Moza Racing przeszła przez okres odnowy, z kilkoma interesującymi produktami, a przede wszystkim tymi, które są w stanie postawić markę przed konkurencją. Pomiędzy gamą urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych i symulatorów lotu, Moza podjęła walkę z kilkoma producentami jednocześnie: Fanatec, Simagic, Thrustmaster, a także Asetek ze swoimi podstawowymi produktami.
Najlepszymi bazami DD firmy Moza były modele R21 i R25. Jak sugerują ich nazwy, bazy te rozwijały 21 i 25 Nm szczytowego momentu obrotowego. To już było dużo, ale po osiągnięciu tego poziomu mocy najważniejsza była jakość informacji zwrotnej przekazywanej kierowcy, a nie surowy moment obrotowy. Mając to na uwadze, Moza zaoferowała odświeżenie swoich flagowych modeli, a mianowicie
Nowe podstawy R21 Ultra i R25 Ultra True Torque

R21 Ultra posiada silnik elektryczny przerobiony przez Moza, aby zapewnić znacznie więcej informacji zwrotnych niż standardowy R21. Wśród ulepszeń znajduje się technologia Zero Cogging, która eliminuje wibracje wywołane pracą silnika.
Cogging jest wynikiem siły „tarcia” między magnesami wirnika a stojanem. Jest to nieodłączny efekt każdego silnika elektrycznego i powoduje lekkie szarpanie podczas obracania kierownicą.
W R21 Ultra, podobnie jak w R25 Ultra True Torque, ten pasożytniczy efekt nie jest już obecny, dzięki nowym silnikom elektrycznym opracowanym specjalnie w celu wyeliminowania sprzężenia zwrotnego.
Kolejnym ulepszeniem tych nowych podstaw DD jest aspekt oprogramowania. Moza przerobiła algorytm sprzężenia zwrotnego, aby silniki zapewniały lepsze wyczucie i były bardziej komunikatywne podczas wyścigu.
Ponadto R25 Ultra True Torque jest wyposażony w czujnik momentu obrotowego, który mierzy siłę generowaną przez silnik w czasie rzeczywistym, umożliwiając dynamiczną regulację. Rezultatem jest znacznie lepsze wyczucie na torze dzięki tej topowej bazie.
Pod względem ceny, model R21 Ultra jest wyceniony na €799podczas gdy R25 Ultra True Torque jest wyceniony na €999co czyni je bardzo konkurencyjnymi opcjami.
Sprzęt do symulatorów lotu

Symulatory lotu to rynek z kilkoma graczami, których nazwy są często nieznane ogółowi społeczeństwa, z możliwym wyjątkiem Thrustmaster.
W celu poszerzenia swojego katalogu, Moza wprowadziła na rynek kompletną gamę dedykowaną symulatorom lotu. AB6 to aktywna baza do pilotowania samolotów, zaprojektowana w celu odtworzenia wrażeń odczuwanych przez samolot - i przez pilota - bezpośrednio za pomocą drążka sterującego. Jest uważana za odpowiednik Direct Drive dla symulatorów lotu, dodając dodatkową warstwę realizmu.
Jego cena w sklepie Moza wynosi 449 euro i jest dostępny w sprzedaży wraz z kilkoma innymi urządzeniami peryferyjnymi do symulacji lotu.
Obejmują one sterowanie przepustnicą MTQ, prawdziwy szwajcarski scyzoryk. Oczywiście zarządza on ciągiem silnika, ale zawiera także liczne przyciski i elementy sterujące do różnych działań podczas lotu.
MTQ jest w pełni konfigurowalny i może być używany zarówno w myśliwcach, jak i samolotach komercyjnych. W praktyce pozwala to na latanie w DCS World i Microsoft Flight Simulator bez zmiany sprzętu. Jak wspomniano powyżej, urządzenie to można skonfigurować ze sterownikami Airbus lub Boeing bezpośrednio za pośrednictwem ekosystemu Moza.
Dla standardowej konfiguracji, MTQ jest wyceniony na 219 euro. Dodatkowe 45 euro jest wymagane za moduł TQA (Airbus) lub TQB (Boeing), aby jeszcze bardziej zanurzyć się w symulatorze. Te urządzenia peryferyjne są dostępne w sklepie Moza, a marka wyraźnie stara się przyciągnąć zarówno entuzjastów wyścigów symulacyjnych, jak i symulacji lotu.







0 komentarzy