Zaznacz stronę
Avis simagic p-hpr sim racing

SIMAGIC P-HPR: Moja opinia na temat tego modułu dotykowego

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

 

15/09/2025

SIMAGIC P-HPR w kilku słowach

Sim Racing Nerd

P-HPR silnik haptyczny simagic sim racing
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Zapewnia lepsze zanurzenie
✅ Dobry stosunek jakości do ceny
✅ Bardzo dobra jakość wykonania
❌ Wymaga trochę czasu na dostrojenie
❌ Ograniczona kompatybilność

4.7

Marka Simagic działa na rynku wyścigów symulacyjnych od kilku lat, choć nie jest zbyt dobrze znana we Francji. Wielu zawodników na całym świecie przysięga jednak na nią, ponieważ jej zespoły składają się z entuzjastów simracingu i profesjonalnych kierowców, co czyni ją niezawodnym przepisem.

Katalog Simagic obejmuje praktycznie każdy aspekt symulacji wyścigów, od zawodów GT po wyścigi wytrzymałościowe i Formułę 1. To tyle, jeśli chodzi o kierownice do symulatorów wyścigowych. Jeśli chodzi o resztę katalogu, Simagic oferuje kierownice z napędem bezpośrednim o momencie obrotowym od 9 do 23 nm, w sumie 6 różnych modeli o wysokiej wydajności. Dostępne są również mechanizmy korbowe z ogniwami obciążeniowymi, a nawet warianty hydrauliczne dla najbardziej wymagających rowerzystów.

Ale oferta Simagic na tym się nie kończy, ponieważ marka oferuje również akcesoria, w tym silnik z haptycznym sprzężeniem zwrotnym o nazwie P-HPR. Jest on oparty na technologii wibratorów liniowych i jest kompatybilny z pedałami marki, zapewniając haptyczne sprzężenie zwrotne dla wszystkiego, co ma związek ze sprzętem do biegania.

Poniżej przyjrzymy się bliżej temu akcesorium wraz z pełnym testem.

Główne i techniczne właściwości silnika

  • Liniowy silnik elektryczny zapewniający precyzyjne wibracje
  • Aluminiowa obudowa obrabiana na maszynach CNC
  • Kompatybilny z przełącznikami nożnymi Simagic P1000 i P2000, ale może być używany z urządzeniami innych producentów, pod warunkiem, że mają wsporniki.
  • Czerpie dane o wibracjach z telemetrii toru symulacyjnego

Projekt P-HPR

Konstrukcja P-HPR jest bardzo dyskretna, z cylindrycznym kształtem w całości w kolorze czarnym i logo Simagic w kolorze białym. Po obu stronach silnika znajdują się czerwone osłony, które nadają urządzeniu wyścigowy wygląd.

Podsumowując, P-HPR to stonowany produkt, który pasuje do tylnej części korby symulatora wyścigów i rzadko można go zobaczyć podczas wyścigu.

P-HPR simagic sim racing

Montaż na zamówienie

W zależności od posiadanego mechanizmu korbowego, montaż P-HPR różni się pod względem zapotrzebowania na wsporniki. Jeśli masz Simagic P1000, nie będziesz potrzebować żadnych akcesoriów. Wystarczy zdjąć płytkę z pedału lub pedałów, zainstalować wibrator i wymienić wszystkie usunięte elementy. Dotyczy to wszystkich instalacji, zarówno z mechanizmem korbowym Simagic, jak i bez niego.

Jeśli posiadasz P2000 lub urządzenie innej marki, będziesz potrzebować wsparcia, aby zainstalować P-HPR. W przypadku P2000 wsporniki te są dostępne bezpośrednio od Simagic. Niestety Simagic nie dostarcza wsporników dla innych marek mechanizmów korbowych, ale można je znaleźć w sklepach internetowych z drukiem 3D. Operacja montażu pozostaje taka sama.

Produkcja i wykończenie modułu haptycznego

Obudowa P-HPR jest wykonana z aluminium obrabianego CNC. Jakość wykonania jest na najwyższym poziomie, zgodnie z tym, co oferuje Simagic, mimo że produkt będzie nieuchronnie ukryty po zainstalowaniu.

Wykończenie jest bardzo dobre, a części idealnie do siebie pasują. Pomiędzy pokrywami a obudową nie ma żadnych szczelin. To urządzenie klasy premium, podobnie jak marka.

Ustawienia silnika

Aby dostosować silniki, musisz użyć Sim Pro Manager lub SimHub, aby przypisać efekty do każdego wibratora. Operacja strojenia jest znacznie bardziej rozbudowana w SimHub niż w oprogramowaniu Simagic, ale w obu przypadkach będziesz mieć wszystko, czego potrzebujesz, aby skonfigurować każdy silnik.

Będziesz musiał wybrać pomiędzy kilkoma efektami aktywacji wibratora (ABS, blokada kół, kontrola trakcji, ESP itp.), na każdym silniku (maksymalnie 3), z częstotliwością wibracji, a także ich intensywnością.

SimHub umożliwia precyzyjne dostrojenie P-HPR za pomocą indywidualnych danych telemetrycznych. Na przykład można aktywować wibrator pedału hamulca tylko wtedy, gdy przednie lub tylne koła są zablokowane.

Wrażenia podczas gry

Producenci urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych powoli zaczynają integrować haptyczne sprzężenie zwrotne w swoich pedalboardach, tak jak ma to miejsce w przypadku ClubSport V3 Inverted firmy Fanatec. Simagic przyjął inne podejście, oferując to jako dodatek i trzeba powiedzieć, że ma to sens, ponieważ pozwala kierowcy dodać to do swojego pedalboardu bez konieczności kupowania najwyższej klasy urządzeń peryferyjnych.

Sprzężenie zwrotne z P-HPR jest bardzo realistyczne dzięki silnikowi liniowemu. Zamiast ciężaru, który powoduje wibracje podczas obracania się silnika, oś P-HPR jest poddawana działaniu pola magnetycznego, które wytwarza wibracje. Ma to tę zaletę, że jest precyzyjny, liniowy i przede wszystkim responsywny, bez generowania pasożytniczych wibracji spowodowanych bezwładnością obracającego się ciężarka.

Na pedałach to czysta rozkosz, tak jak w prawdziwym życiu. Za każdym razem, gdy aktywowany jest ABS, pedał hamulca wibruje, wprawiając stopę w drgania związane z częstotliwością blokowania kół. Jeśli chodzi o pedał przyspieszenia, to kontrola trakcji wprawia prawy pedał w wibracje, zachęcając do podniesienia prawej stopy, aby uniknąć zjechania z torów, a przede wszystkim, aby przenieść moc na ziemię.

P-HPR i wszystkie inne urządzenia z haptycznym sprzężeniem zwrotnym na pedalboardzie zmieniają zasady gry w zakresie wrażeń na torze, przenosząc konfigurację symulacji wyścigów na wyższy poziom realizmu.

P-HPR silnik haptyczny simagic sim racing

Kompatybilność z silnikiem haptycznym

P-HPR jest standardowo kompatybilny z pedalboardami Simagic. W przypadku P1000 instalacja jest prosta, a w przypadku P2000 potrzebne będą wsporniki sprzedawane przez markę. Jeśli chodzi o platformę, jest ona zgodna z mechanizmami korbowymi Simagic, więc tylko PC.

Produkt ten może być jednak używany z urządzeniami peryferyjnymi innych marek, pod warunkiem posiadania odpowiedniego nośnika. Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, wiele z nich zawiera haptyczne sprzężenie zwrotne z pedałów w telemetrii gry, ale niestety nie wszystkie.

Stosunek jakości do ceny

P-HPR jest sprzedawany samodzielnie za 75 euro, a jako zestaw z silnikiem, stojakiem, zasilaczem i skrzynkami kontrolnymi za około 120 euro. Myślę, że stosunek jakości do ceny jest całkiem dobry, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę znaczny wzrost zanurzenia.

Mój werdykt w sprawie Simagic P-HPR

Cóż więcej możemy powiedzieć, jak tylko kupić P-HPR! Jeśli chcesz osiągnąć wyższy poziom w zakresie sprzężenia zwrotnego w swojej konfiguracji symulatora wyścigów, potrzebujesz haptycznego sprzężenia zwrotnego na swoim pedalboardzie. I bardzo dobrze, ponieważ Simagic zaprojektował P-HPR do współpracy z szeroką gamą urządzeń peryferyjnych, nie tylko własnych.

Wystarczy jedna próba, aby zakochać się w takim produkcie, mogę to zagwarantować.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *