Simagic Alpha Mini w pigułce

Zalety i wady
✅ Doskonała jakość wykonania i bezkonkurencyjne wykończenie
✅ Wysoce precyzyjne, ultra-komunikatywne siłowe sprzężenie zwrotne
✅ Szybkie zwalnianie, które sprawi, że konkurencja zbladnie w porównaniu
❌ Kompatybilny tylko z PC
ㅤ
Rynek wyścigów symulacyjnych przeszedł w ostatnich latach poważny wstrząs, szczególnie wraz z pojawieniem się nowych pretendentów w segmencie gier średniej i wyższej klasy. Na przykład, byliśmy świadkami narodzin Moza Racing i Simagic które mniej więcej pokazują, że są w stanie konkurować z Fanatec. Ale mamy też inne marki celujące wyżej, takie jakAsetek SimSport.
Tak czy inaczej, konkurencja jest zawsze dobra dla marek, ponieważ zmusza je do wprowadzania innowacji w swoim segmencie, oferując nowe produkty, które działają lepiej, są lepszej jakości, a przede wszystkim są tańsze. Ale konkurencja jest równie korzystna dla klientów, nas, graczy na małym ekranie, ponieważ daje nam szerszy wybór podczas zakupów.
Wśród nowych marek, które pojawiły się na scenie wyścigów symulacyjnych, jest Simagic. Ten chiński producent pojawił się znikąd, ale odrobił pracę domową z pomocą kierowców wyścigowych. Jego oferta obejmuje kilka produktów, w szczególności Direct Drive Alpha Mini, który zastępuje M10. Poniżej przedstawię to urządzenie i wyrażę swoją opinię na jego temat.
Główne i techniczne właściwości bazy
- Podstawowy napęd bezpośredni z maksymalnym momentem obrotowym 10 nm
- Kompaktowy rozmiar wynoszący zaledwie 11 x 16,7 cm
- Kompatybilność z oprogramowaniem zarządzającym Alpha Tuning Manager
- Kompatybilny tylko z komputerami PC
- Najwyższej klasy, bezprzewodowa szybkozłączka domowa
- Na wadze waży prawie 6,5 kg
Konstrukcja Alpha Mini
Pod względem konstrukcji Alpha Mini jest mniej więcej taka sama jak M10, którą zastępuje. Ogólnie rzecz biorąc, obie podstawy Simagic są podobne, ale Alpha Mini jest smuklejsza i ma mniejszą powierzchnię, bez przechodzenia na dietę odchudzającą.
Podstawa jest całkowicie czarna, podobnie jak wał napędowy. Elementem dekoracyjnym jest włókno węglowe, a obudowę wykonano z aluminium. Jest naprawdę piękny, a przede wszystkim bardzo minimalistyczny i bardzo mi się podoba.

Montaż na zamówienie
Jeśli chodzi o montaż Alpha Mini, wydaje się, że Simagic chciał wyróżnić się na tle konkurencji, oferując 3 tryby montażu swojej podstawy. Dostępny jest montaż przedni i dolny, tak jak w przypadku M10, który poprzedzał tę podstawę, ale jest też montaż boczny za pomocą wsporników, które również pozwalają na dużą regulację podczas montażu.
Jeśli chodzi o śruby i klucze imbusowe, wszystkie znajdują się w opakowaniu, co cieszy. Jeśli chodzi o podwozia i kokpity, Alpha Mini jest kompatybilna z mniej więcej wszystkim na rynku, od SimLab i Next Racing Level po Playseat. Simagic szybko wyrobił sobie markę w grze sim-racingowej, a producenci kokpitów umieścili go na swoich listach kompatybilności.
Produkcja i wykończenie
Podobnie jak podstawa M10, Alpha Mini wykorzystuje aluminium obrabiane CNC, z nakładką z włókna węglowego tylko dla estetyki. Szczerze mówiąc, jest bardzo wysokiej klasy, bardzo wysokiej jakości w dotyku i dla oka.
Wykończenie jest po prostu idealne, bez zadziorów i wad produkcyjnych. Podnosząc go i patrząc na niego, można poczuć, że Simagic poświęcił czas na prawidłowe zbudowanie podstawy i jest to całkowity sukces. Wrażenie wysokiej jakości jest wzmocnione przez zastosowanie włókna węglowego jako korony wokół wału napędowego.
Zapoznanie się z bazą
Pierwszą rzeczą, którą zauważysz po podniesieniu Alpha Mini, jest jej waga. Bestia waży około 6,5 kg przy dość niewielkich rozmiarach, co podkreśla wagę podstawy. Zasadniczo jest jak kula armatnia: mała, ale naprawdę ciężka, czego można się spodziewać, ponieważ silnik nadal wytwarza 10 Nm momentu obrotowego.
W przeciwnym razie będziesz musiał zachować ostrożność podczas przenoszenia, ponieważ, jak już wspomniałem, jest mały i ciężki. Jeśli chodzi o instalację, jest ona bardzo łatwa dzięki trzem sposobom mocowania podstawy (z przodu, z boku i od spodu). Jeśli potrzebujesz porady, spróbuj zainstalować Alpha Mini na kokpicie z dodatkową parą rąk, na wszelki wypadek.
Wrażenia podczas gry
Nadszedł czas, aby zapoznać się z Simagic Alpha Mini. Po zainstalowaniu na podwoziu lub w konfiguracji należy uruchomić oprogramowanie Simagic, aby zarządzać i skonfigurować bazę. Po zakończeniu konfiguracji i kalibracji bazy, nadszedł czas, aby uderzyć w chodnik.
Jeśli chodzi o odczucia, to jest to czysta błogość, podobnie jak w przypadku M10, który poprzedzał Alpha Mini. Siłowe sprzężenie zwrotne jest precyzyjne, doskonale wyważone, delikatne i brutalne, jeśli chcesz. Trzeba przyznać, że producent dużo pracował z kierowcami wyścigowymi podczas opracowywania swoich urządzeń peryferyjnych i to się opłaciło.
Dzięki precyzji silnika i oprogramowaniu, które go obsługuje, poczujesz wszystko, co robi samochód, który prowadzisz, od wibracji, przez utratę przyczepności, po zdradzieckie zachowanie na trawie, a ta baza to czysta błogość dla kierowców wyścigowych, którzy szukają maksymalnych wrażeń na torze. Dla szybkiego porównania, powiedziałbym, że jest na równi z bazami Fanatec, a przecież niemiecki producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych ma ponad 20-letnie doświadczenie w grze, co wiele mówi o umiejętnościach technicznych Simagic.

Kompatybilność z Simagic Alpha Mini
Jeśli chodzi o kompatybilność, Simagic Alpha Mini jest dokładnie taki sam jak jego następca, M10. Masz natywne wsparcie tylko na komputerach PC, z powodów, które zależą zarówno od samego producenta, jak i firm stojących za konsolami do gier (Sony i Microsoft).
Jeśli chodzi o urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych, oferta Simagic jest dość wszechstronna i obejmuje wszystko, czego potrzebujesz, aby dokonać zakupów od tej samej marki. Co więcej, Alpha Mini jest w pełni kompatybilna z ekosystemem chińskiego producenta, co ma sens.
Przejdźmy do tytułów wyścigowych. Alpha Mini jest obsługiwana przez mniej więcej wszystko w uniwersum wyścigów symulacyjnych, z tytułami, które są zarówno zręcznościowe (na przykład Forza Horizon), pół-zręcznościowe (Forza Motorsport), jak i symulacyjne (na przykład Asseto Corsa). Gwarantuję więc, że nie będzie z tym żadnych problemów.
Stosunek jakości do ceny
Jeśli chodzi o cenę, Alpha Mini kosztuje 630 euro od partnera Simagic we Francji, czyli dokładnie 20 euro mniej niż baza M10. Jeśli chodzi o mnie, pierwsza baza Simagic już oferowała bardzo dobry stosunek jakości do ceny, plasując ją w segmencie mniej lub bardziej pozbawionym konkurentów. Ale w przypadku Alpha Mini stosunek ten jest jeszcze lepszy, ponieważ jest po prostu tańszy, a podstawa jest o włos lepsza pod względem wyczucia i wydajności.
Jakość wykonania jest absolutnie na najwyższym poziomie, dbałość o szczegóły nie ma sobie równych, a dotyk jest fenomenalny. Ta podstawa to czysta radość z posiadania, z wyraźną poprawą w stosunku do M10.
Mój werdykt na temat bazy Alpha Mini od Simagic
Mówiąc wprost: gorąco polecam tę podstawę wszystkim zawodnikom, którzy chcą skonfigurować kompletny zestaw Simagic. Jej umiejscowienie jest doskonałe, wytwarzany przez nią moment obrotowy daje dużo miejsca na manewrowanie, zanim dojdzie do przycięcia, a cena jest po prostu bardzo konkurencyjna.
Jedynym minusem jest wyłączna kompatybilność z platformą PC, co nie każdemu może przypaść do gustu. Jeśli chodzi o mnie, nie widzę zbyt wielu wad, o ile mam w rękach doskonały produkt, oferujący doskonały stosunek jakości do ceny. Jestem zwolennikiem Alpha Mini, ale będziesz musiał włożyć serce i duszę w ekosystem Simagic, podobnie jak w przypadku Fanatec, Moza Racing, Simucube i całej reszty.
0 komentarzy