Zaznacz stronę
Test et avis du pedalier Thrustmaster T3PA

Thrustmaster T3PA: Moja szczera opinia na temat tego pedalboardu

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Thrustmaster T3PA w kilku słowach

Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Dobra jakość wykonania
✅ 3 regulowane pedały
✅ Kompatybilna z wieloma platformami (PC i konsole)
✅ Konkurencyjna cena
✅ Bardzo dobry stosunek jakości do ceny
❌ Ograniczone wyczucie i realizm hamowania

4.8

Od kilku lat zauważam, że coraz więcej osób interesuje się symulatorami wyścigowymi. Według mnie to bardzo dobrze, bo dzięki temu będziemy mieli coraz lepsze produkty, a przede wszystkim coraz tańsze urządzenia peryferyjne.

Każdy, kto chce rozpocząć tę wspaniałą przygodę, musi wiedzieć, że symulator wyścigowy składa się z 3 podstawowych elementów: podstawy, kierownicy i zestawu pedałów. Dzięki tym trzem urządzeniom peryferyjnym będziesz mógł ścigać się z maksymalną prędkością na odcinkach rajdowych lub ścigać się z innymi kierowcami F1 podczas wyścigów Grand Prix na całym świecie.

Ogólnie rzecz biorąc, mamy 4 producentów urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, którzy oferują produkty dla przeciętnego użytkownika: Fanatec, Thrustmaster, Logitech i Monza. Marki te z pewnością produkują przystępne cenowo produkty, ale niektóre z nich oferują również urządzenia peryferyjne klasy premium. Biorąc pod uwagę, że każdy rowerzysta jest wyjątkowy, to co ja uważam za idealne, prawdopodobnie nie będzie idealne dla ciebie. W rezultacie producenci oferują produkty sprzedawane oddzielnie, takie jak mechanizm korbowy lub kierownica. Celem jest oferowanie rozwiązań spełniających specyficzne potrzeby różnych rowerzystów.

Poniżej przedstawię pedalboard T3PA firmy Thrustmaster. Jest to urządzenie skierowane mniej więcej do średniego segmentu. Opowiem o jego funkcjach, mocnych i słabych stronach oraz o tym, co o nim myślę.

Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego

  • Pedały z 3 metalowymi i plastikowymi pedałami
  • Duży, teksturowany podnóżek
  • 2-osiowe pedały z regulacją
  • Gumowy ogranicznik można zamontować na hamulcu, aby zapewnić nacisk do 25 kg.
  • Różny opór w zależności od pedału
  • Kompatybilny z Playstation, Xbox i PC
  • Wymiary: 24 cm x 36 cm x 42 cm
  • Waga: 3,46 kg

Konstrukcja Thrustmaster T3PA

Jeśli chodzi o konstrukcję, trzeba powiedzieć, że wszystkie mechanizmy korbowe wyglądają prawie tak samo. Największe zmiany dotyczą liczby pedałów i użytych materiałów. Jeśli chodzi o T3PA, uważam, że jego konstrukcja jest stonowana, głównie w czarnym kolorze i z chromowanymi pedałami. To urządzenie, które będzie pasować do każdego zestawu, niezależnie od ekosystemu.

Podnóżek jest dość duży i ma teksturowaną gumę, aby zapobiec ślizganiu się stóp podczas sesji sim-racingowej. Niewielkim plusem konstrukcji T3PA jest fakt, że kabel Rj45 wychodzi z boku (z lewej lub prawej strony), co jest świetnym rozwiązaniem do postawienia pedalboardu przy ścianie lub biurku.

Poza tym T3PA to pedalboard jak każdy inny w swoim segmencie i nie ma wiele więcej do powiedzenia na temat jego konstrukcji.

Test i recenzja mechanizmu korbowego T3PA

Montaż na zamówienie

T3PA jest pedalboardem średniej klasy i dlatego będzie używany głównie na podłodze. Thrustmaster dodał gumowe podkładki (3 na górze i 3 na dole), aby zapewnić dobrą przyczepność na praktycznie wszystkich powierzchniach (parkiet, dywan, płyty chodnikowe itp.). Jestem jednak zwolennikiem stawiania jej pod ścianą lub biurkiem, aby nie drgnęła ani o jotę.

Jeśli chodzi o instalację w kokpicie, T3PA posiada 4 punkty mocowania. Thrustmaster nie dostarczył jednak śrub potrzebnych do przymocowania pedalboardu do obudowy. To tanie posunięcie z ich strony, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że śruby nic nie kosztują dla producenta takiego jak Thrustmaster. Poza tym, prawie wszystkie kokpity na rynku obsługują T3PA, więc nie ma problemu.

Produkcja i wykończenie

Chociaż Thrustmaster podkreśla użycie metalu w T3PA, należy zauważyć, że ten pedalboard jest wykonany głównie z tworzywa sztucznego. Metal znajduje się na łopatkach pedałów, które są również chromowane. Metal zastosowano również w mechanizmie pedałów, nadając mu dodatkową wytrzymałość.

Poza tym drobnym wyjaśnieniem, reszta T3PA jest całkiem dobrze wykończona. Waży prawie 3,5 kg, jest dość ciężki, ale jednocześnie nie jest niewygodny. Plastik jest dobrze wykończony, bez zadziorów i wystających elementów. Trzeba przyznać, że T3PA jest skierowany do średniej klasy, ale nadal jest dobrze wykonany jak na produkt, który nie jest naprawdę drogi (poniżej 200 euro).

Thrustmaster pomyślał o wszystkim w przypadku tego pedalboardu i umieścił pod spodem rodzaj kanału lub rowka, który pozwala na wystawanie kabla T3PA z lewej lub prawej strony. Bardzo spodobał mi się ten mały dodatek, który pozwala na montaż pedalboardu przy ścianie bez najmniejszego problemu.

Zapoznanie się z pedałami

Zaraz po rozpakowaniu T3PA od razu przechodzimy do testowania oporu pedałów. Pierwsze wrażenia: pedały gazu i sprzęgła są raczej miękkie, co jest normalne. Pedał gazu ma opór 2,5 kg, sprzęgło 5 kg, a hamulec może wytrzymać do 25 kg. W tej cenie jest to całkiem realistyczne, o ile nie wymaga się zbyt wiele od mechanizmu korbowego.

Podnóżek jest dość szeroki i powinien zapewniać dobrą powierzchnię dla stóp. Kolejnym plusem są metalowe pedały. Cóż, są one częściowo metalowe, ale są chromowane i przyjemne dla stóp. Naprawdę to doceniłem, ponieważ większość moich sesji sim-racingowych wykonuję bez butów.

Wrażenia podczas gry

Mimo że pedalboard T3PA firmy Thrustmaster to średniej klasy urządzenie do symulacji wyścigów, jego działanie opiera się na potencjometrach informujących o położeniu pedałów. Z grubsza rzecz biorąc, działa to w taki sam sposób jak joysticki lub wyzwalacze joysticków. Działa to całkiem nieźle, ale nigdzie nie zbliża się do poziomu Load Cell, na przykład.

W kategoriach bezwzględnych T3PA zapewnia dobre wyczucie na torze lub torze, pozwalając dość dobrze kontrolować prowadzony pojazd. Przepustnica jest lekka jak piórko, podobnie jak w prawdziwych samochodach, podobnie jak pedał sprzęgła, który jest twardszy. Jeśli chodzi o pedał hamulca, jest on co prawda twardy i również regulowany, ale nacisk pozostaje taki sam na całym dystansie pokonanym w standardowej konfiguracji. W przypadku ogranicznika hamulca można dowolnie regulować twardość, ale nadal jest to dalekie od Load Cell lub hydraulicznego mechanizmu korbowego, gdzie opór zmienia się w zależności od siły przyłożonej do pedału.

Test i recenzja pedalboardu Thrustmaster T3PA

Zgodność z Thrustmaster T3PA

Jako pedalboard dla każdego, T3PA jest kompatybilny z całą gamą kierownic/oparć Thrustmaster z serii T , zapewniając szerokie spektrum produktów, czy to na Xbox, Playstation czy PC. W przypadku gier symulacyjnych lub wyścigowych, praktycznie wszystkie będą je obsługiwać dzięki natywnej kompatybilności.

Jeśli chodzi o kokpity, większość obudów dostępnych obecnie na rynku ma gniazdo do mocowania T3PA. Będziesz jednak potrzebował własnych śrub M6, aby zamontować ten pedalboard do dowolnej obudowy, ponieważ nie są one dostarczane wraz z nim. To tanie ze strony Thrustmaster, że nie dołączył śrub w pudełku, ale nic nie możemy na to poradzić.

Stosunek jakości do ceny

Wyceniony na 139,99 €, T3PA jest naprawdę dość tani jak na to, co otrzymujesz. Co prawda pedały działają z potencjometrami, ale to wcale nie jest złe w tej cenie, zwłaszcza w odniesieniu do wrażeń, które otrzymasz w zamian.

Jego stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry, biorąc pod uwagę to, co jest obecnie dostępne na rynku, co daje mu przewagę nad konkurencją. Należy jednak pamiętać, że ten pedalboard jest bardzo często niedostępny w Thrustmaster , ponieważ jest dość stary. Można go znaleźć na rynkach za około 175 euro i nawet w tej cenie uważam, że jest tego wart.

Mój werdykt w sprawie Thrustmaster T3PA

Choć nieco przestarzały, T3PA nadal oferuje dobre wyczucie jak na mechanizm korbowy wyceniony pierwotnie na mniej niż 140 euro. Ogranicznik hamulca dodaje dobry poziom oporu do pedału hamulca, który jest zasadniczo bardzo liniowy, dzięki czemu można lepiej wyczuć grę.

Jeśli chcesz zastąpić podstawowy pedalboard lub zagłębić się w wyścigi symulacyjne, polecam T3PA firmy Thrustmaster. Ma swoje wady, ale stosunek jakości do ceny, wrażenia dotykowe i ergonomia sprawiają, że jest to pozycja obowiązkowa w tym przedziale cenowym. Ale jeśli nie jesteś przekonany lub po prostu ciekawy, zapraszam do przeczytania mojej recenzji 4 najlepszych mechanizmów korbowych do wyścigów Sim Racing w 2025.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *