Next Level Racing F-GT w pigułce

Zalety i wady
✅ Wszechstronny kokpit z 2 pozycjami jazdy
✅ Doskonały stosunek jakości do ceny
✅ Wygodny fotel do długich sesji symulacyjnych
✅ Świetna cena
❌ Duża waga
❌ Kokpit trudny do złożenia po raz pierwszy
ㅤ
Od samego początku celem sim-racingu zawsze było zanurzenie wirtualnych kierowców w ich ulubionym symulatorze poprzez zapewnienie maksymalnego realizmu. Pomiędzy kierownicą, podstawą, pedałami i dźwignią zmiany biegów, trzeba powiedzieć, że ta dyscyplina przeszła długą drogę w ciągu 20 lat. Dawno minęły czasy, gdy do ścigania się na ekranie wystarczyła kierownica i stół. Dziś fani wyścigów symulacyjnych przysięgają na swój zestaw z kierownicą, podstawą, pedałami i przede wszystkim kokpitem.
Nie można zaprzeczyć, że taki produkt (kokpit) jest medium, które znacznie zwiększa realizm i immersję pilotów. Na przestrzeni lat wielu graczy wykorzystało entuzjazm społeczności sim-racingowej, oferując produkty doskonałej jakości, które zapewniają maksymalną informację zwrotną. Jeśli chodzi o urządzenia peryferyjne do sim-racingu, wszyscy znamy marki takie jak Fanatec i Logitech , które w pewnym sensie zdominowały grę, nawet jeśli z czasem pojawili się nowi konkurenci. Jeśli chodzi o kokpity, to w tym segmencie króluje głównie Playseat . Jednak nowe marki, takie jak Next Level Racing, zamierzają zdetronizować światowego lidera.
Poniżej przedstawię jeden z flagowych produktów marki, F-GT. Jest to kokpit o hybrydowej konstrukcji, który może pomieścić jednocześnie fanów F1 i GT.
Główne i techniczne cechy kokpitu
- Hybrydowa pozycja kierowcy dla samochodów F1 lub GT
- Trwała, solidna konstrukcja
- Kompatybilny ze wszystkimi głównymi markami urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych
- Możliwość dostosowania konstrukcji poprzez dodanie wspornika monitora
- W pełni regulowane podwozie
- Wspornik dźwigni zmiany biegów
- Wymiary: 170 x 60 x 100 cm
- Waga: 45 kg
Projekt Next Level Racing F-GT
W świecie kokpitów nie tylko Playseat wie, jak tworzyć świetne produkty, a model Next Level Racing F-GT jest tego dowodem. Szczerze mówiąc, jest wspaniały dzięki rurowemu podwoziu pomalowanemu w całości na czarno. Co więcej, logo marki jest dość subtelne, umieszczone w miejscach, które nie są zbyt oczywiste.
Hasłem przewodnim przy projektowaniu Next Level Racing F-GT była „modułowość”. W całym podwoziu znajdują się przejścia, które umożliwiają zmianę położenia wszystkich struktur kokpitu, zapewniając wysoki poziom możliwości dostosowania. Konstrukcja kokpitu oferuje 2 konfiguracje jazdy:
- Typowy bolid F1 dla fanów jednomiejscowych bolidów.
- Samochód GT dla fanów GT.
Jeśli o mnie chodzi, jest to jeden z najlepszych punktów sprzedaży kokpitu do wyścigów symulacyjnych, ponieważ fani mogą cieszyć się kilkoma dyscyplinami jednocześnie. I właśnie w tym miejscu Next Level Racing F-GT błyszczy w porównaniu z konkurencją, która z trudem wymyśla tak pomysłowe i adaptowalne projekty.
Produkcja i wykończenie
Next Level Racing F-GT wykorzystuje stalowe rury w swojej ramie, aby zapewnić, że jego konstrukcja jest tak solidna, jak to tylko możliwe. Rury te biegną przez całą konstrukcję, od siodełka do suportu. Części są wycinane laserowo, aby zapewnić doskonały montaż, bez wsporników wystających z ramy.
Wybór stali jest wynikiem modułowej konstrukcji Next Level Racing F-GT, która jest przeznaczona zarówno dla kierowców F1, jak i GT. Po wypróbowaniu wielu kokpitów mogę powiedzieć, że trudno jest uzyskać produkt, który jest stabilny i przede wszystkim elastyczny. Cóż, jest, ale nie w rozsądnych cenach.
Oczywiście taki dobór materiałów i konstrukcji nie jest pozbawiony wad, a główną z nich jest waga. Ważący 45 kg Next Level Racing F-GT jest daleki od bycia lekkim kokpitem, który jest łatwy w obsłudze. Producent wpadł jednak na pomysł dodania kół. Tyle tylko, że nie jestem fanem takiego systemu, ponieważ sugeruje on niestabilność i radziłbym zadowolić się stopkami podpierającymi i zostawić Next Level Racing F-GT w kącie symulatora wyścigowego.
Jeśli chodzi o wykończenie, cały kokpit jest pomalowany na czarno (i uwielbiam ten kolor), bez zadziorów i ostrych elementów, które mogą cię zranić. Nie tylko sprawia to, że bestia jest łatwiejsza w montażu, ale także ułatwia codzienne użytkowanie.
Fotel jest bardzo dobrze wykonany, zarówno wygodny, jak i pięknie wykończony. Co więcej, Next Level Racing F-GT jest wyposażony w poduszkę lędźwiową. Jeśli lubisz spędzać godziny na symulowaniu wyścigów, to jest to kokpit dla Ciebie.
Korzystanie z kokpitu
Konkurowanie z liderami takimi jak Playseat nie jest łatwe. Trzeba nie tylko wyróżniać się unikalnym i atrakcyjnym wzornictwem, ale także oferować produkt, który jest kompatybilny z największymi markami w branży wyścigów symulacyjnych pod względem urządzeń peryferyjnych.
Jeśli chodzi o konstrukcję, z przyjemnością ogłaszam, że Next Level Racing F-GT naprawdę się sprawdził. Jego hybrydowa konstrukcja pozwala na jazdę zarówno z pozycji F1, jak i GT, co zachwyci sympatyków wyścigów symulacyjnych, którzy kochają obie dyscypliny.
Chociaż montaż zajmie trochę czasu, ponieważ bestia ma wiele części i konstrukcję, która nie jest zbyt przyjazna dla użytkownika, Next Level Racing F-GT jest nadal dość łatwy w użyciu i przełączaniu z jednej pozycji do drugiej za pomocą klucza. OK, będzie to wymagało odkręcenia kilku śrub, a następnie włożenia ich z powrotem, ale jest to dość łatwe. Należy jednak pamiętać, że kokpit waży około 45 kg, co oznacza, że trzeba go złożyć w miejscu, w którym będzie używany. Nie myśl nawet o montowaniu go w jednym miejscu, a następnie przenoszeniu potwora w inne, chyba że chcesz uszkodzić lakier i nabawić się bólu pleców.

Sensacja w grze
Jeśli chodzi o wrażenia, muszę powiedzieć, że byłem zachwycony. Kokpit jest wciągający, czy to w pozycji F1, czy GT, nawet jeśli fotel nie jest kubełkowy. Fotel jest niski, kierownica znajduje się na wysokości ramion, a pedały można podnosić i odsuwać.
Dwie pozycje za kierownicą są prawie idealne, jeśli o mnie chodzi. Dosłownie zanurzysz się w sesjach sim-racingowych i pomyślisz, że jesteś jednym z kierowców Mercedesa na pozycji F1. W przypadku pozycji GT wybierz Porsche GT3 i to wszystko, a także oczywiście dostosuj kokpit do właściwej pozycji.
Podwozie jest stabilne i nie ma wspornika, który przechodzi między nogami, co jest problemem w niektórych kokpitach Playseat, szczególnie w przypadku konfiguracji z dźwignią zmiany biegów i 3 pedałami. Szczerze mówiąc, chylę czoła przed Next Level Racing i ich zespołem inżynierów i projektantów.
Siedzisko jest również regulowane w kilku płaszczyznach, co ułatwia korzystanie z niego i zanurzanie się w wodzie. Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się tego po kokpicie kosztującym mniej niż 600 euro. To arcydzieło.
Kompatybilność Next Level Racing F-GT
Jest rzeczą oczywistą, że aby zdobyć udział w rynku kokpitów do wyścigów symulacyjnych, Next Level Racing musiał zaoferować produkt kompatybilny z największymi markami w grze. I tak właśnie jest w przypadku F-GT. Ten kokpit z łatwością pomieści produkty Fanatec (takie jak CSL, ClubSport i Podium), Logitech ( G29, G923 i G Pro Wheel) i Thrustmaster.
Next Level Racing F-GT jest również kompatybilny z dużą liczbą pedałów i dźwigni zmiany biegów, dzięki czemu jest jeszcze bardziej realistyczny dla niektórych kierowców.
Jeśli chodzi o platformy, wszystkie są obsługiwane. PC, Playstation czy Xbox, wszystkie będą działać na Next Level Racing F-GT bez najmniejszego problemu.
Stosunek jakości do ceny
Za średnio 550 euro u głównych sprzedawców detalicznych nie znajdziesz nic lepszego w tym przedziale cenowym. To najlepszy 2-pozycyjny kokpit na rynku. Marka uderzyła mocno i bierze bezpośredni cel w Playseat i jego dominację.
Nawet jeśli nie jesteś fanem dwóch dyscyplin wyścigów symulacyjnych, Next Level Racing F-GT to nadal doskonały kokpit do nieprzerwanych wyścigów.
Mój werdykt na temat kokpitu Next Level Racing F-GT
Mój werdykt jest prosty: kup ten kokpit! Co prawda waga jest problemem, podobnie jak wymiary. Ale jeśli masz już kącik do sim-racingu, Next Level Racing F-GT jest moim zdaniem najlepszym możliwym wyborem pod względem stosunku jakości do ceny. Jest solidny, wszechstronny i przede wszystkim piękny. Popieram bez najmniejszego wahania. Ale jeśli nie jesteś przekonany, to spójrz na 4 najlepsze kokpity do Sim Racing na 2025 klikając tutaj.
0 komentarzy