kompletne i bardzo dobrze wyjaśnione w instrukcji.
Produkcja i wykończenie
Prawie wszystkie części XP1 są wykonane z aluminium, a kilka ze stali. Jeśli chodzi o jakość wykonania, jest ona bardzo wysoka i nie zauważyłem żadnych wad w 2 pedałach, które otrzymałem. Jedynym tanim elementem, który można znaleźć w XP1, jest skrzynka kontrolna do połączenia z komputerem. Jest to tani kawałek plastiku i myślę, że nawet kruchy. Prawdę mówiąc, nie próbowałem go uszkodzić, ponieważ bałem się, że wybuchnie.
Poza tym jednym błędem, wszystko inne jest idealne. A wykończenie idzie w parze z jakością wykonania. Lakier na częściach XP1 jest doskonały, a nawet śruby i wkręty są najwyższej jakości. Ten pedalboard pachnie premium i robi to, gdy tylko weźmiesz do ręki jeden z komponentów dostarczonych przez Simlab. Cóż, z wyjątkiem skrzynki kontrolnej, która jest fałszywą nutą.
Ustawienia wspornika dolnego
W modelu XP1 można regulować wysokość i kąt nachylenia pedałów, kąt nachylenia płyty pedału, ogranicznik krańcowy, twardość sprężyn, twardość elastomerów, wstępne naprężenie sprężyny za pomocą pokrętła oraz ogólną twardość pedałów. Oczywiście będziesz potrzebował klucza imbusowego, aby dokonać pewnych regulacji, w szczególności kąta pedałów, nachylenia płytek pedałów itp. Ale co do reszty, masz elektryczne niebiesko-czarne pokrętła, które pozwalają dostroić wszystko, co chcesz.
Do tego dochodzi część oprogramowania z RaceDirector, aby zmienić wszystko inne, takie jak czułość pedałów, martwą strefę i całą resztę. Co więcej, w RaceDirector można skonfigurować kilka profili, które mogą być używane w zależności od toru wyścigowego.
Wrażenia podczas gry
Właśnie przekonaliśmy się, że XP1 to świetny produkt od Simlab, zarówno pod względem estetycznym, jak i pod względem ustawień. Ale co jest warte w symulatorze wyścigowym? Po zainstalowaniu, niezależnie od tego, czy masz wersję z 2 czy 3 pedałami, musisz skonfigurować wszystko za pomocą RaceDirector. Oprogramowanie jest bardzo intuicyjne w obsłudze i nie będziesz miał problemów z jego opanowaniem.
Jeśli chodzi o wyczucie pedału przyspieszenia, ma on 16-bitowy czujnik, który jest bardzo dokładny, jeśli chodzi o transkrypcję danych wejściowych. Co więcej, jego sprężyna jest nie tylko regulowana, ale także wymienna. Domyślnie prawy pedał jest bardzo płynny i liniowy, z dość krótkim skokiem. Można to jednak zmienić, poświęcając na to trochę czasu. Podoba mi się przepustnica, ale jednocześnie jest prawie identyczna z tym, co można znaleźć u konkurencji.
Przejdźmy teraz do pedału hamulca. LC ma dwa stopnie: sprężyna odpowiada za około 80% akcji hamowania, a reszta jest obsługiwana przez elastomer. Sprężynę można regulować za pomocą pokrętła, a w razie potrzeby można ją również wymienić, podobnie jak elastomer.
Na pierwszym etapie stwierdziłem, że XP1 jest bardzo precyzyjny podczas hamowania, praktycznie bez martwej strefy podczas pierwszego przejazdu. Gdy miniesz tę podłogę i dotrzesz do elastomeru, twoja stopa zatrzymuje się i staje twarzą do żelbetowej ściany. Nie porusza się, ale jest tak samo precyzyjna, jak na pierwszym etapie. Ten drugi poziom może wytrzymać do 200 kg siły bez podłączania. Jednak XP1 nie jest wyposażony w haptyczne sprzężenie zwrotne, co jest trochę wstydem, ponieważ konkurencja oferuje je w swoich produktach. Oczywiście nie wszystkie z nich, ale jest ona dostępna w miarę przesuwania się w górę zakresu.
I wreszcie sprzęgło. Jest to dość podstawowa konfiguracja, powiedziałbym, z wymienną sprężyną i regulacją praktycznie wszystkiego, nawet punktu gryzieniatarczy.

Kompatybilność z XP1
XP1 jest kompatybilny tylko z komputerami PC za pośrednictwem interfejsu USB z jego skrzynki kontrolnej. W pewnym sensie szkoda, ponieważ wiele symulatorów wyścigowych jest dostępnych na konsolach (Xbox i Playstation), ale nic nie możemy na to poradzić, ponieważ uzyskanie walidacji, a także chipów, od Sony i Microsoft/Xbox to wielka sprawa.
Jeśli chodzi o tytuły sim-racingowe, będziesz mieć natywne wsparcie dla tenorów gier, takich jak Assetto Corsa, iRacing, ACC i praktycznie wszystkich innych. Co więcej, dzięki RaceDirector możesz tworzyć profile dla każdego tytułu sim-racingowego.
Stosunek jakości do ceny
W stanie fabrycznym XP1 kosztuje 495 euro, ale może łatwo wzrosnąć do 644 euro, jeśli weźmiesz go jako 3-pedałową jednostkę, bez akcesoriów, które mogę dodać. Ze wszystkimi opcjami dostępnymi w Simlab, rachunek wyniesie ponad 750 euro.
Może to brzmieć drogo, ale w rzeczywistości XP1 ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny, jeśli o mnie chodzi. Jest to nie tylko pedalboard klasy premium (z wyjątkiem kontrolera), ale także zapewnia doskonałe wyczucie w grze dla zawodników.
Mój werdykt na temat pedalboardu XP1 firmy SimLab
Mój werdykt jest bardzo prosty: jeśli szukasz pedalboardu Load Cell, który jest kompatybilny tylko z komputerami PC, zapewnia doskonałe wrażenia z gry, jest wysokiej jakości i bardzo dobrze wykończony oraz nie jest zbyt drogi w wersji podstawowej, XP1 jest tym, czego potrzebujesz. Jest piękny, w pełni regulowany i idealny do wyścigów symulacyjnych na wysokim poziomie.
0 komentarzy