Zaznacz stronę
Mon avis sur le frein à main XB1 de la marque Sim lab pour le sim racing

Simlab XB1: Moja szczera opinia na temat tego hamulca ręcznego

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Simlab XB1 w pigułce

Sim Racing Nerd

Moja opinia na temat hamulca ręcznego Sim Lab na XB1 dla wyścigów symulatorów
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Doskonała jakość wykonania
✅ System ogniw obciążnikowych 150 kg
✅ Dość atrakcyjna cena
✅ Różne ustawienia oporu
❌ Brak ustawień uchwytu
❌ Brak możliwości dostosowania hamulca ręcznego

4.7

SimlabSimlab, wśród wielu innych firm, działa na rynku symulatorów wyścigowych od wielu lat: około dziesięciu, jeśli chcesz być nieco precyzyjny. Niektórzy mogą powiedzieć, że to niewiele, a jednak jest to średnia dla tego segmentu, a najmłodsza z nich działa w branży od 3 lat.

Katalog Simlab zawiera głównie kokpity. W rzeczywistości holenderska marka oferuje obecnie 4 kokpity, z których wszystkie są konfigurowalne dla maksymalnej wszechstronności. Jednak w ostatnich latach, zwłaszcza wraz z pojawieniem się Grid Engineering pod parasolem Simlab, firma zaczęła rozszerzać swój katalog produktów o akcesoria do wyścigów symulacyjnych.

Obecnie Simlab wciąż jest daleki od twierdzenia, że posiada kompletną gamę symulatorów wyścigowych. Poza pedalboardem LC, hamulcem ręcznym, kilkoma akcesoriami, takimi jak deski rozdzielcze, oraz kierownicą F1, Simlab nie może konkurować z Simagic czy Fanatec na ich własnym terenie. Z drugiej strony, mała ilość niekoniecznie oznacza niską jakość. I właśnie temu przyjrzymy się bliżej w tym artykule, prezentując hamulec ręczny XB1.

Główne i techniczne właściwości hamulca ręcznego

  • Aluminiowa konstrukcja i wykonanie
  • Solidna struktura
  • Dwustopniowy system oporu Load Cell o sile 150 kg
  • Kompatybilność z PC przez połączenie USB
  • Zawiera 3 elastomery do zmiany poziomu oporu
  • Regulacja oporu sprężyny za pomocą pierścienia
  • Opcjonalny pochylony wspornik do montażu na podwoziu

Konstrukcja hamulca ręcznego XB1

Konstrukcja XB1 jest minimalistyczna, z tylko systemem Load Cell w trzech kolorach, szyjką w kolorze czarnym i płytą bazową w kolorze szarym. Nie ma obudowy takiej jak w Fanatec Handbrake V1.5 lub Simagic TB-1. W rzeczywistości XB1 wygląda znacznie bardziej jak Simagic TB-RS, który jest hydrauliczny, niż TB-1, który jest Load Cell.

Uchwyt jest przymocowany do płyty bazowej, podczas gdy czujnik obciążenia jest przymocowany. Czujnik obciążenia również znajduje się na płycie bazowej, z charakterystycznym elektrycznym niebieskim pierścieniem regulacyjnym Simlab i złotym cylindrem. Jest prosty, minimalistyczny i uniwersalny.

Moja opinia na temat hamulca ręcznego Sim Lab na XB1 dla wyścigów symulatorów

Montaż na zamówienie

W XB1 nie ma obudowy zawierającej system oporu, więc bardzo łatwo go zamontować. Należy pamiętać, że pod względem szerokości jest bardzo wąski, a ten hamulec ręczny można łatwo zainstalować na wsporniku profilu. Z przodu i z tyłu znajduje się otwór do mocowania.

Można go zamontować tylko w kokpicie i jest to całkowicie normalne, ponieważ LC tego hamulca ręcznego może wytrzymać siłę do 150 kg. A jeśli nie masz wyprofilowanego podwozia lub jeśli twoje nie ma mocowania do standardowych otworów XB1, tj. na górze, Simlab oferuje opcjonalny kątowy wspornik boczny dla hamulca ręcznego i nie jest on drogi. Wspornik ten jest jednak bardzo elastyczny w użyciu, zmuszając do wyboru mniej agresywnego ustawienia hamulca ręcznego.

Produkcja i wykończenie

Podobnie jak w przypadku praktycznie wszystkich produktów Simlab, XB1 wykorzystuje aluminium do swojej konstrukcji. Jest bardzo solidny, bardzo dobrze wykonany i jest zasługą holenderskiej marki. Przyzwyczailiśmy się do otrzymywania wysokiej jakości urządzeń peryferyjnych od Simlab i z pewnością nie jesteśmy rozczarowani XB1.

Wszystkie części tego hamulca ręcznego - a nie ma ich wiele, tak przy okazji, tylko uchwyt, płyta bazowa i LC - są znakomicie wykonane, wolne od wad obróbki. Krawędzie nie są ostre, śruby są idealnie odsunięte i dobrze osadzone w płycie bazowej, nie ma luzu na szyjce ani na LC. Jest bardzo dobrze wykonany i zmontowany co do milimetra.

Wykończenie jest takie samo: idealne, aż do najmniejszego szczegółu. Farba XB1 wydaje się być wypalona od mojego dotyku, ale nie miałem odwagi tego sprawdzić, ponieważ wiem, że obudowy marki używają farby w sprayu, która blaknie przy najmniejszym kontakcie z metalową częścią.

Ustawienia hamulca ręcznego

W przypadku XB1 dostępne są tylko ustawienia systemu Load Cell. Można regulować skok sprężyny, tj. pierwszy stopień LC, a także jej opór. Jeśli chodzi o samo ogniwo obciążnikowe, XB1 jest wyposażony w 3 elastomery, aby znaleźć odpowiedni kompromis między oporem, wyczuciem i twardością. Oczywiście ten hamulec ręczny jest kompatybilny z PC i RaceDirector, umożliwiając dostosowanie wszystkich aspektów oprogramowania tego ostatniego (martwa strefa, nasycenie itp.).

A dla tych z was, którzy spodziewali się regulowanego uchwytu pod względem pozycji, obawiam się, że rozczaruję was w tym punkcie. XB1 ma stałą szyjkę i to jest jego największa wada. Nie można go nawet przechylić o kilka stopni, aby dostosować go do niektórych obudów. Albo odpowiada ci standardowa konfiguracja, albo będziesz musiał szukać gdzie indziej, a to prawdziwa szkoda, ponieważ pod względem wrażeń XB1 wyróżnia się w tej kategorii.

Wrażenia podczas gry

Jak XB1 wypada na tle konkurencji od Fanatec i Simagic? Ogólnie rzecz biorąc, LC XB1 jest lepsze niż to, co można znaleźć w opcjach konkurencji.

Po precyzyjnym dostrojeniu wszystkich ustawień, zarówno sprężyny, jak i elastomeru, korzystanie z XB1 nie może być prostsze. Dwustopniowy LC jest bardzo precyzyjny w przepisywaniu hamowania, zarówno na części sprężynowej, jak i elastomerowej. Pierwszy stopień, sprężyna, obsługuje 80% skoku hamulca. Można jej użyć do lekkiego hamowania lub do wzmocnienia hamulca. Niekoniecznie zablokuje koła za każdym razem, ale jeśli nie jedziesz szybko, to wystarczy.

Po przejściu przez sprężynę kontrolę przejmuje elastomer. Tak więc ostatnie 20 procent skoku jest zaskakująco elastyczne jak na ogniwo obciążnikowe. Zwykle w tego rodzaju konfiguracji, tj. przy sile ponad 100 kg, elastomer blokuje wszystko, a drążek nie porusza się po osiągnięciu drugiego etapu. Ale nie na XB1. Możesz łatwo kontrolować siłę hamowania tylnych kół i to bez większych problemów. I na tym polega wielka różnica między XB1 a Simagic TB-1.

Moja recenzja hamulca ręcznego Sim Lab na XB1 do wyścigów symulatorów

Kompatybilność z XB1

Jak na produkt Simlab przystało, XB1 jest kompatybilny tylko z platformą Windows PC za pośrednictwem kabla USB. Ten hamulec ręczny działa również z RaceDirector, a nawet konieczne jest użycie tego oprogramowania do ustawienia niektórych parametrów, takich jak martwa strefa.

Jeśli chodzi o tytuły symulujące wyścigi, cóż, masz wszystkie kompatybilne z PC. Co więcej, XB1 będzie natywnie wspierany przez branżowych tenorów, takich jak gry rajdowe (Dirt, WRC), symulacje (AC, ACC, iRacing, rFactor) i mniej więcej wszystko inne.

Stosunek jakości do ceny

Kosztujący prawie 200 euro XB1 jest o włos droższy niż TB-1 lub hamulec ręczny ClubSport, który nie jest wyposażony w Load Cell, a hamulec ręczny Simagic może wytrzymać tylko 100 kg siły. Tak więc, w porównaniu z bezpośrednimi rywalami, myślę, że XB1 wypada raczej dobrze, oferując dobry stosunek jakości do ceny i lepsze wyczucie na torze.

Nawet jeśli zdecydujesz się na boczne wsparcie Simlab, nie zapłacisz więcej niż 230 euro.

Mój werdykt na temat hamulca ręcznego Sim-Lab XB1

Powiem to wprost: XB1 nie jest najlepszym hamulcem ręcznym Load Cell na rynku, zwłaszcza przy całkowitym braku regulacji pozycji drążka. Albo pozycja pionowa pasuje do twojej konfiguracji symulatora wyścigowego, albo nie będzie działać z tym hamulcem ręcznym. Wyobrażam sobie, że oferowanie wersji z regulowanym uchwytem kosztowałoby więcej, co negatywnie wpłynęłoby na stosunek ceny do jakości.

Jeśli dużo jeździsz w rajdach, a twoja konfiguracja jest dostosowana do XB1, a jednocześnie jest wygodna w użyciu, ten hamulec ręczny zachwyci Cię w wyścigach symulacyjnych, zwłaszcza jeśli chodzi o modułowość hamowania. Ale jeśli twoje podwozie nie jest dostosowane do XB1, lepiej będzie skorzystać z innych opcji.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *