Pedały Moza CRP w pigułce

Zalety i wady
✅ Konstrukcja ze stopu aluminium
✅ Czujnik obciążenia wytrzymujący nacisk 200 kg
✅ Kompatybilny z ekosystemem Moza i ekosystemami innych marek
❌ Obszar między sprężyną a ogniwem obciążnikowym jest nieco niejasny
ㅤ
Obecnie prawie wszyscy producenci wysokiej klasy urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych oferują pełną gamę produktów, aby zaspokoić potrzeby wszystkich wirtualnych kierowców. Zazwyczaj obejmują one podstawy Direct Drive, kierownice, pedały Load Cell, manetki, hamulce ręczne, deski rozdzielcze i inne akcesoria do sim-racingu. Wszystkie marki oferują mniej lub więcej takich produktów w swoim katalogu i muszą to robić, aby być konkurencyjnymi.
Do liderów branży należą takie marki jak SimagicSimucube i oczywiście Fanatecprzynajmniej jeśli chodzi o produkty z najwyższej półki. Oczywiście są też inni gracze, tacy jak Logitech i Thrustmasterale te marki są znacznie bardziej ogólne, co znajduje odzwierciedlenie w ich gamach produktów. Najbardziej konkretnym tego przykładem jest to, że Logitech i Thrustmaster potrzebowały dużo czasu, aby opracować i wprowadzić na rynek podstawy Direct Drive, mimo że działają w branży od ponad 20 lat.
Dokładnie na przeciwległym końcu spektrum mamy Moza Racing, gracza, który dopiero co wszedł na rynek wyścigów symulacyjnych i który szybko stał się konkurencyjny. W ciągu 3 lat (plus minus kilka) Moza wypuściła na rynek całkiem obszerną gamę urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, w tym bazy DD, takie jak Moza R9, kilka kierownic, 2 zestawy korbowe, w tym Load Cell, manetkę, hamulec ręczny i inne akcesoria wyścigowe. Zamierzamy przyjrzeć się mechanizmowi korbowemu Moza Load Cell: CRP. Opowiem o jego funkcjach, mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moją opinię na jego temat.
Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego
- Kompletna konstrukcja ze stopu aluminium
- Czujnik obciążenia na wszystkich pedałach, z pedałem hamulca pochłaniającym 200 kg nacisku
- Czujniki Halla na 3 pedałach
- W pełni regulowane pedały
- Waga 7,5 kg
- Kompatybilność z innymi ekosystemami poprzez interfejs USB/RJ12
- Kompatybilny tylko z komputerami PC
Projekt CRP Moza
Po obejrzeniu produktów Moza Racing mogę powiedzieć, że firma zatrudnia świetnych projektantów. Szczerze mówiąc, CRP to po prostu wspaniały produkt do symulacji wyścigów, praktycznie zaczerpnięty z wyścigów samochodowych na najwyższym poziomie.
Urządzenie peryferyjne jest niemalże biżuterią, tak piękne jest jego ukośne wzornictwo. Jest ostry, podobnie jak w R16 i R21, i jest pedalboardem z wyboru dla tych dwóch baz.
Matowe czarne wykończenie jest wspaniałe, z kilkoma jasnobrązowymi akcentami. Pedały hamulca i sprzęgła mają identyczną konstrukcję i są równie wysublimowane. Pedał przyspieszenia to łydka, ale muszę przyznać, że bardzo ładna. Jedynym niewielkim problemem, jaki mogę znaleźć w projekcie CRP, jest jego tył. Jasny brąz wygląda całkiem nieźle, ale żółty kolor sprężyn nie przypadł mi do gustu…

Montaż na zamówienie
Dla tych, którzy chcą używać tego mechanizmu korbowego w terenie, już teraz mówię: przesiądź się na SRP lub SRP-Lite. CRP to mechanizm korbowy, który powinien być używany tylko z kokpitem, i to dobrej jakości.
Do montażu mamy kilka otworów pod spodem, które pomieszczą większość obudów dostępnych na rynku. Operacja jest dość prosta do wykonania i istnieje wiele możliwości montażu. Mamy płytę, na której zamontowane są 3 pedały. W najgorszym przypadku można zdemontować pedały, aby łatwiej przymocować płytę do podwozia. Osobiście tego nie robiłem, ale jest to opcja.
Produkcja i wykończenie
Jeśli chodzi o produkcję, użyliśmy stopu aluminium w każdej części tego mechanizmu korbowego, od płyty, na której zamontowane są pedały, po same pedały. Co więcej, jest to aluminium obrabiane CNC, co wiele mówi o wykończeniu i jakości wykonania.
Po inspekcji pod mikroskopem nie zauważyłem żadnych wad ani źle obrobionych części w katalogu. Jest po prostu idealny i musi taki być, ponieważ CRP nie jest tani (zobaczymy cenę poniżej). Lakier jest idealny, podobnie jak wykończenie praktycznie każdej części CRP.
Wszystko idealnie do siebie pasuje, bez żadnych szczelin, pustych przestrzeni czy innych luk. Jest to urządzenie klasy premium, co idzie w parze z jego ceną i odbiorcami, do których stara się dotrzeć.
Zapoznanie się z pedałami
Jeśli chodzi o regulację, jesteś dobrze obsługiwany. Pedały są regulowane pod każdym względem, od odstępów między nimi, przez ich kąt, po płytkę. To prawdziwa przyjemność mieć mechanizm korbowy, który oferuje wysoki poziom regulacji, ale tego też można oczekiwać od produktu premium.
Obciążenie pedału hamulca i innych pedałów można również regulować poprzez wymianę sprężyn i elastomerów. W przypadku sprężyn jest to dość łatwe, jeśli jesteś zręczny. W przypadku elastomeru jest to znacznie bardziej skomplikowane. Nie będę wchodził w szczegóły tej operacji, ponieważ jest długa do wyjaśnienia, ale spodziewaj się, że trochę znienawidzisz Moza. Można to zrobić, ale jest to nieco skomplikowane jak na mój gust, zwłaszcza w porównaniu do konkurencji.
Wrażenia podczas gry
Przejdźmy teraz do odczuć związanych z tym mechanizmem korbowym Moza Racing. Aby wprowadzić Cię w kontekst, CRP to mechanizm korbowy Load Cell z 2 stopniami hamowania, 3-stopniowym sprzęgłem z płaskim mechanizmem i 2-stopniowym przyspieszeniem.
Jeśli chodzi o przepustnicę, wyczucie jest dość liniowe, ponieważ mechanizm jest moim zdaniem bardzo lekki. Myślę, że świetnie leży pod pedałem i nie będziesz zaskoczony, gdy użyjesz go do wyścigów symulacyjnych. Jeśli chodzi o martwe strefy, to prawie ich nie ma, a przynajmniej nie zauważyłem ich podczas moich przejazdów.
Jeśli chodzi o sprzęgło, pedał jest lekki na początku, twardszy w środku (etap 2) i bardzo lekki pod koniec skoku. Jeśli używasz go normalnie, jest to czysta błogość i prawie tak gładka jak niektóre samochody. Ale jeśli pójdziesz prosto na piętę, nie poczujesz zbyt wiele, ponieważ twoja stopa będzie masakrować pedał sprzęgła. Niemniej jednak, wytrzymuje bez najmniejszego problemu.
Na koniec pedał hamulca. Cóż więcej mogę powiedzieć niż to, że jest praktycznie zabójczy w użyciu w wyścigach symulacyjnych, gdy już znajdziesz odpowiednie ustawienia ciśnienia. Uczucie jest początkowo liniowe, wystarczająco długie, aby ominąćpierwszy stopień sprężyny, a następnie odczucie jest natychmiast utwardzane przez elastomer, który włącza się bez ostrzeżenia. W rezultacie otrzymujesz pedał hamulca, który nie daje żadnej informacji zwrotnej podczas przejścia między dwoma etapami: jest odrobinę lekki, a następnie bardzo twardy. Niektórym się to podoba, jestem jednym z nich, ale jestem pewien, że inni na początku uznają to za dezorientujące. Jeśli grasz w pośpiechu, nie odczujesz braku przejścia.

Zgodność z Moza CRP
CRP jest kompatybilny z bazami Moza Racing za pośrednictwem RJ12 lub dowolnego innego ekosystemu dzięki gniazdu USB, które łączy się tylko z komputerami PC.
Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, wypróbowałem go na AC, ACC, iRacing, Forza, rFactor i Dirt i nie miałem z nim żadnych problemów, co oznacza, że ten pedalboard jest kompatybilny z praktycznie wszystkim na rynku gier wyścigowych.
Stosunek jakości do ceny
CRP jest obecnie wyceniony na 499 funtów i myślę, że jest to dość konkurencyjna cena, z dobrym stosunkiem jakości do ceny. Konstrukcja jest bardzo dobra, CRP to naprawdę solidne urządzenie, zaprojektowane tak, aby wytrzymać nadużycia stóp, a cena jest rozsądna, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jest to mały technologiczny klejnot.
Mój werdykt na temat mechanizmu korbowego Moza Racing CRP
Naprawdę podobały mi się moje sesje z tym mechanizmem korbowym i nie sądzę, że znajdziesz coś lepszego za 500 euro. Hamulec Load Cell jest co prawda nieco dziwny, ponieważ pomija strefę przejściową z elastomerem, ale szybko można się do tego przyzwyczaić podczas wyścigów symulacyjnych. Przepustnica jest bardzo dobra, a sprzęgło jest doskonałe we wszystkim, z wyjątkiem pięty, gdzie wyczucie zostanie przesunięte na bok, czyniąc 3-stopniowy system praktycznie bezużytecznym.
Czy poleciłbym ten pedalboard? Cóż, tak. Jest piękny, działa bardzo dobrze i ma konkurencyjną cenę. Czy jest idealny? Oczywiście, że nie. Ale CRP spełnia prawie wszystkie wymagania, aby być dobrym mechanizmem korbowym i wykonuje swoją pracę prawidłowo.
0 komentarzy