Zaznacz stronę
Mon avis sur le GT Cockpit de Fanatec pour le sim racing

Fanatec Clubsport GT Cockpit: Moja szczera opinia na temat tego podwozia

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Kokpit Fanatec Clubsport GT w pigułce

Sim Racing Nerd

Moja opinia na temat nowego podwozia gt cockpit firmy fanatec do wyścigów symulacyjnych
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Konkurencyjna cena
✅ Mocne i wytrzymałe
✅ Dostępne w dwóch kolorach
❌ Akcesoria opcjonalne

4.8

W tej chwili jest to odrodzenie Fanatec ze swoją gamą symulatorów wyścigowych. Operacja ta rozpoczęła się kilka miesięcy temu wraz z wprowadzeniem nowych baz Direct Drive średniej klasy: ClubSport DD i DD+, rozwijających odpowiednio 12 i 15 nm momentu obrotowego. Następnie wprowadzono inne produkty, takie jak kierownice, hamulec ręczny i 2 kokpity.

Jeśli chodzi o podwozia, Fanatec zaczął pozycjonować się na poziomie podstawowym dla nowicjuszy poszukujących produktu, który nie jest bardzo drogi, ale nadal oferuje dobre osiągi. Biorąc pod uwagę, że gama ClubSport jest przeznaczona dla bardziej doświadczonych kierowców, Fanatec koncentruje się na tym drugim, ponieważ jest bardzo popularny.

Biorąc pod uwagę, że producent przeszedł pod parasol Corsair kilka miesięcy temu, Fanatec rozszerza swój katalog o zupełnie nową obudowę, ClubSport GT Cockpit. W poniższym artykule zamierzamy wypróbować ją jako platformę i zobaczyć, co ma do zaoferowania w stosunku do konkurencji, która jest dość trudna w swoim segmencie.

Główne i techniczne cechy podwozia

  • Rurowa konstrukcja stalowa o średnicy 50 mm
  • Typowe pozycje jazdy GT, F1 i rajdowej w zależności od ustawień łyżki
  • Rurki przelotowe do niewidocznego zarządzania kablami
  • Kompatybilny z całym ekosystemem Fanatec, a także z ekosystemami innych marek
  • Dostępnych jest kilka wsporników do dźwigni zmiany biegów, hamulca ręcznego, ekranu, komputera itp.
  • Beznarzędziowa regulacja wanny, mechanizmu korbowego i wsporników podstawy
  • Podwozie dostarczane jest całkowicie zdemontowane, ale łatwe w montażu
  • Dostępna w kolorze czarnym i białym, podobnie jak wanna Fanatec.

Konstrukcja podwozia

Moja opinia na temat kokpitu Fanatec gt do wyścigów symulacyjnych

Zacznijmy od wyglądu tego GT Cockpit. Mówiąc wprost: wygląda naprawdę dobrze dzięki swojej rurowej konstrukcji. Dostępny w dwóch kolorach, GT Cockpit ma elegancką sylwetkę inspirowaną łukiem przypominającym klatkę w samochodach wyścigowych.

Może być czarno-biały lub całkowicie czarny. W przypadku pierwszej opcji niektóre elementy są czarne, zwłaszcza podstawa i wsporniki pedalboardu. Na podstawie znajduje się logo Fanatec i żółte klawisze przelotowe.

Kolejnym elementem, o którym muszę wspomnieć, są rurki przelotowe. Rurki mają średnicę 50 mm, a Fanatec wykorzystuje je do przeprowadzenia kabli do różnych elementów wyposażenia, które zostaną zainstalowane na obudowie. Skutkuje to czystą konstrukcją, z niewielką ilością widocznego okablowania.

A ci, którzy mają bystre oko i dobrą pamięć, przekonają się, że GT Cockpit Fanateca jest uderzająco podobny do Corsair Cockpit. Cóż, tak jest; są identyczne. Corsair opracował tę obudowę przed przejęciem przez Fanatec, a GT Cockpit następnie trafił do katalogu niemieckiej marki.

Montaż na zamówienie

Jak można się spodziewać po produkcie tego typu, GT Cockpit można złożyć samodzielnie, ponieważ jest dostarczany w stanie niezmontowanym. W przeciwieństwie do rozwiązań Simlab, w których trzeba wybrać pokład do montażu podstaw DD, Fanatec stosuje standard z montażem dolnym lub bocznym.

Montaż GT Cockpit jest łatwy w kategoriach bezwzględnych, głównie ze względu na fakt, że instrukcje są szczegółowe i bardzo dobrze wyjaśnione w instrukcji montażu. Dla przypomnienia, przewodnik jest w formacie cyfrowym, więc do złożenia GT Cockpit potrzebny będzie smartfon lub komputer.

Fanatec oferuje również opcjonalne akcesoria, takie jak wsporniki klawiatury, dźwigni zmiany biegów, hamulca ręcznego itp.

Produkcja i wykończenie kokpitu

Cała konstrukcja kokpitu ClubSport GT wykonana jest ze stali, co zapewnia bardzo wysoki poziom sztywności. Rury mają średnicę 50 mm i są stosowane w całej konstrukcji, ze wzmocnieniami z blachy stalowej.

Jakość wykonania jest doskonała i muszę powiedzieć, że nie można oczekiwać niczego mniej od Fanatec. Wszystkie części składające się na to podwozie idealnie do siebie pasują po złożeniu kokpitu. I naprawdę nie mam nic do powiedzenia na temat wykończenia, które również jest doskonałe. Wszystkie rury, a raczej ich krawędzie, są cięte bez ostrych krawędzi, co jest bardzo praktyczne podczas montażu, aby uniknąć obrażeń. Po raz kolejny jest to Fanatec, a jakość jest zawsze na najwyższym poziomie.

Regulacja podwozia

To podwozie jest przeznaczone głównie do GT ze swoją pozycją za kierownicą. Jednak Fanatec, dzięki prowadnicom foteli kubełkowych, pozwala nam na wykorzystanie tego kokpitu w innych dyscyplinach sportów motorowych, takich jak rajdy czy F1.

Płyty podwozia i pokłady można regulować bez użycia narzędzi, a także zmieniać ich nachylenie i rozstaw. Fanatec zintegrował wspornik monitora typu Vesa, który może pomieścić ekrany o przekątnej od 32 do 49 cali w ultraszerokim formacie, który jest szczerze mówiąc bardzo duży, ale praktyczny, jeśli nie chcesz mieć konfiguracji z 3 ekranami.

Możesz także dostosować odległość między ekranem a tobą, dzięki zintegrowanemu przesuwanemu wspornikowi. Ogólnie rzecz biorąc, GT Cockpit to wysoce regulowane podwozie, które z łatwością dostosowuje się do każdego rowerzysty.

Wrażenia podczas gry

Jak już wspomniałem, bardzo łatwo jest wyposażyć GT Cockpit w urządzenia peryferyjne do symulacji wyścigów. Niezależnie od tego, czy chodzi o podstawę, pedały, kubełek, czy nawet ekran i komputer/konsolę, wszystko można łatwo dopasować, a miejsca z pewnością nie brakuje.

Gdy masz już swoje urządzenia peryferyjne i znalazłeś odpowiednią pozycję za kierownicą, nadszedł czas, aby zmierzyć się z różnymi torami w Assetto Corsa. Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że urządzenia peryferyjne do sim-racingu są solidnie zamontowane do podwozia, nawet z systemem beznarzędziowym. Podstawa, pedały, a nawet łyżka, nic się nie poruszy podczas wyścigu, niezależnie od stylu jazdy i agresywności.

GT Cockpit okazał się bardzo stabilny podczas wyścigu, a także bardzo wygodny. Zauważyłem jedną interesującą kwestię, a mianowicie wibracje, które przemieszczają się przez konstrukcję, jeśli masz korbę z haptycznym sprzężeniem zwrotnym. Było to przyjemne i nie sądzę, że jest to wynikiem złego projektu, ponieważ Fanatec ma bystre oko.

Kolejną kwestią jest pozycja za kierownicą. W GT Cockpit fotel znajduje się bardzo nisko, niemal na podłodze. Konfiguracja kubełkowego fotela F1 nie jest oczywiście ultra immersyjna, ale spełnia swoje zadanie dla kierowcy, który chce okiełznać włosy jednomiejscowego samochodu. Dla mnie to długa droga. GT Cockpit to doskonałe podwozie, które tchnie nowe życie w bardzo konkurencyjny segment.

Moja opinia na temat nowego podwozia gt cockpit firmy fanatec do wyścigów symulacyjnych

Kompatybilność podwozia

Podwozie to jest oczywiście kompatybilne ze wszystkimi produktami i sprzętem Fanatec do wyścigów symulacyjnych. Co więcej, niemiecka marka podkreśla, że GT Cockpit pomieści większość sprzętu innych firm, tj. baz, pedałów czy foteli kubełkowych. Upewnij się tylko, że masz odpowiednie prowadnice do fotela.

GT Cockpit zawiera również uchwyt monitora Vesa, który może pomieścić ekrany o przekątnej do 49 cali. Jest to naprawdę dobre rozwiązanie, które jest standardowo dostarczane z podwoziem, co niekoniecznie można znaleźć u konkurencji.

Stosunek jakości do ceny

Cena GT Cockpit wynosi 915 euro, a jego dostępność rozpocznie się 30 stycznia. Należy pamiętać, że fotel kubełkowy Fanatec (GT Cockpit Seat) jest również w sprzedaży na stronie internetowej marki za 340 euro, z taką samą dostępnością. Stosunek jakości do ceny tego kokpitu jest dobry, jeśli o mnie chodzi, idealnie pasując do tego, co oferuje konkurencja z Simlab, Next Level Racing i Playseat.

Mój werdykt na temat Fanatec Gt Cockpit

Jeśli szukasz bardzo dobrze wyglądającej, świetnie wykończonej i niezwykle solidnej obudowy w konkurencyjnej cenie, GT Cockpit jest idealnym kandydatem. A przynajmniej można go umieścić w pierwszej piątce wszystkich możliwych produktów.

Fanatec jest na dobrej drodze do odzyskania tytułu symulatora wyścigowego na rynku konsumenckim, a GT Cockpit odgrywa ważną rolę w tej misji. Jest to obudowa, którą gorąco polecam, zwłaszcza jeśli Twoim ekosystemem jest Fanatec.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *