Thrustmaster TS-XW P310 w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Oficjalnie licencjonowana kierownica Sparco
✅ Zestaw z podstawą, kierownicą i mechanizmem korbowym
✅ Czuły i precyzyjny silnik o mocy 40 W
❌ QR nie jest przyjazny dla użytkownika
❌ Mechanizm korbowy nie ma ogniwa obciążeniowego
ㅤ
Mnogość marek i urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych dostępnych obecnie na rynku sprawia, że bardzo łatwo jest stworzyć konfigurację, która zapewni najszybsze czasy na najbardziej legendarnych torach świata. Jeśli weźmiemy pod uwagę Fanatecktóra jest prawdopodobnie jedną z najbardziej znanych marek w świecie simracingu, znajdziesz absolutnie wszystko, czego potrzebujesz do wyścigów, od kierownic, podstaw i pedałów po zestawy i inne akcesoria.
Ale nawet jeśli marki w tym segmencie oferują szeroką gamę produktów, potrzebujemy pewnej wiedzy w tej dziedzinie, aby wiedzieć, co kupić. Sprzęt do wyścigów symulacyjnych jest jak samochód: masz konkretne potrzeby i musisz szukać produktu, który najbardziej Ci odpowiada, czy to pod względem odczuć, jakości wykonania, ceny itp.
Podobnie jak sporty motorowe, sim-racing, a przynajmniej gracze w tym segmencie, nawiązują współpracę z markami, które są znane na całym świecie z aktywności w dyscyplinach mechanicznych. Sparco jest głównym graczem w branży motoryzacyjnej, oferującym szeroką gamę sprzętu, w tym fotele kubełkowe, kierownice, manetki itp. Z tej okazji Thrustmaster od jakiegoś czasu współpracuje z tą marką i oferuje kilka oficjalnie licencjonowanych urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, w tym TS-XW P310. W dalszej części przedstawię tę bazę i jej kierownicę oraz przedstawię moją opinię na jej temat.
Główne i techniczne cechy zestawu
- 40-watowy silnik bezszczotkowy
- Kompletny zestaw z kierownicą Sparco, podstawą i pedałami
- Wykończenie kierownicy z alcantary
- Kompatybilny z PC i Xbox
- Oficjalnie licencjonowana kierownica Sparco
- 3-pedałowy mechanizm korbowy z hamulcem i gumowym ogranicznikiem.
Konstrukcja TS-XW P310
Urządzenia peryferyjne Thrustmaster są ogólnie dobrze wyglądające, a TS-XW P310 nie jest wyjątkiem. Podstawa jest czarno-czerwona, a przy okazji bardzo przystojna. Jeśli chodzi o kierownicę, jest to Sparco P310, która została po prostu zaczerpnięta z katalogu dostawcy motoryzacyjnego i umieszczona bezpośrednio na podstawie Thrustmaster.
Ta felga ma alcantarę dookoła i aluminiową ramę. Szczerze mówiąc, to bardzo ładna kierownica i nie spodziewałbym się niczego gorszego od oficjalnie licencjonowanego Sparco.
Ogólny design TS-XW P310 jest stonowany i bardzo podoba mi się turbodoładowany zasilacz.

Montaż na zamówienie
TS-XW P310 można zamontować zarówno na biurku lub stole, jak i na obudowie. W przypadku biurek i stołów mamy do czynienia z legendarnym zaciskiem Thrustmaster, który zapewnia, że podstawa jest mocno przymocowana do mebli i nie drgnie, bez względu na sposób korzystania z zestawu.
Jeśli chodzi o kokpity, praktycznie wszystkie marki i modele obsługują urządzenia peryferyjne Thrustmaster i to samo dotyczy TS-XW P310, więc nie musisz się o to martwić. Co więcej, podłączenie jest szybkie i łatwe.
Produkcja i wykończenie
Hasłem przewodnim konstrukcji TS-XW P310 jest plastik, choć z domieszką aluminium. Przynajmniej tak jest w przypadku większości produktów dostarczanych w zestawie. Jeśli chodzi o podstawę, to jest to aluminium z plastikiem i trzeba przyznać, że jest całkiem nieźle wykończona.
Jeśli chodzi o kierownicę, jest to Sparco, a jej struktura wykonana jest ze szczotkowanego aluminium i jest bardzo piękna. Jakość wykonania jest niczym innym jak sportem motorowym, z wzorowym wykończeniem.
Jeśli chodzi o pedały, to są one plastikowe, z metalowymi płytkami. Nie wygląda to wcale na premium, ale trzeba przyznać, że jest całkiem dobrze wykończone. Podsumowując, TS-XW P310 to dobry produkt, dobrze wykonany z dobrym wykończeniem, nawet jeśli cena wywoławcza jest nieco wysoka jak na mój gust.
Zapoznanie się z pakietem
Przyczepność zestawu jest znakomita, nic dodać nic ująć biorąc pod uwagę, że jest to kierownica Sparco. Kierownica ma 31 cm średnicy, co czyni ją idealną do wielu dyscyplin sportów motorowych. Jeśli chodzi o konstrukcję, jest dość prostokątna (płaska góra i dół), z łatwo dostępnymi przyciskami po bokach płyty czołowej.
Ergonomia TS-XW P310 jest doskonała, z 10 elementami sterującymi bezpośrednio na kierownicy, 2 dość dużymi łopatkami z tyłu i kilkoma innymi przyciskami na podstawie. OK, te ostatnie są nie na miejscu, ponieważ znajdują się bezpośrednio za kierownicą i trzeba oderwać wzrok od toru, aby je zobaczyć i nacisnąć. Nie będziesz ich jednak używać zbyt często, ponieważ nadal są to przycisk zasilania i przycisk Xbox.
Mechanizm korbowy T3PA ma dość dobry chwyt, z 3 pedałami regulowanymi w poziomie i w pionie. Udaje się znaleźć dobrą pozycję, która jest wygodna w użyciu, ale odczucia nie są najlepsze, delikatnie mówiąc.
Wrażenia podczas gry
Podstawą modelu TS-XW P310 jest nic innego jak TS-PC, co oznacza, że jesteśmy na znajomym gruncie. W przypadku tej podstawy Thrustmaster zdecydował się na bezszczotkowy silnik o mocy 40 W z podwójnym napędem pasowym.
Na papierze to wciąż dość stara baza, jeśli porównać ją z konkurencją w tym samym segmencie cenowym(na przykład CSL DD ), ale Thrustmasterowi przez lata udało się opanować swój silnik i technologie, a ta baza oferuje nam doskonałe wrażenia z jazdy.
Siłowe sprzężenie zwrotne jest precyzyjne i wydajne, a jednocześnie bardzo czułe podczas przekazywania informacji zwrotnych. Naprawdę nie czułem żadnych spadków ani wahań podczas korzystania z TS-XW P310, a to również zasługa kierownicy, która jest po prostu idealna, co jest zasługą Sparco.
Trzeba jednak przyznać, że TS-XW P310 nie może się równać z mniej więcej każdą podstawą Direct Drive 5 nm. Wyraźnie czuć różnicę między obiema technologiami napędu, zwłaszcza większą elastyczność podstawek DD. Ponadto napęd paskowy jest synonimem karbowanego ruchu, gdy kierownica jest delikatnie obracana. Nie jest aż tak źle, ale zauważysz to, jeśli pochodzisz z bazy DD.
W przypadku mechanizmu korbowego T3PA: opór jest „obecny” dzięki dodaniu gumowego ogranicznika hamulca. Czy to wystarczy, aby zapewnić pewien stopień realizmu? Wcale nie i szczerze mówiąc wolałbym mechanizm korbowy Load Cell w tej cenie.

Kompatybilność z TS-XW P310
TS-XW P310 jest kompatybilna z praktycznie wszystkimi kierownicami Thrustmaster, pod warunkiem, że masz cierpliwość do ich wymiany. QR jest naprawdę przestarzały i wcale nie jest szybki w użyciu.
Jeśli chodzi o tytuły symulujące wyścigi, masz wszystkie dostępne na PC i Xbox, i to samo dotyczy wszystkich platform.
Stosunek jakości do ceny
Trzeba przyznać, że TS-XW P310, którego cena na stronie Thrustmaster wynosi 700 euro, nie oferuje tak atrakcyjnego stosunku jakości do ceny. Trzeba przyznać, że jakość wykonania jest bardzo dobra, wyczucie jest bardzo dobre jak na silnik napędzany paskiem, a kierownica jest po prostu wysublimowana. Ale nadal jest drogi, zwłaszcza z mechanizmem korbowym innym niż Load Cell.
Mój werdykt w sprawie Thrustmaster TS-XW Racer Sparco P310
W tej cenie TS-XW P310 nie jest tego warta, chyba że jesteś wielkim fanem Thrustmaster, a nawet wtedy to trochę za dużo. Gdyby ten zestaw zawierał T-LCM w tej samej cenie, pigułka byłaby łatwiejsza do przełknięcia i byłbym w stanie polecić ten zestaw.
Tyle tylko, że TS-XW P310 w obecnej formie ma na rynku dość silną konkurencję, a za mniej niż 800 euro można dostać bazę CSL DD 8 nm, pedały CSL z ogniwem obciążeniowym i kierownicę w stylu F1. Trzeba przyznać, że ta kierownica nie jest idealna do wszystkich zawodów, ale nadal jest lepszym wyborem, jeśli o mnie chodzi.
TS-XW P310 pozostaje obecnie dobrym zestawem, spowalnianym jedynie przez pedalboard. Dlatego polecam go tylko wtedy, gdy możesz sobie pozwolić na wymianę pedalboardu T3PA na T-LCM.
0 komentarzy