Asetek Invicta Bundle w pigułce

Zalety i wady
✅ Podstawa rozwijająca 27 nm momentu obrotowego
✅ Hydrauliczny mechanizm korbowy wytrzymujący ciśnienie do 100 barów
✅ Kierownica z wykończeniem z włókna węglowego i otwartymi uchwytami
✅ Wciągające siłowe sprzężenie zwrotne w wyścigach symulacyjnych
❌ Pedał hamulca bardzo trudny w użyciu
❌ Kierownica w tym zestawie jest oparta na serii Forte
❌ Mechanizm korbowy z pedałami w prawie pionowej pozycji
ㅤ
W segmencie symulatorów wyścigowych premium istnieje kilka marek, w tym Simucube, Simagic i Fanatec. Należy powiedzieć, że rynek ten pozostaje konkurencyjny z wielu powodów, w tym siły baz, specjalizacji urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych (F1, GT, endurance itp.), jakości produktów i ich materiałów oraz cen.
Oczywiście, niemal każdego roku widzimy nowych graczy próbujących swoich sił w segmencie premium, jak miało to miejsce w przypadku Moza Racing. Co prawda chińska marka oferuje bazę rozwijającą 21 nm momentu obrotowego z immersyjnym siłowym sprzężeniem zwrotnym, ale reszta asortymentu nie koncentruje się na segmencie premium.
Jednym z najnowszych graczy w segmencie high-end jest duński producent Asetek ze swoją gamą urządzeń peryferyjnych do gier symulacyjnych, których celem jest konkurowanie z największymi graczami w branży. Koneserzy komputerów PC z pewnością rozpoznają tę markę, która jest mniej więcej właścicielem wszystkich patentów na komponenty chłodzenia wodnego w komputerach.
Dzięki bogatemu doświadczeniu w branży niestandardowych części do chłodzenia komputerów Asetek chciał dodać kolejną strunę do swojego łuku i myślę, że jest to zrozumiałe. Aby przetrwać, trzeba zdywersyfikować się na kilka obszarów i dlatego między innymi Asetek opracował swoją gamę symulatorów wyścigowych La Prima, Forte i Invicta, z których przyjrzymy się najnowszemu.
Główne i techniczne cechy zestawu
- Podstawa napędu bezpośredniego rozwijająca 27 nm momentu obrotowego
- Kierownica Forte o średnicy 29 cm z otwartymi uchwytami
- Hydrauliczny mechanizm korbowy z technologią THORP dla ciśnień do 100 barów
- 22-bitowy koder oparty na
- 12 przycisków, 6 przełączników obrotowych, 2 przełączniki i 3 enkodery na płycie czołowej kierownicy
- QR z tyłu kierownicy identyczny jak w Simucube
- Mechanizm korbowy dostępny w wersji S i z zestawem „Clutch” dla dodatkowego pedału sprzęgła.
Konstrukcja Asetek Invicta
Konstrukcja podstawy Invicta jest praktycznie identyczna jak w przypadku jej mniejszego rodzeństwa: obudowa jest stonowana, długa, z żeberkami do chłodzenia silnika i elektroniki. Z przodu i z tyłu mamy plastikową osłonę, która stara się wtopić w resztę obudowy, ale ostatecznie tego nie robi.
Jeśli chodzi o kierownicę, nie ma jeszcze kierownicy Invicta, ale Asetek podobno nad nią pracuje. Używamy więc kierownicy z gamy poniżej nas, a mianowicie Forte. Jest to kierownica z dość stonowaną płytą czołową z włókna węglowego, posypana pomarańczowymi akcentami, które, muszę przyznać, pasują do niej dość dobrze.
Wreszcie, pedalboard Invicta jest, moim zdaniem, kawałkiem złotnictwa. Bardzo podobny do tego z serii Forte, ponieważ ma tę samą podstawę, Invicta ma znacznie piękniejsze pedały, z perforowanymi płytkami i pomarańczowymi akcentami na systemach odczytu wejść.

Montaż na zamówienie
Aby zamontować podstawę na podwoziu, masz 2 opcje: jedną od przodu, tuż za przednią pokrywą, a drugą od dołu. W przypadku montażu z przodu, trzeba albo kupić wspornik od Asetek, albo mieć kokpit, który obsługuje montaż z przodu. Dolne mocowanie jest dość standardowe, z otworami na śruby.
Mechanizm korbowy można również przymocować od dołu do praktycznie wszystkich podwozi i kokpitów dostępnych na rynku. Sugeruję jednak, aby mieć bardzo mocny zestaw, ponieważ ten mechanizm korbowy jest hydrauliczny i może z łatwością wytrzymać ciśnienie 100 barów. Asetek sprzedaje również samodzielny pedał sprzęgła, który można łatwo zamontować na podwoziu.
Zakończmy montaż kierownicy. Kierownica, podobnie jak podstawa, wykorzystuje QR, który wygląda bardzo podobnie do tego na Simucube, który jest instalowany poprzez wsunięcie strony koła na stronę podstawy. Jest to bardzo intuicyjne, a z tyłu kierownicy znajduje się rodzaj łopatki/przycisku do odłączania QR. Nawiasem mówiąc, jest to bardzo praktyczne i znacznie lepsze niż rozwiązanie Simucube.
Produkcja i wykończenie
Podstawa Invicta jest wykonana z bardzo dobrze wykończonego aluminium, z wyjątkiem tego, że osłony są plastikowe, a wyrównanie nie jest na najwyższym poziomie, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na przedni uchwyt. Ogólnie rzecz biorąc, jest to jednak urządzenie premium z dobrym wykończeniem.
Pedalboard jest specyficzny dla tej serii Invicta i jest zdecydowanie najbardziej premium urządzeniem z całej serii. Aluminiowe pedały i podstawa są doskonale wykończone, bez zadziorów i innych elementów. Płytki pedałów mają perforowaną konstrukcję, taką jak w niektórych supersamochodach, a nawet hipersamochodach. To piękne, ultra-premium, ale niezbyt wygodne, jeśli jeździsz bez butów.
Jeśli chodzi o kierownicę, jest ona przeznaczona dla gamy Forte, ponieważ Asetek nie oferuje jeszcze kierownicy specjalnie dla najwyższej klasy Invicta, ale pracuje nad nią. Wykończenie jest dobre w kategoriach bezwzględnych, chociaż wolałbym zobaczyć coś innego niż kompozyt (plastik i włókno węglowe) na kierownicy kosztującej ponad 600 euro. Ale jakość wykonania jest taka sama, podobnie jak wykończenie, może z wyjątkiem niektórych elementów sterujących, które wydają mi się zbyt trudne w użyciu.
Zapoznanie się z pakietem
Kierownica w stylu F1/GT jest otwarta w dolnej części. Jej 29 cm średnicy zapewnia doskonały chwyt, a całość okraszona jest dobrą ergonomią. Elementy sterujące (przyciski, przełączniki, enkodery itp.) są rozmieszczone na całej płycie czołowej, a jednocześnie znajdują się wystarczająco blisko dłoni. To samo dotyczy tylnych łopatek, których są 2. Co prawda w tej cenie chciałbym mieć co najmniej 4, aby zwiększyć immersję F1, ale Asetek zdecydował, że 2 będą maksymalną liczbą…
Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, masz wszystkie standardowe regulacje pedałów: rozstaw, płytki pedałów, skok itp. Jednak pozycja pedałów jest szczerze niewygodna na długich dystansach. Jednak pozycja pedałów jest szczerze niewygodna na długich dystansach. Są prawie pionowe, co sprzyja tylko konfiguracjom z podwoziem w stylu F1, w których nogi są ustawione równolegle do podłoża. Jeśli więc ścigasz się krócej niż 30 minut, nic ci nie będzie, a stopy nie będą tak boleć. Ale jeśli twoje sesje symulacyjne są dłuższe, przywitaj się z bólem i dyskomfortem. Ten problem jest nieodłączny dla wszystkich serii korb Asetek i moim zdaniem producent opracował swoje produkty z myślą o podwoziach F1 i tylko o nich.
Wrażenia podczas gry
Podstawa

Krótkie przypomnienie: Asetek Invicta rozwija 27 nm momentu obrotowego w szczycie. Im dłuższa sesja wyścigowa, tym bardziej moment obrotowy będzie spadał, aż ustabilizuje się na poziomie około 18 nm, jeśli nie jestem głupi. Niemniej jednak jest to nadal dość wysoka wartość i ważne jest, aby odpowiednio ustawić podstawę przed jej użyciem, zwłaszcza jeśli nie jesteś profesjonalistą, ponieważ ten poziom mocy może łatwo doprowadzić do niezamierzonych obrażeń.
Po znalezieniu swoich ustawień, Invicta jest przyjemna w użyciu w wyścigach symulacyjnych. Dzięki niej poczujesz wszystkie efekty generowane przez silnik fizyczny tytułu wyścigowego, niezależnie od tego, czy są lekkie, średnie i/lub ciężkie. Ta podstawa jest tak potężna, że może również przenosić lekkie i ciężkie efekty w tym samym czasie, takie jak ABS (jeśli jest aktywowany) i wstrząs po uderzeniu w obiekt lub inny samochód. Co więcej, możesz naprawdę pożegnać się z przycinaniem, ponieważ 27 nm to więcej niż wystarczająco dużo, aby pomieścić dowolną kierownicę, nawet 1,3 kg Forte.
Kierownica

„Wadą” tej kierownicy pozostaje jej waga, która na wadze przekroczyła 1,3 kg. Co prawda zastosowano w niej tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym z aluminiową płytą tylną, ale i tak jest ona ciężka. Niemniej jednak, z podstawą Invicta w ogóle nie poczujesz ciężaru w dłoniach, a to moim zdaniem spore osiągnięcie.
Jeśli chodzi o doznania, QR doskonale odtwarza efekty wysyłane przez bazę. Nie ma tu żadnej gry, martwej strefy czy czegokolwiek innego. Skręcasz kierownicą, a samochód niemal natychmiast zmienia trajektorię. To samo dotyczy elementów sterujących, choć niektóre z nich są nieco trudne w użyciu i trzeba się z nimi oswoić.
Pedały

Przejdźmy do drugiej głównej części tego zestawu: hydraulicznego mechanizmu korbowego Invicta i jego technologii THORP. Zasadniczo otrzymujesz dwa pedały, ale możesz dodać jeszcze jeden dla sprzęgła, sprzedawany osobno za ponad 300 €. Ten opcjonalny pedał sprzęgła jest całkiem fajny w użyciu. Zawiera dwustopniowy system, ale ustawienia mają tendencję do miękkości. Jeśli chcesz, możesz ustawić go na twardy, ale nie będzie to na przykład pedał hamulca LC.
Jeśli chodzi o przepustnicę, jest to dość standardowy pedał o doskonałej liniowości pod prawą stopą i bardzo dobrym sprzężeniu zwrotnym. Jest niezawodny i bardzo szybko można się do niego przyzwyczaić. Naprawdę polubiłem ten pedał.
I wreszcie pedał hamulca i jego układ hydrauliczny. Jest to również układ dwustopniowy, z których pierwszy to napięcie wstępne o krótkim skoku i dość dobrej elastyczności (nawiasem mówiąc, można go również regulować). Jednak gdy tylko miniesz ten pierwszy etap i dotrzesz do drugiego, tj. układu hydraulicznego, gra się zmienia. Pedał hamulca staje się bardzo twardy, praktycznie bez skoku. Ale jeśli chodzi o wyczucie, to jest obłędne! Im mocniej naciśniesz pedał hamulca, tym bardziej układ hydrauliczny przekształci ciśnienie hamowania w siłę, która zostanie przyłożona do samochodu. Potrzebujesz prostego wyjaśnienia? Cóż, to takie samo uczucie jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym, to wszystko.
Kompatybilność Asetek Invicta
Cała seria Invicta jest kompatybilna z platformą PC i byłbym zaskoczony, gdyby tak nie było. Możesz używać innych urządzeń peryferyjnych Asetek z urządzeniami peryferyjnymi Invicta bez żadnych problemów.
Jeśli chodzi o obudowy, to nie będzie z nimi zbyt wielu problemów, o ile kupisz solidną markę.
Stosunek jakości do ceny
A więc stosunek jakości do ceny. Na początek, zestaw kosztuje prawie 3100 euro z VAT. To drogo, naprawdę drogo, ale jednocześnie wrażenia są. Myślę, i dotyczy to tylko mnie, że stosunek jakości do ceny tego zestawu nie jest zły, w dużej mierze pod wpływem immersji, jaką uzyskasz podczas korzystania z niego.
Mój werdykt na temat zestawu Invicta od Asetek SimSports
W przeciwieństwie do zestawu Forte, który wypróbowałem, Invicta mogę polecić tylko doświadczonym kolarzom szukającym alternatywy dla Simucube. Wrażenia zapewniane przez chainstay są wciągające, zacierając granicę między rzeczywistością a symulacją. Pedały są kopią tych używanych w wyścigach samochodowych (GT, F1 lub innych) i wcale nie przesadzam. A kierownica, cóż, nie jest zła, ale byłoby lepiej, gdybyśmy mieli moduł z 4 lub 6 łopatkami z tyłu.
Jednak ten pakiet Incivta jest wyraźnie skierowany do kierowców, którzy są fanami F1, z podwoziem specjalnie do wyścigów. Oczywiście będziesz w stanie wziąć udział w innych wyścigach, ale tylko krótkich ze względu na położenie pedałów.
0 komentarzy