Zaznacz stronę
Le volant Fanatec Bentley GT3 pour le sim racing

Fanatec Bentley GT3: Moja szczera opinia na temat tej kierownicy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Fanatec Bentley GT3 w kilku słowach

Sim Racing Nerd

Moja opinia na temat nowej kierownicy Bentley GT3 firmy Fanatec do wyścigów symulacyjnych
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Płyta czołowa wykonana w całości z włókna węglowego
✅ Kierownica dosłownie używana w Bentley GT3 Pikes Peak
✅ Doskonała jakość wykonania
❌ Niekompatybilna z SimHub

4.7

Gama urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych Fanatec jest bardzo wszechstronna, z wyposażeniem dla początkujących, amatorów i profesjonalistów. Znajdziesz tu kierownice, podstawy DD, pedały, manetki i hamulce ręczne, akcesoria wyścigowe i kokpity. Jeśli chcesz skonfigurować symulator wyścigowy, Fanatec umocnił swoją pozycję jako Go-To.

Mówiąc o kierownicach, nie tylko jest ich mnóstwo w katalogu Fanatec, ale także obejmują one wszystkie dyscypliny sportów motorowych. Jeśli chcesz kupić kierownicę GT, znajdziesz ich kilka w Fanatec, to samo dotyczy kierownic turystycznych, Formuły i rajdowych. Niewiele marek oferuje tak obszerny katalog jak Fanatec, a z drugiej strony jest to zrozumiałe, ponieważ producent działa w branży od ponad 20 lat.

Niektóre z felg oferowanych przez niemiecką markę są wynikiem współpracy z wielkimi nazwiskami sportów motorowych. BMW, McLaren i Porsche współpracowały z Fanatec w celu wyprodukowania oficjalnych replik felg, a Bentley niedawno zrobił to samo. Brytyjska luksusowa marka ma w swoim katalogu Continental GT3 Pikes Peak. W swoim najnowszym wariancie Bentley współpracował z Fanatec, aby zaoferować nam, sympatykom wyścigów i profesjonalnym kierowcom, wspaniałą kierownicę w stylu GT.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Konstrukcja ze stopu magnezu i płyta czołowa z włókna węglowego
  • Średnica 31 cm i prostokątny kształt
  • 3,4-calowy okrągły ekran centralny o rozdzielczości 800X800 pikseli z krawędziami z kutego włókna węglowego. Zintegrowany system żyroskopowy utrzymujący ekran w poziomie
  • QR2 Pro z tyłu kierownicy
  • 16 podświetlanych elementów sterujących i 6 tylnych łopatek
  • RevLED w górnej części panelu przedniego
  • Waga 1,9 kg
  • Dostępność stojaka do wyświetlania kierownicy
  • Dostępność specjalnego uchwytu Pikes Peak dla dolnej części kierownicy

Konstrukcja Bentley GT3

Moja opinia na temat nowej kierownicy Fanatec Bentley GT3 do wyścigów symulacyjnych, która jest już dostępna w sprzedaży

Bentley GT3 od Fanatec to bardzo wyścigowa kierownica, której design to odzwierciedla. Płyta czołowa z włókna węglowego z zielonymi akcentami jest piękna. Nie jest to kute włókno węglowe, ale materiał ten znajduje się wokół centralnego ekranu.

Jeśli chodzi o ekran, jest on całkowicie okrągły i zajmuje dużą część kierownicy. Wokół niego znajdują się czarne elementy sterujące z różnokolorowymi naklejkami. Na dolnych ramionach kierownicy znajdują się dwa logotypy: Fanatec po lewej i Bentley po prawej stronie.

Podsumowując, nawet jeśli ta kierownica jest krzykliwa, to nadal jest minimalistyczna pod względem wzornictwa, co muszę przyznać daje jej dużą przewagę.

Montaż na zamówienie

Jeśli chodzi o opcje montażu Bentleya GT3 na podstawie DD, jest tylko jedna: QR2 Pro firmy Fanatec. Wybór Quick Release został dokonany z dwóch powodów: po pierwsze, jest to część gamy Podium, więc potrzebowaliśmy najlepszego, co Fanatec ma do zaoferowania. Po drugie, prawdziwe samochody Bentley GT3 Pikes Peak używają tej kierownicy, a QR2 Pro jest wykonana z litego bloku aluminium. Pod względem solidności jest to najwyższa jakość.

Fanatec poprawił mechanizm montażu QR2 i tym razem operacja jest mniej ryzykowna dla pinów po stronie podstawy. Wystarczy pociągnąć za złoty pierścień, wyrównać QR2 z podstawą DD, włożyć komponenty i zwolnić pierścień. Jest to mniej ryzykowne z tego prostego powodu, że strona bazowa QR2 ma teraz bardziej prostokątny kształt, a nie okrągły, jak w QR1. Zasadniczo można ją włożyć tylko w jednym kierunku.

Produkcja i wykończenie

Biorąc pod uwagę, że kierownica ta ma być używana w samochodach wyścigowych, Fanatec musiał zbudować swoją grę produkcyjną. Bentley GT3 opiera się na konstrukcji ze stopu magnezu i 5-milimetrowej płycie czołowej z włókna węglowego.

Rezultat: jest piękna, bardzo dobrze wykonana, a przede wszystkim bardzo wysokiej jakości. Co więcej, Fanatec użył najwyższej jakości Alcantary na uchwytach, czyniąc kierownicę premium pod każdym względem.

Obsługa kierownicy

Koło ma prostokątny kształt i średnicę 31 cm. Centralny ekran jest kolorowy i wrażliwy na dotyk, a procesor zarządza wyświetlaczem, zapewniając, że jest on zawsze wypoziomowany. Wokół koła znajdują się 4 przyciski do zmiany trybów wyświetlania, które można również skonfigurować za pomocą aplikacji Fanalab na komputerze.

Inne elementy sterujące w Bentleyu GT3 obejmują 6 tylnych łopatek, z których 4 są magnetyczne i regulowane, RevLed, 10 przycisków, 2 Funky Switches i 2 przełączniki obrotowe na środkowych szprychach kierownicy.

Ergonomia Bentleya GT3 jest doskonała, a wszystkie przyciski i inne elementy sterujące znajdują się blisko dłoni. Co więcej, Alcantara zapewnia bardzo dobry poziom przyczepności podczas wyścigów, bez konieczności używania rękawic. Przyczepność kierownicy Fanatec Bentley GT3 jest doskonała do wyścigów symulacyjnych.

Wrażenia podczas gry

Jeśli chodzi o wyczucie kierownicy Fanatec Bentley GT3, chciałbym zaznaczyć, że moje sesje wyścigowe odbywały się na ClubSport DD+ podłączonym do komputera. Jeśli chodzi o wyczucie, kierownica jest bardzo lekka w dłoniach, mimo że waży około 2 kilogramów. Elementy sterujące okazały się niezwykle intuicyjne w użyciu podczas wyścigów, a po kilku minutach naciskałem je bez odrywania wzroku od toru.

Jeśli chodzi o ekran, jest on trochę mały jak na mój gust, ponieważ jestem przyzwyczajony do ekranów większych niż 4 cale, a ten ma około 3,4 cala. Niemniej jednak łatwo jest odczytać wyświetlane informacje, a funkcja żyroskopu oznacza, że zawsze jest wypoziomowana po obróceniu kierownicy. To naprawdę przydatne i stanowi miłą odmianę od innych ekranów, które nie mają tej funkcji.

Jeśli chodzi o wyświetlane dane, masz domyślne interfejsy pokazujące czas okrążenia, włączony bieg, twoją pozycję, dane okrążenie i tak dalej. Możesz przełączać się między interfejsami, a także konfigurować je za pośrednictwem Fanalab. Pod tym względem jest OK, ale nic więcej. Szczerze mówiąc, wolałbym kompatybilność z SimHub, ale musimy zadowolić się tym, co mamy.

Kolejną fajną rzeczą, o której należy wspomnieć, jest fakt, że Fanatec oferuje „mod” Pikes Peak, w którym masz rodzaj uchwytu do przymocowania do dolnej części koła, zmieniając go w otwarty. Jest to przydatne dla tych, którzy używają tej kierownicy na przykład do jazdy turystycznej lub rajdowej.

Moja opinia na temat kierownicy Fnaatec Bentley GT3 do wyścigów symulacyjnych

Kompatybilność z kierownicą GT3

Bentley GT3 jest kompatybilny ze wszystkimi bazami Fanatec Direct Drive wyposażonymi w QR2 Base Side. Jeśli chodzi o platformy, mamy PC oraz Playstation 4 i 5. Oczywiście musisz mieć bazę kompatybilną z Playstation, aby móc korzystać z tej kierownicy. Z drugiej strony, możesz nie mieć dostępu do wszystkich jej funkcji. Konsole są znacznie bardziej zamknięte niż komputery PC, a myślę, że to prawdziwa szkoda, ponieważ są one znacznie bardziej dostępne pod względem ceny.

Stosunek jakości do ceny

Mówiąc o cenie, Bentley GT3 jest sprzedawany za 1999,95 €, co czyni go najdroższą kierownicą Fanatec w żywej pamięci. Tak, jakość wykonania jest doskonała, materiały są pierwszorzędne, ale Fanatec nie będzie ich sprzedawał na pniu. To bardzo niszowy produkt, podobnie jak BMW M4 GT3 który zostanie przyjęty tylko przez niewielką liczbę wirtualnych kierowców wyścigowych.

Mój werdykt w sprawie kierownicy Fanatec Bentley GT3

Fanatec ponownie uderzył z Bentleyem GT3. Partnerstwo z brytyjską luksusową marką ma wyraźnie pokazać światu, że Fanatec jest nadal jednym z liderów na swoim rynku.

Ta kierownica jest prawie idealna, jeśli o mnie chodzi. Design zapiera dech w piersiach, funkcje, zwłaszcza ekran, są świetne do wyścigów, a ergonomia jest doskonała. Pomijając astronomiczną cenę (kosztuje tyle, co pełna konfiguracja Fanatec, i to konkurencyjna) i konstrukcję ze stopu magnezu, ta kierownica jest idealna dla fanów wyścigów.

Osobiście wolałbym w pełni kutą konstrukcję z włókna węglowego, jak w BMW GT3, aby pigułka łatwiej opadała. Ale tak czy inaczej, ta kierownica jest skierowana do bardzo specyficznej grupy odbiorców - sim-racerów.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *