Moza R12 w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Bardzo dobra jakość wykonania
✅ Doskonałe Quick Release D1-Spec
✅ Mocny, precyzyjny silnik
❌ Brak kompatybilności z konsolami
❌ Brak regulacji w locie z kierownicy
ㅤ
Minęło kilka lat, odkąd chiński producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych Moza wykonał swoje pierwsze okrążenia na rynku międzynarodowym. Nawet jeśli doświadczenie w tej dziedzinie nie było tak naprawdę częścią jej kompetencji, trzeba powiedzieć, że marka radziła sobie dobrze, zwłaszcza z produktami premium.
Katalog Moza obejmuje 6 mostków Direct Drive, kilka kierownic, 3 mechanizmy korbowe, manetkę, hamulec ręczny i inne akcesoria wyścigowe. Szczerze mówiąc, nie brzmi to zbyt imponująco, zwłaszcza gdy porównamy Moza do Fanatec i jego ogromnym katalogiem produktów. Ale jednocześnie Fanatec ma ponad 20 lat doświadczenia i powiedziałbym, że Moza radzi sobie całkiem nieźle.
Wśród baz oferowanych przez chińską markę mamy model R12, który reprezentuje najwyższą półkę. Ta podstawa miała konkurować z Simagic Alpha Mini, ponieważ była to jedyna podstawa o tym samym poziomie wydajności / ceny, ale Fanatec niedawno wypuścił ClubSport DD. W rezultacie R12 musi stawić czoła 2 konkurentom z pewnym doświadczeniem. Poniżej przyjrzymy się tej bazie Moza i zobaczymy, jak wypada na tle konkurencji.
Główne i techniczne właściwości bazy
- Podstawa napędu bezpośredniego rozwijająca 12 nm szczytowego momentu obrotowego
- Aluminiowa obudowa z przemysłu lotniczego
- Kompatybilny tylko z komputerami PC
- Częstotliwość odświeżania USB 1000 Hz
- QR D1-Spec od konkurencji
- Kompatybilny z praktycznie wszystkimi kierownicami Moza Racing i innymi urządzeniami peryferyjnymi
Konstrukcja Moza R12
Konstrukcja R12 jest bardzo zbliżona do low-endowych podstawek Moza. Ma charakterystyczny kształt litery X, który jest uderzająco podobny do podstawek CSL DD firmy Fanatec, a także jest praktycznie identyczny z innymi podstawkami Moza, od R3 do R9. Szczerze mówiąc, wszystkie podstawki Moza mają podobny kształt, z wyjątkiem ich wymiarów; im są mocniejsze, tym są dłuższe.
Niemniej jednak podstawa jest piękna i stonowana, z matowym czarnym kolorem i kilkoma logo Moza w kolorze białym. Wał napędowy, a także strona podstawy QR, są w błyszczącej czerni i doskonale komponują się z resztą wyglądu podstawy. Podsumowując, R12 to bardzo przystojna maszyna, idealna do praktycznie każdej konfiguracji sim-racingowej.

Montaż na zamówienie
R12 można zamontować tylko od dołu za pomocą zacisku stołowego Moza lub bezpośrednio na podstawie. Zacisk stołowy umożliwia przymocowanie podstawy do praktycznie każdego mebla w domu, bez obawy o jego uszkodzenie. 12 nm momentu obrotowego to dużo, ale nie jest to też dużo.
Jeśli chodzi o obudowy, R12 jest kompatybilny z praktycznie wszystkimi dostępnymi na rynku, a montaż jest bardzo łatwy do przeprowadzenia, biorąc pod uwagę, że sprzęt (śruby i wkręty) jest dostarczany wraz z nim.
Jednak masz tylko dolne mocowanie, co jest całkowicie normalne, biorąc pod uwagę, że R12 jest produktem z niskiej / średniej półki i dlatego jest skierowany do odbiorców, którzy niekoniecznie są profesjonalistami w wyścigach symulacyjnych.
Produkcja i wykończenie
Jeśli chodzi o materiały, chiński producent zwrócił się do aluminium z przemysłu lotniczego na bazową obudowę. Rezultatem jest dość lekkie urządzenie, nawet jeśli waży ponad 8 kg. Nie ma jednak systemu wentylacji dla R12, ponieważ obudowa działa jak radiator, aby utrzymać silnik i elektronikę w chłodzie.
Jeśli chodzi o wykończenie, jest to bardzo dobrze wykonane urządzenie i nie ma się do czego przyczepić. Podstawa składa się z kilku części, w tym 2 płyt (przedniej i tylnej), które są przymocowane do części centralnej. Nie ma żadnych wad produkcyjnych, zadziorów czy szczelin między częściami. Trzeba przyznać, że wszystko jest perfekcyjne, a trzymając produkt w dłoni czuć, że jest on bardzo wysokiej jakości.
Zapoznanie się z bazą
Nie ma wiele do powiedzenia na ten temat, poza faktem, że podstawa jest raczej kompaktowa i ma wymiary 225 x 156 x 123 cm. Będziesz musiał tylko wziąć ją do ręki, aby zainstalować ją w swojej konfiguracji i tam pozostanie, chyba że jesteś wędrownym biegaczem w ruchu ze swoim sprzętem do wyścigów symulacyjnych.
Jeśli chodzi o QR, jest to renomowany system Moza Racing, oparty na D1-Spec, który zapewnia wyjątkowo solidne połączenie między kierownicą a wałem napędowym, a także jest wolny od zgięć i innych ruchów. Jest to jeden z najlepszych obecnie na rynku i bardzo łatwy w użyciu z kierownicami Moza Racing.
Wrażenia podczas gry
W serii Direct Drive model R12 plasuje się na szczycie segmentu średniej mocy, wyprzedzając modele R16 i R21. Pod względem odczuć, R12 wcale nie rozczarowuje, zwłaszcza jeśli korzystasz z produktu o mniejszej mocy.
Informacje zwrotne są precyzyjne, liniowe, dobrze granulowane, a także dobrze mierzone. Na przykład podczas pokonywania zakrętów będziesz w stanie wyczuć niewielki wpływ opon lub niewielkie zmiany nawierzchni, czego nie zawsze można powiedzieć na przykład z R9.
Dla doświadczonych zawodników, którzy testowali już R9 i R16, R12 będzie wydawał się mocniejszym, bardziej komunikatywnym R9, a przede wszystkim mniej podatnym na przycinanie. O tak, ta mała zabawka od Moza Racing nadal wytwarza 12nm szczytowego momentu obrotowego, czyli więcej niż 9nm.
Kolejną kwestią wartą wspomnienia jest fakt, że ta podstawa, R12, pozwala na korzystanie z dużych kierownic, tych o średnicy do 33 cm, bez nasycania się z powodu dodatkowej wagi koła. Jak dla mnie jest to przewaga nad R9, zwłaszcza jeśli lubisz kierownice o takich samych rozmiarach jak te w samochodach.

Kompatybilność podstawy Moza R12
Baza ta jest kompatybilna z praktycznie wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi Moza, z wyjątkiem kierownic CS i GS V1. Powodem tego jest fakt, że komunikacja między bazą a tymi kierownicami nie odbywa się już przez Bluetooth, a jest tak w przypadku całej obecnej gamy Moza dzięki nowemu QR.
Jeśli chodzi o tytuły i platformy symulatorów wyścigowych, nie będzie żadnych problemów z grami, o ile działają one poprawnie na PC. Ponadto R12 jest kompatybilny tylko z tą platformą, co dotyczy całego ekosystemu Moza, z wyjątkiem pakietu R3.
Jednak ta podstawa może okazać się temperamentna w przypadku Forza Horizon 4 i 5, ale ten problem jest nieodłączny między urządzeniami peryferyjnymi Moza a tymi grami Microsoft.
Stosunek jakości do ceny
W cenie 649 euro u autoryzowanego dystrybutora Moza we Francji, R12 jest znacznie tańszy niż jego bezpośredni konkurent od Fanatec, ClubSport DD. Biorąc pod uwagę wydajność, doskonałą jakość wykonania i oprogramowanie, które pozwala skonfigurować bazę do woli, stosunek jakości do ceny R12 jest naprawdę bardzo dobry, jeśli o mnie chodzi.
Mój werdykt na temat bazy R12 od Moza Racing
Testowanie R12 Moza Racing było prawdziwą niespodzianką, zwłaszcza po tym, jak dostaliśmy w swoje ręce R9, który wyraźnie nie dorównuje konkurencji i jest skierowany głównie na rynek podstawowy.
Dzięki R12 Moza konkuruje z innymi markami na ich własnym terenie, takimi jak Simagic, i musieliśmy długo czekać, zanim Fanatec odpowiedział swoim ClubSport DD. Czy R12 jest realną bazą do sim-racingu? Oczywiście, że tak!
Jeśli jesteś fanem kierownic o realistycznych wymiarach, ale nadal chcesz słodkiego miejsca baz Direct Drive, R12 jest zdecydowanie tym, czego potrzebujesz. Co prawda ekosystem Moza jest raczej lekki w porównaniu z Fanatec, który cieszy się niemal legendarną aurą, ale znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz od chińskiego producenta do sim-racingu.
0 komentarzy