Sim-racing zyskał na popularności w ostatnich latach i jest obecnie wykorzystywany przez zespoły sportów motorowych jako narzędzie treningowe.
Na platformie PC wielu graczy dzieli różne segmenty wyścigów symulacyjnych. Thrustmaster, Logitech, Simagic, Fanatec, Simucube, Asetek, Moza Racing i Grid to tylko niektóre z marek oferujących pełną gamę urządzeń peryferyjnych do sim-racingu. Jest to bardzo kompletny rynek, niezależnie od tego, czy jesteś nowy w tej dyscyplinie, czy masz za sobą wiele lat doświadczenia w prowadzeniu samochodu.
Dziś, w 2025 roku, istnieją głównie 2 platformy domowe: PS5 i seria Xbox. Jeśli chodzi o sprzęt do sim-racingu na konsole, lista producentów jest znacznie bardziej ograniczona niż w przypadku komputerów PC. Na rynku jest zaledwie kilka marek, w tym Logitech, Thrustmaster i Fanatec, które oferują kilka interesujących produktów.
Poniżej przyjrzymy się najlepszym konfiguracjom do wirtualnych wyścigów na PS5, podzielonym na 3 kategorie sprzętu.
Najlepsze podstawowe konfiguracje do symulatorów wyścigów na PS5
GT DD Pro 5 nm

Fanatec to wielka marka w branży symulatorów wyścigowych, i to już od ponad 20 lat. Jej katalog obejmuje dosłownie każdą dyscyplinę sportów motorowych, zwłaszcza jeśli chodzi o kierownice. F1, GT, endurance, Nascar, drift, rajdy, co tylko chcesz.
Do pierwszego wpisu wybrałem słynny model GT DD Pro 5 nm, oficjalnie licencjonowany dla Gran Turismo®. Jest to wersja
Pedał CSL jest również dostępny w wersji standardowej, z 2 pedałami i bez ogniwa obciążnikowego na hamulcu. Ma całkowicie metalową konstrukcję i można go rozbudować o LC i pedał sprzęgła.
Ten zestaw od Fanatec jest po prostu idealny do robienia pierwszych okrążeń po torze w wyścigach symulacyjnych. Co więcej, jest natywnie obsługiwany przez wszystkie Playstation, w tym PS5. Aby uzupełnić konfigurację, sugeruję obudowę Playseat, taką jak
Zestaw Logitech RS50 + pedały RS

Logitech jest dobrze znany w świecie gier, szczególnie w dziedzinie symulacji wyścigowych. Przez długi czas szwajcarska marka ograniczała się do niższego segmentu rynku symulatorów wyścigowych, z podstawkami z przekładnią zębatą. Zmieniło się to jednak w ostatnich latach wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszych podstawek DD, w tym RS50.
Ten pakiet jest bardzo aktualny i zawiera bazę Direct Drive z momentem obrotowym 8 nm, co jest więcej niż wystarczające, aby rozpocząć symulację wyścigów, zwłaszcza na PS5. Silnik jest responsywny i doskonale dostosowuje się do preferencji kierowcy dzięki zintegrowanemu oprogramowaniu, co jest bardzo praktyczne na konsolach.
Jeśli chodzi o kierownicę, jest ona po prostu wystawna, ze szczotkowanym aluminium na panelu czołowym i skórą TPU na pałąku. Z przodu znajduje się 16 przycisków, z tyłu 2 łopatki, a u podstawy mały ekran do regulacji w locie.
Logitech nie oferuje pedalboardu bezpośrednio z tym zestawem, ale opracował pedały RS, które pasują do tej nowej pozycji w katalogu. Jest to stonowane, modułowe urządzenie wyposażone w Load Cell na hamulcu.
Aby ukończyć konfigurację, polecam po prostu tę samą obudowę, co w poprzednim zestawie, Playseat Evolution.
Jeśli zdecydujesz się rozpocząć swoją przygodę z symulatorami wyścigowymi z Logitech RS50, kompletna konfiguracja, w tym podwozie, będzie kosztować 1100 euro.
Najlepsze średniej klasy konfiguracje do symulatorów wyścigów na PS5
Zestaw pedałów Fanatec GT DD Extreme + CSL Elite / ClubSport V3

GT DD Extreme firmy Fanatec to poprawiony wariant zestawu, który widzieliśmy po raz pierwszy, GT DD Pro. Wciąż oficjalnie licencjonowany dla Gran Turismo i kompatybilny z PS5, tym razem otrzymujesz bazę Direct Drive, która rozwija 15 nm stałego momentu obrotowego, zaktualizowaną kierownicę i 4 tylne łopatki.
Podstawa jest częścią serii ClubSport i obejmuje środek spektrum urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych. Czucie jest bardzo dobre, oczywiście w stylu Fanatec. Jeśli chodzi o ergonomię kierownicy, to w tym modelu jest ona całkowicie okrągła, ze skóropodobnym materiałem na drążku.
Jednak ten zestaw nie jest standardowo dostarczany z pedalboardem, więc będziesz musiał zanurzyć się w katalogu Fanatec, aby uzupełnić swoją konfigurację. Marka oferuje pedały CSL Elite Pedals V2 lub ClubSport Pedals V3 w wersji Load Cell, aby pozostać w tym samym segmencie.
Przejdźmy do ceny i kokpitu. Zestaw kosztuje 1300 euro, a do tego trzeba doliczyć jeszcze 300 lub 330 euro za mechanizm korbowy(CSL lub ClubSport). Jeśli chodzi o podwozie, jestem zwolennikiem ClubSport GT Cockpit Fanateca, który kosztuje około 1300 euro z kubełkowym siedzeniem.
Zwróć uwagę, że jeśli zdecydujesz się na ten pakiet z mechanizmem korbowym ClubSport V3, Fanatec oferuje kompletny pakiet za około 2735 euro, copozwala zaoszczędzić prawie 200 euro w porównaniu do zakupu komponentów osobno.
Zestaw Logitech G Pro

Około 3 lata temu Logitech zdecydował się wypuścić G Pro Racing Wheel, swój pierwszy zestaw z napędem bezpośrednim. Od tego czasu w katalogu Pro marki pojawiło się wiele nowych pozycji, w tym wspomniany powyżej RS50.
Kierownica G Pro Racing Wheel jest wyposażona w podstawę DD, która wytwarza 11 nm stałego momentu obrotowego, 29-centymetrową aluminiową kierownicę i 4 magnetyczne łopatki z tyłu. Kierownica ma efektowną konstrukcję ze szczotkowanego aluminium, z elementami sterującymi umieszczonymi na zewnątrz, jak w samochodzie wyścigowym.
Kierownica Logitech G Pro Racing Wheel to bardzo dobry zestaw dla fanów wyścigów symulacyjnych, ale może brakować jej mocy w niektórych sytuacjach, szczególnie w porównaniu z GT DD Extreme, która przewyższa ją o 4 nm momentu obrotowego.
Niemniej jednak Logitech nadrabia to ceną, dosłownie. Również w tym przypadku tylko podstawa i kierownica są dostępne w zestawie na stronie internetowej marki, a to zmiana kierunku, ponieważ w momencie premiery dostępny był również kompletny zestaw z pedałami. Podstawa i kierownica kosztują 1100 euro, a pedały 390 euro. Jeśli chodzi o kokpit, Fanatec ClubSport GT Cockpit to doskonały wybór w tej kategorii.
Najlepsze wysokiej klasy konfiguracje do symulatorów wyścigów na PS5
Fanatec ClubSport DD+, Porsche GT3 R i pedały ClubSport V3

Zakończmy z najlepszymi z gamy PS5 Fanateca. Jeśli chodzi o bazę, niestety Podium DD2 nie jest natywnie kompatybilny z Playstation i jesteśmy ograniczeni do ClubSport DD+. Jest to bardzo dobra baza, ale nie o to chodzi, ale zawodnicy PC mogą posmakować 25 nm momentu obrotowego Podium DD2.
Jeśli chodzi o kierownice, w sklepie Fanatec jest ich prawie czterdzieści, a wszystkie obejmują różne kategorie sportów motorowych. Formuła, GT, endurance, rajdy, klasyki itd. Wybrałem
Sekcja pedałów jest oczywiście obsługiwana przez pedały ClubSport V3 z ogniwem obciążnikowym 90 KG w wersji standardowej lub odwróconej. Ten zestaw korbowy jest jednym z najlepszych zestawów korbowych Load Cell na rynku, a także jest bardzo popularny wśród wirtualnych zawodników.
Zakończmy na podwoziu i cenie. Jeśli chodzi o kokpit, trzymanie się motywu Fanatec z ClubSport Cockpit jest moim zdaniem bardziej niż logiczne. Jeśli chodzi o kredyt bankowy, spodziewaj się zapłacić od 3 280 do 3 380 euro, w zależności od korby ClubSport.







0 komentarzy