Zaznacz stronę
meilleurs setups f1 sim racing

Najlepsze konfiguracje wyścigów F1 Sim 2025

Admin

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

 

12/12/2025

Konfiguracje wyścigów symulacyjnych obejmują mniej więcej wszystkie dyscypliny sportów motorowych. Są wyścigi Formuły, rajdy, wyścigi wytrzymałościowe i wiele innych. Powód jest dość prosty: każdy wirtualny kierowca ma własne preferencje w zakresie wyścigów symulacyjnych, a konfiguracja podąża tą samą trajektorią.

W przypadku „standardowej” konfiguracji symulatora wyścigów istnieją wspólne elementy, a mianowicie podstawa napędu bezpośredniego, kierownica i pedały. Ci, którzy szukają maksymalnej immersji, dodadzą kokpit w zależności od dyscypliny, w której się ścigają, lub taki, który można łatwo dostosować do kilku dyscyplin sportów motorowych. W żargonie ten typ podwozia nazywany jest „hybrydowym” lub modułowym, ponieważ są one zaprojektowane tak, aby oferować kilka rodzajów siedzeń.

Najważniejsza dyscyplina sportów motorowych jest również obecna w wyścigach symulacyjnych, i trzeba przyznać, że z całą mocą. Praktycznie każdy producent urządzeń peryferyjnych do wirtualnych wyścigów ma w swoim katalogu gamę F1, czy to pod względem kierownic, podwozi czy pedałów.

Ponieważ wyścigi Formuły są tak popularne, pomyśleliśmy, że słuszne będzie przedstawienie listy najlepszych zestawów do symulacji wyścigów F1 na 2025. Ta lista będzie skierowana głównie do 3 budżetów, a mianowicie jednego za mniej niż 1500 euro, jednego za mniej niż 3000 euro i wreszcie jednego za najlepsze, ale wciąż „rozsądne”. Zanim zaczniesz krzyczeć, każda konfiguracja zawiera bazę, kierownicę F1, pedały i podwozie, więc jest to kompletny pakiet.

Podstawowe konfiguracje F1

Zestaw CSL DD QR2 Ready2Race F1 od Fanatec

Konfiguracja symulatora wyścigów F1 na poziomie podstawowym Fanatec

Fanatec jest głównym graczem w branży symulatorów wyścigowych od ponad 20 lat. Niemiecka marka oferuje szeroką gamę urządzeń peryferyjnych do symulacji jazdy, w szczególności kierownice. Istnieją również gotowe do użycia zestawy, w tym niektóre specjalnie wybrane do wyścigów F1.

Jednym z nich jest CSL DD Ready2Race F1. Obejmuje on bazę CSL DD z momentem obrotowym 8 nm, oficjalnie licencjonowaną kierownicę Formula, która jest otwarta u dołu, a także pedały CSL Pedals Load Cell z 3 pedałami.

Kierownica jest bardzo podobna do Formuły, ma prostokątny kształt i średnicę 27 cm, jest otwarta u dołu i ma 13 elementów sterujących na płycie czołowej. Fanatec dodał również mały ekran OLED do wyświetlania danych telemetrycznych pojazdu, takich jak bieg, prędkość itp. Z tyłu kierownicy znajdują się tylko 2 łopatki, ale w zupełności wystarczą, jeśli dopiero zaczynasz przygodę z simracingiem.

Podstawa CSL DD jest wyposażona w QR2 i zestaw doładowania, co daje maksymalną moc wyjściową 8 nm momentu obrotowego, wystarczającą do maksymalnego wykorzystania jednomiejscowych pojazdów. Jeśli chodzi o pedały, CSL Pedals są wyposażone w 3 pedały i Load Cell na hamulcu, oprócz czujników Halla.

Przejdźmy do kasy. W tym wpisie wybieramy podwozie od Playseat, Formula Instinct. Zestaw jest dostępny w Fanatec za 740 euro, co daje łączną kwotę około 1350 euro.

Zestaw Moza R9 V3 z kierownicą KS i mechanizmem korbowym SR-P

Konfiguracja symulatora wyścigów F1 na poziomie podstawowym Moza

Moza rozpoczęła swoją przygodę z sim-racingiem kilka lat temu, ale marka szybko rozwinęła się, aby zdobyć udział w światowym rynku. Trzeba przyznać, że ich produkty są wysokiej jakości, wydajne i przede wszystkim agresywnie wycenione, nie wspominając o dywersyfikacji oferty symulatorów, która obejmuje teraz lotnictwo i ciężarówki.

W przypadku podstawowych wyścigów F1 mamy pakiet R9 V3 z kierownicą KS i mechanizmem korbowym SR-P. Podstawa to ulepszona wersja R9, rozwijająca tę samą moc, a mianowicie 9 nm maksymalnego momentu obrotowego. To więcej niż wystarczająco do wyścigów F1 bez nadwyrężania budżetu.

Kierownica KS to niedroga propozycja Moza do wyścigów Formuły. Jest to dość prosta kierownica pod względem konstrukcji, z 17 elementami sterującymi na płycie czołowej, 4 łopatkami z tyłu i diodą RevLED. KS ma 30 cm średnicy i zamknięte uchwyty, co powinno pomóc w ergonomii.

Wreszcie, pedalboard SR-P. Jest to wysokiej jakości urządzenie, wykonane w całości z metalu i Load Cell, co czyni go idealnym do F1. I to prowadzi nas do podwozia, aby zakończyć konfigurację. Pozostajemy przy tej samej co poprzednio, Playseat Formula Instinct, która jest właściwym połączeniem immersji, jakości wykonania i ceny.

Mówiąc o wydatkach, ta konfiguracja będzie kosztować około 1300 euro, w tym prawie 700 euro za produkty Moza.

Konfiguracje F1 klasy średniej

Zestaw Fanatec ClubSport Racing Wheel F1 + CSL Elite

Konfiguracja F1 sim racing średniej klasy Fanatec

Po raz kolejny na liście znalazł się Fanatec z pakietem Ready2Race dla fanów F1. A jeśli chodzi o średnią półkę, przechodzimy na wyższy bieg z bazą DD. Tutaj bierzemy ClubSport DD+ z 15 nm stałego momentu obrotowego, w połączeniu oczywiście z kierownicą na licencji F1 i karbonową płytą czołową.

DD+ firmy Fanatec to stosunkowo nowa baza, która umożliwiła marce wypełnienie kolosalnej luki w jej ofercie, czyli urządzeń peryferyjnych rozwijających moment obrotowy od 12 do 16 nm. Jeśli chodzi o wyczucie, jesteś dobrze obsługiwany, a to samo dotyczy kierownicy F1 o prostokątnym kształcie i dużym czerwonym logo pośrodku.

Jeśli chodzi o pedalboard, Fanatec zdecydował się na dołączenie do tego zestawu CSL Elite in Load Cell. To dobry pedalboard, tak, ale nie jest to najlepszy produkt tej marki. Jeśli chodzi o cenę, zestaw kosztuje 1650 euro, a do tego należy doliczyć koszt obudowy, którą może być podstawowa Playseat Formula Instinct lub Playset Formula za 1000 euro.

Simagic Alpha Evo 12 nm, FX Pro Formula i pedalboard P1000

Simagic F1 sim racing - konfiguracja średniej klasy

Średni zakres wyścigów symulacyjnych jest najpopularniejszym segmentem tej dyscypliny z tego prostego powodu, że jest to środek pod względem mocy bazowej DD. Mówiąc o tym, Simagic właśnie wprowadził nową gamę baz o nazwie Evo, od 9nm momentu obrotowego do 18nm, a ja wybrałem wersję 12nm do tego zestawu.

Ma minimalistyczny design, jeśli pominąć RGB na wale napędowym, i osiągi, które są bardzo dobre w Formule 1. W połączeniu z podstawą potrzebna była wysokiej jakości kierownica do tej dyscypliny, a nic lepszego niż FX Pro z konstrukcją w dużej mierze inspirowaną F1. Ta kierownica zawiera duży ekran pośrodku do telemetrii, 6 łopatek i łącznie 23 elementy sterujące, co czyni ją idealną do tej dyscypliny.

Jeśli chodzi o mechanizmy korbowe, P1000 spełnia wszystkie wymagania. Elegancki wygląd, ogniwo obciążnikowe i całkowicie metalowa konstrukcja. Czego można chcieć więcej? Cóż, tak naprawdę niczego. Przejdźmy do ceny tego zestawu. Całość kosztuje około 1600 euro, a do tego dochodzi koszt obudowy, która, podobnie jak poprzednia konfiguracja, może być albo Playseat Formula Instinct, albo Playseat Formula.

Najlepsze konfiguracje F1

Fanatec Podium DD2, ClubSport Formula V2.5 i pedały ClubSport V3

Wysokiej klasy symulator wyścigów F1 firmy Fanatec

Przejdźmy do większości segmentu, a mianowicie do najwyższej klasy produktów Fanatec. Tutaj znajdziemy ClubSport Formula V2.5, kierownicę bardzo cenioną za jakość wykonania, liczne elementy sterujące i doskonałe wyczucie. Jest to sztywna, responsywna kierownica, idealnie dopasowana do nowoczesnych pojazdów jednomiejscowych i GT, z doskonałym sprzężeniem zwrotnym dzięki metalowym łopatkom i bardzo ergonomicznemu układowi przycisków.

Podstawą jest Podium DD2 i jego 25 nm momentu obrotowego, który zostanie wrzucony w twoje ręce. Spodziewaj się całkowitego zanurzenia z tym urządzeniem, które jest sparowane z ClubSport Pedals V3, jednym z najlepszych pedalboardów LC na rynku.

Cena powinna wynosić około 2300 euro bez obudowy. Aby w pełni wykorzystać taką konfigurację, polecam zdecydować się na Playseat Formula Pro. Jest to sztywny kokpit, zaprojektowany specjalnie dla jednomiejscowych pozycji za kierownicą, oferujący doskonałą stabilność i jeszcze większą immersję z bazami tak potężnymi jak DD2.

Zestaw Simucube GSI x Sport/Pro + mechanizm korbowy Fanatec

Najwyższej klasy symulator wyścigów F1

Simucube jest główną marką w branży wyścigów symulacyjnych, zarówno pod względem produktów, jak i innowacji, co znajduje odzwierciedlenie w wielu partnerstwach z zespołami sportów motorowych.

W przypadku konfiguracji F1 masz ogólnie 2 opcje: kierownicę GSI typu Formula, ClubSport V3, ponieważ Simucube ma tylko jedną aktywną korbę w swojej ofercie, a podstawą jest Simucube 2 Sport i jego 17 nm momentu obrotowego lub 2 Pro i jego 25 nm momentu obrotowego. To od Ciebie zależy, czy pasuje do Twojego budżetu.

Mówiąc o pieniądzach, ten zestaw jest drogi. Spodziewaj się zapłacić od 3100 do 3300 euro w zależności od wybranej podstawy, co czyni go najdroższym na liście, bez podwozia, którym może być również Playseat Formula.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *