Zaznacz stronę
Test et Avis du volant Fanatec McLaren GT3 V2

Fanatec McLaren GT3 V2: Moja szczera opinia na temat tej kierownicy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Fanatec McLaren GT3 V2 w kilku słowach

Sim Racing Nerd

Testy i recenzje kierownicy Fanatec McLaren GT3 V2
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Oficjalna replika kierownicy McLarena GT3
✅ Niezwykle atrakcyjna cena
✅ W zestawie z szybkozłączką
❌ Uchwyty nie trzymają się kierownicy, gdy jest spocona.

4.8

Fani wyścigów symulacyjnych są wniebowzięci, odkąd Fanatec wypuścił kierownicę McLaren GT3 V 2. Trzeba przyznać, że V1 ustawiła poprzeczkę dość wysoko dla oficjalnie licencjonowanej kierownicy GT3, a V2 jest na dobrej drodze, aby zająć jej miejsce.

W przeciwieństwie do innych FanatecMcLaren GT3 V2 jest kierownicą klasy podstawowej. Oznacza to, że ludzie, którzy chcą realizmu, ale nie mają grubego portfela, nie będą musieli płacić astronomicznych kwot, aby uzupełnić swoją konfigurację o wysokiej jakości urządzenia peryferyjne.

Przetestowałem ją w 2021 roku, kiedy pojawiła się po raz pierwszy i miałem szczęście, że ponownie dostałem ją w swoje ręce, aby napisać te słowa.

Główne dane techniczne kierownicy Fanatec McLaren GT3 V2

  • Średnica: 30 cm
  • Materiały: tworzywo sztuczne, aluminium i guma
  • 2 palety magnetyczne
  • 9 przycisków, 2 enkodery obrotowe z 12 pozycjami, 2 przełączniki z 2 pozycjami, 1 kliknięcie i przełącznik obrotowy z 4 pozycjami
  • Jednocalowy ekran OLED
  • Szybkozłączka Fanatec QR 1 Lite
  • 1,1 kg
  • Brak wibracji
  • Brak licznika okrążeń

Projekt

Jako oficjalnie licencjonowana kierownica GT3, McLaren GT3 V2 jest wierną karbonową kopią kierownic używanych w zawodach przez brytyjską markę supersamochodów. Zastosowane materiały są doskonałej jakości, z aluminium, gumy i plastiku. Niektórzy mogą pomyśleć, że kierownica wykonana jest z włókna węglowego, ale niestety tak nie jest, z oczywistych powodów.

Montaż na zamówienie

Kierownica McLaren GT3 V2 jest wyposażona w system Quick Release, który umożliwia jej szybkie zdjęcie z podstawy, podobnie jak w samochodzie wyścigowym lub tuningu JDM. Zanim przejdę do zamawiania tej kierownicy, muszę powiedzieć kilka rzeczy na temat jej montażu.

Biorąc pod uwagę, że wszystko, co otrzymujesz przy zakupie, to sama kierownica, oznacza to, że absolutnie musisz mieć podstawę, do której możesz ją przymocować. Z pewnością nie brakuje podstawek Fanatec i każdy znajdzie coś dla siebie. Osobiście używam Fanatec CSL DD do testowania lotek tej marki. Jest to doskonałej jakości baza o całkiem przyzwoitej wytrzymałości 8nm. Opublikowałem już artykuł na ten temat, który można przeczytać tutaj.

Montaż tej kierownicy jest dziecinnie prosty: wystarczy umieścić kierownicę na podstawie i przekręcić szybkozamykacz do pozycji „zablokowanej”. I to wszystko.

Szczera opinia na temat kierownicy Fanatec McLaren GT3 V2

Produkcja i wykończenie

Podobnie jak wszystkie produkty Fanatec, kierownica McLaren GT3 V2 jest po prostu najwyższej jakości. Wykończenie jest godne kierownicy niemieckiego luksusowego samochodu. Kiedy po raz pierwszy wziąłem ją do ręki, wiedziałem, że jest to kierownica najwyższej jakości, która przetrwa próbę czasu.

Łopatki działają magnetycznie i są wykonane z aluminium. Oznacza to, że nawet jeśli zaszalejesz przy zmianie biegów, nic im się nie stanie. To właśnie podoba mi się w Fanatec : nie boją się używać wysokiej jakości materiałów w swoich produktach, nawet jeśli oznacza to oferowanie wyższej ceny zakupu niż konkurencja. Dobrze wiedzą, że ich urządzenia peryferyjne zawsze znajdą nabywców.

Kolejnym pozytywnym aspektem jest to, że kierownica jest łatwa do trzymania dzięki średnicy 30 cm, zwłaszcza jeśli jesteś fanem GT3.

Obsługa kierownicy

McLaren GT3 V2 ma doskonały chwyt. Łopatki są ułożone naturalnie pod dłońmi i nie będziesz wykonywać żadnych niewygodnych ruchów, aby do nich dosięgnąć. To samo dotyczy przycisków i przełączników na kierownicy: wszystko jest zaprojektowane tak, aby znajdowało się we właściwym miejscu. Trzeba przyznać, że współpraca z McLarenem tworzy absolutnie idealną kierownicę GT3, zarówno dla fanów GT3, jak i graczy, którzy chcą jej używać do czegoś innego. Nawiasem mówiąc, udało mi się przetestować tę kierownicę na bolidzie Formuły 1 i jest prawie idealna. Potrzebuje tylko kilku dodatków, takich jak licznik okrążeń.

Wrażenia podczas gry

Przejdę teraz do wrażeń podczas gry w sim-racing. Mówiąc najprościej, z szybkozłączką dostarczoną z McLaren GT3 V2, czyli QR 1 Lite, od razu poczułem kilka stopni luzu między obróceniem kierownicy a zmianą kierunku jazdy. Dla przypomnienia, nie jest to opóźnienie, ponieważ jak tylko zmieniłem QR na aluminiowy, nie było już luzu. Fanatec ma obecnie w swoim katalogu dwa QR:

  • Jeden z tworzywa sztucznego, QR 1 Lite
  • Jeden z aluminium, QR 1

Zatwardziali fani simracingu, którzy używają tej kierownicy w „standardowej” konfiguracji z QR 1 Lite, będą tym bardzo rozczarowani, tak jak ja. Co prawda problem ten można rozwiązać montując kolejny Fanatec Quick Release, ale to wciąż koszt nie mniejszy niż 100 euro. Jak dla mnie producent powinien oferować dwa modele McLarena GT3 V2 :

  • Jeden z plastikowym QR dla ludzi, którzy chcą się po prostu dobrze bawić
  • Kolejna z aluminiowym QR dla osób, które chcą realizmu bez kompromisów, oczywiście dostosowując cenę.

Zauważyłem też coś, co wydarzyło się podczas moich sesji z QR 1 Lite: od czasu do czasu kierownica traciła połączenie z bazą. W rezultacie, nawet jeśli obróciłem kierownicę, w samochodzie nic się nie działo. Zdarzyło się to tylko w przypadku QR 1 Lite, co każe mi wątpić, czy dobre połączenie można utrzymać podczas długiego wyścigu i jak długo ta część wytrzyma. Moim zdaniem, jeśli wywierasz siłę zbliżoną do 8nm, szybkozamykacz rozłącza się tylko trochę, aby przeciąć połączenie.

Kompatybilność

Dzięki Fanatec , McLaren GT3 V2 jest kompatybilny ze wszystkimi bazami marki 8nm przy użyciu Quick Release sprzedawanego razem z nim. Jeśli masz podstawę większą niż 8 nm, radzę wybrać aluminiową QR 1, aby w pełni wykorzystać siłowe sprzężenie zwrotne bez uszkodzenia urządzenia.

Jeśli chodzi o platformy, McLaren GT3 V2 jest kierownicą Fanatec kompatybilną z Xbox One, Xbox Series X/S, Playstation 4, PS5 i PC. Dotyczy to jednak tylko sytuacji, gdy kierownica jest podłączona do bazy Fanatec.

Na komputerze masz dostęp do oprogramowania FanaLab , które pozwala skonfigurować przyciski i przełączniki w McLaren GT3 V2 . Uważam, że możliwość zmiany konfiguracji niektórych przycisków jest bardzo praktyczna, a oprogramowanie działa bardzo dobrze.

Jeśli korzystasz z konsoli, nie martw się, Fanatec pomyślał o Tobie. Dzięki małemu ekranowi na kierownicy możesz dowolnie mapować klawisze.

Kierownica Fanatec CSL Elite McLaren GT3 V2: pełna recenzja

Stosunek jakości do ceny

Za jedyne 200 euro nie znajdziesz nic lepszego na rynku, jeśli jesteś fanem wyścigów symulacyjnych, a dokładniej GT3. Jakość wykonania, oficjalna licencja McLarena i niemal idealna ergonomia kierownicy sprawiają, że jest to urządzenie dla Ciebie.

Jedynym minusem, który zauważyłem, poza Quick Release, jest to, że kierownica ma tendencję do ślizgania się, jeśli dużo się pocisz rękami. W przypadku 30-60-minutowych sesji nie powinno być zbyt wielu problemów. Przy dłuższym użytkowaniu radziłbym jednak założyć rękawiczki.

Mój werdykt

McLaren GT3 V2 uwiódł mnie, gdy tylko się pojawił, i nadal tak jest. Jedynym minusem tej kierownicy jest jej szybkozłączka. Nie jestem zwolennikiem plastikowych QR, a ten w McLarenie GT3 V2 jest jednym z nich. Jest to część, która ogranicza osiągi tej kierownicy i będziesz musiał zapłacić prawie 100 euro więcej za aluminiowy QR, aby w pełni wykorzystać jej możliwości.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *