Zaznacz stronę
Mon avis sur le châssis TR8 de Trak Racer pour le sim racing

Trak Racer TR8: Moja szczera opinia na temat tego kokpitu

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Trak Racer TR8 w kilku słowach

Sim Racing Nerd

Opinie na temat kokpitu Track Racer TR8 do wyścigów symulacyjnych
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Bardzo solidne, konfigurowalne podwozie rurowe
✅ Obszerny katalog części i akcesoriów
✅ Kompatybilny z wieloma markami urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych
❌ Sprzedawana praktycznie bez akcesoriów
❌ Może być bardzo droga z pełną opcją

4.2

Rynek kokpitów i podwozi w sim-racingu, a także w symulacji lotu, ponieważ jest to praktycznie ten sam sprzęt, jest obecnie dość konkurencyjny ze względu na mnogość produktów dostępnych na rynku. Liczne marki walczą o udział w rynku, mniej więcej łeb w łeb, ponieważ wyścigi symulacyjne stały się bardzo interesujące zarówno dla pilotów wyścigowych, jak i rekreacyjnych.

Tak między nami, konkurencja to dobra rzecz dla konsumenta, ponieważ oznacza to, że nie tylko otrzymujemy innowacyjne produkty, ale także niższe ceny. Jeśli o mnie chodzi, jest to sytuacja korzystna zarówno dla naszych symulatorów wyścigowych, jak i naszych kont bankowych.

Jak wspomniałem wcześniej, w segmencie kokpitów jest wielu graczy, w tym PlayseatNext Level Racing i Trak Racer. Niektóre marki istnieją na rynku od około dwudziestu lat, a zatem mają doskonałe doświadczenie w swojej dziedzinie, podczas gdy inne mają zaledwie kilka lat. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się Trak Racer, która jest marką pośrodku: wystarczająco młodą, by nie być znaną przez wszystkich, ale wystarczająco doświadczoną, by produkować doskonałe podwozia. Poniżej przedstawię jeden z jej flagowych produktów: TR8.

Główne i techniczne cechy kokpitu

  • Bardzo wytrzymała metalowa rama rurowa
  • Struktura zdolna pomieścić wiele baz napędu bezpośredniego
  • Wysoce konfigurowalne wsporniki dla urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych
  • Regulowany wspornik pedału
  • Obsługa dźwigni zmiany biegów i dźwigni zmiany biegów w standardzie
  • Śruby i klucz w zestawie

Konstrukcja TR8

Jeśli o mnie chodzi, TR8 to świetne rurowe podwozie do wyścigów symulacyjnych. W rzeczywistości uważam, że tego typu kokpity, te rurowe, są najpiękniejsze, a przede wszystkim najbardziej prawdopodobne, że zanurzą nas w świecie wyścigów samochodowych, ponieważ przypominają nam wnętrze samochodów wyścigowych z łukami klatkowymi.

Kokpit jest stonowany, z całkowicie czarną obudową, usianą tu i ówdzie logo Trak Racer, albo w kolorze białym, albo wyciętym bezpośrednio w metalu. Muszę przyznać, że TR8 prezentuje się wspaniale, zwłaszcza jeśli masz konfigurację, która obejmuje urządzenia peryferyjne w jednym kolorze: czarnym.

Opinie na temat podwozia Trak Racer TR8 dla Sim Racing

Produkcja i wykończenie

Trak Racer nie zadał sobie zbyt wiele trudu, aby zbudować to podwozie, używając 2-calowych metalowych rur do całej konstrukcji. Oprócz atrakcyjnego wyglądu, TR8 jest bardzo solidny, a jednocześnie dość kompaktowy, o szerokości zaledwie 60 cm (nie licząc bocznego wspornika dźwignizmiany biegów).

Jeśli chodzi o wykończenie, cóż, jest po prostu najwyższej klasy, od lakieru po kilka spawów na podwoziu. Ponadto, po całkowitym zmontowaniu TR8, wszystkie części i wsporniki są idealnie dopasowane do rurowej konstrukcji, co wskazuje, że jakość wykonania tego kokpitu jest po prostu doskonała. Widziałem kilka markowych podwozi, które nie pasowały do siebie zbyt dobrze z powodu problemów z wyrównaniem części i otworów na mocowania. Ale w przypadku TR8 jest to najwyższa jakość, nie ma o czym mówić.

Montaż ramy

Montaż TR8 zajmie trochę czasu, ponieważ kokpit jest dostarczany w całości w formie zestawu. Sam montaż nie jest trudny, a opakowanie jest doskonałe; nie przesadne, ale wystarczające, aby wszystko chronić.

Aby w pełni zmontować ten kokpit, należy przeznaczyć na to około 1 godziny, a nawet więcej, jeśli nie ma się doświadczenia lub jest się zdanym tylko na siebie. Nawet jeśli operacja jest stosunkowo łatwa, nadal będziesz miał trochę kłopotów z montażem kilku wsporników na podwoziu lub ramie, ponieważ będziesz musiał wykonać trochę gimnastyki między trzymaniem części a przekładaniem śrub przez otwory.

