P1Sim Eau Rouge w pigułce

Zalety i wady
✅ Konstrukcja Premium z wyborem kolorów przełączników
✅ Kierownica w stylu F1
✅ 4,3-calowy ekran dotykowy na środku kompatybilny z SimHub
✅ Dostępny w wersji z 4 lub 6 łopatkami
❌ Wymaga specjalnego adaptera dla każdej bazy DD
❌ Tylko kompatybilny z PC
❌ Cena Premium
Francuska marka P1Sim jest bardzo młoda na rynku, ponieważ została uruchomiona w 2021 roku. Za firmą stoją dwaj bracia z pasją do samochodów i symulacji. Jeden z nich był mechanikiem samochodów wyścigowych, a drugi inżynierem w tej samej dziedzinie. Oznacza to, że nasi dwaj przedsiębiorcy znają się na rzeczy.
Obecnie jej katalog obejmuje tylko kilka pozycji, w szczególności mechanizm korbowy LC i 3 kierownice. To niewiele jak na standardy segmentu, ale nie zapominajmy, że licznik kilometrów marki ma najwyżej 3 lata. Według strony internetowej, produkty P1Sim są wykonywane ręcznie.
W każdym razie, wśród produktów tego producenta urządzeń peryferyjnych do sim-racingu znajduje sięEau Rouge, bardzo wysokiej klasy kierownica Formula z aluminiową konstrukcją i kutą płytą czołową z włókna węglowego. Poniżej przyjrzymy się bliżej tej kierownicy, aby sprawdzić, czy zasługuje ona na swoje miejsce w rankingu najlepszych kierownic F1.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Kierownica w stylu Formuły 1 otwarta u dołu
- Średnica 29,5 cm z prostokątnym kształtem specyficznym dla dyscypliny
- RevLED w górnej części panelu przedniego
- Centralny ekran dotykowy o przekątnej 4,3 cala
- Łącznie 22 elementy sterujące rozmieszczone na kierownicy
- Kuta płyta czołowa z włókna węglowego z aluminiową płytą tylną obrabianą CNC
- Uchwyt o średnicy 33 mm
- Dostępne w wersjach z 4 lub 6 łopatkami, z których 2 są analogowe, a pozostałe magnetyczne.
- Kompatybilność z SimHub i PC tylko przez połączenie USB
- Kompatybilny z większością baz z napędem bezpośrednim, pod warunkiem posiadania odpowiedniej piasty bocznej.
Projekt Eau Rouge
Konstrukcja Eau Rouge jest bardzo charakterystyczna dla Formuły 1, z prostokątnym kształtem i uchwytami otwartymi na dole. To właśnie robi większość konkurencji, a P1Sim również nie zamierzał wymyślać koła na nowo.
Estetycznie jest bardzo stonowany, z kutą płytą czołową z włókna węglowego i całkowicie czarną aluminiową płytą tylną. Z przodu znajduje się 4,3-calowy ekran dotykowy LCD i w sumie ponad 20 elementów sterujących. Większość przycisków ma podświetlenie RGB i jest przezroczysta, aby przepuszczać przez nie światło. Przełączniki obrotowe Eau Rouge można dostosować bezpośrednio na stronie produktu, przynajmniej pod względem koloru. Do wyboru są 3: czerwony, niebieski i fioletowy. Nawiasem mówiąc, jest to jedyny krzykliwy element na tej kierownicy, a cała reszta jest bardzo stonowana.

Montaż na zamówienie
Podobnie jak w przypadku innych kierownic marki, Eau Rouge wykorzystuje standardowy system mocowania, aby pomieścić różne piasty bazowe Direct Drive i QR. Innymi słowy, do zamocowania kierownicy potrzebny będzie konkretny system montażowy bazy (Wheel Side).
Rozwiązanie to zostało wybrane, ponieważ P1Sim nie oferuje obecnie baz DD, a jego kierownice muszą być użyteczne dla zawodników. W Fanatecu zajmuje się tym Podium Hub. Podstawa Simagic musi mieć QR D1Spec po stronie koła, aby mogła być używana i tak dalej. Pomysł jest jasny. Dobrą rzeczą jest to, że większość producentów baz DD oferuje już rozwiązania sprzętowe dostosowane do różnych kierownic dostępnych na rynku. W rezultacie Eau Rouge można łatwo dostosować do swojej bazy za dodatkową opłatą.
Produkcja i wykańczanie kół
Eau Rouge to kierownica klasy premium i odzwierciedlają to niemal wszystkie użyte materiały. Obrabiana CNC aluminiowa rama, kute włókno węglowe na panelu czołowym i tylnych łopatkach, 4,3-calowy ekran dotykowy LCD, wysokiej jakości przełączniki, ale niektóre przyciski są wykonane z silikonu ze względu na ich przezroczystość. Mogą one czasami zaczepiać się i pozostawać w pozycji wciśniętej.
Jeśli chodzi o resztę, jakość wykonania jest bez zarzutu, godna kierownicy klasy premium. Znajduje to również odzwierciedlenie w wykończeniu, które jest po prostu idealne. Pomiędzy częściami, które idealnie do siebie pasują bez żadnych szczelin, szczerze mówiąc, czapki z głów.
Obsługa kierownicy
Biorąc pod uwagę, że ta kierownica została zaprojektowana dla zawodników F1, przyczepność powinna być idealna dla wiodącej na świecie dyscypliny sportów motorowych. I tak jest. Średnica 29,5 cm zapewnia Eau Rouge bardzo dobrą pozycję za kierownicą, a gumowe uchwyty również mają z tym wiele wspólnego. Jednak materiał wybrany przez P1Sim ma tendencję do gromadzenia ciepła w dłoniach, co szybko staje się niewygodne bez rękawiczek.
Jeśli chodzi o elementy sterujące, wszystko idealnie leży pod palcami. Przełączniki kciukowe znajdują się na odpowiednim poziomie, a tylne łopatki mają regulowany rozstaw. Co więcej, masz dwie opcje łopatek: 4 lub 6, w tym 2 analogowe dla sprzęgła.
Ekran LCD wyświetla praktyczne dane telemetryczne do wykorzystania podczas wyścigu i można go dowolnie konfigurować za pomocą wewnętrznego oprogramowania P1Sim. A do tego jest wrażliwy na dotyk. Kolejny plus dla tej kierownicy.
Wrażenia podczas gry
Używałem ClubSport DD+, aby uzyskać maksymalne wyczucie tej kierownicy w samochodach jednomiejscowych. Krótka wersja jest taka, że Eau Rouge jest radością na torze, prawie pod każdym względem.
Pozycja kierowcy w stylu F1 zapewnia szybki dostęp do wszystkich elementów sterujących na kierownicy, zarówno przedniej, jak i tylnej. Ekran dotykowy oferuje dużą przewagę, jeśli chodzi o telemetrię pojazdu lub ogólne informacje o torze, takie jak czasy okrążeń, pozycja itp. Co więcej, możesz dostosować wyświetlane dane za pomocą SimHub, a ta kierownica będzie natywnie rozpoznawana przez oprogramowanie.
Z tyłu łopatki są przyjemne w użyciu. Magnetyczne nie hałasują zbytnio, w przeciwieństwie do konkurencji. Analogiczne łopatki są zabójcze dla sprzęgła. Jeśli przyzwyczaisz się do korzystania z nich podczas startu bolidem F1, już nigdy nie będziesz jeździł bez nich.
I wreszcie, co nie mniej ważne, silikonowe przyciski w biegu. Powiem wprost: mogą się zaczepić podczas naciskania, pozostawiając je zablokowane. Nie zdarza się to często, ale jest frustrujące. Jeśli chcesz uzyskać wskazówkę, nie naciskaj ich do końca, aby silikon się nie przekręcił, a przycisk powrócił do pierwotnej pozycji.

Kompatybilność kierownicy P1Sim
Jeśli chodzi o platformę, Eau Rouge może być używana tylko na komputerze PC za pośrednictwem połączenia USB. Co więcej, kabel dostarczany z tą kierownicą ma naprawdę dużą długość, a podłączenie go do Eau Rouge (z tyłu) nie jest uciążliwe.
W przypadku tytułów symulujących wyścigi nie trzeba się o nic martwić. Wszystko, co musisz zrobić, to skonfigurować interfejs za pomocą SimHub lub wewnętrznego oprogramowania P1Sim, które nie działają w tym samym czasie, i wszystko gotowe.
A jeśli chodzi o podstawy, będziesz potrzebować specjalnej piasty z szybkozłączką dla każdego urządzenia peryferyjnego. Jest to praktyczne w kategoriach bezwzględnych, ale ostatecznie kosztuje więcej.
Stosunek jakości do ceny
P1Sim Eau Rouge to co najmniej droga kierownica. Za wersję z 4 łopatkami trzeba zapłacić 1200 euro, a za wersję z 6 łopatkami 1260 euro. Personalizacja przycisków (kolor) nie wpływa na cenę sprzedaży tej kierownicy.
Cóż mogę powiedzieć… to boli konto bankowe, przyznaję. Ale z drugiej strony jest ręcznie robiona, a konkurencja jest naprawdę daleko w tyle pod względem jakości i funkcji, nawet od marki takiej jak Simagic, przynajmniej w szczególności w F1. Powiedzmy to wprost: ta kierownica jest skierowana do Simucube, a pod względem ceny obie marki są mniej więcej równe.
Mój werdykt na temat kierownicy Eau Rouge od P1Sim
Konkurentów Eau Rouge można policzyć na palcach jednej ręki, a po jej wypróbowaniu nie będziesz szukać nigdzie indziej. To doskonała kierownica dla fanów Formuły 1 z dużym budżetem na konfigurację.
To prawda, że Eau Rouge ma swoje małe wady, zwłaszcza niektóre lepkie silikonowe przyciski, ale to blednie w porównaniu z resztą kierownicy. Jeśli możesz sobie na nią pozwolić, z piastą, która może ją pomieścić w Twojej bazie, Eau Rouge to top 5 kierownic do symulatorów F1.
0 komentarzy