Thrustmaster T150 w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Dobra siła sprzężenia zwrotnego
✅ Dobry stosunek jakości do ceny
✅ Bardzo atrakcyjna cena
✅ Kompatybilny z Playstation i PC
❌ Bardzo prosty pedalboard
❌ Ogólnie raczej tani wygląd
ㅤ
W dzisiejszych czasach praktycznie każdy fan motoryzacji, fan samochodów i entuzjasta wyścigów jest zaangażowany w wyścigi symulacyjne. Jest to dyscyplina, która znacznie rozwinęła się w ciągu ostatnich dwóch dekad, w szczególności dzięki innowacjom takich marek jak Thrustmaster, Logitech i Fanatec.
Konfiguracja symulatora wyścigowego jest obecnie bardzo prosta, a dla niektórych nawet bardzo tania. Na przykład, już za 200 euro można mieć kierownicę z podstawą i pedałami, jak w przypadku Thrustmaster T150.
Dawno minęły czasy, gdy wyścigi samochodowe na „małym ekranie” ograniczały się do grania za pomocą kontrolerów, nawet jeśli te stały się doskonałe na przestrzeni generacji konsol. Jeśli chcesz ścigać się na Monzy, potrzebujesz konfiguracji godnej reputacji toru, a ja mam tylko zestaw kierownica + pedały, który jest idealny i za bardzo niewielkie pieniądze.
W dalszej części przedstawię Thrustmaster T150, opowiem o jego funkcjach, zaletach i wadach oraz powiem, dla kogo jest on najlepszy.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Kierownica z licencją Playstation
- Koło o średnicy 28 cm
- Kąt obrotu 1080
- Silnik z paskiem i przekładnią
- Pedały z 2 pedałami
- Kompatybilność z PS3, PS4, PC i niektórymi tytułami na PS5
- Metalowa konstrukcja koła
- Palety metalowe 13 cm
Konstrukcja Thrustmaster T150
Thrustmaster T150 to kierownica, która pojawiła się na rynku w 2016 roku, co widać trochę w jej konstrukcji. Ogólnie rzecz biorąc, kierownica jest stonowana, z dolną i górną częścią w kolorze czarnym, a boki w kolorze niebieskim. Zastosowany materiał wygląda jak perforowana skóra, ale w rzeczywistości jest to guma.
Kierownica ma średnicę 28 cm, co jest trochę małe jak na mój gust, ale będzie idealnie pasować do wszystkich symulatorów wyścigów, czy to GT, rajdów, czy nawet wyścigów F1. Osobiście nie wybrałbym Thrustmaster T150 jako mojej głównej kierownicy do sesji F1 22, ale nadal jest to niedrogi wybór dla niektórych symulatorów wyścigów.
W międzyczasie podstawa jest wykonana w całości z tworzywa sztucznego i mieści silnik napędowy T150 z przekładnią pasową. Jeśli chodzi o mnie, podstawa zajmuje dużo miejsca, ale jest to typowe dla tej technologii siłowego sprzężenia zwrotnego.
Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, jest on bardzo prosty, z plastikową konstrukcją i 2 pedałami. Podnóżek jest dość szeroki i pokryty antypoślizgową powłoką. Po raz kolejny jest bardzo prosty, zarówno pod względem wzornictwa, jak i odczuć, i wrócę do tego poniżej.
Montaż na zamówienie
Thrustmaster T150 to jedna z podstawowych kierownic producenta, co oznacza, że nie posiada zaawansowanych technologii i innych funkcji. T150 można zamontować na stole, biurku, a nawet kokpicie, o ile ten ostatni jest kompatybilny.
W rzeczywistości podłączenie go do jednej z konfiguracji, o których właśnie wspomniałem, zajmie tylko kilka minut, dzięki połączeniu z platformą do gier (konsole lub PC), a to spora zmiana w porównaniu z innymi urządzeniami peryferyjnymi do wyścigów symulacyjnych, których instalacja może zająć nawet dwadzieścia minut. T150 został zaprojektowany tak, aby był przystępny cenowo i przede wszystkim „przyjazny dla użytkownika”, nawet jeśli nie jest tak w przypadku przycisków.
Produkcja i wykończenie
Będąc podstawowym produktem za mniej niż 200 euro, pozostawię ci zgadywanie jakości wykonania i wykończenia tej kierownicy. W dwóch słowach, jest ona „bardzo prosta”. Plastik dominuje w większości kierownicy, a tylko konstrukcja koła jest metalowa, aby zapewnić jej dobry poziom solidności.
Co do reszty, plastik i jeszcze więcej plastiku, zwłaszcza na pedałach. Nawet jeśli w kategoriach bezwzględnych jest dobrze wykonany z dobrym wykończeniem, to nadal jest to materiał, który sprawia, że kierownica wygląda tanio. Kiedy się nią manipuluje, robi dużo hałasu i radziłbym nie przejmować się mechanizmem korbowym, bo można go rozwalić przy mocnym hamowaniu.
Nawet jeśli jest to nadal produkt klasy podstawowej, Thrustmaster nadal ma reputację, którą należy podtrzymywać, co jest widoczne w jakości wykonania. Powierzchnie są gładkie, podobnie jak połączenia między częściami. Nie poczujesz żadnych ostrych krawędzi ani wystających części, a to szczerze mówiąc wszystko, czego szukam w kierownicy w tej cenie.
Obsługa kierownicy
Thrustmaster T150 ma bardzo dobrą przyczepność i chociaż kierownica jest trochę mała, nie odczuwałem żadnego dyskomfortu podczas moich sesji sim-racingowych. Gumowa powłoka bardzo pomaga, gdy grasz przez długi czas, z zaskakująco wysoką przyczepnością. Szczerze mówiąc, mogę ścigać się godzinami bez ześlizgiwania się rąk z kierownicy.
Łopatki są duże (13 cm), wykonane z metalu i przymocowane do kierownicy. Uważam, że to doskonałe rozwiązanie, ponieważ można zmieniać biegi podczas kierowania, bez odrywania rąk od kierownicy. Jednak niektórzy kierowcy wolą mieć je na podstawie, ponieważ przynajmniej wiedzą, że ich pozycja jest zawsze stała. To osobiste preferencje i nie zamierzam się o to spierać.
Porozmawiajmy o przyciskach. Na Thrustmaster T150 znajduje się 13 przycisków i D-Pad. Niektóre przyciski są łatwo dostępne za pomocą kciuka, ale inne są nieco zbyt centralne, jak na mój gust. Kilka razy zdarzyło mi się, że musiałem zdjąć rękę z kierownicy, aby nacisnąć przycisk w grze. Nie jest to wcale przyjazne dla użytkownika, zwłaszcza podczas gorącego wyścigu.
Wrażenia podczas gry
Tam, gdzie T150 naprawdę błyszczy, jest wyczucie gry. Mówiąc wprost: to bardzo dobra kierownica w tej cenie. Silnik zapewnia dość mocne siłowe sprzężenie zwrotne, które jest w porządku, a przede wszystkim bardzo precyzyjne.
Nie wiem, jak Thrustmasterowi udało się uzyskać takie wrażenia z silnika z napędem pasowym i zębatym, ponieważ inne marki nie potrafią zrobić tego samego. Logitech, na przykład, na G29(dowiedz się więcej tutaj), która jest bezpośrednim konkurentem T150, sterowanie i siłowe sprzężenie zwrotne są czasami rozmyte, czego nienawidzę na kierownicy do wyścigów symulacyjnych.
Chociaż zauważyłem niewielką, bardzo małą martwą strefę na środku, szybko się do niej przyzwyczaiłem i nie wpływa ona w żaden sposób na odczucia. Czujnik magnetyczny zamontowany na kolumnie kierownicy z pewnością odgrywa ważną rolę w wyczuciu silnika.
Jeśli chodzi o łopatki, są one doskonałe w swojej cenie. Wykonane z metalu, klikają stosunkowo dobrze i nie przegapisz żadnego biegu podczas ich używania. Zupełnie inaczej jest jednak z pedałami i ich odczuciami. Są naprawdę tanie, w całości plastikowe i zawsze boję się, że rozwalę je podczas hamowania. Szczerze mówiąc, wolałbym wydać więcej pieniędzy i kupić inny mechanizm korbowy. Jeśli jesteś zainteresowany, sprawdź mój artykuł na temat 4 najlepsze mechanizmy korbowe do wyścigów Sim w 2025.

Kompatybilność z Thrustmaster T150
Jeśli chodzi o kompatybilność, Thrustmaster T150 został zaprojektowany do działania na PC, PS3, PS4 i PS5. Na najnowszej konsoli Sony można jednak spodziewać się raczej ograniczonej kompatybilności między tytułami. Niektóre ją obsługują, inne nie. A jeśli szukasz kierownicy kompatybilnej z konsolami Xbox, po prostu kliknij tutaj.
Dla innych urządzeń peryferyjnych producenta, takich jak dźwignia zmiany biegów TH8Adziałają one doskonale z tą kierownicą przy użyciu kabla USB. Ogólnie rzecz biorąc, ekosystem Thrustmaster jest dobrze wspierany we wszystkich produktach marki.
Stosunek jakości do ceny
Zalecana cena kierownicy Thrustmaster T 150 wynosi 200 euro, ale często można ją znaleźć za około 150 euro, a nawet mniej. Biorąc pod uwagę jakość kierownicy, dobre siłowe sprzężenie zwrotne i precyzję prowadzenia, T150 pozostaje jedną z najlepszych w swoim przedziale cenowym.
Chociaż jakość wykonania T150 nie jest na tym samym poziomie, co kierownica klasy podstawowej od Fanatecnie można zaprzeczyć, że kierownica Thrustmaster oferuje doskonały stosunek jakości do ceny.
Mój werdykt na temat T150 od Thrustmaster
T150 to kierownica skierowana przede wszystkim do początkujących i/lub amatorskich symulatorów wyścigów. Naprawdę podobały mi się moje sesje sim-racingowe z nią, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że cena jest wyjątkowo atrakcyjna dla osób z ograniczonym budżetem, dlatego ta kierownica jest obowiązkowa dla początkujących sim-racingowców.
Jeśli zamierzasz kupić tę kierownicę, zdecydowanie ją polecam. Pamiętaj tylko, aby użyć innego pedalboardu, znacznie lepszej jakości niż ten dostarczony z T150 i to wszystko. Ale jeśli nie jesteś przekonany lub jesteś po prostu ciekawy, proponuję przeczytać moją recenzję 6 najlepszych kierownic Sim Racing na 2025.
0 komentarzy