Zaznacz stronę
Test et Avis du volant Thrustmaster Ferrari 458 Spider

Thrustmaster Ferrari 458 Spider: Moja szczera opinia na temat tej kierownicy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Thrustmaster Ferrari 458 Spider w kilku słowach

Sim Racing Nerd

Test i opinie na temat kierownicy Thrustmaster Ferrari 458 Spider
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Bardzo atrakcyjna cena dla początkujących
✅ Replika kierownicy Ferrari
✅ Dobra przyczepność
❌ Brak systemu siłowego sprzężenia zwrotnego

4.8

Jak wszyscy wiemy, sim-racing zadebiutował na komputerach PC dawno temu, dzięki takim markom jak Thrustmaster i Logitech. W tamtym czasie symulatory były raczej ograniczone, ale to się zmieniło na przestrzeni lat i dziś mamy bardzo wciągające gry zarówno na konsolach, jak i na komputerach PC.

Fani sim-racingu mają specyficzne preferencje w zakresie urządzeń peryferyjnych. Jeśli chodzi o mnie, to jeśli nie mam w swoim zestawie bazy Direct Drive, wymiennej kierownicy i pedalboardu Load Cell, to przez długi czas nie będę uprawiał sim-racingu. Jest to raczej zestaw z najwyższej półki, ale nie oznacza to, że nie poświęcam czasu na wypróbowanie produktów klasy podstawowej, skierowanych do początkujących sim-racerów, którzy chcą rozpocząć przygodę z tą dyscypliną.

Takich produktów jest mnóstwo, a ich wizja różni się w zależności od producenta. W tym, co poniżej, zamierzam przedstawić ci Thrustmaster Ferrari 458 Spiderpodstawowy zestaw skierowany do początkujących kierowców, którzy chcą po raz pierwszy zasmakować symulacji wyścigów.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Koło o średnicy 28 cm
  • Zestaw z pedałami
  • Replika kierownicy Ferrari
  • Palety metalowe
  • Zgodność z konsolami Xbox i komputerami PC
  • Brak siłowego sprzężenia zwrotnego
  • Brak wibracji
  • Kąt obrotu 240

Konstrukcja Thrustmaster Ferrari 458 Spider

Jeśli na rynek trafia kierownica będąca repliką Ferrari, jej design musi być dobry. A kierownica Thrustmaster Ferrari 458 Spider jest dumą marki spod znaku pędzącego konia. Dzięki konstrukcji identycznej z 458 Spider, z wyjątkiem skali, która wynosi 7/10, kierownica Thrustmaster jest wysublimowana.

Ta kierownica ma dwa kolory: czerwony i czarny. Pierwszy z nich znajduje się po bokach kierownicy, a drugi na środku i na podstawie. W kategoriach bezwzględnych jest bardzo piękna, nawet jeśli dobór materiałów nie spełnia standardów Ferrari. Ale to nie ma znaczenia! Ta kierownica kosztuje ułamek ceny samochodów z psim koniem.

Tymczasem łopatki są metalowe i dobrej wielkości, co sugeruje łatwość użytkowania. Pedały i cała konstrukcja kierownicy są wykonane z tworzywa sztucznego o prostym, stonowanym designie. Po raz kolejny wybór materiałów i wzornictwa został podyktowany ceną produktu.

Test i recenzje kierownicy Thrustmaster 458 Spider

Montaż na zamówienie

Kierownicę Thrustmaster Ferrari 458 Spider montuje się na stole lub biurku za pomocą systemu zacisków, co zapewnia stabilne i solidne mocowanie. Po zamontowaniu kierownica nie będzie się w ogóle poruszać.

Jeśli chodzi o kokpity, historia jest inna. Niektóre podwozia mają mocowania do podstawy tej kierownicy, ale większość z nich nie jest kompatybilna, ponieważ ta kierownica jest tak podstawowa. Jednocześnie, jeśli masz kokpit lub myślisz o jego zakupie, to nie Thrustmaster Ferrari 458 Spider będzie preferowanym wyborem kierownicy. Więc…

Produkcja i wykończenie

Aby ocenić jakość wykonania i wykończenia kierownicy Thrustmaster Ferrari 458 Spider, należy najpierw wziąć pod uwagę jej cenę. Gdy już o tym pomyślisz, zobaczysz tę kierownicę w zupełnie nowym świetle.

Wykończenie Thrustmaster Ferrari 458 Spider jest całkiem dobre, jeśli o mnie chodzi, z plastikiem i gumą na kierownicy i metalem na łopatkach. Daleko mu do klasy premium, ale nadal jest dobrze wykończony.

Całość jest dobrze wykonana, zgodnie ze standardami Thrustmaster. Co prawda plastik porusza się podczas naciskania, ale nie stanowi to większego problemu i nie ma wpływu na wrażenia z jazdy. Pojawia się trochę hałasu, ale to wszystko.

Części podstawy bardzo dobrze do siebie pasują, nie pozostawiając wystających krawędzi. Pedały są również wykonane z tworzywa sztucznego z dobrym wykończeniem. Jest dość ciężki, co daje mu pewną stabilność podczas użytkowania. Osobiście nie zamierzam jechać na nim na pełnym gazie, ale moim zdaniem powinien dość łatwo poradzić sobie z silnym hamowaniem.

Obsługa kierownicy

Mimo że Thrustmaster Ferrari 458 Spider to podstawowa kierownica do symulatorów wyścigowych, jej przyczepność jest bardzo dobra, zwłaszcza w porównaniu z innymi modelami tego producenta. Guma na obszarach, w których dłonie spoczywają na kierownicy, łączy komfort z dobrą przyczepnością. Co więcej, obszary te są dość duże, pokrywając, powiedziałbym, dobrą połowę kierownicy.

Przyciski są zaskakująco dobrze rozmieszczone, bardzo blisko palców. W rezultacie nie trzeba odrywać rąk od kierownicy, aby ich użyć. Łopatki są również bardzo dobrze rozmieszczone, blisko kierownicy, dzięki czemu są łatwe w użyciu.

Jeśli chodzi o pedały, są dobre w użyciu. Są małe, co nie do końca mi się podobało, podobnie jak kierownica, która ma tylko 28 cm średnicy. Można jednak zmienić położenie pedałów, aby dostosować je do swoich stóp. To tylko plus, który w żaden sposób nie zmieni immersji ani realizmu tego urządzenia.

Wrażenia podczas gry

Zanim zastanowimy się nad czymkolwiek innym, warto zauważyć, że Thrustmaster Ferrari 458 Spider to kierownica klasy podstawowej, a nawet pierwsza na liście kierownic klasy podstawowej. W rezultacie wrażenia w grze są ograniczone.

Mówiąc prościej: nie ma zmotoryzowanego systemu siłowego sprzężenia zwrotnego. Thrustmaster Ferrari 458 Spider wykorzystuje mechanizm Bungee Cord, aby zapewnić niewielki opór, który jest liniowy w całym kącie obrotu.

Jeśli chodzi o mnie, uważam, że jest to nieco lepsze niż ściganie się za pomocą kontrolera, o ile cena zakupu pozostaje rozsądna, do czego wrócę później. Jednak w kierownicy nie ma silników wibracyjnych, co znacznie zmniejsza realizm i immersję. Innymi słowy: kierownica nie przekazuje żadnych informacji o tym, co robi samochód, co jest problematyczne dla niektórych sympatyków wyścigów.

Jedynymi pozytywnymi punktami, jakie mogłem znaleźć w Thrustmaster Ferrari 458 Spider, jest fakt, że kierownica sama wraca do środka i ergonomia, która jest całkiem dobra.

Test i recenzje kierownicy Thrustmaster 458 Spider bundle

Kompatybilność Thrustmaster Ferrari 458 Spider

Kierownica Thrustmaster Ferrari 458 Spider jest kompatybilna ze wszystkimi dostępnymi obecnie na rynku platformami firmy Microsoft, a mianowicie PC, Xbox One i Xbox Series X/S. Ta kierownica nie jest kompatybilna z konsolami Sony, ponieważ jest licencjonowana dla Xbox. Jeśli więc szukasz kierownicy kompatybilnej z konsolami Playstation, kliknij tutaj.

Jeśli chodzi o podwozia, należy pamiętać, że niektóre z nich nie uwzględniają Thrustmaster Ferrari 458 Spider, co ogranicza wybór kokpitu. Jak dla mnie jest to logiczne, biorąc pod uwagę, że ta kierownica jest bardzo podstawowa i znajdzie nabywców tylko wśród sympatyków wyścigów z ograniczonym budżetem, którzy chcą nieco poprawić immersję. Ale może jesteś ciekawy i nadal chciałbyś rzucić okiem na moje opinie na temat różnych kokpitów, które testowałem, klikając tutaj.

Stosunek jakości do ceny

Na Amazonie Ferrari 458 Spider kosztuje 129,99 euro, co moim zdaniem jest całkiem dobrym stosunkiem jakości do ceny, jeśli jesteś kimś, kto po prostu chce nieco więcej realizmu niż można uzyskać za pomocą kontrolera.

Spójrzmy prawdzie w oczy: kontroler Xbox z zestawem baterii kosztuje około 80 euro, a czasem nawet więcej. Równie dobrze można więc kupić Thrustmaster Ferrari 458 Spider i poćwiczyć symulację wyścigów z lepszą immersją niż ta oferowana przez kontroler.

Mój werdykt w sprawie Ferrari 458 Spider od Thrustmaster

Mimo to firmie Thrustmaster udało się zaoferować produkt, który jest znacznie lepszy od konkurencji w tej cenie, zwłaszcza w porównaniu do tych, które można znaleźć w supermarketach. Co prawda nie ma tu siłowego sprzężenia zwrotnego ani wibracji, ale niektórzy gracze nie szukają tego rodzaju funkcjonalności w cichych grach wyścigowych.

Moim zdaniem ta kierownica jest dobra dla sympatyków wyścigów z bardzo ograniczonym budżetem, którzy chcą rozpocząć przygodę z tą dyscypliną, ale tylko do czasu, gdy będą mieli więcej pieniędzy na zakup kierownicy lepszej jakości. Thrustmaster Ferrari 458 Spider to również idealny wybór dla młodych ludzi, którzy chcą się dobrze bawić grając np. w Forza Horizon 5. Jeśli należysz do jednej z tych dwóch grup, to jestem zwolennikiem Thrustmaster Ferrari 458 Spider. Ale jeśli szukasz kierownicy lepszej jakości i masz mniejszy budżet, to zdecydowanie polecam przeczytanie mojej recenzji 6 najlepszych kierownic do Sim Racing w 2025.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *