Zaznacz stronę
Grid Porshe 911 RSR Steering wheel sim racing

Porsche 911 RSR: Moja szczera opinia na temat tej kierownicy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

 

19/11/2025

Porsche 911 RSR w skrócie

Sim Racing Nerd

Porshe 911 RSR Kierownica sim racing
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Kompatybilność z wieloma bazami DD
✅ Bardzo zaawansowana ergonomia i doskonała
❌ Wysoka cena

4.8

Segment premium sim-racing jest okupowany przez kilka marek wirtualnego sprzętu wyścigowego. Od Simucube po Asetek, Playseat i Grid Engineering, gracze ci oferują produkty zaprojektowane w celu zaspokojenia specyficznych potrzeb początkujących kierowców, a także profesjonalnych kierowców, ponieważ te same marki wyposażają lub są partnerami zespołów wyścigowych.

Grid Engineering jest teraz częścią Simlab, aby wzmocnić katalog producenta kokpitów do wyścigów symulacyjnych. Dzięki temu Simlab może zaprezentować się szerszemu gronu wirtualnych pilotów, którzy wolą kupować od jednej marki, jak ma to miejsce w przypadku Fanatec. Niemniej jednak Grid zachował swoją niezależność, a także katalog urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych.

Jednym z produktów Grid jest felga 911 RSR wyprodukowana we współpracy z Porsche. Felga ta jest przeznaczona do wyścigów wytrzymałościowych, GT i Formuły. Konstrukcja jest bardzo sportowa, z kierowcą w centrum. W dalszej części przetestujemy tę kierownicę i zobaczymy, co ma do zaoferowania na bardzo zaawansowanym rynku wyścigów symulacyjnych.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • 30 cm średnicy, o prostokątnym kształcie, typowym dla wyścigów długodystansowych/GT i Formuły.
  • Tylna piasta ze wzorem 6×70 mm, który może pomieścić praktycznie każdy QR
  • Przekładka dystansowa 50 mm dostarczana z kierownicą
  • 5-calowy wyświetlacz na panelu przednim
  • Uchwyty TPU otwierają się u dołu
  • Płyta czołowa z włókna węglowego o grubości 5 mm
  • Łącznie 20 elementów sterujących z przodu kierownicy, w tym przełączniki, przyciski i pokrętła.
  • 6 regulowanych tylnych łopatek magnetycznych
  • Gniazdo Aviation z tyłu kierownicy do bezpiecznego połączenia z komputerem PC
  • Tylko kompatybilne z Simhub i PC
  • RevLED wokół centralnego ekranu

Konstrukcja 911 RSR

Porshe 911 RSR Kierownica sim racing

Najpierw porozmawiajmy o konstrukcji Grid 911 RSR. Ma całkowicie prostokątny kształt z uchwytami z TPU, które otwierają się w dół. Płyta czołowa jest wykonana z włókna węglowego, a nie kwadratowa lub prostokątna, a rama jest aluminiowa. Z przodu znajdują się wszystkie elementy sterujące i logo Porsche, które znajduje się poniżej 5-calowego ekranu.

Z tyłu 6 łopatek sprawia, że i tak już piękna kierownica jest jeszcze piękniejsza. Kierownica Grid 911 RSR jest po prostu wspaniała, zwłaszcza z napisem „Porsche” nad ekranem. Jasne, jest krzykliwa dzięki diodom LED RGB i nie spodoba się każdemu, ale nadal jest to piękna kierownica.

Montaż na zamówienie

W modelu 911 RSR zastosowano standardowy wzór 6×70 mm. Standardowo wraz z kierownicą dostarczana jest 50-milimetrowa podkładka dystansowa, która pozwala zaoszczędzić 5 cm odległości od kierownicy.

Jeśli chodzi o piasty, wybór jest ogromny. Simagic, Simucube, Asetek, Fanatec i inne to tylko niektóre z marek, z którymi można używać tej kierownicy Grid, a także wszystkie ich bazy Direct Drive.

Wystarczy przymocować hub do tylnej części 911 RSR, z lub bez elementu dystansowego, podłączyć QR i gotowe. Połączenie z komputerem odbywa się za pomocą kabla zakończonego z jednej strony złączem USB, a z drugiej gniazdem lotniczym.

Produkcja i wykańczanie kół

Grid wykorzystał aluminium w całej konstrukcji 911 RSR. Jest ona bardzo dobrze wykonana, wysokiej jakości i świetnie zmontowana. Nie zauważyłem żadnych wad w strukturze kierownicy, ani nawet w włóknie węglowym, które służy jako płyta czołowa. Ma ona zaledwie 5 mm grubości i na pierwszy rzut oka trudno ją dostrzec.

Wykończenie jest po prostu wzorowe. Pomiędzy przyciskami, które nie zacinają się podczas ich używania, łopatkami, które hałasują podczas zmiany biegów i ekranem, wszystko jest idealne. Nie spodziewałem się niczego innego po produkcie powstałym w wyniku współpracy Grid i Porsche i nie byłem ani trochę rozczarowany rezultatem.

Wyścigi symulacyjne Grid Porshe 911 RSR

Obsługa kierownicy

Typowy kształt kół stosowanych w wyścigach długodystansowych, GT lub Formuły daje tej kierownicy bardzo dobry, naturalny chwyt. Prawdą jest, że jej średnica wynosi 30 cm, a małe dłonie będą miały nieco trudności z dosięgnięciem niektórych elementów sterujących bez opuszczania uchwytu, ale mimo to kierownica jest bardzo ergonomiczna.

Elementy sterujące są rozsądnie rozmieszczone wokół ekranu, a także wystarczająco blisko palców, jeśli masz średniej wielkości dłonie. Kolejną kwestią, o której powinienem wspomnieć, są łopatki. W sumie jest ich 6, magnetyczne i 2 push-pull. 4 z nich są regulowane, co dodatkowo poprawia chwyt i ergonomię 911 RSR.

Jeśli chodzi o ekran, jest to piękny, jasny panel, który pozwala wyświetlać szereg danych telemetrycznych pobranych bezpośrednio z tytułu wyścigów symulacyjnych. Pulpity nawigacyjne można konfigurować z SimHub, a oprogramowanie obsługuje tę kierownicę natywnie.

Wrażenia podczas gry

Kształt kierownicy 911 RSR typowy dla wyścigów długodystansowych, GT i Formuły sprawia, że jest ona niezwykle wygodna w użyciu, a także wyjątkowo ergonomiczna. Co prawda 30 cm średnicy to trochę dużo jak na tego typu kierownicę, ale będziesz w stanie dosięgnąć praktycznie wszystkich elementów sterujących na panelu czołowym bez większego wysiłku i gimnastyki z Twojej strony.

Jeśli chodzi o ekran, z przyjemnością zauważyłem, że dostępnych jest kilka pulpitów nawigacyjnych, wszystkie za pośrednictwem SimHub. Co więcej, oprogramowanie pozwala na wyświetlanie istotnych danych, a nie tylko zbędnych informacji, które można znaleźć na niektórych ekranach z zastrzeżonym interfejsem.

Kolejnym ważnym aspektem są uchwyty. Mają one bardzo zaawansowaną konstrukcję, zapewniającą doskonałą przyczepność, szczególnie na kciukach. Kształt krzywizn został starannie przemyślany, aby nie powodować dyskomfortu podczas długich sesji symulacyjnych.

Kompatybilność z 911 RSR

Taka kierownica od Grida jest kompatybilna wyłącznie z platformą Windows PC, ale tego już się pewnie domyśliliście. Tylko komputery są w stanie wykorzystać pełen potencjał 911 RSR, zarówno pod względem konfiguracji oprogramowania za pośrednictwem SimHub, jak i pod względem baz Direct Drive. Nie zapominajmy, że najpotężniejszy sprzęt do wyścigów symulacyjnych jest oparty na komputerach PC i ma sens, aby tak elitarne urządzenie jak 911 RSR było kompatybilne tylko z tą platformą.

Kierownica symulatora wyścigów Porshe 911 RSR

Stosunek jakości do ceny

Zapnij pasy, bo cena 911 RSR może doprowadzić Cię do szału. Jeśli planujesz kupić go do wyścigów symulacyjnych, a zatem wytrzymałościowych, GT lub Formuły, przygotuj się na odciążenie konta bankowego o około 2300 euro w zamian za 911 RSR.

To spora cena, przyznaję, ale herb Porsche na napierśniku ma swoją cenę i będziesz ją płacił. Jestem prawie pewien, że Grid nie będzie sprzedawał żadnych 911 RSR scoops, ponieważ jest to elitarne koło, a niewielu wirtualnych kierowców wyścigowych ma nie tylko środki, aby sobie na to pozwolić, ale także pasję, która temu towarzyszy.

Mój werdykt w sprawie kierownicy Grid Porshe 911 RSR

Po wielu godzinach spędzonych z Grid’s 911 RSR doszedłem do wniosku, że jest to jedna z najlepszych kierownic symulacyjnych na rynku, obejmująca wyścigi GT, wytrzymałościowe i Formuły.

Cena wywoławcza tego małego klejnotu Grid jest wysoka, ale tak samo jak wrażenia, których dostarcza. Jeśli szukasz jednej z najlepszych, jeśli nie najlepszej, kierownicy w stylu 911 RSR, to w Grid znajdziesz to, czego szukasz. Marka z dumą oferuje ten okręt flagowy wirtualnym kierowcom wyścigowym i jest to produkt, który polecam. Wypróbowanie go jest równoznaczne z jego przyjęciem. A jeśli chodzi o finansowanie, nie da się wycenić pasji.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *