Simlab P1X Ultimate w pigułce

Zalety i wady
✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Dostępny z kilkoma opcjami, idealny do dostosowania do potrzeb kierowców
✅ Doskonała cena bazowa
❌ Mniej odpowiedni do pozycji F1
Wśród graczy na rynku kokpitów do wyścigów symulacyjnych są SimLabeuropejska marka z siedzibą w Holandii. Producent ten jest obecny w branży sim-racingowej od wielu lat i miał skromne początki, jak praktycznie wszystkie znane nam dziś marki.
Specjalnością SimLab są podwozia z profili aluminiowych i trzeba przyznać, że producent ten jest z tego znany na całym świecie. Oferując nowoczesne, konfigurowalne rozwiązania, gama SimLab obejmuje w sumie tylko 4 obudowy. W rzeczywistości są to 2 modele w 2 różnych wersjach: P1X i GT1. Pierwszy z nich obejmuje najwyższą półkę, a drugi średnią, z bardzo agresywnymi cenami.
Kontynuując wprowadzanie innowacji i zadowalając wirtualnych pilotów, SimLab właśnie zaktualizował swój P1X do wersji Ultimate. W tym modelu powrócono do podstaw, z pionowymi słupkami i ulepszoną personalizacją. I tak dobrze, że mamy go dzisiaj do pełnego testu.
Główne i techniczne cechy podwozia
- Całkowicie aluminiowa obudowa
- Powrót pionowych stojaków, oferujący większą kompatybilność z urządzeniami peryferyjnymi innych firm
- Kompatybilny z szeroką gamą sprzętu do wyścigów symulacyjnych
- Całkowicie czarna konstrukcja
- Dostępne z różnymi opcjami, w tym z fotelami kubełkowymi, pokładami na podstawy DD, wspornikami monitorów itp.
- Agresywna cena sprzedaży za inwestycję
- 1,35 m długości, do 0,68 m szerokości i 0,77 m wysokości
- Waga różni się w zależności od konfiguracji opcji
Konstrukcja P1X Ultimate

Podwozia SimLab są stonowane, mimo że marka jest oficjalnym partnerem Mercedes-AMG Petronas w Formule 1. W przypadku P1X Ultimate nie zmienia się zwycięskiego zespołu. Kokpit ma całkowicie minimalistyczny design, w którym dominuje czerń. Logo SimLab można zobaczyć w kolorze białym na słupkach i to wszystko.
Dużą zmianą w porównaniu do P1X Pro, które są bardzo podobne, są pionowe słupki. Nadają mu one bardzo atrakcyjny wygląd, a jednocześnie są funkcjonalne dzięki znacznie lepszemu wsparciu dla urządzeń peryferyjnych do symulacji wyścigów. Ogólnie rzecz biorąc, konstrukcja P1X Ultimate nie zmienia się w stosunku do głównych linii marki, a ten kokpit będzie idealnie pasował do każdej konfiguracji symulatora wyścigowego.
Montaż na zamówienie
Jeśli chodzi o montaż urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, jest to SimLab na wskroś. Podstawa jest dostępna w 3 wariantach (przednia, Wheeldeck i Fanatec), aby pomieścić długą listę baz Direct Drive. Upewnij się, że wybierasz odpowiednią podstawę dla swojego sprzętu, w przeciwnym razie ryzykujesz zapłacenie rachunku, jeśli nie będziesz ostrożny. Tak, pokłady są bezpłatne do wyboru przy zakupie podwozia, ale jeśli zamierzasz kupić inny, będziesz musiał zapłacić.
Jeśli chodzi o resztę, tj. kubełek, podparcie pedałów i ekranu oraz podparcie boczne, wszystko to można dostosować i pomieści wiele urządzeń peryferyjnych innych firm. Mimo że SimLab ma w swoim katalogu fotele kubełkowe i fotele kubełkowe Sparco, nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupić je gdzie indziej i będą pasować do P1X Ultimate.
Przejdźmy szybko do montażu kokpitu. SimLab przerobił kokpit, aby ułatwić jego montaż. Oczywiście operacja zajmie trochę czasu, ale jest prostsza niż u konkurencji.
Produkcja i wykończenie
P1X Ultimate bazuje na konstrukcji z profili aluminiowych, które zostały obrobione przy użyciu maszyn CNC. Całość jest naprawdę bardzo dobrze wykonana, bez widocznych gołym okiem wad. Lakier jest nieskazitelny, nie ma większych szczelin między częściami po złożeniu podwozia, a wszystko jest dobrze zapakowane w kartonowe pudełka.
Jeśli chodzi o wykończenie, spodziewałem się najwyższej jakości i nie zawiodłem się. Po raz kolejny marka ma standardy do spełnienia, zwłaszcza od fanów, którzy oczekują doskonałego wykończenia, a P1X Ultimate nie jest wyjątkiem. Jest to obudowa klasy premium, która nie jest aż tak droga, jeśli weźmiemy pod uwagę to, co oferuje konkurencja w tym samym segmencie.

Ustawienia podwozia
P1X Ultimate wyróżnia się na tle innych kokpitów SimLab pod względem tuningu. Pomiędzy przejściem na pionowe słupki i dodaniem szczelin na kilku elementach konstrukcyjnych, podwozie to oferuje bardzo wysoki poziom personalizacji i dostosowania do różnych urządzeń symulujących wyścigi, które zostaną na nim zainstalowane.
Łyżka jest wyposażona w prowadnice i kilka pozycji mocowania. To samo dotyczy wspornika podstawy lub pokładu, którego wysokość i głębokość można regulować. To samo dotyczy wspornika pedału, z takimi samymi możliwościami regulacji.
Ponieważ SimLab oferuje uchwyty do monitorów w 1 lub 3 konfiguracjach, można je również dostosować. Można regulować głębokość i kąt uchwytów, dzięki czemu można dostosować wrażenia z jazdy, aby jeszcze bardziej zanurzyć się w torze.
Nie będę cię okłamywał, że tuning podwozia zajmie trochę czasu, ale pamiętaj, że jest to inwestycja, która pozwoli ci zanurzyć się ciałem i duszą w sim-racingu. PS: poświęć popołudnie na dostrojenie.
Wrażenia podczas gry
Przejdźmy teraz do tego, co P1X Ultimate ma do zaoferowania pod względem wrażeń na torze. Po pierwsze, obudowa jest bardzo solidna, niezależnie od konfiguracji. Pionowe słupki zapewniają sporą dawkę sztywności, a także kompatybilność z urządzeniami peryferyjnymi innych producentów.
Wspornik suportu jest również bardzo solidny, zdolny do wytrzymania siły wymaganej przez najbardziej wymagające hamulce Load Cell na rynku. Jeśli chodzi o ustawienia, są one ponownie bardzo zaawansowane, dzięki czemu łatwo jest znaleźć odpowiednią pozycję do jazdy. Jest to dodatkowo wzmocnione przez szeroką kompatybilność z urządzeniami peryferyjnymi do symulacji wyścigów.
Jeśli chodzi o pozycję za kierownicą, szybko znajdziesz tę, która najbardziej Ci odpowiada, ponieważ P1X Ultimate oferuje kilka rodzajów siedzeń. Oczywiście podwozie ma swoje ograniczenia pod względem pozycji za kierownicą, nawet jeśli okno operacyjne jest dość szerokie. Dzięki dobremu fotelowi kubełkowemu poczujesz się jak w kokpicie samochodu wyścigowego, niezależnie od tego, czy jest to GT, endurance, czy nawet rajd.

Kompatybilność z kokpitem P1X
P1X Ultimate to kokpit kompatybilny z szeroką gamą urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych. Od podstaw Direct Drive i pedałów sim-racingowych po fotele kubełkowe, ekrany imanetki, lista jest długa i obejmuje niektóre z największych nazwisk w branży.
Tylko jedna uwaga: upewnij się, że podczas składania zamówienia wybrałeś odpowiedni deck do podstawy. SimLab oferuje 3 dla P1X Ultimate: jedną do montażu z przodu, jedną dla Fanatec i jedną do montażu od spodu. Wybór ten nie ma wpływu na cenę obudowy, ale jeśli zdecydujesz się na zmianę platformy, będziesz musiał zamówić inną, oczywiście za opłatą.
Stosunek jakości do ceny
SimLab jest przyzwyczajony do oferowania rurowych obudów za mniej niż 1000 euro, a P1X Ultimate nie jest wyjątkiem. Jej cena początkowa wynosi prawie 892 euro dzięki promocji startowej. W przeciwnym razie normalna cena wynosi około 991 euro.
Biorąc pod uwagę, że P1X Ultimate to SimLab, będziesz świadomy, że marka oferuje bogaty katalog opcji, które szybko podnoszą cenę obudowy. Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie opcje, cena wzrośnie do ponad 1800 euro.
Z jednej strony P1X Ultimate zaczyna się od przystępnej ceny za to, co ma do zaoferowania, ale z drugiej strony jest drogi, jeśli wybierzesz pełną opcję. Postaraj się wybrać środek, jeśli twój budżet nie jest nieograniczony.
Mój werdykt na temat obudowy Sim-Lab P1X Ultimate
SimLab to marka znana z wysokiej jakości obudów, które są bardzo solidne, a przede wszystkim można je rozbudowywać. P1X Ultimate nie zmienia zwycięskiego zespołu i wprowadza ukierunkowane poprawki do P1X, aby uczynić go jeszcze lepszym.
Jest to podwozie, które gorąco polecam, niezależnie od dyscypliny, którą lubisz w wyścigach symulacyjnych, z wyjątkiem być może Formuły, gdzie pokaże swoje ograniczenia. Nadal uważam, że jest to dobra inwestycja dla całkowitego zanurzenia.
0 komentarzy