Zestaw Moza R3 w pigułce

Zalety i wady
✅ Zestaw Direct Drive z podstawą, kołem zamachowym i mechanizmem korbowym
✅ Maksymalny moment obrotowy 3,9 nm
✅ Kompatybilny z Xbox
✅ Dobra jakość wykonania
❌ Ograniczone siłowe sprzężenie zwrotne i rozmycie w jego retrenchments
❌ Bardzo ograniczony zestaw korbowy w konfiguracji standardowej
ㅤ
Wraz z pojawieniem się wyścigów symulacyjnych na całym świecie, w ostatnich latach pojawiło się wiele marek, w tym Simagic i Moza Racing. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że wiele zespołów wyścigowych decyduje się na symulacje z wykorzystaniem sprzętu dostępnego na rynku, aby ich kierowcy mogli trenować w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.
Dla amatorskich kierowców i kierowców wyścigowych mamy wielu graczy w grze, w tym Logitech czy Thrustmaster. Te dwie marki są skierowane głównie do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tym sportem, ale nadal oferują produkty wysokiej jakości (w większości), a od niedawna także wysokiej jakości opcje z najwyższej półki.
Wśród graczy premium sim-racing mamy Moza Racing, markę, która właśnie wylądowała na nowym terytorium, które zamierza podbić. Trzeba przyznać, że jej katalog urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych jest dość obszerny, ale nie może się równać z niemieckim gigantem Fanatec. Podobnie jak niemiecka marka urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, Moza oferuje zestawy zawierające podstawy, kierownice i pedały, a także inne akcesoria. Zestaw R3 jest najmniejszym w ofercie, a także jedynym kompatybilnym z konsolami (a dokładniej Xbox). W dalszej części przedstawię ci R3, opowiem o jego mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moją opinię na jego temat.
Główne i techniczne cechy zestawu
- Base Direct Drive z maksymalnym momentem obrotowym 3,9 nm
- Częstotliwość odświeżania 1000 Hz
- 15-bitowy koder
- Kierownica o średnicy około 28 cm
- Nieskończony kąt obrotu
- Pedały z 2 pedałami
- Materiał wstępny: aluminium i stal
- Zacisk stołowy dostarczany z
Konstrukcja zestawu Moza R3
Ci, którzy są już zaznajomieni z marką Moza, wiedzą, że konstrukcja jej podstaw jest mniej więcej taka sama w praktycznie całej gamie: istnieje bardzo charakterystyczny kształt X od chińskiego producenta, który jest w dużej mierze inspirowany CSL DD firmy Fanatec. Dopóki kopiujesz pracę innych ludzi i robisz to dobrze, nie przeszkadza ci to tak bardzo.
Podstawa jest w całości matowo czarna, z kilkoma logo Moza w kolorze białym. Wymiary są niewielkie jak na silnik, który rozwija prawie 4 Nm momentu obrotowego. Kierownica to niestandardowa wersja ES Moza, szczerze mówiąc tańsza, z płaskim dnem i ogólnie dyskretnym designem.
Mechanizm korbowy to SR-P Lite, piękna, całkowicie czarna stalowa jednostka. Podsumowując, zestaw R3 jest zgodny z kodem stylistycznym chińskiego producenta urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych.

Montaż na zamówienie
W zestawie znajduje się słynny zacisk stołowy Moza, który ułatwia montaż podstawy na praktycznie każdym meblu w domu. Zacisk jest trochę nieporęczny, ale przynajmniej zapewnia, że podstawa jest mocno przymocowana do mebla.
Jeśli masz podwozie lub wspornik kierownicy, podstawa R3 zapewnia punkty mocowania na dole za pomocą śrub. Montaż jest bardzo łatwy i szybki. Zasadniczo ten zestaw od Moza jest idealny do rozpoczęcia wyścigów symulacyjnych bez konieczności posiadania zestawu.
Produkcja i wykończenie
Jeśli chodzi o podstawę, to jest ona taka sama jak w innych modelach Moza: mamy do czynienia z aluminium z przemysłu lotniczego, doskonale wykończonym i obrobionym do perfekcji. Jeśli chodzi o mnie, R3 to po prostu mniej wydajny R5, bez skąpstwa na materiałach.
Kierownica to budżetowa wersja ES, ze strukturą ze stopu aluminium i ISF PU po bokach. Zasadniczo wygląda jak skóra, ale nią nie jest. Jest tam tylko po to, aby dobrze wyglądać, a także oferować niewielką przyczepność. Jeśli chodzi o wykończenie kierownicy, cóż, jest plastikowe, więc… Trzeba przyznać, że jest dobrze wykonane, ale wygląda jak tania opcja.
Mechanizm korbowy SR-P Lite jest wykonany ze wzmocnionej stali i jest bardzo dobrze obrobiony. Nie zauważyłem żadnych wad produkcyjnych ani zadziorów, co jest pozytywnym punktem na jego korzyść, chociaż niekoniecznie można to powiedzieć o jego odczuciach.
Zapoznanie się z pakietem
Na kierownicy mamy łącznie 18 przycisków, 2 łopatki i 1 D-Pad, wszystkie bardzo dobrze rozmieszczone na płycie czołowej. Ergonomia kierownicy ES dla pakietu R3 jest identyczna ze standardową wersją, z nieco innym wyglądem. Kierownica jest mała i łatwa do trzymania, a przyciski i elementy sterujące są łatwo dostępne na kierownicy. Nawet tylne łopatki są duże, wykonane ze stopu aluminium i przyjemnie klikają podczas ich używania.
Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, SR-P Lite jest wysoce regulowany, zarówno pod względem rozstawu pedałów, jak i płytki pedału. Co więcej, produkt ten może z łatwością pomieścić pedał sprzęgła, jeśli chcesz. Jest to oczywiście płatne, ale mimo wszystko możliwe. Jednak jeśli chodzi o odczucia, obraz zmienia się całkowicie.
Wrażenia podczas gry
A co z osiągami w wyścigach symulacyjnych małej bazy R3 Moza Racing? Cóż, ogólnie rzecz biorąc, jest lepsza niż G923 lub T248, ale nic więcej. Uczucie siłowego sprzężenia zwrotnego jest obecne, z bardzo dobrą dawką sprzężenia zwrotnego, o ile grasz w tytuł arcade lub sim-arcade w mojej opinii. Co prawda sprzężenie zwrotne jest precyzyjne i dość progresywne, ale nie zapominajmy, że R3 rozwija tylko 3,9 nm cięcia.
Niektórzy mogą pomyśleć, że to niewiele w porównaniu z konkurencją od Fanatec lub nawet Moza R5, ale uczucie jest. Rzecz w tym, że nie należy wymagać od niej zbyt wiele, ponieważ przycinanie następuje szybko, mimo że kierownica ES w tym zestawie jest dość lekka. Dzięki Direct Drive, R3 jest wyraźnie lepszy od konkurentów Logitecha i Thrustmastera, przynajmniej tych z niższej półki, i możesz poczuć wszystko, co robi samochód, nawet zanim przeciąży dział mocy.
Jeśli chodzi o mechanizm korbowy SR-P Lite, to… jak mogę to ująć, nie obrażając go zbytnio… To bzdura w standardowej konfiguracji, tak właśnie jest. Nie ma praktycznie żadnego wyczucia stopy, a 2 pedały (hamulec i przepustnica) czują się prawie tak samo, przez większość czasu z błędem. Oznacza to, że musisz przejść przez kasę i ulepszyć całość za pomocą zestawu wydajności, aby mieć produkt nadający się do picia, który zapewnia sprzężenie zwrotne podczas hamowania.

Kompatybilność z Moza R3
Podstawka R3 jest jedyną kompatybilną z konsolami (Xbox) w całym katalogu Moza Racing dostępnym obecnie w ofercie, obok PC oczywiście. Co więcej, ten zestaw jest wyraźnie skierowany do kierowców wyścigowych na konsoli Microsoftu, aby odebrać Fanatecowi udział w rynku.
Jeśli chodzi o tytuły symulujące wyścigi, nie będzie wielu problemów, o ile są one kompatybilne z ekosystemami Microsoftu, z możliwym wyjątkiem Forza Horizon, ale jest to obawa związana z fundamentami Moza.
Stosunek jakości do ceny
Zestaw ten powinien kosztować około €400 - €450, w zależności od preferencji zakupowych online, o ile oczywiście uda się go znaleźć. Wygląda na to, że są pewne problemy z dostawą zestawu Moza R3 i niestety nic nie możemy na to poradzić.
Jeśli o mnie chodzi, to stosunek jakości do ceny jest całkiem niezły, zwłaszcza jeśli porównać go bezpośrednio z konkurentami Logitech i Thrustmaster w tym samym segmencie. R3 jest znacznie bardziej premium niż T248 lub G923, a także działa lepiej. Należy jednak pamiętać, że dwa ostatnie zestawy (T248 i G923) są znacznie tańsze niż R3.
Mój werdykt w sprawie zestawu Moza Racing R3 Bundle
Uważam, że zestaw R3 jest idealny dla gracza Xbox, który chce przejść na napęd bezpośredni z bazy napędu pasowego / zębatego. Czucie jest znacznie lepsze, nawet jeśli cena jest wyższa. Jedynym problemem w tym przyjaznym dla budżetu zestawie od Moza pozostaje mechanizm korbowy, który na szczęście można naprawić stosunkowo tanio (w okolicach 30 euro).
Jeśli jednak jesteś głównie graczem wyścigowym na PC, radziłbym pominąć to i przejść od razu do pakietu R5 lub R9, a nawet konkurencji od Fanatec.
0 komentarzy