Jeśli chodzi o instrukcję montażu, jest ona szczegółowa, łatwa do odczytania i bardzo dobrze zilustrowana, ale jest cyfrowa. Będziesz więc potrzebował komputera, smartfona lub tabletu w pobliżu, aby zobaczyć kroki i złożyć części.

Korzystanie z kokpitu

Tak więc TR8 może być używany w różnych zawodach symulacyjnych: od wyścigów rajdowych po GT i wszystko pomiędzy. Mocowania kubełkowego fotela są regulowane, co pozwala na łatwą zmianę pozycji za kierownicą, choć istnieją pewne ograniczenia co do tego, jak daleko można się posunąć (na przykład nie będzie można wybrać pozycji w 100% w stylu F1, ale jest blisko).

Należy pamiętać, że TR8 jest dostarczany tylko z kilkoma wspornikami(mechanizm korbowy, płyta bazowa, manetka i prowadnice do foteli kubełkowych). Będziesz więc musiał zapłacić za fotel, wsporniki montażowe podstawy, wsporniki monitora (monitorów) i inne akcesoria z katalogu Trak Racer. Jest to naprawdę kompletny pakiet umożliwiający wykonywanie różnych wyścigów symulacyjnych, ale bardzo szybko stanie się bardzo drogi, jeśli kupisz wszystkie akcesoria i wsporniki.

Sensacja w grze

Kiedy już ty i twoja konfiguracja znajdziecie się na TR8, poczujesz, że obudowa jest bardzo sztywna i prawie w ogóle się nie porusza, nawet przy dużej podstawie. Rurowa konstrukcja zapewnia bardzo wysoki poziom solidności i sztywności, czego należy się spodziewać, biorąc pod uwagę, że ta obudowa została zaprojektowana z myślą o potężnych urządzeniach peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych.

Jeśli chodzi o podstawę, prawie w ogóle się nie porusza, a moje testy przeprowadziłem z Fanatec Podium DD1 przy maksymalnym obciążeniu. Wspornik jest solidny i z łatwością pochłania 20 nm momentu obrotowego z podstawy, nie przenosząc żadnych ruchów na konstrukcję TR8, a tego właśnie chcesz w dobrym kokpicie. Z drugiej strony, gdy tylko przymocujesz ekran do TR8 i użyjesz podstawy o wysokim momencie obrotowym, a gdy jest ona ustawiona na prawie maksimum, zauważysz, że monitor się porusza, i jest to nieodłączny problem z podwoziami, które mają mocowania ekranu przymocowane bezpośrednio do ich konstrukcji, bez wzmocnień.

Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, broszura mówi, że może on obsługiwać Heusinkveld, ale zauważyłem lekkie ugięcie suportu podczas gwałtownego hamowania. Nie jest to nic poważnego, ale jest zauważalne.

Recenzje Trak Racer TR8 dla Sim Racing

Kompatybilność Trak Racer TR8

Trak Racer TR8 obsługuje praktycznie wszystkie urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych od największych marek w branży gier, od FanatecMoza i Simucube. Jest naprawdę wszechstronny, niezależnie od tego, czy chodzi o bazy, pedały czy manetki.

Jedna mała słabość: w niektórych pedalboardach otwory do mocowania płyt czasami nie są odpowiednio wyrównane, co sprawia, że musisz wykonać trochę gimnastyki lub zamienić się w MacGyvera, aby dopasować te urządzenia peryferyjne. Zauważyłem to głównie w przypadku pedalboardów klasy podstawowej, takich jak CSL Pedals. W przypadku reszty, tj. pedałów z najwyższej półki, jest to łatwe do naprawienia, z idealnym wyrównaniem. Na tym polega problem z sim-racingiem: jest tak wiele urządzeń peryferyjnych, które nie mają tych samych formatów.

Stosunek jakości do ceny

Sam TR8 kosztuje około 550 euro, w zależności od miejsca zakupu. To wciąż przystępna cena, ale należy pamiętać, że w przypadku tego kokpitu płaci się za wszystko, od mocowań podstawy po kubełkowe fotele i inne akcesoria.

W pełnej opcji, z fotelem Alpine, podstawą Fanatec i innymi wspornikami dla monitorów i urządzeń peryferyjnych, może z łatwością kosztować około 1300 euro lub więcej. Muszę przyznać, że to wciąż drogo, ale jeśli weźmiesz standardowy fotel i podstawę, rachunek wyniesie tylko 850 euro, co nie jest takie złe, biorąc pod uwagę, że TR8 to doskonała i bardzo sztywna obudowa.

Mój werdykt w sprawie podwozia TR8

Bardzo podobał mi się TR8 od Trak Racer, a także TR8 Pro, który jest ulepszeniem pierwszego modelu. To dobre podwozie do wykorzystania w różnych wyścigach symulacyjnych, a także w wirtualnych zawodach samochodowych.

Wysoki poziom regulacji sprawia, że jest idealna dla prawie każdego, a cena jest dość ograniczona, jeśli oczywiście nie weźmiesz wszystkich akcesoriów. Jeśli chodzi o mnie, jestem zadowolony z tej obudowy i polecam ją bez wahania.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *