SimNet SP Pro w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Bardzo agresywna cena w porównaniu do konkurencji
✅ Metalowy mechanizm korbowy dostępny w kilku konfiguracjach
✅ Obciążenie 100 kg na hamulcu
❌ Wykończenie, które może pozostawiać wiele do życzenia, szczególnie na lakierze
❌ Lekkie przesunięcie sprężyny sprzęgła, które tworzy rodzaj martwej strefy na końcu skoku.
Obecnie rynek symulatorów wyścigowych jest pełen marek, które wszyscy dobrze znamy. Simagic, Fanatec, Thrustmaster i Logitech to globalni gracze w świecie symulacji wyścigów. Istnieją również nazwy takie jak Moza RacingAsetek i Simucube, które są obecne na rynku od około dziesięciu lat. Prawdę mówiąc, to samo dotyczy Simagic, ale nie o to chodzi.
Marki te mają udokumentowane doświadczenie w wyścigach symulacyjnych dzięki obszernym i przede wszystkim wysokiej jakości katalogom produktów. Fanatec oferuje jeden z najbardziej obszernych katalogów, obejmujący ponad 40 kierownic we wszystkich kategoriach. To więcej niż potrzebujesz do sim-racingu, niezależnie od poziomu jazdy.
Są jednak gracze, którzy chcą przebić się na globalny rynek, zwłaszcza mało znane chińskie marki. Podobnie jak świat smartfonów, wyścigi sim-racing powoli zaczynają przyciągać chińskich producentów, którzy chcą mieć swój udział w rynku.
Dziś zajmiemy się marką SimNet, która jest bardzo młoda w branży i aby zobaczyć, co jest warta, jej mechanizm korbowy SP Pro znalazł się w naszej konfiguracji. W dalszej części porozmawiamy o jej projekcie, ustawieniach, konstrukcji, a przede wszystkim o tym, co ma do zaoferowania konkurencji pod względem wyczucia.
Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego
- Całkowicie metalowa konstrukcja (stal i aluminium)
- Dostępne w kilku konfiguracjach, z 2 lub 3 pedałami
- Haptyczne sprzężenie zwrotne dostępne na każdym pedale z kilkoma silnikami
- Rozdzielczość 12 bitów
- Hamulec ogniwa obciążnikowego dla sił do 100 kg
- Przyspieszacz i sprzęgło ze sprężyną i amortyzatorem
- Szeroki zakres ustawień pedału
- Kilka elastomerów dostępnych w pudełku
- Skrzynka kontrolna do podłączenia wszystkich akcesoriów pedalboardu, a także połączenie z bazą Fanatec.
- Kompatybilność z komputerem PC przez kabel USB
Konstrukcja mechanizmu korbowego SP Pro

SimNet SP Pro to standardowy pedalboard do wyścigów symulacyjnych. Występuje w wersji z 2 lub 3 pedałami, przy czym ten drugi jest wykonany z metalowych części, które są ze sobą połączone. Konstrukcja tego mechanizmu korbowego przypomina świat przemysłowy, z licznymi elementami składającymi się na pedały i jednolitą czernią pokrywającą całe urządzenie.
Jest stonowany, minimalistyczny, z białym logo marki na przednim podnóżku. Jeśli zdecydujesz się na silniki haptyczne, są one w kolorze elektrycznego błękitu, co jest lekkim odejściem od trzeźwości. Podsumowując, SP Pro to przystojne urządzenie, które będzie doskonale pasować do każdej konfiguracji symulatora wyścigowego.
Montaż na zamówienie
SP Pro to bardzo nowoczesny pedalboard, ponieważ składa się z niezależnych pedałów. Oznacza to, że dostępnych jest wiele różnych opcji montażu, w tym mocowanie każdego pedału bezpośrednio do obudowy lub użycie płytki marki, dzięki czemu wystarczy zamontować tylko jeden element.
Biorąc pod uwagę, że jest to zestaw korbowy, który może wytrzymać do 100 kg siły dzięki ogniwu obciążeniowemu, należy unikać używania go bezpośrednio na podłodze, nawet jeśli zamierzasz zablokować go na ścianie. Nieuchronnie będziesz potrzebować kokpit do bezpiecznego montażu, aby nic się nie poruszało.
Montaż jest łatwy do samodzielnego wykonania, a cały sprzęt jest dostarczany wraz z SP Pro.
Produkcja i wykończenie
SimNet użył tylko metalu w swoim pedalboardzie LC, a dokładniej stali i aluminium. W rezultacie wszystkie części składające się na to urządzenie peryferyjne są bardzo wysokiej jakości. Poszczególne komponenty są doskonale wycięte przy użyciu maszyn CNC, a części użyte do ich zamocowania są wysokiej jakości.
Poza nieco pośpiesznym wykończeniem lakieru, nie zauważyłem niczego niezwykłego. SP Pro to szczerze mówiąc niedrogi mechanizm korbowy, jeśli nie kupujesz go z wieloma opcjami, a pod względem jakości wykonania i wykończenia radzi sobie znacznie lepiej niż marki, które są na rynku od dłuższego czasu.
Regulacja wspornika dolnego
Bardzo podoba mi się podejście SimNet do pedalboardu, zwłaszcza jeśli chodzi o ustawienia. Ponieważ każdy pedał jest niezależny, możesz zamontować je dokładnie tam, gdzie chcesz.
Każdy pedał umożliwia regulację amortyzatora, oporu sprężyny lub LC, nachylenia, rozstawu, płyty pedału, ogranicznika końcowego i tak dalej. To samo dotyczy oprogramowania, które jest zaawansowane, łatwe w użyciu i przede wszystkim funkcjonalne. Krzywe, wygładzanie, martwa strefa, intensywność wibracji, kalibracja itp. z pewnością znajdziesz to, czego szukasz, nawet jeśli jesteś bardzo wymagający, jeśli chodzi o symulację wyścigów. Szczerze mówiąc, chylę czoła przed zespołem SimNet, jeśli chodzi o konfigurację pedalboardu.
Wrażenia podczas gry
Jeśli chodzi o wyczucie SP Pro, jest jeden obszar, który chciałbym poprawić, a mianowicie osie sprężyny i amortyzatora. Są one przymocowane bezpośrednio do pedałów, bez łożyska pośrodku. W rezultacie, jeśli ściśniesz zbyt mocno, wprowadzisz dodatkowy opór, który zniekształci wyczucie pedałów.
Poza tym bardzo podobał mi się czas spędzony z tym mechanizmem korbowym. Każdy pedał jest zaskakująco dobrze skalibrowany w konfiguracji fabrycznej, a bardziej doświadczeni rowerzyści będą musieli dokonać tylko kilku regulacji, aby znaleźć dobre wyczucie.
Mówiąc o wyczuciu, pedały gazu i sprzęgła są doskonałe, liniowe i doskonale dostosowują się do preferencji użytkownika dzięki ustawieniom sprzętowym i programowym. Po prostu nie majstruj zbyt wiele przy pozycji amortyzatora, ponieważ może to zmienić czułość pedału, a tym samym wyczucie.
Przejdźmy teraz do hamulców. Z ogniwem obciążnikowym o wadze do 100 kg, SP Pro walczy z konkurencją na własnym terenie. LC to 2-stopniowy system, z częścią sprężynową i elastomerową. Pierwsza z nich jest bardzo liniowa i dba o początkowy skok pedału, zapewniając dobry opór. Gdy do gry wkraczają elastomery - a jest ich w sumie 3, można je również wymieniać - skok twardnieje, a następnie blokuje się.
Czucie pod stopami jest czyste, z dobrą strefą zaangażowania LC. To nie jest tak, jak w pedalboardach, gdzie uderzasz w ścianę bezpośrednio po ściśnięciu elastomerów. Na SP Pro masz tyle samo swobody, co na prawdziwym pedale i szczerze mówiąc, uwielbiam to.

Kompatybilność z SP Pro
SimNet SP Pro jest kompatybilny z platformą PC tylko poprzez połączenie USB. Masz skrzynkę kontrolną, która pozwala podłączyć do niej wszystkie pedały, a także silniki haptyczne.
Zaskoczyło mnie jednak to, że można podłączyć podstawę Fanatec DD do obudowy, a następnie do komputera. Działa to całkiem dobrze, z wyjątkiem części regulacji za pomocą kierownicy, ale jest to świetne rozwiązanie, zwłaszcza że SP Pro znajduje się naprzeciwko ClubSport V3.
Stosunek jakości do ceny
SP Pro to pedalboard, który moim zdaniem oferuje doskonały stosunek jakości do ceny. Jego cena zaczyna się od 250 euro za wersję 2-pedałową, a wzrasta do 650 euro za wersję 3-pedałową z haptycznym sprzężeniem zwrotnym, podstawką i podnóżkiem.
Tak więc, jeśli odpowiednio go skonfigurujesz, możesz uzyskać pedalboard za około 300 €, i to wysokiej jakości.
Mój werdykt
Jeśli nie boisz się chińskich marek urządzeń peryferyjnych do simracingu, przynajmniej tych, które nie są zbyt dobrze znane we Francji, to SimNet ze swoim SP Pro jest zdecydowanie wart rozważenia.
Czucie jest świetne, jakość wykonania jest solidna, a wiele ustawień pomaga cieszyć się tym mechanizmem korbowym. Nie jest najlepszy w swojej klasie, to na pewno, zwłaszcza gdy zauważysz kilka wad wykończenia, ale nie jest też najdroższy. A jeśli wyczucie jest ważniejsze niż wygląd - i tak naprawdę nie zobaczysz tego po ustawieniu - to bez zastanowienia wybierz SimNet SP Pro.
0 komentarzy