Simlab AMG Petronas w pigułce

Zalety i wady
✅ Oficjalnie licencjonowany kokpit AMG-Petronas F1
✅ Typowe podwozie F1 klasy premium
✅ Wysoce regulowany kokpit z dostępnymi konfiguracjami
❌ Niekoniecznie nadaje się do innych wyścigów samochodowych
❌ Ograniczona kompatybilność z bazami Direct Drive
Simlab to europejska marka obudów, która działa na tym rynku od kilku lat. Producent ten specjalizuje się w wysokiej jakości obudowach z profili aluminiowych, które mogą być zarówno przystępne cenowo, jeśli są używane w stanie surowym, jak i dość drogie ze wszystkimi opcjami.
Wśród producentów podwozi do sim-racingu, a także symulacji lotów, bo Simlab zajmuje się obiema tymi dziedzinami, ten ostatni słynie ze swojego sprzętu. Rozwiązania oferowane przez Simlab są powszechnie uważane za przystępne cenowo, o ile nie zaznaczy się wszystkich dostępnych pól podczas składania zamówienia. Jest to mniej więcej Volkswagen podwozi: jest piękny, wysokiej jakości, dość dobrze wyceniony i solidny.
Simlab od dawna jest partnerem zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas. Obie firmy współpracują nad wieloma produktami, w tym AMG Petronas Cockpit. Jest to oficjalna replika podwozia dla F1 i jest tutaj do pełnego testu.
Główne i techniczne cechy podwozia
- Konstrukcja z profilu aluminiowego
- Wymiary: 1566 mm x 836 mm x 850 mm
- Dostępne z fotelem kubełkowym lub bez
- Niskie siedzenie dopasowane do pozycji kierowcy F1
- Kompatybilny ze stojakiem na monitor
- Regulowana podstawa i pedały
- Przesuwany fotel umożliwia dostosowanie pozycji do jazdy
- Oficjalna replika podwozia
Projekt kokpitu AMG Petronas

Projekty podwozi Simlab są często minimalistyczne, a AMG Petronas Cockpit nie jest wyjątkiem. Kokpit wykonany jest w całości z profilowanego aluminium, w kolorze ciemnoszarym z lekką tendencją do niebieskiego. Na konstrukcji widoczne są logo Simlab i Mercedes-AMG Petronas. Jest dyskretny i szczerze mówiąc bardzo mi się podoba.
Jeśli zdecydujesz się wziąć go z fotelem kubełkowym, ten ostatni jest całkowicie czarny z logo Mercedesa na górze. Jest również bardzo piękny, minimalistyczny i stanowi miłą odmianę od niebieskich foteli kubełkowych oferowanych przez Simlab.
Montaż na zamówienie
Oczywiście AMG Petronas Cockpit zostanie dostarczony całkowicie zdemontowany, więc będziesz musiał złożyć go samodzielnie. W przeciwieństwie do innych produktów Simlab, to podwozie składa się tylko z kilku komponentów, więc nie będziesz miał większych problemów z jego złożeniem, nawet jeśli jesteś sam. Jeśli nie jesteś niedzielnym rzemieślnikiem, sugeruję, abyś wziął drugą parę rąk do pomocy przy montażu tej obudowy.
W zależności od konfiguracji kokpitu AMG Petronas, może być konieczne zamontowanie dołączonego do niego fotela. Niezależnie od tego, czy korzystasz z kokpitu z kubełkiem, czy bez, jest to równie łatwe, więc nie ma się czym martwić.
Produkcja i wykończenie kokpitu
AMG Petronas Cockpit wykorzystuje profile aluminiowe w całej swojej strukturze, aby zagwarantować sztywność i wytrzymałość. Co prawda katalog akcesoriów (takich jak wsporniki) nie jest obszerny, ale na stronie internetowej Simlab jest w czym wybierać.
Jeśli chodzi o jakość wykonania, jest ona na najwyższym poziomie, do czego przyzwyczaiły nas produkty Simlab. Jest bardzo dobrze wycięty, wsporniki i inne części pasują bez wystających elementów i nie zauważyłem żadnych wad produkcyjnych.
To samo dotyczy wykończenia, które jest równie wysokiej jakości. Tak między nami, można się było tego spodziewać, ponieważ to podwozie jest nie tylko nowością w Simlab, ale także zostało stworzone we współpracy z Mercedes-AMG Petronas dla wirtualnych kierowców, którzy kochają F1. Marka musiała więc zaoferować wysokiej jakości sprzęt i nie zawodzi.

Regulacja podwozia
Przejdźmy do ustawień dostępnych w AMG Petronas Cockpit. Możesz oczywiście regulować wysokość, nachylenie i głębokość (odległość między tobą a pokładem) pokładu podstawowego, podparcie pedałów w ten sam sposób, a także kubełek dzięki suwakom.
Należy jednak pamiętać, że AMG Petronas Cockpit to podwozie F1, więc pozycja za kierownicą jest bardzo niska, typowa dla bolidów jednomiejscowych. Jeśli ścigasz się samochodami wytrzymałościowymi lub GT, AMG Petronas Cockpit nie jest do tego przeznaczony. To prawda, że będziesz mógł ścigać się samochodami spoza Formuły 1, ale pozycja za kierownicą ulegnie zmianie, a poziom immersji będzie niższy.
Wrażenia podczas gry
Przejdźmy teraz do wrażeń z kokpitu AMG Petronas. Po pierwsze, siedzenie jest w stylu Formuły, więc jesteś bardzo blisko ziemi z nogami skierowanymi do góry. Daje to bardzo odczuwalny poziom komfortu, a także zapewnia udział w zanurzeniu.
Do tego dochodzi sztywność. Przeprowadziłem testy z
Jeśli chodzi o akcesoria, AMG Petronas Cockpit będzie dostarczany bez nich, chyba że zdecydujesz się zapłacić więcej i na przykład zamontować ekran. I nawet z ekranem przymocowanym do tej obudowy, sztywność nie została tak naprawdę zmieniona. OK, monitor będzie się lekko poruszał lub wibrował, ale myślę, że to część immersji. Zasadniczo jest to zaleta, a nie wada, jeśli o mnie chodzi.
Znalezienie odpowiedniej pozycji za kierownicą w AMG Petronas Cockpit zajęło mi zaledwie kilka minut, niezależnie od tego, czy chodzi o podstawę, pedały czy kubeł. Po raz kolejny Simlab pokazuje nam doświadczenie zdobyte przez lata.
Kompatybilność z kokpitem AMG Petronas
To podwozie jest kompatybilne z fabrycznymi podstawami Direct Drive Front Mount. Lista na stronie produktu nie jest zbyt długa dla tego typu montażu, ale będziesz w stanie znaleźć konkretny deck dla swojej podstawy bez większych problemów.
W przypadku zestawów korbowych powiedziałbym, że jest dość wszechstronny, z odrobiną wszystkiego pod względem urządzeń peryferyjnych. Ogniwo obciążeniowe lub hydrauliczne, wspornik pedału jest mocny i doskonale poradzi sobie z obciążeniem.

Stosunek jakości do ceny
Jeśli jesteś zaznajomiony z kokpitami Simlab, początkowa cena nie powinna być zbyt dużym zaskoczeniem. Marka przyjmuje unikalną strategię, w której jej podwozia zaczynają się stosunkowo tanio w porównaniu do konkurencji, ale kończą dość wysoko, jeśli zaznaczysz wszystkie pola.
AMG Petronas Cockpit nie jest wyjątkiem od tej reguły, z ceną początkową, bez fotela kubełkowego lub zjeżdżalni, wynoszącą około 1100 euro i konfiguracją ze wszystkimi opcjami, a raczej wszystkimi akcesoriami w zestawie, za prawie 1700 euro.
Jest drogi, tak, ale jest tańszy niż to, co oferuje konkurencja w podwoziach typu Formuła, co moim zdaniem daje AMG Petronas Cockpit dobry stosunek jakości do ceny.
Mój werdykt na temat SimLab AMG Petronas Cockpit
Simlab AMG Petronas Cockpit to obudowa, która pojawiła się już dawno, biorąc pod uwagę, że zespół F1 i producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych są partnerami od wielu lat. Jeśli kochasz Formułę, mogę polecić ten kokpit bez większego wahania. Pokochasz go za zanurzenie, sztywność i zwinność, nawet jeśli strona produktu nie oferuje zbyt wielu akcesoriów w porównaniu do tego, co przyzwyczailiśmy się widzieć od Simlab.
Jeśli jednak szukasz kokpitu, który będzie pełnił rolę głównego biura dla twoich wyścigów symulacyjnych, niezależnie od tego, czy dotyczą one wyścigów wytrzymałościowych, GT, Formuły, rajdów itp. To podwozie Formuły i jest idealne do tej dyscypliny.
0 komentarzy