Playseat Gran Turismo w pigułce

Zalety i wady
✅ Bardzo wygodny kokpit do simracingu
✅ Piękny design
✅ Oficjalna licencja Gran Turismo
✅ Stabilny i wytrzymały
❌ Dość ciężki kokpit
❌ Wymiary trochę nieporęczne
ㅤ
Przez lata Playseat oferował nam wiele wysokiej jakości kokpitów w doskonałych cenach, a model Gran Turismo jest tylko jednym z linii produktów godnych noszenia nazwy Playseat.
Fani wyścigów symulacyjnych z pewnością znają holenderskiego producenta Playseat, a także doskonale wiedzą, że jest on liderem na rynku kokpitów, podobnie jak Fanatec jest liderem w dziedzinie urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych. Doświadczenie marki ewoluowało z biegiem czasu od lat 90-tych, w szczególności dzięki jej założycielowi, dr Fernando Smitowi, który miał prawdziwą pasję do wyścigów i symulacji.
Obecnie holenderski producent ma swoje fabryki w Chinach, ale wszystkie projekty są wykonywane w Holandii, dlatego Playseat zawsze oferuje nam produkty wysokiej jakości, które są przede wszystkim dobrze wykonane.
Poniżej przyjrzymy się jednemu z najlepszych kokpitów marki, Gran Turismo. Stworzony we współpracy ze studiem deweloperskim stojącym za kultową grą wyścigową na Playstation, przedstawię go, opowiem o jego konstrukcji, mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moje przemyślenia na jego temat.
Główne i techniczne cechy kokpitu
- Oficjalnie licencjonowany kokpit Gran Turismo®
- Doskonała jakość wykonania
- Wygodne siedzenie
- Kokpit zbudowany we współpracy z kierowcami wyścigowymi
- Kompatybilny z szeroką gamą urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych
- Wymiary: 130 x 50 x 98 cm
- Waga: 20,55 kg
- Wsparcie dla dźwigni zmiany biegów
Design fotela Playseat Gran Turismo
Nawet jeśli nie wszystkie kokpity są projektowane z myślą o dobrym wyglądzie i stawiają funkcjonalność ponad wszystko inne, Playseat Gran Turismo jest dobrze wyglądającym kokpitem. Podwozie jest bardzo podobne do foteli wyścigowych, które można znaleźć w GT3 i innych samochodach, takich jak Sparco.
Playseat współpracował z kierowcami wyścigowymi przy projektowaniu Gran Turismo, co widać w kubełkowym fotelu, zagłówkach, bocznych podporach itp. Całe podwozie jest czarne, podobnie jak fotel, a dookoła znajdują się białe logotypy, które przypominają, że jest to Playseat na licencji Gran Turismo. Jeśli o mnie chodzi, bardzo mi się podoba i idealnie pasuje do wszystkich konfiguracji.
Rama jest rurowa i przylega do podłoża. Co więcej, siodełko jest do niej przykręcone, a ramiona wsporcze dla tylnego trójkąta/kierownicy i pedałów. Istnieje również wspornik dźwigni zmiany biegów, który można zamontować z boku, ale jest on sprzedawany osobno. Z jednej strony utrzymuje to stosunkowo niską cenę początkową, a z drugiej pozwala profesjonalistom sim-racingowym mieć go później do swojej konfiguracji.
Produkcja i wykończenie
Playseat zobowiązuje, a Gran Turismo to bardzo dobrze zaprojektowany kokpit z doskonałym wykończeniem. Holenderski producent wykorzystał czarną stal do budowy konstrukcji lub podwozia kokpitu. Jest piękny, a przede wszystkim solidny.
Jeśli chodzi o siedzenie, do pokrycia całego oparcia użyto Alcantary klasy motoryzacyjnej. Nie tylko dobrze wygląda, ale także świetnie się czuje. Naprawdę czujesz się jak w fotelu kubełkowym od Sparco lub innego dostawcy motoryzacyjnego.
Wszystkie powierzchnie są pięknie wykończone, gładkie i wolne od zadziorów, zarówno spawalniczych, jak i produkcyjnych. Jeśli chodzi o mnie, to spełnia on wymogi nazwy Playseat i wysokie standardy jakości marki.
Jeśli chodzi o komfort, mogę powiedzieć, że ten kokpit jest jednym z najwygodniejszych w tej marce. Został zaprojektowany z myślą o pilotach, którzy chcą spędzić wiele godzin na symulatorach bez uczucia zmęczenia, dyskomfortu lub czegokolwiek innego.
Korzystanie z kokpitu
Playseat Gran Turismo to kokpit zaprojektowany tak, aby pomieścić prawie wszystkie dostępne na rynku urządzenia peryferyjne do symulacji wyścigów, w tym te od takich marek jak Fanatec, Thurstmaster i Logitech. Co więcej, jest przeznaczony dla kierowców, którzy chcą ścigać się w średniej klasie produktów do symulatorów wyścigowych. Oznacza to, że Playseat Gran Turismo jest specjalnie zaprojektowany dla baz Direct Drive z dość mocnym siłowym sprzężeniem zwrotnym.
Ten kokpit jest pozycjonowany jako urządzenie średniej klasy, co otwiera drzwi do szerokiego zastosowania w wyścigach symulacyjnych dla różnych dyscyplin. Na przykład Playseat Gran Turismo jest idealny do Gran Turismo, Forza Motorsport, Assetto Corsa, F1 i wielu innych licencji. Jedynymi ograniczeniami, które mogą uniemożliwić korzystanie z tego kokpitu, są waga użytkownika (maks. 122 kg) i wzrost (maks. 2,2 m).
Jeśli chodzi o komfort, jest go pod dostatkiem, z siedziskiem, które jest zarówno wygodne, jak i regulowane, w przeciwieństwie do Playseat Evolution. Playseat Evolution. Oparcie można regulować, aby pomieścić wszystkich rozmiarów kierowców (do maxi), dzięki czemu można cieszyć się godzinami nieprzerwanych wyścigów symulacyjnych, co udało mi się wypróbować.
Należy pamiętać, że nie wszystko jest białe w Playseat Gran Turismo, a obsługa pozostaje nieco trudna, biorąc pod uwagę wagę bestii (ponad 20 kg). Jeśli chcesz uzyskać poradę, złóż go w rogu i zostaw tam, aby uniknąć bólu pleców.
Sensacja w grze
Pod tym względem Playseat Gran Turismo to prawdziwa studnia doznań, nawet jeśli urządzenia peryferyjne do symulacji wyścigów są głównie odpowiedzialne za wrażenia w grze. Ale ten kokpit błyszczy pod jednym bardzo ważnym względem: immersji.
Dzięki stosunkowo niskiej pozycji siedzącej i wszystkim regulacjom (oparcie, podpórki peryferyjne) można odnieść wrażenie, że jest się w kokpicie Porsche 911 GT3 lub McLarena. Masz również możliwość grania w symulatory w stylu F1, ale nie polecałbym tego z Playseat Gran Turismo, ponieważ immersja będzie mniejsza, głównie ze względu na pozycję za kierownicą.
Playseat pomyślał również o wszystkim, dodając punkt mocowania dla uchwytu drążka zmiany biegów, który jest sprzedawany osobno. To małe urządzenie peryferyjne dodaje kolejną warstwę immersji, chociaż tak naprawdę nie podobało mi się korzystanie z niego. W rzeczywistości podstawa / wspornik kierownicy znajduje się bezpośrednio między nogami, co może być niewygodne podczas hamowania prawą stopą, jeśli chcesz sterować za pomocą 3 pedałów. Moim zdaniem lepiej mieć mechanizm korbowy z 2 pedałami i używać dźwigni zmiany biegów w trybie sekwencyjnym.

Kompatybilność z Playseat Gran Turismo
Jeśli chodzi o kompatybilność, Playseat zawsze traktuje nas z najwyższą starannością, a Gran Turismo® nie jest wyjątkiem. Ten kokpit jest kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi producentów takich jak Fanatec, Logitech, Moza i Thrustmaster. Niezależnie od tego, czy masz podstawę taką jak G29 lub G920T150 lub T300CSL CSL DD 5nm lub 8nm, nie ma to znaczenia, ponieważ wszystkie będą użyteczne dzięki punktom mocowania na podwoziu. To samo dotyczy korb, które również mają własne punkty mocowania (CSL pedały o których można dowiedzieć się więcej tutaj).
Playseat był również hojny, oferując mocowanie dźwigni zmiany biegów, które znajduje się tuż obok prawej nogi. Jest on jednak sprzedawany oddzielnie ze względów budżetowych.
Jeśli chodzi o kompatybilność platformową, Playseat Gran Turismo® będzie działać doskonale na wszystkich dostępnych platformach: PC, Playstation i Xbox.
Stosunek jakości do ceny
Za około 400 euro Playseat Gran Turismo pozostaje zdecydowanie jednym z najlepszych kokpitów dostępnych obecnie na rynku średniej klasy. Co prawda ma on kilka niedociągnięć tu i ówdzie, takich jak na przykład waga lub fakt, że ma oddzielny wspornik drążka zmiany biegów, ale nie umniejsza to wartości produktu w stosunku do ceny.
W tym przedziale cenowym trudno będzie znaleźć inny kokpit, który oferuje taką samą jakość wykonania, taką samą solidność, a przede wszystkim taką samą kompatybilność z urządzeniami peryferyjnymi do symulacji wyścigów.
Mój werdykt w sprawie kokpitu Gran Turismo od Playseat
Jeśli o mnie chodzi, Playseat Gran Turismo to pozycja obowiązkowa dla tych, którzy chcą regularnie ścigać się w symulatorach za niewielkie pieniądze. Ten kokpit jest wyraźnie skierowany do odbiorców ze średniej półki (doświadczonych lub półprofesjonalnych kierowców symulatorów). Jeśli jesteś nowy w tym sporcie, polecam jego mniejszych braci, czyli Challenge ( więcej informacji tutaj) lub Evolution ( dowiedz się więcej tutaj), biorąc pod uwagę ich cenę i pozycję w segmencie kokpitów do wyścigów symulacyjnych.
0 komentarzy