Zaznacz stronę
Avis et Test de la base Fanatec DD2

Opinia Fanatec DD2: Najlepsza baza Sim-Racing?

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Fanatec DD2 w pigułce

Sim Racing Nerd

Opinia i test jednostki bazowej Fanatec DD2
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Jego 25 Nm momentu obrotowego
✅ Jego KillSwitch
✅ Jego wysokiej jakości wykonanie i konstrukcja.
❌ Jego cena jest naprawdę wysoka

4.3

Niedawno opowiedziałem o jednym z flagowych produktów z serii Fanatec Podium ( podstawa DD1), więc logiczne było, że powinienem przedstawić krótką recenzję jego następcy, który również miałem zaszczyt przetestować: podstawki Fanatec Podium DD2.

Jeśli jesteś na bieżąco z tym, co co roku pojawia się na rynku Sim-racing, jeśli chodzi o produkty i akcesoria do gier, z pewnością słyszałeś o tym modelu.

Spójrzmy prawdzie w oczy, najwyraźniej nie jest on dla każdego, czego dowodem jest to, że musiałem się trochę namęczyć, aby go przetestować, a nie jest to podstawa kierownicy, na którą mógłbym sobie pozwolić. Ale jest to model, który otrzymał i nadal otrzymuje bardzo pozytywne recenzje, więc musiałem wyrazić swoją opinię na jego temat.

Główne i techniczne cechy Fanatec DD2

  • Siłowe sprzężenie zwrotne napędu bezpośredniego z maksymalnym momentem obrotowym 25 Nm.
  • Nieograniczony kąt obrotu.
  • Wyposażony w ekran OLED o rozdzielczości 2,7″.
  • Wyposażony w KillSwitch.
  • Wyposażony w system QuickRelease.
  • Kompatybilna z PC i wszystkimi konsolami Xbox.
  • Wymiary: 51 cm x 26 cm x 28 cm (dł. x szer. x wys.)
  • Waga: 13 kg
  • 5 lat gwarancji.

Najnowocześniejsze funkcje i technologie

Jeśli chodzi o funkcje i technologie Fanatec Podium DD2, nie sądzę, aby ktokolwiek był zaskoczony, jeśli powiem, że jest to najlepszy dostępny obecnie produkt.

DD2, z silnikiem Direct Drive typu outrunner, wyraźnie osiąga jedne z najbardziej wysublimowanych i imponujących poziomów momentu obrotowego, jakie miałem okazję testować. Przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 25 Nm, podstawowy silnik odtwarza ten sam poziom momentu obrotowego, jaki uzyskałbym w prawdziwym samochodzie wyścigowym ze wspomaganiem kierownicy. Nawet w najtrudniejszych warunkach wyścigowych, moment obrotowy DD2 nigdy nie spadł poniżej 18 Nm.

Podstawa Podium DD2 oferuje również nieograniczony kąt obrotu, więc pod tym względem jest bezkonkurencyjna. Co więcej,częstotliwość aktualizacji USB jest ultraszybka i wynosi 1000 Hz. Możesz więc wreszcie położyć kres opóźnieniom wejściowym!

Co więcej, aby nie psuć przyjemności mojej i wielu graczy, Fanatec wziął pod uwagę krytykę podstawy Fanatec Podium DD1 i oferuje nam słynny przycisk Kill Switch, o który prosiliśmy w DD2! W połączeniu z systemem QuickRelease firmy Fanatec, pożegnaj się z kablami i przywitaj się z instalacją bez bólu głowy!

Budowa i projektowanie

Jakość wykonania i konstrukcja podstawy Fanatec DD2 nie zawiodła mnie. Jestem bezwarunkowym fanem tego producenta, który wyraźnie wkłada serce i duszę w swoje wysokiej jakości produkty do wyścigów symulacyjnych.

Po raz kolejny DD2 nie jest wyjątkiem od reguły.

Od wymiennego szczotkowanego aluminium po QuickRelease klasy motoryzacyjnej, ta podstawa ma wszystkie cechy najwyższej klasy maszyny do symulacji.

Co więcej, uważam, że jest bardzo elegancki dzięki wspaniałemu karbonowemu wykończeniu!

Krótko mówiąc, przy satysfakcjonującej wadze 13 kg, jakość wykonania materiałów wewnętrznych i zewnętrznych jest szczerze nienaganna.

Uczciwa opinia bazowa Fanatec DD2

Rozgrywka

Bardzo się cieszę, że miałem zaszczyt testować podstawę Fanatec Podium DD2 i mogę opowiedzieć trochę o tym, jak się czułem podczas jej testowania. Po pierwsze, pozwolę sobie wspomnieć (po raz kolejny), że Direct Drive jest moim zdaniem najlepszą symulacją. A podstawa DD2 najwyraźniej nie jest daleka od doskonałości! Oferuje naprawdę wyjątkowe wrażenia z siłowego sprzężenia zwrotnego, z płynnym, mocnym i precyzyjnym sprzężeniem zwrotnym, pozwalając mi poczuć każdy najmniejszy szczegół samochodu i toru.

Dzięki zintegrowanemu wyświetlaczowi OLED na ekranie dostępny jest szeroki zakres funkcji, w tym wyświetlanie silnika w czasie rzeczywistym, dane sprzężenia zwrotnego siły, krzywa momentu obrotowego i inne. Zaawansowane menu obrotów na ekranie pozwala nam również dostosować charakterystykę siłowego sprzężenia zwrotnego do naszych preferencji jazdy. Ustawienia można również zmieniać w locie, bez konieczności bezpośredniej interakcji z oprogramowaniem Fanatec. Co uważam za bardzo przydatne, gdy jesteś w środku bardzo intensywnego wyścigu.

Ale szczerze mówiąc, jeśli tak jak ja nie jesteś ekspertem lub profesjonalnym graczem, obawiam się, że moment obrotowy 25 Nm to ostatecznie za dużo… Osobiście nie byłem nawet w stanie przesunąć momentu obrotowego force feedback do maksimum, myślę, że osiągnąłem co najwyżej 70-80%. Jeśli więc jesteś takim samym graczem jak ja, możesz nie docenić różnicy między DD2 a DD1, który ostatecznie jest modelem lepiej dopasowanym do graczy na moim poziomie.

Kompatybilność

Podstawa Fanatec Podium DD2 jest kompatybilna z PC i wszystkimi systemami Xbox, w tym Xbox One i Xbox Series X|S, ale tylko wtedy, gdy używasz jej z kierownicą kompatybilną z Xbox.
Po raz kolejny fani PlayStation zostali pominięci, ponieważ DD2 nie jest w ogóle kompatybilny z tą platformą. Przynajmniej na razie…

Myślę, że przesłanie jest dość jasne: Fanatec nadał priorytet kompatybilności z komputerami PC, zwłaszcza dzięki dodaniu nowego oprogramowania zaprojektowanego specjalnie dla serii Podium i PC.

W DD2 podoba mi się to, że jest w pełni kompatybilny z poprzednimi wersjami. System QR (QuickRelease) został zaktualizowany o nowy system blokowania, który zachowuje kompatybilność ze wszystkimi istniejącymi kierownicami Fanatec, a jednocześnie jest całkowicie wymienny.

Z tego co rozumiem, wszystkie nowe kierownice i podstawy kół będą wyposażone w tę nową technologię.

Oczywiście podstawa DD2 serii Podium jest kompatybilna z dużą częścią ekosystemu Fanatec.

Działa również z większością gier dostępnych na rynku, takich jak F1 2017, Dirt Rally, Assetto Corsa, Project Cars 2 i rFactor 2, między innymi.

Stosunek jakości do ceny

Fanatec Podium DD2 w żadnym wypadku nie jest bazą kierownicy, która jest przystępna cenowo dla każdego. Ale muszę też przyznać, że poziom wydajności i estetyki tej podstawy nie można znaleźć w żadnym z konkurencyjnych modeli dostępnych obecnie na rynku.

Jeśli chodzi o mnie, jest to model zaprojektowany przez Fanatec dla graczy, którzy naprawdę pasjonują się tym, co robią, a nawet dla graczy na poziomie profesjonalnym.

Jest bardzo drogi, ale dzięki 5-letniej gwarancji będzie służył przez wiele lat.

Dla porównania, kosztuje on o jedną trzecią więcej niż jego poprzednik, DD1, czy na przykład Accuforce V2. Ostatecznie myślę, że to do Ciebie należy decyzja, czy uważasz, że warto wydać tyle pieniędzy na ten model.

Podstawa kierownicy Fanatec DD2

Mój werdykt

Baza Fanatec Podium DD2 jest prawdopodobnie jedną z najbardziej imponujących baz z napędem bezpośrednim w świecie wyścigów symulacyjnych. Nie sądzę jednak, by była to najlepsza opcja dla każdego.

Dla gracza takiego jak ja, na przykład, podstawa Fanatec DD2 nie ma niesamowitego wpływu w porównaniu do DD1, ponieważ nie jestem w stanie w pełni wykorzystać wszystkiego, co ma do zaoferowania. Ale jeśli jesteś wyczynowym symulatorem, z dużo większym doświadczeniem (i budżetem) niż ja, jestem pewien, że wyda ci się to crème de la crème!

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *