Zaznacz stronę
Test et avis du volant Logitech G920

Logitech G920: Moja szczera opinia na temat tej kierownicy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Logitech G920 w kilku słowach

Sim Racing Nerd

Test i recenzja kierownicy Logitech G920
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Wydajne, precyzyjne siłowe sprzężenie zwrotne
✅ Doskonały stosunek jakości do ceny
✅ Dobra ogólna konstrukcja
❌ Siłowe sprzężenie zwrotne czasami szarpie

4.8

Historia wyścigów symulacyjnych, od samych jej początków, została naznaczona przez jednego głównego gracza, nikogo innego jak Logitech. Dzięki bogatemu doświadczeniu na rynku urządzeń peryferyjnych do komputerów PC i konsol, szwajcarski producent wie, o co chodzi w wyścigach symulacyjnych.

W świecie dyscypliny, którą kochamy, jest z pewnością jeden flagowy produkt, który szturmem podbił świat: Logitech G2020. Logitech G920 i jej kuzyn G29. Te dwa zestawy są praktycznie identyczne, z pewnymi różnicami w zakresie kompatybilności z konsolą i niewielkim przeprojektowaniem obu kół.

Dlaczego Logitech G920 stała się jedną z najpopularniejszych kierownic w sim-racingu? Dlaczego jest tak popularna wśród tak wielu kierowców simracingowych na całym świecie? Właśnie tego zamierzamy się dowiedzieć! W dalszej części przedstawię kierownicę Logitech G920, opowiem o jej mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moją opinię na jej temat.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Kąt obrotu 900
  • Koło o średnicy 28 cm
  • Dwa silniki przekładniowe do siłowego sprzężenia zwrotnego
  • Zestaw z pedałami
  • Połączenie USB z platformami (PC i Xbox)
  • 13 konfigurowalnych przycisków
  • Aluminiowa i skórzana konstrukcja kierownicy
  • Palety aluminiowe

Konstrukcja Logitech G920

Jeśli widziałeś już Logitech G29, G920 jest prawie taki sam, z kilkoma różnicami w przyciskach. Moim zdaniem design Logitech G920 jest bardziej powściągliwy niż G29, ponieważ kierownica Xbox ma raczej ciemne kolory, z szarymi przyciskami zamiast niebieskich. Osobiście uważam, że G920 wygląda lepiej niż G29, ponieważ ta pierwsza jest idealna do wszystkich konfiguracji.

Kierownica ma metalową ramę ze skórą dookoła i opaską na górze. Jest naprawdę piękna, a przede wszystkim minimalistyczna i bardzo mi się podoba. Łopatki są również wykonane z metalu i mają dobry rozmiar, a jednocześnie są przymocowane do kierownicy. Nie każdemu przypadnie to do gustu, ale ja nie widzę w tym żadnego problemu.

Konstrukcja podstawy i pedałów jest identyczna jak w Logitech G29, z plastikową konstrukcją i 3 metalowymi pedałami. Ogólnie rzecz biorąc, jest piękny, stonowany i zgodny ze wszystkim innym, co jest obecnie dostępne na rynku.

Test i recenzja kierownicy Logitech G920

Montaż na zamówienie

Logitech G920 jest montowana za pomocą dwóch haczyków na spodzie podstawy, jeśli zamierzasz używać jej na biurku lub stole. Mocowanie jest regulowane, zapewniając kierownicy doskonałe wsparcie w każdej sytuacji. Jeśli chodzi o pedały, są one wyposażone w podkładki/prętki zapewniające dobrą przyczepność na większości powierzchni.

Osoby korzystające z kokpitu z pewnością ucieszy fakt, że Logitech zapewnił punkty montażowe dla podstawy G920 i pedalboardu. Montaż na podwoziu odbywa się za pomocą śrub M6, co pozwala na całkowite utrzymanie kierownicy na miejscu w takich konfiguracjach.

Produkcja i wykończenie

Biorąc pod uwagę, że Logitech ma dziesięciolecia doświadczenia w dziedzinie urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, jakość wykonania jego produktów jest po prostu doskonała. W przeciwieństwie do innych marek, takich jak Thrustmaster, które starają się pokryć cały rynek różnymi gamami produktów, Logitech koncentruje się teraz na średnim i najwyższym segmencie rynku.

Logitech G920 to bardzo dobrze wykonana kierownica, z metalową ramą i skórą na całym kole. Szczerze mówiąc, jest bardzo dobrze wykończona, niezależnie od tego, czy chodzi o samą kierownicę, podstawę czy pedały. Dwa ostatnie urządzenia peryferyjne są wykonane z tworzywa sztucznego, ale są bardzo dobrze zbudowane.

Po dokładnym sprawdzeniu produktu nie znalazłem żadnych wystających lub ostrych części i przyznaję, że można się tego spodziewać po firmie Logitech. Nawet skóra na kierownicy jest dobrze wykonana, jak na urządzenie, które nie jest naprawdę drogie.

Obsługa kierownicy

Porozmawiajmy teraz o obsłudze. Logitech G920 nie zawodzi pod tym względem, z ogólną konstrukcją, która sprzyja ergonomii, nawet jeśli kierownica jest trochę mała jak na mój gust (28 cm średnicy). Ale dobrą rzeczą w małej średnicy jest to, że przyciski Logitech G920 są umieszczone bardzo blisko dłoni, co ułatwia korzystanie z nich podczas biegania. No, może z wyjątkiem przycisku Xbox, ale nie używamy go zbyt często.

Kolejnym pozytywnym aspektem, który spodobał mi się w G920, są łopatki, które są duże i znajdują się blisko kierownicy. Korzystanie z nich nie będzie problemem, może z wyjątkiem tych, którzy wolą je w stałej pozycji. Tak, kierownica Logitecha ma łopatki przymocowane do kierownicy.

Jeśli chodzi o pedały, cóż, są w porządku. 3 pedały są całkiem dobre w użyciu, nawet jeśli ersatz Load Cell nie jest zbyt przekonujący. Ale w tej cenie pedalboard Logitech G920 jest o lata świetlne przed konkurencją w tym samym segmencie.

Wrażenia podczas gry

Przejdę teraz do wrażeń z gry. Mimo że Logitech G920 wykorzystuje dwa motoreduktory do siłowego sprzężenia zwrotnego i jest to raczej stara technologia, odczucia są obecne, podobnie jak w G29.

G920 jest zarówno precyzyjny, jak i potężny, pozwalając poczuć wszystko, co robi samochód, niezależnie od tego, czy chodzi o wibracje, nierówności, mokre obszary itp. Muszę jednak przyznać, że czasami czułem szarpnięcie siłowego sprzężenia zwrotnego, zwłaszcza gdy było dużo danych do zinterpretowania z toru. Muszę jednak przyznać, że momentami czułem szarpnięcie siłowego sprzężenia zwrotnego, zwłaszcza gdy było dużo danych do zinterpretowania z toru. Moim zdaniem jest to problem, który można rozwiązać za pomocą oprogramowania lub aktualizacji. W rzeczywistości problem ten jest taki sam w kuzynie tej kierownicy, G29, ponieważ wykorzystuje dokładnie tę samą bazę i silniki.

Jeśli chodzi o martwe strefy, o których wszyscy mówią, nie czułem ich zbytnio. Były one tak subtelne i wynosiły zaledwie 1°, że po jednym przejeździe szybko zapomniałem, że korzystam z dwusilnikowej bazy, a nie Direct Drive.

Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, to bardzo przypadł mi do gustu w porównaniu do tego, co robi konkurencja w tym segmencie. Zamiast korzystać z hamulca Load Cell (czujnik ciśnienia), Logitech opracował ersatz tej technologii, który działa całkiem dobrze, dzięki gumie na dole ogranicznika. Nie jest to rewolucyjne rozwiązanie, ani nie jest na tym samym poziomie co Load Cell, ale jest lepsze niż pedał bez oporu.

Test i recenzja kierownicy Logitech G920 bundle

Zgodność z Logitech G920

Logitech G920 to kierownica na licencji Xbox i dlatego będzie działać na platformach Microsoft, a mianowicie Xbox One, Series X/S i PC. Całe oprogramowanie jest aktualne pod względem kompatybilności, więc nie musisz się o nic martwić.

W przypadku gier typu sim-racing, Logitech G920 jest bardzo popularną kierownicą i dlatego będzie obsługiwana przez wszystkie gry. Tutaj również nie ma problemu. Jeśli chodzi o kokpity, to ta sama historia: G920 jest zdecydowanie jedną z najpopularniejszych kierownic do sim-racingów, a zatem jest obsługiwana przez praktycznie każde podwozie dostępne na rynku. podwozia dostępne na rynku. Jednak kabel pedalboardu wychodzi z przodu urządzenia, co może powodować problemy w konfiguracjach, które znajdują się blisko ścian.

Stosunek jakości do ceny

Początkowo wyceniony na 419 euro, Logitech G920 jest często w specjalnej ofercie za 270 euro w Amazon i innych sklepach internetowych. Radziłbym kupić go u tych sprzedawców, ponieważ jest on również w specjalnej ofercie na stronie internetowej Logitech, ale za ponad 300 euro.

Oferuje doskonały stosunek jakości do ceny, zwłaszcza gdy mówimy o 250 funtach. Biorąc pod uwagę jakość wykonania, realizm i kompatybilność, nie znajdziesz nic lepszego w tej cenie.

Mój werdykt w sprawie Logitech G920

Mimo że jestem wielkim fanem Logitecha (to nieco subiektywna ocena), muszę przyznać, że G920 to doskonała kierownica do simracingu, zarówno dla początkujących, amatorów, jak i nawet profesjonalistów w tej dyscyplinie. Znajduje się dokładnie pośrodku, pomiędzy kierownicami, które są szczerze mówiąc nieciekawe, a kierownicami z najniższej półki Direct Drive.

Co prawda, siłowe sprzężenie zwrotne nie jest tak precyzyjne jak w przypadku silnika DD, ale trudno będzie znaleźć taką konfigurację za 270 euro, chyba że z drugiej ręki, a produkt z pewnością zostanie wypłukany.

Jeśli o mnie chodzi, Logitech G920 jest królem kierownic do symulatorów wyścigowych w swoim segmencie i przedziale cenowym. Nie waham się jej polecić. Ale jeśli nie jesteś przekonany, możesz znaleźć to, czego szukasz w mojej recenzji 6 najlepszych kierownic Sim Racing w 2025.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *