Simlab GT1 Pro w pigułce

Zalety i wady
✅ Obudowa o profilu aluminiowym z możliwością rozbudowy
✅ Bardzo solidna konstrukcja
✅ Kompatybilny z wieloma urządzeniami peryferyjnymi do symulatorów
❌ Cena, która w konfiguracji z pełną opcją dość mocno wzrasta
❌ Mocowanie dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego, które wykazuje niewielkie ugięcie.
Na rynku symulatorów wyścigowych istnieje wiele marek oferujących wyposażenie typu kokpit. Należą do nich Playseat, Next Level Racing i Simlab.
Simlab to znany na całym świecie europejski gracz. Katalog marki oferuje zaledwie kilka podwozi, w tym przypadku 5, ale są one wysoce modułowe i zaczynają się od bardzo atrakcyjnych cen. W rzeczywistości tytuł strony głównej Simlab brzmi „Udostępnianie sportów motorowych”.
Wśród podwozi w katalogu Simlab znajduje się GT1 Pro. Ten aluminiowy kokpit jest odpowiedzią marki dla fanów GT i wyścigów wytrzymałościowych, z naciskiem na personalizację. W dalszej części przetestujemy to podwozie i zobaczymy, ile jest warte.
Główne i techniczne cechy podwozia
- Obudowa z profilu aluminiowego
- Wymiary 1350 mm x 580 mm x 770 mm
- Dostępna z szeroką gamą akcesoriów do personalizacji obudowy
- Kompatybilny z wieloma fabrycznymi urządzeniami peryferyjnymi do wyścigów symulacyjnych
- Możliwość konfiguracji ze wspornikami monitora lub bez nich
- Wspornik mechanizmu korbowego dla obciążeń do 200 kg
Konstrukcja GT1 Pro

Projekt kokpitów Simlab jest zawsze minimalistyczny, a GT1 Pro nie jest wyjątkiem. Kokpit jest całkowicie czarny, z kilkoma logo marki tu i ówdzie.
Napis „Simlab” jest wycięty z metalu na wsporniku pedałów, a dwa białe logo Simlab można zobaczyć na słupkach podstawy. Poza tym GT1 Pro to prosty, stonowany sprzęt, ale producent zapewnia niebieski fotel kubełkowy, aby dodać trochę polotu do kokpitu.
Oczywiście kubełkowe fotele są zgodne z ogólnym projektem GT1 Pro, więc są bardzo stonowane i w jednym kolorze.
Montaż na zamówienie
GT1 Pro to kokpit, który zostanie dostarczony całkowicie zdemontowany. Operacja montażu będzie zatem musiała zostać przeprowadzona przez użytkownika, najlepiej z dodatkową pomocą. Nawet jeśli GT1 Pro składa się tylko z około dwudziestu komponentów, montaż podwozia nie jest tak prosty, zwłaszcza w przypadku podwozi wykonanych z profili aluminiowych, takich jak GT1 Pro.
W zależności od opcji wybranych na stronie Simlab, otrzymasz GT1 Pro, w tym kokpit, stojak na monitor lub kilka ekranów, fotel kubełkowy i jego prowadnice. Każde akcesorium jest sprzedawane osobno, więc nie musisz brać wszystkiego przy składaniu zamówienia.
Produkcja i wykończenie GT1 Pro
GT1 Pro wykorzystuje w swojej konstrukcji profile aluminiowe, tj. kwadratowe metalowe rury. Ten wybór materiałów jest stosowany w całej gamie Simlab z wielu powodów, w tym modułowości i sztywności.
Pod względem jakości wykonania GT1 Pro jest znakomicie wykonanym kokpitem. Nie zauważyłem ani jednej wady w konstrukcji, ani w żadnej z części składających się na wyposażenie. To samo dotyczy wykończenia, które również jest bardzo wysokiej jakości.
Pomiędzy lakierem, logo, montażem różnych części i ogólnie podwoziem, GT1 Pro to sprzęt z najwyższej półki, bez wad produkcyjnych i z bardzo dobrym wykończeniem.

Regulacja podwozia
GT1 Pro to kokpit przeznaczony głównie do wyścigów GT. Nie przeszkadza to jednak w uprawianiu rajdów, wyścigów wytrzymałościowych, driftu, wyścigów turystycznych, a nawet wyścigów Formuły. Wszystkie wsporniki GT1 Pro są wysoce regulowane, z różnymi częściami, które można dodawać, co znacznie zwiększa modułowość charakterystycznego sprzętu Simlab.
Podstawa może być regulowana na 3 sposoby: wysokość, nachylenie i głębokość. To samo dotyczy dolnego wspornika, a nawet łyżki, jeśli korzystasz z opcji oferowanych przez Simlab lub masz jedną z prowadnicami.
Boczny wspornik dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego jest również regulowany, ale tylko na wysokość. Mam tylko jedną uwagę do tego wspornika, a mianowicie jego sztywność. Zauważyłem lekkie ugięcie podczas korzystania z hamulca ręcznego, szczególnie w przypadku Load Cell. Nie jest to nic poważnego, ale jest zauważalne, jeśli jesteś przyzwyczajony do korzystania z solidnych wsporników.
Wrażenia podczas gry
Gdy GT1 Pro jest już zmontowany i gotowy do symulacji wyścigów, przyjrzyjmy się, co ma do zaoferowania. Pozycja do jazdy jest bardzo dobra i wygodna, zwłaszcza dzięki licznym opcjom regulacji siedzenia, podstawy i pedałów. Wystarczy kilka minut, aby znaleźć odpowiednią pozycję do jazdy, niezależnie od dyscypliny.
Następnie przyjrzyjmy się sztywności kokpitu. Szczerze mówiąc, jest to bardzo solidny element wyposażenia, który ani drgnie, nawet w przypadku podpór łańcucha Direct Drive, które rozwijają ponad 20 nm momentu obrotowego. I nawet jeśli przymocujesz do niego monitor za pomocą wsporników dostarczonych przez Simlab, konstrukcja pozostaje bardzo stabilna podczas korzystania z wyścigów symulacyjnych. Jedyna uwaga dotycząca sztywności dotyczy mocowania manetki. Zauważyłem lekkie ugięcie podczas gwałtownej zmiany biegów lub w przypadku korzystania z hamulca ręcznego Load Cell. Przyznaję, że nie jest to nic złego i bez problemu można sobie z tym poradzić, ale nadal jest to niewielka skaza na obrazie, który jest prawie idealny.
Poza tym uważam, że GT1 Pro to wzorowa obudowa, która posłuży jako dobra baza do konfiguracji symulatora wyścigowego.
Kompatybilność z GT1 Pro
Podstawa GT1 Pro może pomieścić wiele urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigów, w tym te od Fanatec, Simagic i Simucube. Podstawy można montować zarówno z przodu, jak i od spodu, bez większych problemów.
W przypadku mechanizmu korbowego lista jest jeszcze dłuższa, a wspornik jest zaprojektowany tak, aby mógł obsługiwać ogniwa obciążnikowe lub urządzenia hydrauliczne o nacisku do 200 kg. Do wyboru jest wiele marek i modeli.

Stosunek jakości do ceny
W zależności od akcesoriów wybranych dla GT1 Pro, podwozie to oferuje dobry stosunek jakości do ceny, ale może być również bardzo drogie. W stanie surowym, tj. z samym kokpitem, GT1 Pro kosztuje prawie 650 euro. A jeśli dobrze się bawisz, zaznaczając wszystkie opcje, możesz spodziewać się rachunku zbliżonego do 1700 euro.
Z jednej strony jest drogi, ale myślę, że jest to mniej niż to, co oferuje konkurencja, co sprawia, że GT1 Pro ma dobry stosunek jakości do ceny, gdy jest używany w umiarkowanej konfiguracji.
Mój werdykt na temat podwozia GT1 Pro firmy SimLab
Produkty Simlab słyną ze swojej jakości, a przede wszystkim atrakcyjności cenowej. GT1 Pro nie jest wyjątkiem, a producent stworzył jedno z najlepszych podwozi GT i endurance. Można go oczywiście używać do Formuły, rajdów lub driftu, ponieważ jest wysoce modułowy i konfigurowalny.
Jeśli szukasz kokpitu do swojej konfiguracji symulatora wyścigowego, bez nadwyrężania budżetu, a także wszechstronnej opcji, to polecam GT1 Pro firmy Simlab. Tylko konfiguruj go oszczędnie, w przeciwnym razie może kosztować rękę i nogę.
0 komentarzy