Oplite GTR S3 w pigułce

Zalety i wady
✅ Dobra jakość wykonania
✅ Wytrzymały dzięki konstrukcji rurowej
✅ Doskonały stosunek jakości do ceny
✅ Siedzisko regulowane w kilku płaszczyznach
❌ Wysoka waga
ㅤ
Chociaż rynek kokpitów do wyścigów symulacyjnych jest zdominowany głównie przez Playseat, istnieje wielu innych graczy, którzy dzielą się sprzedażą, takich jak Oplite. Oplite to francuska marka specjalizująca się w produktach i urządzeniach peryferyjnych do e-sportu, w szczególności sim-racingu. Pomimo młodego wieku marki (założonej w 2019 roku), jej produkty szybko nabrały rozpędu i znacznego udziału w rynku, przynajmniej w segmencie sim-racing.
Aby to zrobić, potrzebujesz szeregu urządzeń peryferyjnych, w tym kierownicy, podstawy i pedałów. Jeśli nie masz tego trio, równie dobrze możesz ścigać się za pomocą joysticka i to wszystko. Początkujący kierowcy wyścigowi wiedzą jednak, że dla maksymalnego zanurzenia się w rozgrywce, kokpit jest niezbędny w ich konfiguracji, a na szczęście na rynku są ich dziesiątki.
Chociaż Oplite ma zaledwie kilkuletnie doświadczenie w tej grze, jej produkty są nadal dobrej jakości, a przede wszystkim mają bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny. Poniżej przedstawię jeden z kokpitów tej firmy, GTR. Opowiem o jego konstrukcji, zaletach i niektórych wadach, a także przedstawię moją opinię na jego temat.
Główne i techniczne cechy kokpitu
- Kokpit zaprojektowany dla profesjonalistów wyścigów symulacyjnych
- Doskonała jakość wykonania
- Fotel z wieloma możliwościami regulacji
- Wygodne przez kilka godzin wyścigów symulacyjnych
- Rurowe podwozie zapewniające maksymalną stabilność i wytrzymałość
- Wymiary: 95,5 × 62 × 50 cm
- Waga: 33 kg
Konstrukcja Oplite GTR S3
W życiu uważam, że prostota jest najlepsza dla produktów, których używamy na co dzień. Im bardziej minimalistyczny, tym bardziej go kocham, aOplite GTR to kokpit, który jest zarówno prosty i minimalistyczny, jak i piękny.
Konstrukcja jest rurowa o dość dużej średnicy, aby zapewnić stabilność i przede wszystkim wytrzymałość. Siedzisko jest natomiast wykonane z mikrofibry, aby zapewnić jego trwałość. Ogólnie rzecz biorąc, jest bardzo atrakcyjny i cały czarny. Na ramie znajduje się tylko kilka logo, aby pokazać, że jest to produktOplite.
Jeśli chodzi o resztę kokpitu, to jest on w całości rurowy, z mocowaniami do tylnych widełek/kierownicy i pedałów. Producent dodał również uchwyt na dźwignię zmiany biegów, ale jest on sprzedawany osobno. Jeśli chodzi o niską cenę zakupu, wchodzę w to. Jeśli chodzi o cokolwiek innego, nie jestem wielkim fanem.
Produkcja i wykończenie
Mimo że marka Oplite ma zaledwie kilkuletnie doświadczenie w branży e-sportowych urządzeń peryferyjnych (mniej niż 4 lata), trzeba przyznać, że prace badawczo-rozwojowe zostały dobrze wykonane. GTR to bardzo dobrze zaprojektowana obudowa o doskonałej jakości wykonania. Kiedy masz liderów takich jak Playseat w segmencie, w który celujesz, jesteś zobowiązany zaoferować produkt, który przewyższa ich w każdym punkcie, aby mieć nadzieję na sprzedaż i zachęcić fanów wyścigów symulacyjnych do zwrócenia uwagi.
Fotel jest bardzo dobrze wykonany. Jego konstrukcja wykonana jest z włókna szklanego, aby zaoszczędzić na wadze, nawet jeśliOplite GTR nie jest lekkim kokpitem. Oprócz kubełkowego kształtu, fotel posiada przejścia dla 3- lub 4-punktowej uprzęży, co dodaje jeszcze więcej realizmu. W kategoriach bezwzględnych nie ma to wpływu na wrażenia z jazdy, niezależnie od tego, czy nosisz uprząż, czy nie, ale posiadanie jej i przypięcie się pasami sprawia, że sesje symulacyjne są jeszcze bardziej realistyczne.
Zauważyłem też, że fotel jest wygodny, dzięki czemu łatwo spędzić na nim wiele godzin, bez uczucia zmęczenia czy czegokolwiek. Współpraca producenta z pilotami e-sportowymi opłaciła się, zarówno pod względem designu, komfortu, jak i użyteczności tego kokpitu.
Korzystanie z kokpitu
Jak zapewne wiesz, kokpit jest specjalnie zaprojektowany do symulacji wyścigów w niektórych sportach motorowych. Są takie, które robią po trochu wszystkiego i takie, które specjalizują się w konkretnym sporcie motorowym, takim jak F1.
Oplite GTR to kokpit, który potrafi wszystko, w tym GT3, rajdy, NASCAR, a nawet F1. Jest bardzo łatwy w użyciu i bardzo łatwy w montażu. Oplite użył laserów do wycięcia części podwozia, zapewniając precyzyjny montaż. A skoro o tym mowa, radziłbym złożyć go w kąciku sim-racingowym i więcej go nie dotykać, biorąc pod uwagę jego wagę, która nadal wynosi 33 kg. To dużo, nawet jeśli wymiary są raczej kompaktowe.
Jeśli chodzi o urządzenia peryferyjne do symulatorów wyścigowych,Oplite GTR został zaprojektowany tak, aby pomieścić produkty wszystkich głównych producentów(Fanatec, Thurstmaster, Logitech). Punkty montażowe dla podstawy/kierownicy i pedałów znajdują się na płytach podwozia. Są one bardzo dobrze wykonane i umożliwiają podłączenie praktycznie wszystkich urządzeń peryferyjnych dostępnych na rynku, z wyjątkiem Thrustmaster T150 i TMX. Dlaczego tak jest? Cóż, nie wiem. Może dlatego, że są to produkty klasy podstawowej… Kto wie.
Porozmawiajmy o oparciu lub siedzisku. Jest ono nie tylko wygodne, ale można je również regulować na kilka sposobów. Oznacza to, że znalezienie odpowiedniej pozycji do jazdy jest bardzo łatwe zOplite GTR, niezależnie od dyscypliny.

Sensacja w grze
Jeśli chodzi o doznania, mogę zapewnić, że czeka Cię nie lada gratka. Zanurzenie jest całkowite, zwłaszcza jeśli przypniesz się uprzężą. Pozycja za kierownicą jest idealna, a przede wszystkim regulowana, co jeszcze bardziej potęguje doznania w grze.
Ten kokpit został specjalnie zaprojektowany do konfiguracji z dość dużą siłą sprzężenia zwrotnego, a także dla kierowców z dość ostrymi ruchami kierownicy. Podwozie spoczywa na podporach (stopach), które zapewniają mu dużą stabilność podczas gry, niezależnie od tego, czy bierzesz udział w rajdach, czy wyścigach wytrzymałościowych.
Jeśli chodzi o pozycję za kierownicą, jest ona doskonała. Siedzi się dość nisko, a miednica znajduje się praktycznie na równi ze stopami. Zwiększa to zarówno immersję, jak i wrażenia z gry. Co więcej, nie masz podstawy / podpory lotu, która przechodzi między nogami, jak ma to miejsce w przypadku innych kokpitów. Oznacza to, że możesz bez najmniejszego problemu jeździć na symulatorze z 3-pedałowym mechanizmem korbowym. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą pójść o krok dalej, dodając dźwignię zmiany biegów, której wspornik jest dostępny dlaOplite GTR.
Kompatybilność z Oplite GTR S3
Jeśli chcesz konkurować z Playseat na jego własnym terenie, potrzebujesz doskonałej kompatybilności z urządzeniami peryferyjnymi do symulatorów wyścigów, i tak właśnie jest w przypadkuOplite GTR. Ten kokpit ma punkty montażowe dla wszystkich produktów Fanatec (seria CSL, ClubSport), Thrustmaster lub Logitech (G29, G923, G Pro Wheel do odkrycia klikając tutaj), oprócz innych marek. Możesz także dodać do swojej konfiguracji dźwignię zmiany biegów, taką jak Logitech G Driving Force Shifter lub Thrustmaster TH8A Shifter. Jedyną wadą jest wspornik kokpitu, który jest sprzedawany oddzielnie.
Jeśli chodzi o platformy, ta obudowa jest idealna do obsługi wszystkich dostępnych na rynku. Niezależnie od tego, czy masz komputer PC, czy konsolę, nie ma to znaczenia, ponieważOplite GTR został zaprojektowany tak, aby działał na wszystkim, co masz.
Stosunek jakości do ceny
Szczerze mówiąc, nie ma nic lepszego na rynku za 500 euro. Stosunek jakości do ceny jest tak doskonały, żeOplite GTR z łatwością pokonuje takich konkurentów jak Playseat Gran Turismo.
Dzięki doskonałej jakości wykonania, doborowi materiałów i solidnej obudowie, wszystko jest na miejscu, aby sesje symulacji wyścigowych były bardziej wciągające niż kiedykolwiek. W połączeniu z agresywną ceną i chęcią marki do zmierzenia się z największymi markami w grze, otrzymujemy jeden z najlepszych kokpitów za te pieniądze.
Mój werdykt na temat Oplite GTR S3
Uwielbiałem spędzać godziny naOplite GTR. Jest to jeden z najlepszych kokpitów w swojej klasie, jeśli nie najlepszy za około 500 euro. Nie miałem z nim ani jednego problemu, zarówno podczas montażu, jak i użytkowania.
Oczywiste jest, że Oplite odrobił pracę domową, czerpiąc inspirację od najlepszych i dodając osobisty charakter. Jedynym słabym punktemOplite GTR jest jego waga, która jest o dobre 10 kilogramów wyższa niż w przypadku innych modeli. Postrzegam to jednak bardziej jako zaletę, ponieważ zapewnia solidność, a przede wszystkim stabilność podczas wyścigów symulacyjnych.
W każdym razie,Oplite GTR to kokpit, który poleciłbym każdemu symulatorowi. Co więcej, jest dostępny u kilku sprzedawców detalicznych. Czego więcej można chcieć?
Ale jeśli przypadkiem chcesz więcej, to polecam spojrzeć na 4 najlepsze kokpity dla Sim Racing na 2025 klikając tutaj.
0 komentarzy