Zaznacz stronę
Mon avis sur Le pédalier P1Sim Mistral pour le sim racing

P1Sim Mistral: Moja opinia na temat tego mechanizmu korbowego Load Cell

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

P1Sim Mistral w pigułce

Sim Racing Nerd

Moja opinia na temat P1Sim Mistral do wyścigów symulacyjnych
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Dostępne z 2 lub 3 pedałami
✅ Doskonałe sprzężenie zwrotne podczas wyścigu
✅ Haptyczne sprzężenie zwrotne na przepustnicy i hamulcu
✅ W pełni regulowane pedały (sprzęt i oprogramowanie)
❌ Haptyczne sprzężenie zwrotne, które generuje trochę hałasu
❌ Nie pasuje do wszystkich kokpitów przy użyciu płyty bazowej

4.7

Nie ma lepszego czasu na skonfigurowanie platformy do sim-racingu, zwłaszcza biorąc pod uwagę cały dostępny sprzęt i inne produkty. Co więcej, wiele marek oferuje urządzenia peryferyjne w pakietach, dzięki czemu możesz uzyskać mniej więcej to, czego potrzebujesz w jednym pudełku, a w niektórych przypadkach w niestandardowej formie.

Fani wirtualnych wyścigów samochodowych będą zaznajomieni z takimi markami jak Fanatec, Moza, Simagic lub Asetek SimSports. Gracze ci działają w segmencie premium, a Fanatec i Moza oferują również rozwiązania przyjazne dla budżetu. Najwyższa półka, lub jak lubię to nazywać „bardzo premium”, jest zdominowana przez takie nazwy jak Heusinkveld lub Simucube. Te dwie marki oferują produkty, które często wywodzą się z tych używanych w samochodach wyścigowych i są oferowane profesjonalnym kierowcom.

Jednak nowa marka, i to francuska, zadebiutowała w sim-racingu zaledwie 2 lata temu. Jest to P1Sim, a wśród oferowanych przez nią produktów znajduje się pedalboard Mistral, który jest wykonany z Load Cell. Poniżej przyjrzymy się bliżej temu urządzeniu.

Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego

  • Całkowicie metalowa konstrukcja, od płyty pedału po ramę, w tym wszystkie systemy oporu (pedał przyspieszenia, hamulca i sprzęgła)
  • Ogniwo obciążnikowe na hamulcu z oporem 200 kg
  • Czujnik HALL na pedale przyspieszenia
  • Wszystkie aspekty pedałów można regulować
  • Kompatybilność z PC i Simhub za pomocą wtyczki
  • Dostępne w różnych kolorach komponentów suportu
  • Haptyczne sprzężenie zwrotne na pedałach hamulca i przyspieszenia
  • Indywidualne pedały dla wybranej pozycji na podwoziu i możliwość zainstalowania ich na płycie sprzedawanej przez P1SIM

Konstrukcja P1Sim Mistral

Moja opinia na temat P1Sim Mistral do wyścigów symulacyjnych

Jeśli o mnie chodzi, piękno produktu tkwi w jego prostocie. Im bardziej stonowane urządzenie do symulacji wyścigów, tym bardziej eleganckie. I tak właśnie jest w przypadku Mistral. Dostępny jest w trzech kolorach: czarnym matowym, czarnym błyszczącym i czarnym błyszczącym z białymi pedałami.

Każdy pedał jest indywidualny, wszystkie przymocowane do pewnego rodzaju wspornika z przodu. Kolor elementów systemu oporu można dostosować, a z tego, co pamiętam, nie ma wielu zestawów korbowych, które to robią. Do wyboru jest 8 kolorów, w zależności od preferencji, dzięki czemu można uzyskać niestandardowy produkt. Trzy pedały są praktycznie identyczne, a jedyną zauważalną różnicą są płytki pedałów.

Ogólnie rzecz biorąc, Mistral wygląda naprawdę dobrze, a ja chylę czoła przed zespołem projektowym za to, że udało im się to za pierwszym razem.

Montaż na zamówienie

Jak już wspomniałem, pedały Mistrala są niezależne, więc można je zamontować na podwoziu w dowolny sposób. Producent oferuje płytę bazową, która pozwala na zamontowanie na niej pedałów, które można znaleźć na kokpicie lub stojaku.

Sprzęt jest dostępny z mechanizmem korbowym, ale nie z narzędziami, co jest trochę wstydem, biorąc pod uwagę, że klucz imbusowy kosztuje obecnie prawie nic. Ale hej, firma jest wciąż młoda i mam nadzieję, że będą w stanie dodać tę funkcję w przyszłości, aby ułatwić montaż pedałów.

Mówiąc o montażu, to urządzenie peryferyjne można łatwo przymocować do dowolnego podwozia wyścigowego dzięki dość standardowym otworom. Jeśli jednak zdecydujesz się na płytę bazową i nie masz obudowy o profilu aluminiowym, istnieje prawdopodobieństwo, że otwory nie będą się pokrywać, co zmusi Cię do wywiercenia nowych.

Produkcja i wykończenie mechanizmu korbowego

Mistral jest wykonany w całości z metalu, od płyty bazowej po system oporu i same pedały. Jest bardzo wysokiej jakości, a producent podkreśla to na stronie z opisem produktu. Co więcej, ten mechanizm korbowy jest składany ręcznie, co nadaje mu odrobinę luksusu Bentleya.

Wszystkie części są perfekcyjnie wykonane, z pewnością przy użyciu maszyn CNC. Nie znalazłem żadnych ostrych krawędzi, zadziorów ani wad w tym produkcie, a to wiele mówi o jakości wykonania.

Jeśli chodzi o wykończenie, lakier jest po prostu idealny na wszystkich częściach składających się na ten mechanizm korbowy. Trzeba powiedzieć, że nie oczekiwałbym niczego mniej od produktu, który kosztuje sporo, i wrócę do tego poniżej.

Ustawienia pedału

Regulacja Mistrala jest bardzo wszechstronna, głównie ze względu na fakt, że każdy pedał jest indywidualnie zaprojektowany. Możesz regulować kąt pedałów, twardość sprężyny, opór elastomerów, rozstaw, nachylenie, wysokość płyty pedału, martwą strefę i prawie wszystko, co chcesz.

Co więcej, Mistral jest kompatybilny z Simhub poprzez instalację wtyczki w oprogramowaniu. Daje to programowe ustawienia nasycenia pedałów, intensywności haptycznego sprzężenia zwrotnego, czułości czujnika Halla itp. Jedynym pedałem, który nie oferuje dużej regulacji, szczególnie w systemie oporu, jest pedał sprzęgła. Jest on obsługiwany w dwóch etapach i oferuje domyślne ustawienie sprężyny. Albo ci się to podoba, albo nie. Jeśli chodzi o mnie, ten pedał okazał się w porządku do użytku symulacyjnego.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy do odczuć związanych z nowym mechanizmem korbowym Mistral. Będziesz potrzebował tylko trochę czasu, aby znaleźć odpowiedni elastomer hamulcowy spośród tych dostępnych z korbą. Podczas wyścigów na AC lub ACC szybko znajdziesz swoje łożyska z odpowiednimi ustawieniami, zarówno sprzętowymi, jak i programowymi. Pedał hamulca jest twardy i oferuje bardzo mały skok po osiągnięciu Load Cell. Innymi słowy: korzystanie z niego w wyścigach symulacyjnych to czysta przyjemność, niezależnie od tytułu.

Byłem naprawdę zaskoczony zdolnością Mistrala do dostosowania się do każdej sytuacji, a zwłaszcza do każdego samochodu wyścigowego. Pomiędzy proto, GT3, F1 i samochodami sportowymi, ten mechanizm korbowy okazał się prawdziwym szwajcarskim scyzorykiem, idealnym w praktycznie każdej sytuacji.

Jednak brakuje mu tylko jednej lub dwóch rzeczy, aby uczynić go pedalboxem marzeń. Jeśli chodzi o mnie, brak regulacji pedału sprzęgła jest trochę karą, szczególnie w przypadku mechanizmu oporu. Ponadto haptyczne sprzężenie zwrotne jest trochę zbyt głośne, jak na mój gust, oprócz wrażeń, które nie są często odtwarzane do perfekcji. Nie zapominajmy jednak, że jest to pierwszy mechanizm korbowy tej marki, a nad niektórymi szczegółami trzeba jeszcze popracować.

Moja opinia na temat mechanizmu korbowego P1Sim Mistral do wyścigów symulacyjnych

Kompatybilność z mechanizmami korbowymi Mistral

Nie muszę chyba mówić, że ten pedalboard jest kompatybilny tylko z platformą PC i Windows. To trochę wstyd dla graczy konsolowych, ale ten wybór jest całkowicie zrozumiały z dwóch powodów: marka nie ma bazy Direct Drive, a producenci konsol z pewnością nie będą współpracować z tak młodą marką.

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, miałem okazję wypróbować Mistrala w kilku grach, w tym AC i ACC, i nie miałem z nim żadnych problemów. Ten pedalboard jest obsługiwany bez żadnych błędów lub dziwnych zachowań w grze.

Stosunek jakości do ceny

Wersja Mistral z 2 pedałami kosztuje 649 euro. A jeśli weźmiesz pedał sprzęgła, dodaj 250 €, w sumie 899 €. W sklepie P1Sim można również znaleźć inne akcesoria, takie jak płyta bazowa i podpórki pod pięty, które kosztują odpowiednio 69 i 99 euro. Biorąc pod uwagę dostarczane wrażenia i jakość wykonania, powiedziałbym, że stosunek jakości do ceny Mistrala jest bardzo dobry, zwłaszcza w przypadku małego producenta, który dopiero wkracza do wyścigu.

Mój werdykt na temat mechanizmu korbowego P1Sim Mistral

Mistral od P1Sim naprawdę mnie oczarował. Dzięki połączeniu elegancji, funkcji premium, jakości wykonania i doskonałego wyczucia, jest to korba, która ma wszystko, co może spodobać się wirtualnym rowerzystom.

Ma swoje małe wady, takie jak haptyczne sprzężenie zwrotne, które nie jest zbyt precyzyjne i jest trochę głośne, brak regulacji oporu pedału sprzęgła i płyta bazowa, która nie dostosowuje się zbyt dobrze do wszystkich kokpitów, ale tak jest również w przypadku praktycznie wszystkich innych pedalboardów: wszystkie mają wady. Nic na tej ziemi nie jest idealne, ale Mistral od P1Sim jest bardzo blisko.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *