Thrustmaster T3PM w kilku słowach

Zalety i wady
✅ 3-pedałowy mechanizm korbowy
✅ Świetna cena w porównaniu z mechanizmem korbowym T-LCM
✅ Czujnik magnetyczny do pedałów
✅ Idealny do konfiguracji bez kokpitu
❌ Pedał hamulca nie w Load Cell
ㅤ
Katalog produktów Thrustmaster obejmuje kilka urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, dzięki czemu francuski producent jest bardzo popularny wśród kierowców wyścigowych na całym świecie. Trzeba przyznać, że zaangażowanie Thrustmaster w wyścigi symulacyjne sięga daleko wstecz, a producent wyrobił sobie markę w tej grze, obok Fanatec i Logitech.
Głównym celem producenta urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych jest sprzedaż swoich produktów jak największej liczbie osób. Aby to zrobić, muszą oferować pewien zakres w swoim katalogu. Na Fanatec niemiecki producent ma trzy odrębne gamy produktów: CSL reprezentuje gamę podstawową, ClubSport - średnią, a Podium - najwyższą. Oczywiście każda gama ma swoje własne produkty.
Francuski producent nie ma takiego samego podejścia do podziału swojego asortymentu jak Fanatec, a jeśli chodzi o produkty Thrustmaster, to szczerze mówiąc jest to trochę bezsensowne. W tym artykule zamierzam przyjrzeć się jednemu pedalboardowi, T3PM, który jest nieco powyżej T3PA i jest typowym przykładem produktu, który tak naprawdę nie należy do gamy urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych. Opowiem o jego mocnych i słabych stronach, a także przedstawię moją opinię na jego temat.
Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego
- Mechanizm korbowy wykonany w całości z tworzywa sztucznego, z metalowymi płytkami pedałów
- 3 regulowane pedały
- Kompatybilność ze wszystkimi platformami na rynku
- Czujniki magnetyczne na pedałach
- Hamulec posiada z tyłu sprężynę symulującą opór.
- 4 tryby twardości hamulca
- Nie wymaga kokpitu do działania
Projekt T3PM
Konstrukcja T3PM jest praktycznie identyczna jak w przypadku T-LCM, a zmianie uległy jedynie użyte materiały. W rezultacie otrzymujemy bardzo stonowane urządzenie, w którym dominuje czerń.
Trzy pedały mają praktycznie identyczną konstrukcję, z wyjątkiem pedału hamulca, który ma wzmocnienie z tyłu, aby pomieścić sprężynę oporową. Jeśli chodzi o sprężynę, jest ona chromowana, z kilkoma czerwonymi i białymi elementami.
Podnóżek jest teksturowany z reliefami w kształcie litery Y. Trzeba przyznać, że jest piękny i wyróżnia go na tle konkurencji.

Montaż na zamówienie
Biorąc pod uwagę, że T3PM ma zastąpić T3PA w zestawach średniej klasy, ten pedalboard może być używany na podłodze i na kokpicie, podwoziu lub stojaku. Aby upewnić się, że nie przesuwa się po podłodze, na spodzie pedału znajdują się gumowe podkładki, które zapewniają bardzo dobrą przyczepność na większości powierzchni. Co więcej, T3PM nie jest ogniwem obciążnikowym, więc nie wyjeżdża na wakacje za każdym razem, gdy mocno hamuje.
W przypadku montażu na podwoziu, kokpicie lub innym wsporniku, pod spodem znajdują się punkty mocowania, które mogą pomieścić śruby. Montaż na platformie jest bardzo łatwy i nie zajmie dużo czasu.
Produkcja i wykończenie
Konstrukcja T3PM jest w dużej mierze wykonana z tworzywa sztucznego, czego można się spodziewać, ponieważ jest to tania wersja T-LCM i ulepszona wersja T3PA. Wszystko w tym urządzeniu jest plastikowe, od ramy po podnóżek i pedały. Jedynie płytki pedałów są chromowane, co poprawia ogólny wygląd urządzenia.
Wykończenie jest dobrze wykonane. Nie zauważyłem żadnych zadziorów ani wad produkcyjnych, czego można się spodziewać, biorąc pod uwagę, że Thrustmaster działa w branży urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych od ponad 20 lat. Plastik jest prawidłowo pomalowany, a wszystkie części są dobrze zmontowane. Ogólnie rzecz biorąc, T3PM jest również dobrze wykonanym i wykończonym produktem, nawet jeśli głównym graczem jest plastik.
Zapoznanie się z pedałami
Biorąc pod uwagę, że T3PM jest wykonany w całości z tworzywa sztucznego, ten pedalboard jest lekki w dłoniach, co jest dobrą rzeczą, szczególnie dla osób bez kokpitu. Pedały gazu i sprzęgła są miękkie i łatwe do wciśnięcia podczas sesji symulacyjnych. Co więcej, Thrustmaster zastosował czujniki magnetyczne, aby lepiej rejestrować ruchy użytkownika.
Pedał hamulca jest wyposażony w sprężynę, która symuluje opór podczas wyścigów. Dostępne są 4 tryby hamowania, które można dostosować do własnych preferencji, ale nie są one tak dobre, jak w przypadku Load Cell. Hamulec może być nieco twardy dla stopy i jest wyraźnie lepszy niż ten w T3PA. Niemniej jednak T3PM wciąż pozostaje daleko w tyle za T-LCM firmy Thrustmaster, przynajmniej jeśli chodzi o sprzężenie zwrotne.
Wrażenia podczas gry
T3PM, nawet jeśli nie dorównuje T-LCM, jest dużym ulepszeniem w stosunku do T3PA, który moim zdaniem jest zbyt prosty. Jeśli chodzi o wyczucie, wszystkie trzy pedały mają czujniki nacisku H.E.A.R.T, które według producenta są bardzo precyzyjnymi czujnikami magnetycznymi i mogę zapewnić, że tak jest. Gdy tylko lekko dotkniesz pedału przyspieszenia lub sprzęgła, dane są odczytywane i szczerze mówiąc, martwa strefa jest minimalna.
Jeśli chodzi o pedał hamulca, sprężyna z tyłu jest regulowana w 4 różnych trybach oporu. Pod względem wyczucia nadal nie jest to ten sam poziom co Load Cell, ale wcale nie jest źle. Na komputerze PC T3PM w pełni wykorzystuje 14-bitową rozdzielczość, zapewniając szeroki zakres odczytów wejściowych. Na konsolach jest to tylko 10 bitów, ale to i tak bardzo dobrze.
W zależności od ustawienia sprężyny, pedał hamulca może być twardy podczas hamowania, ale wyczucie jest dość liniowe, w przeciwieństwie do czujnika Load Cell. Dzięki czujnikowi H.E.A.R.T. nie zauważyłem zbyt dużej martwej strefy na pedale hamulca, przynajmniej przy moim ustawieniu twardości. Jest on dość miękki pod stopami i zacznie stawać się nieco twardszy w miarę zbliżania się do zatrzymania.

Kompatybilność z mechanizmami korbowymi T3PM
T3PM jest kompatybilny ze wszystkimi platformami dostępnymi na rynku: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S i PC. Jest naprawdę wszechstronny, a to kolejna z mocnych stron Thrustmaster.
Jeśli chodzi o inne urządzenia peryferyjne marki, T3PM jest również kompatybilny z całym katalogiem producenta, więc nie powinieneś mieć żadnych problemów, nawet jeśli masz starą konfigurację. Dokładnie tak samo jest w przypadku symulatorów wyścigowych: Thrustmaster to wielka marka w branży, a wszystkie gry obsługują ją natywnie.
Stosunek jakości do ceny
Ten pedalboard jest obecnie wyceniony na 130 euro na stronie producenta, choć ceny mogą czasami spaść nawet do 100 euro. W tej cenie jest to naprawdę doskonały produkt, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę konkurencję i zda sobie sprawę, że nie ma praktycznie nic podobnego, zarówno pod względem ceny, jak i wydajności.
Jakość wykonania jest dobra, mimo że T3PM wykorzystuje plastik. Czucie jest odpowiednie dla większości rowerzystów. Jeśli chodzi o mnie, T3PM oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
Mój werdykt w sprawie Thrustmaster T3PM
T3PM to mechanizm korbowy, który poleciłbym każdemu rowerzyście, który nie może sobie pozwolić na T-LCM, ale szuka mechanizmu korbowego, który jest wystarczająco blisko, aby zapewnić nam dobre wyczucie jazdy. Oczywiście zawsze będzie dość duża przepaść między tymi dwoma mechanizmami korbowymi, ale nie zapominaj, że T-LCM kosztuje 100 euro więcej niż T3PM i będziesz potrzebować kokpitu, aby zamontować mechanizm korbowy Thrustmaster Load Cell.
Jeśli szukasz dobrego pedalboardu od francuskiego producenta urządzeń peryferyjnych do sim-racingu, masz ograniczony budżet, a twoja konfiguracja nie obejmuje kokpitu, nie szukaj dalej niż T3PM, ponieważ jest to produkt, który polecam i naprawdę lubię. Jedna rada: poczekaj na okresy ofert specjalnych, aby znaleźć go w cenie 100 €.
0 komentarzy