Zaznacz stronę
Mon avis sur le bundle direct drive T598 de Thrustmaster pour le sim racing

Thrustmaster T598: Moja opinia na temat zestawu z napędem bezpośrednim

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Thrustmaster T598 w kilku słowach

Sim Racing Nerd

Moja opinia na temat nowego zestawu Thrustmaster T598 z napędem bezpośrednim do wyścigów symulacyjnych
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ 5 nm stałego momentu obrotowego z funkcją overboost dla 100% więcej mocy
✅ Kompletny zestaw w atrakcyjnej cenie
✅ Możliwość rozbudowy mechanizmu korbowego
✅ Kompatybilny z PC i Playstation
❌ Średnia jakość wykonania, zwłaszcza kierownicy
❌ Ergonomia pozostawia wiele do życzenia
❌ Integracja z Playstation nie jest jeszcze optymalna

4.2

Przez długi czas marka urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych Thrustmaster zdominowała segment podstawowych zestawów, w szczególności dzięki produktom takim jak T300 i jego warianty. Ten segment symulatorów wyścigowych jest najbardziej ceniony przez graczy, którzy chcą doświadczyć wirtualnej jazdy.

Głównymi cechami podstawowego zestawu są cena sprzedaży często poniżej 300 euro za podstawowe produkty, akceptowalna wydajność dla docelowych sterowników oraz kompatybilność zarówno z konsolami, jak i komputerami PC. W tych kwestiach Thrustmaster od dawna dominuje, a Logitech i jego seria G jest jego jedynym konkurentem.

Jednak w ostatnich latach sytuacja zaczęła się zmieniać, szczególnie wraz z pojawieniem się przyjaznych dla budżetu wariantów takich marek jak Fanatec i Moza. Obecnie można łatwo znaleźć zestaw Fanatec CSL DD za mniej niż 500 euro, w tym bazę Direct Drive 5 nm, wybraną kierownicę i standardowy pedalboard.

Thrustmaster nie chce stracić swojej pozycji, tym bardziej, że marka długo zwlekała z bazą DD, czyli modelem T818, choć ten nie do końca spełnił oczekiwania fanów. Producent rozpoczął więc nową przygodę pod hasłem Drive Into the New Era. W menu znajduje się zupełnie nowa podstawka T598 DD, dostępna w pakiecie.

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Podstawa napędu bezpośredniego rozwijająca 5 nm momentu obrotowego przy stałej wartości i 10 nm przy wartości szczytowej
  • Kompletny pakiet z podstawą DD, nową kierownicą i pedałami LTE z możliwością rozbudowy
  • Podstawa z osiowym silnikiem elektrycznym z napędem bezpośrednim
  • Kompatybilność z PS4, PS5 i PC
  • Kierownica o średnicy 30 cm
  • Rozszerzalny mechanizm korbowy dla zestawu Load Cell
  • Ekran zintegrowany z podstawą, a zajmowana powierzchnia jest naprawdę niewielka jak na dostarczaną moc
  • 21 przycisków i 2 łopatki
  • QR pobrany z T818

Konstrukcja T598

Moja opinia na temat nowego zestawu Thrustmaster T598 z napędem bezpośrednim do wyścigów symulacyjnych

T598 przypomina nieco swoją starszą siostrę, T818, przynajmniej pod względem kształtu, ale nadal jest bardzo mały w porównaniu do flagowego modelu Thrustmaster. Kształt jest sześciokątny, z przyciskami do podstawowych elementów sterujących i małym ekranem u góry. Jest minimalistyczny, z całkowicie czarną plastikową obudową.

Kierownica jest wizualnie całkiem ładna, nawet jeśli trzeba przyznać, że materiały są tanie. Kierownica ma całkowicie okrągły kształt i niewielką płytę czołową. Czarne i czerwone akcenty są obecne na kierownicy, podobnie jak skóra z włókna węglowego.

Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, widzieliśmy go już kilka miesięcy temu i jest to Raceline LTE. Wygląda trochę jak pedały CSL Fanateca, z pedałami mocowanymi bezpośrednio do podnóżka. Poza kilkoma logo Thrustmaster, pedały są całkowicie czarne.

Montaż na zamówienie

Podstawę można przymocować do mebli lub kokpitu/stojaka za pomocą znanego zacisku Thrustmaster. Zacisk ten umożliwia bezpieczne przymocowanie do praktycznie każdego biurka lub stołu. W przypadku pilotów wyścigowych z podwoziem, na spodzie podstawy znajdują się otwory na śruby, dzięki czemu można ją bez problemu zamontować na szerokiej gamie kokpitów przy użyciu pochylonej podstawy.

Kierownica Sportcar łączy się z kierownicą za pośrednictwem QR zainaugurowanego w T818. Co prawda wszystko jest plastikowe, ale połączenie u podstawy nie jest złe i nie czułem żadnego ugięcia na wale napędowym. Co więcej, QR jest łatwy w użyciu, umożliwiając szybką wymianę kierownic, o ile są one kompatybilne z nowym Quick Release.

W przypadku pedalboardu pod spodem znajdują się otwory na śruby do montażu na obudowie oraz podkładki do użytku na podłodze. Jeśli jednak zdecydujesz się na pierwszą opcję, być może będziesz musiał wywiercić nowe otwory, ponieważ nie wszystkie z nich będą zgodne z ramami. A jeśli chodzi o użytkowanie na podłodze, Raceline LTE nie jest jeszcze Load Cell, ale nadal istnieje ryzyko poślizgnięcia się na parkiecie, płytach chodnikowych itp. Upewnij się więc, że wiesz, w co się pakujesz. Upewnij się więc, że wiesz, w co się pakujesz.

Produkcja i wykończenie

Biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z podstawowym pakietem, materiały użyte w T598 są tanie, no prawie wszystkie. Podstawa i kierownica są wykonane w całości z tworzywa sztucznego, aby utrzymać konkurencyjną cenę. Ale wykończenie jest nadal wysokiej jakości, bez widocznych wad, jeśli o mnie chodzi.

Tylko mechanizm korbowy ma metalową konstrukcję, ponieważ ostatecznie zostanie wyposażony w zestaw Load Cell, który nie działa z plastikiem. Pedały są dobrze wykończone, z dbałością o szczegóły. Nie są drogie, ale nadal są dobrze wykonane.

Zapoznanie się z pakietem

Kierownica Sportcar ma średnicę 30 cm i całkowicie okrągły kształt. Z tyłu znajdują się 2 magnetyczne metalowe łopatki, które idealnie pasują do palców, a jednocześnie są przyjemne w użyciu w symulatorach wyścigowych.

Przyciski na kierownicy to już inna historia. Dolne są dość blisko dłoni, a ich kształt sprawia, że są łatwe w użyciu, gdy jesteś w środku wyścigu, może z wyjątkiem krzyżyka kierunkowego, który jest w najlepszym razie chaotyczny. A te górne, cóż… są. Kształt jest dziwny, sprzeczny z intuicją, a układ nie jest świetny. Poza tym w większości przypadków są raczej gąbczaste. Podsumowując, ergonomia tej kierownicy nie jest najlepsza, a szkoda, ponieważ Thrustmaster często odnosił sukcesy pod tym względem z innymi kierownicami.

Wrażenia podczas gry

Przyjrzyjmy się, jak ta nowa podstawa Thrustmaster sprawdza się w grach. Na PC i w tytułach takich jak Assetto Corsa, T598 okazała się dobrą bazą, zapewniając sporą ilość informacji zwrotnych dotyczących siły odczuwanej na torze.

Dzięki osiowemu silnikowi T598, a także wykorzystaniu przez Thrustmaster jednego z niepożądanych efektów tej technologii, poczujesz więcej wibracji przez kierownicę, na przykład w przypadku wibratorów. Wrażenie to jest jednak czasami zbyt obecne, rozmywając wrażenia z gry. Innym razem jest wręcz przeciwnie: wibracje są bardzo słabe, prawie niezauważalne, zwłaszcza na PS5.

Jeśli chodzi o precyzję kierownicy, jest ona nie tylko responsywna, ale także godna samochodu sportowego. Gdy tylko lekko obrócisz kierownicę, samochód zaczyna skręcać, co jest bardzo dobrym punktem.

I wreszcie, mechanizm korbowy Raceline LTE jest podstawowy w swojej obecnej konfiguracji. Oczywiście, na dwóch pedałach znajdują się sprężyny, ale ich opór nie jest zbyt wysoki, co ogranicza immersję. Ale nadal jest precyzyjny i liniowy, co jest dobrą rzeczą, biorąc pod uwagę cenę pakietu i jego docelowych odbiorców. Thrustmaster planuje również zestaw Load Cell na później.

Moja opinia na temat kierownicy Sportcar w zestawie Thrusmaster T598 sim racing bundle
Moja opinia na temat pedałów Raceline LTE firmy Thrustmaster do wyścigów symulacyjnych

Kompatybilność z T598

Obecnie T598 (bundle) jest kompatybilny tylko z PC oraz Playstation 4 i 5. Nie wiem, czy Thrustmaster wyda wersję Xbox, tak jak w przypadku innych baz.

Jeśli chodzi o gry symulujące wyścigi, na PC lista kompatybilności jest długa i praktycznie nie ma problemów z T598. Na Playstation baza nie zawsze jest natywnie wspierana, a gry często mylą ją z T-GT i narzucają jej profil force feedback. Moim zdaniem trzeba po prostu trochę poczekać, aż deweloperzy zaktualizują swoje tytuły do obsługi tej nowej podstawki.

Stosunek jakości do ceny

W sprzedaży detalicznej za 499 euro, ten pakiet reprezentuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny, jeśli o mnie chodzi, zwłaszcza jeśli chodzi o wydajność. Jeśli jesteś użytkownikiem PC, od teraz będziesz w stanie w pełni wykorzystać potencjał tej podstawy, nawet jeśli materiały i kierownica wydają się tanie w twoich rękach.

Mój werdykt w sprawie zestawu T598 od Thrustmaster

Jak już wspomniałem, jeśli jesteś użytkownikiem komputera PC i szukasz wydajnego zestawu, który można również rozbudować (do pedalboardu), T598 jest idealny. Otrzymujesz moc i precyzję w pakiecie, który nie kosztuje wiele.

Na PS4 i PS5 jestem zwolennikiem czekania nieco dłużej przed kliknięciem „Commander”. Co prawda jest on obsługiwany przez konsole Sony, ale nie jest natywny, co osłabia wrażenia z gry, jeśli o mnie chodzi.

Najlepsza alternatywa dla Thrustmaster T598

Nasz wybór: GT DD Pro firmy Fanatec

Test i recenzja zestawu Fanatec Gran Turismo DD Pro

✅ Lepsza jakość wykonania (bardziej premium)
✅ Zoptymalizowana ergonomia (lepszy chwyt)
✅ Możliwość aktualizacji (możliwość aktualizacji do 8nm)
✅ Natywna kompatybilność z Playstation i PC
❌ Nieco wyższa cena

Przeczytaj moją pełną recenzję GT DD PRO firmy Fanatec

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *