Thrustmaster Ferrari F1 w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Oficjalnie licencjonowana kierownica Ferrari F1
✅ Łopatki w konfiguracji Push - Pull
✅ Doskonały chwyt
✅ Dobry stosunek jakości do ceny
❌ Fikcyjne przełączniki na środku
❌ Wykończenie mniej niż premium
ㅤ
W świecie wyścigów symulacyjnych nie chodzi tylko o to, by mieć konfigurację jak każdy inny zawodnik na świecie, z identycznymi podstawami, kierownicami, pedałami i kokpitami. Istotą tej dyscypliny jest dostosowywanie ustawień, ale także fakt, że istnieją ustawienia dla każdego sportu motorowego.
Wiele osób nie czuje się komfortowo za „standardową” kierownicą podczas sesji F1 22 lub podczas dużych skoków w dircie. Każdy sport motorowy ma swoją własną charakterystykę, w tym rozmiar i kształt kierownicy.
Przez lata inżynierowie zmieniali kształt kierownic samochodów wyścigowych, aby uczynić je bardziej ergonomicznymi dla kierowców, a producenci urządzeń peryferyjnych do sim-racingu zrobili to samo. Fani tej wspaniałej dyscypliny będą zaznajomieni z markami takimi jak Thrustmaster, które oferują szeroki katalog produktów opracowanych specjalnie do wyścigów symulacyjnych, a dziś przyjrzymy się jednej z kierownic tej firmy, modelowi Ferrari F1. Kierownica ta jest w rzeczywistości pojedynczą kierownicą z oficjalną licencją Ferrari. Przedstawię ci ją i opowiem o jej mocnych i słabych stronach.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Kierownica kompatybilna z PC, Xbox i Playstation
- Łopatki zmiany biegów w konfiguracji Push-Pull, do zmiany biegów za pomocą jednej łopatki
- Kompatybilność z podstawkami Thrustmaster serii T
- Kierownica wykonana z metalu i plastiku
- 8 przycisków i pokręteł na całej kierownicy
Konstrukcja Thrustmaster Ferrari F1
Przyzwyczailiśmy się do doskonałych produktów Thrustmaster, a Ferrari F1 jest jednym z nich. To logiczne, biorąc pod uwagę, że jest to oficjalnie licencjonowana kierownica Ferrari z sezonu 2011 Formuły 1. OK, więc jest trochę stara, ale ogólny projekt nie zmienił się zbytnio od tego czasu, poza dodaniem funkcji, takich jak ekran itp.
Tak czy inaczej, Ferrari F1 ma konstrukcję, którą wszyscy znamy z F1, z dość prostokątnym kształtem i asortymentem przycisków i pokręteł rozmieszczonych na kierownicy. Konstrukcja kierownicy wykonana jest z metalu, z plastikowymi częściami i gumowymi uchwytami.
Ogólnie rzecz biorąc, jest stonowana, z kilkoma kolorowymi przyciskami i czernią dominującą nad resztą. Ferrari F1 to nadal uniwersalna kierownica, która doskonale sprawdzi się we wszystkich symulatorach wyścigowych, zwłaszcza F1.

Montaż na zamówienie
Biorąc pod uwagę, że Thrustmaster Ferrari F1 jest pojedynczym kołem, oznacza to system mocowania, taki jak Fanatec Quick Release, który nie jest zbyt przyjazny dla użytkownika. Aby wymienić koło, należy odkręcić mechanizm mocujący, a następnie obrócić koło, aby je zdjąć… A jeśli masz inne koło i chcesz użyć Ferrari F1, będziesz musiał zrobić to dwa razy!
Pomijając liczne manipulacje związane ze zmianą kół, które uważam za naprawdę niepotrzebne, a przede wszystkim stratę czasu, Ferrari F1 jest kompatybilny ze wspornikami łańcucha serii T, co zapewnia szeroki zakres pod względem osiągów i siłowego sprzężenia zwrotnego. Jeśli o mnie chodzi, jest to dobra rzecz i otwiera zupełnie nowy zakres stylów jazdy i wrażeń.
Jeśli chodzi o kokpity, jest to bardziej kwestia wyboru podstawy, ponieważ to właśnie ona będzie do niego przymocowana. Jednak niemal wszystkie dostępne na rynku obudowy są kompatybilne z podstawkami Thrustmaster, więc nie ma się tutaj o co martwić. Jeśli jesteś zainteresowany, zapraszam do zapoznania się z niektórymi z moich moich opinii na temat różnych kokpitów, klikając tutaj.
Produkcja i wykończenie
Ferrari F1 wykorzystuje metal, plastik i gumę jako materiały do swojej konstrukcji. Są to szlachetne materiały, których inne marki używają w swoich produktach, ale jakość wykonania i produkcji nie spełnia standardów marek premium, takich jak Fanatec. A dlaczego tak jest? Cóż, kierownica Ferrari F1 to kierownica klasy podstawowej.
Wykończenie jest nieco szorstkie i przypomina tanie plastikowe kierownice, które można znaleźć w supermarketach. Wrażenie to potęgują atrapy przełączników na środku kierownicy. Nie wiem, dlaczego Thrustmaster to zrobił, ale to naprawdę tanie z ich strony.
Poza tym faux pas, reszta kierownicy jest mniej lub bardziej dobrze wykończona, nawet jeśli wyczucie nie jest najlepsze. Dobrą rzeczą są jednak tylne łopatki. Są one metalowe i w konfiguracji Push-Pull. Ponadto kierownica jest dość solidna, gdy używasz jej do symulacji wyścigów. Radziłbym jednak przymocować ją do podstawy i pozostawić na miejscu, ponieważ system „Quick Release” jest plastikowy i wykorzystuje śrubę do zabezpieczenia całości, a po pewnym czasie może pęknąć.
Obsługa kierownicy
Kierownica Ferrari F1 nadrabia te braki swoim prowadzeniem. Jako replika kierownicy Ferrari w skali 1:1, to urządzenie peryferyjne jest doskonałe do trzymania, z doskonałą ergonomią. Zanurzenie jest gwarantowane i natychmiast przeniesiesz się do kokpitu bolidu F1.
Wszystkie przyciski, które działają, są łatwo dostępne bez opuszczania rąk z kierownicy, dzięki czemu można bardziej skoncentrować się podczas wyścigu. Kolejnym pozytywnym aspektem obsługi Ferrari F1 jest fakt, że łopatki znajdują się bardzo blisko kierownicy i działają w trybie Push-Pull. Oznacza to, że możesz zmieniać biegi (+ i -) jedną ręką.
Chwyty pokryte są gumą, co znacznie poprawia przyczepność kierownicy. Pomimo tego, że Ferrari F1 jest produktem klasy podstawowej, materiał ten jest lepszy niż ten w Ferrari SF1000 . Ferrari SF1000 ( który można odkryć klikając tutaj), gdzie na przykład trzeba mieć założone rękawiczki, aby prowadzić przez dłuższy czas.
Wrażenia podczas gry
Wspaniałą rzeczą w kierownicach Thrustmaster jest to, że zapewniają doskonałe wyczucie gry i tak właśnie jest w przypadku Ferrari F1, nawet jeśli w prawdziwym życiu wrażenia pochodzą głównie z podstawy.
Jako oficjalnie licencjonowana kierownica Formuły 1, urządzenie to oferuje dużą przewagę nad konkurencją, a jest nią immersja. Gdy tylko weźmiesz ją do ręki, od razu poczujesz się jak w kokpicie bolidu F1, a uczucie to podkreślają różne przełączniki i przyciski na całej kierownicy.
Wszystkie elementy sterujące są łatwo dostępne, co podkreśla doskonałą ergonomię Ferrari F1. Trzeba przyznać, że inżynierowie Thrustmaster bardzo ciężko pracowali nad tym wysokiej jakości urządzeniem. Co więcej, kierownica ma idealny rozmiar, biorąc pod uwagę, że jest to pełnowymiarowa replika kierownicy F1, co naprawdę pomaga w ergonomii i odczuciach.
Kolejnym pozytywnym punktem pod względem wyczucia są łopatki w konfiguracji Push-Pull. To prawdziwa przyjemność móc używać takich łopatek do zmiany biegów, zwłaszcza jedną ręką. Z dobrą podstawą Thrustmaster, będziesz przesuwał realizm do granic możliwości, zacierając granicę między rzeczywistością a grami wideo.

Kompatybilność Thrustmaster Ferrari F1
Thrustmaster Ferrari F1 to kierownica, która doskonale współpracuje ze wszystkimi platformami dostępnymi na rynku, czyli Playstation, Xbox i PC. Jedyną wadą tej kierownicy jest wybór baz, z którymi jest kompatybilna.
Thrustmaster ogłosił pełną kompatybilność z podstawkami z serii T, co samo w sobie nie jest złe. Asortyment jest dość szeroki, obejmując zarówno urządzenia klasy podstawowej, jak i średniej, z całkiem potężnym siłowym sprzężeniem zwrotnym. A jeśli potrzebujesz podstawowych podstawowych rekomendacji, to jest to miejsce, aby je znaleźć..
Stosunek jakości do ceny
Wyceniona na 189,99 € na oficjalnej stronie internetowej (i 149 € na Amazon), Thrustmaster Ferrari F1 to podstawowa kierownica w stylu Formuły 1 dla tych, którzy chcą zafundować sobie przyjemność bez nadwyrężania budżetu. Jej stosunek jakości do ceny jest całkiem dobry w tym sensie, że tak naprawdę nie ma innych alternatyw w tym przedziale cenowym od Thrustmaster.
Co więcej, jeśli jesteś fanem F1, ta kierownica jest niezbędnym urządzeniem w twoim arsenale symulatorów wyścigów. Przynajmniej ja tak uważam.
Mój werdykt na temat Ferrari F1 od Thrustmaster
Nawet jeśli Thrustmaster Ferrari F1 ma swoje małe wady, takie jak atrapy przełączników na środku, to nadal jest to dobra kierownica F1 w rozsądnej cenie, szczególnie dla fanów tego sportu. Jej ergonomia jest bardzo dobra i naprawdę podobał mi się czas, który na niej spędziłem.
Cóż, to prawda, że system mocowania nie jest najłatwiejszy w użyciu, ale nie umniejsza to faktu, że kierownica Thrustmaster Ferrari F1 wygląda całkiem nieźle jak na swoją cenę, zwłaszcza że często jest w specjalnej ofercie za mniej niż 150 euro. W każdym razie jestem zwolennikiem tej kierownicy. Ale jeśli nie jesteś przekonany, możesz rzucić okiem na 6 najlepszych kierownic do Sim Racing w 2025.
0 komentarzy