Na rynku symulatorów wyścigowych mamy wielu graczy specjalizujących się w różnych segmentach. Logitech i Thrustmaster od dawna dominują na rynku podstawowym i nadal tak jest w 2025 r., z pełną gamą produktów w pakietach często w cenie od 200 do 300 euro. Te dwie marki są obecne zarówno na platformie PC, jak i konsolach domowych (Xbox i Playstation).
Niedawno szwajcarskie i francuskie marki urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych dokonały przełomu w segmencie high-end, oferując po raz pierwszy w swojej historii bazy Direct Drive, nadal kompatybilne z PC i konsolami. Tyle tylko, że na rynku PC konkurencja jest zacięta, a gracze tacy jak Moza RacingFanatec i Simagic dla wirtualnych kierowców.
Mówiąc o Simagic, azjatycka firma w ciągu zaledwie kilku lat stała się stałym elementem symulatorów wyścigowych na PC. Simagic, napędzany przez entuzjastów wyścigów samochodowych i prawdziwych profesjonalnych kierowców, szybko wyrobił sobie markę w branży dzięki wysokowydajnym i przede wszystkim niezawodnym urządzeniom peryferyjnym, wspieranym przez oprogramowanie, które umożliwia wysoce konfigurowalne konfiguracje.
Tyle tylko, że konsolowcy zostali niejako zepchnięci na boczny tor. Najlepszy sprzęt jest na PC, a gracze PS5 są pozostawieni z bazami, które nie radzą sobie zbyt dobrze w porównaniu do tego, co marki oferują na Windows. Co prowadzi nas do kolejnego pytania: czy możliwe jest korzystanie z bazy Simagic na PS5? Odpowiedź jest nieco skomplikowana.
Na papierze możliwe jest korzystanie z bazy Simagic lub dowolnego innego sprzętu firmy za pośrednictwem elektronicznego pudełka, które pełni rolę pośrednika. Mamy Ras1ution 2 i Sigma Cortex , które na to pozwalają, mimo że Simagic nie oferuje produktów kompatybilnych z PS5.

Ale jak to działa? Pudełko działa jako pośrednik, stosując profil bazy, która jest już kompatybilna z PS5, aby przekształcić sygnał Simagic, umożliwiając konsoli „zrozumienie” go. W prawdziwym życiu wrażenia z jazdy są zupełnie inne niż na PC.
W takim przypadku traci się precyzję, sprzężenie zwrotne siły i sprzężenie zwrotne. Ostatecznie otrzymujemy Logitech G29 lub inną podstawkę kompatybilną z Thrustmaster PS5. Rozwiązanie oferowane przez te pudełka nie jest opłacalne dla kierowców szukających dobrych wrażeń z jazdy i znacznie lepiej będzie korzystać z urządzeń peryferyjnych zaprojektowanych do pracy z konsolą Sony.
Fanatec oferuje szeroki wybór urządzeń peryferyjnych i sprzętu do symulacji wyścigów, które są obsługiwane przez PS5, zarówno pod względem podstaw Direct Drive, kierownic, jak i pedałów. Jest on kompleksowy, a przede wszystkim dostosowany do konsoli Sony.
0 komentarzy