Logitech G923 w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Bardzo dobra jakość wykonania
✅ Precyzyjne i wydajne siłowe sprzężenie zwrotne
✅ Lepszy układ hamulcowy niż u poprzedników
❌ Trochę wysoka cena
❌ Siłowe sprzężenie zwrotne czasami rozmywa się z TrueForce
ㅤ
To prawda, że wyścigi symulacyjne przeszły długą drogę od swoich początków, a to samo dotyczy symulatorów, które stają się coraz bardziej realistyczne. Dziś możesz mieć swój własny symulator wyścigowy w salonie, sypialni lub pokoju gier. I nie mówię tu o profesjonalnych kierowcach, którzy mają jeszcze bardziej zaawansowane konfiguracje z aktywnym podwoziem i podnośnikami, aby odtworzyć to, co robi samochód.
Oczywiście w świecie wyścigów symulacyjnych jest wielu graczy, podobnie jak w sportach motorowych. Jednym z tych graczy jest szwajcarski producent, któremu udało się wyróżnić na tle konkurencji, oferując produkty, które są zarówno wykończone i wysokiej jakości, jak i zapewniają dobre wyczucie. Mowa oczywiście o firmie Logitech, oferującej kierownice z serii G.
G29 G29 i G920 od dawna dominują w sprzedaży kierownic do sim-racingu z tego prostego powodu, że produkty te spełniają wiele wymagań, których poszukują sim-racerzy. W życiu niemożliwe jest posiadanie produktu, który robi wszystko idealnie, ponieważ trzeba iść na kompromisy.
Biorąc pod uwagę starzenie się modeli G29 i G920, Logitech wypuścił niedawno nową kierownicę, aby lepiej stawić czoła konkurencji: G923. W dalszej części przedstawię tę kierownicę, opowiem o jej mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moją opinię na jej temat.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Kąt obrotu 900
- Nieliniowy pedał hamulca
- Kompatybilny z Playstation, Xbox i PC
- Połączenie USB z platformami
- Koło o średnicy 28 cm
- Technologia TrueForce dla większej immersji
- Siłowe sprzężenie zwrotne z 2 silnikami szczotkowymi
Konstrukcja Logitech G923
Jak mówi przysłowie, „nie zmienia się zwycięskiej drużyny”, a Logitech wziął sobie to powiedzenie do serca. Zamiast zaczynać od czystej kartki papieru przy projektowaniu G923, Logitech wolał grać bezpiecznie, przyjmując ogólny projekt G29/920. Myślę, że to dobrze, ponieważ zarówno G29, jak i G920 mają naprawdę dobry design, zarówno minimalistyczny, jak i uporządkowany.
G923 przejmuje stylistyczny kod swoich większych braci, dodając kilka zmian tu i ówdzie. Zniknęły różnice między G29 i G920. G923 jest identyczna dla Xbox i Playstation, z różnicami tylko w przyciskach.
Kierownica jest bardzo prosta, wykonana z metalu i skóry, z niebieskim paskiem na górze. W tym miejscu wolałbym kolor, który lepiej pasowałby do czerni koła. Mimo to jest to dobrze wyglądająca kierownica. Jeśli chodzi o podstawę, jest ona identyczna z kierownicami, które zastępuje G923 . To samo dotyczy mechanizmu korbowego, z niewielkim przeprojektowaniem peryferiów. Ponownie, ogólnie rzecz biorąc, nadal wygląda dobrze.

Montaż na zamówienie
Podobnie jak w przypadku kierownic, które zastępuje, G923 ma dwa haczyki na spodzie, które pozwalają na bardzo bezpieczny montaż na stole lub biurku. Zapewniam, że po zamontowaniu kierownica ta nie drgnie, nawet podczas załatwiania sprawunków.
W przypadku kokpitów punkty mocowania znajdują się od spodu, wykorzystując śruby M6 do montażu G923 i jego mechanizmu korbowego, do praktycznie każdego podwozia dostępnego na rynku. Logitech jest głównym graczem w branży urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, więc naturalne jest, że jego najnowsza kierownica powinna być wspierana przez producentów kokpitów.
Produkcja i wykończenie
W modelu G923 zastosowano metal i skórę na kierownicę, tworzywo sztuczne na tylny trójkąt oraz tworzywo sztuczne i metal na mechanizm korbowy. Ogólnie rzecz biorąc, materiały są dość dobrze wykończone, zwłaszcza metal. Struktura koła jest szczotkowana, co daje bardzo ładny efekt dla fanów produktów wysokiej jakości.
Zastosowana skóra jest perforowana i dobrze wykonana, nadając G923 wygląd premium. Jest naprawdę piękna i bardzo dobrze wykończona, zwłaszcza szwy. Jeśli chodzi o plastikową podstawę, jest ona również bardzo dobrze wykonana i nie wygląda tanio. Podobnie jak w przypadku innych kierownic Logitecha, wykończenie G923 jest doskonałe, godne marek znacznie bardziej premium niż szwajcarski producent. Zauważyłem tylko różnicę w kolorze między dwiema częściami podstawy, ale nie zmienia to jakości wykonania.
To samo dotyczy pedałów. Plastik i metal łączą się bardzo dobrze, a urządzenie jest bardzo solidne. Można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę, że ten mały klejnot waży ponad 3 kilogramy.
Obsługa kierownicy
Biorąc pod uwagę, że G923 bazuje na kierownicach o doskonałym chwycie, nie jestem zaskoczony, że przyczepność tak naprawdę się nie zmieniła. Jest na tym samym poziomie, co kierownice od Fanateci kierownice ze średniej półki. Kierownica ma lekko płaski spód, ale jej średnica jest raczej mała jak na mój gust (28 cm), a to trochę utrudnia, zwłaszcza jeśli chcesz jeździć Forza Horizon w spokojnym tempie. Kąt obrotu 900° rekompensuje to jednak w G923.
Jeśli chodzi o ergonomię kierownicy, uważam ją za idealną. Praktycznie wszystkie przyciski są łatwo dostępne, bez konieczności opuszczania rąk, co bardzo mi się podoba. Rozmiar kierownicy bardzo pomaga, zwłaszcza skóra wokół niej, która zapewnia doskonały poziom przyczepności. W rzeczywistości nie nosiłem rękawiczek podczas sesji symulacyjnych i nie czułem takiej potrzeby.
Kolejnym dobrym punktem są łopatki. Wykonane są z metalu i są dość duże, ale przede wszystkim znajdują się bardzo blisko kierownicy. Klikają znakomicie, ale jak na mój gust brakuje im responsywności. To tak, jakby jeździć Golfem R w trybie manualnym, a skrzynia biegów potrzebuje ułamka sekundy więcej na zmianę biegu. Nie jest to kara w wartościach bezwzględnych, ale jest to trochę denerwujące.
Wrażenia podczas gry
Przejdźmy do sedna sprawy: jak się czuje G923? Mówiąc najprościej, jest całkiem nieźle, o ile nie aktywujesz TrueForce. Biorąc pod uwagę, że G29, G920 i G923 mają tę samą podstawę, odczucie najnowszego produktu Logitecha jest praktycznie identyczne z tymi, które zastępuje. Siłowe sprzężenie zwrotne jest zarówno precyzyjne, jak i potężne, odtwarzając wszystko, co robi samochód w wyścigach symulacyjnych. Dwa silniki są w stanie zanurzyć cię dość głęboko we wszystkich symulatorach dostępnych na rynku, nawet jeśli technologia jest dość stara.
Wróćmy teraz do TrueForce. Na papierze ma to być technologia, która odzyskuje dane z silników graficznych gier, aby lepiej regulować siłowe sprzężenie zwrotne poprzez wibracje, a tym samym osiągnąć większy realizm. W teorii jest to świetne rozwiązanie, ale tylko wtedy, gdy działa.
Praktycznie we wszystkich tytułach, które wypróbowałem, TrueForce sprawiał, że doznania były niewyraźne i prawie niemożliwe było zrozumienie, co robi samochód, ponieważ kierownica wibrowała we wszystkich kierunkach. W ogóle nie podobała mi się ta technologia i natychmiast dezaktywowałem tę funkcję, ponieważ nie jest ona dla mnie odpowiednia.
Jeśli chodzi o mechanizm korbowy G923, uważam, że jest doskonały w cenie pakietu. W porównaniu do kierownic, które zastępuje, nie ewoluowała tak bardzo i niekoniecznie jest to zła rzecz. Jeśli o mnie chodzi, sprężyny w tej korbie są więcej niż wystarczające dla dobrej dawki wyczucia.

Kompatybilność Logitech G923
Logitech G923 jest kompatybilny z Playstation, Xbox i PC, pod warunkiem, że masz odpowiednią wersję. Różnica polega teraz na przyciskach i to jest dobra rzecz.
Jeśli chodzi o kokpity, ta kierownica jest obsługiwana przez praktycznie każde podwozie na rynku, a to bardzo dobra rzecz. W rzeczywistości, jeśli jesteś zainteresowany, napisałem już kilka artykułów na temat różnych kokpitów, które można znaleźć tutaj.
Stosunek jakości do ceny
Podstawowa cena tej kierownicy to 429 euro na stronie Logitech, ale można ją znaleźć za ok. 285 na Amazon. W tej cenie jest to doskonały zestaw, oferujący doskonały stosunek jakości do ceny, zwłaszcza w odniesieniu do wrażeń, jakie zapewnia.
Mój werdykt w sprawie Logitech G923
Nie mogę wystarczająco polecić Logitech G923, niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, entuzjastą czy profesjonalistą. Jest to kompletny zestaw, zdolny do zaoferowania całkowitego zanurzenia w większości symulatorów. Pamiętaj tylko, aby wypróbować TrueForce przed jego dezaktywacją, na wypadek gdybyś polubił tę technologię. A jeśli nie jesteś przekonany, zawsze możesz przeczytać moją recenzję 6 najlepszych kierownic do Sim Racing w 2025.
0 komentarzy