Zaznacz stronę
Mon avis sur le volant GS V2P GT de Moza Racing pour le sim racing

Moza GS V2P GT: Moja szczera opinia na temat tej kierownicy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Moza GS V2P GT w kilku słowach

Sim Racing Nerd

Opinie na temat Moza GS V2P GT dla Sim Racing
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Konstrukcja z kutego włókna węglowego
✅ Perforowana skóra na mankietach
✅ 4 łopatki z tyłu
✅ Kompatybilny z bazami R9 do R21
❌ Brak ekranu na płycie czołowej

4.8

Branża wyścigów symulacyjnych jest bardzo konkurencyjna z oczywistych powodów: inwestowanie w sprzęt symulacyjny jest znacznie tańsze niż sesje wyścigowe na torze, niezależnie od tego, czy jesteś kierowcą wyścigowym, czy nie.

Marki obecne w tym segmencie są zarówno liczne, jak i obejmują kilka jego części. Mamy graczy, którzy koncentrują się na amatorach i początkujących pilotach, podczas gdy inni celują w tych, którzy mają już doświadczenie w wyścigach symulacyjnych lub są profesjonalistami w tej dyscyplinie.

Wśród marek skierowanych na rynek hobbystów mamy Logitech i Thrustmaster które są obecne w branży od dłuższego czasu. Doświadczeni wirtualni piloci zazwyczaj zwracają się do Fanatec, Simagic lub Moza Racingktóra, nawiasem mówiąc, jest bardzo młodą marką w branży.

Mówiąc o tym ostatnim, jego oferta urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigów jest umiarkowanie dobrze zaopatrzona, z kierownicami, które dotykają wszystkiego po trochu, jeśli chodzi o kierowców, takich jak GS V2P GT , która jest przeznaczona jako kierownica GT/F1 dla doświadczonych kierowców wyścigowych. W dalszej części opowiem o tej kierownicy, jej mocnych i słabych stronach (uwaga spoiler, nie ma ich zbyt wiele), a także o tym, co o niej myślę.

Główne i techniczne właściwości koła

  • Kierownica w stylu GT/F1 o średnicy 30 cm w formacie prostokątnym
  • Konstrukcja z kutego włókna węglowego
  • 4 palety, w tym 2 magnetyczne
  • 10 przycisków, 2 joysticki, 2 przełączniki obrotowe i 5 enkoderów
  • RevLED w górnej części panelu przedniego
  • Perforowana skóra na mankietach
  • QR D1-Spec z tyłu
  • Kompatybilny z potężnymi podstawkami Moza Racing

Konstrukcja GS V2P GT

A więc, design GS V2P GT. Cóż mogę powiedzieć… jest piękny. Kierownica ma centralną strukturę z kutego włókna węglowego, z aluminium w niektórych częściach (z tyłu i trochę z przodu), co nadaje jej doskonały wygląd. Jest naprawdę piękna, zwłaszcza płyta czołowa i jej kute włókno węglowe.

Wszystkie przyciski mają kolorowe naklejki, które pomagają szybko je rozróżnić w trakcie sesji symulacyjnej. Ponadto na dole i górze kierownicy oraz na przełącznikach obrotowych znajdują się zielone linie, które podkreślają wyjątkowy wygląd kierownicy.

Opinie na temat Moza GS V2P GT dla Sim Racing

Montaż na zamówienie

Po raz pierwszy QR Moza, oparty na D1-Spec, można znaleźć z tyłu kierownicy, umożliwiając przymocowanie go do tylnych widełek marki (od R9 do R21). Ten QR nie tylko zapewnia solidne połączenie z podstawą, ale także eliminuje praktycznie wszelkie ugięcia lub ruchy wału napędowego.

Montaż tej kierownicy na podstawie Moza nie może być prostszy: pociągasz za pierścień QR, wyrównujesz kierownicę i jej szybkozłączkę z podstawą, zatrzaskujesz całość i zwalniasz pierścień QR. Jest to mniej więcej to, co można znaleźć w samochodzie wyścigowym, ponieważ D1-Spec jest używany w zawodach.

Produkcja i wykończenie

Płyta czołowa GS V2P GT wykorzystuje kute włókno węglowe o grubości 5 mm i jest po prostu najwyższej jakości. Materiał ten jest nie tylko lekki i bardzo sztywny, ale także piękny.

Nie zabrakło również wielu aluminiowych części i elementów, takich jak tylna płyta, na której mocowany jest QR, co jest mniej więcej standardem w przypadku innych kierownic chińskiej marki. Na manetkach Moza wyszła z inicjatywą zastosowania perforowanej skóry i szczerze mówiąc, najwyższy czas! Nie wiem czy marka załapała o co chodzi, ale pozycjonuje się w segmencie premium. Tyle tylko, że czasami, przynajmniej na swoich nie high-endowych kierownicach, marka nie stosuje tak szlachetnych materiałów. W każdym razie GS V2P GT jest dobrze wykonany, wysokiej jakości i bardzo dobrze się prezentuje, a to najważniejsze.

Obsługa koła

Po pierwsze i najważniejsze: GS V2P GT to dość duża kierownica jak na dyscypliny, do których jest przeznaczona (GT i F1). Jeśli chodzi o przyczepność i ergonomię, średnica 30 cm nie wpłynie negatywnie na te punkty, ale należy pamiętać, że kierownica będzie nieco zasłaniać HUD lub ekran podczas obracania kierownicą.

Poza tym ergonomia jest bardzo dobra, a przyciski i elementy sterujące są naprawdę dobrze rozmieszczone na płycie czołowej. W rzeczywistości, z wyjątkiem enkoderów, wszystkie przyciski znajdują się po bokach, bardzo blisko dłoni. To samo dotyczy 4 łopatek z tyłu, które naturalnie układają się pod palcami, dobrze klikają i są moim zdaniem odpowiedniej wielkości. Tak naprawdę nie mamy problemu z tym, że łopatki są zbyt blisko kierownicy, jak na przykład w innych kierownicach Moza.

Wrażenia podczas gry

Dzięki średnicy 30 cm i typowemu kształtowi GT/Formula, GS V2P GT jest doskonałą kierownicą do opanowania i używania w wyścigach symulacyjnych, zwłaszcza jeśli jesteś fanem dyscyplin, o których wspomniałem. Powód jest prosty: ergonomia została naprawdę przeanalizowana, aby zapewnić, że ta kierownica jest w stanie dać wszystko symulatorom wyścigów.

Zastosowanie kutego włókna węglowego utrzymuje wagę koła na niskim poziomie, mimo że płyta tylna jest wykonana z aluminium, co oznacza, że wagę można nieco zrównoważyć. Jednak zdecydowanie radziłbym używać podstawy R12 lub wyższej z GS V2P GT, ponieważ nawet jeśli R9 jest technicznie kompatybilny, w niektórych sytuacjach możesz doświadczyć niewielkiego przycinania. Co więcej, R12 moim zdaniem lepiej nadaje się do sesji GT i / lub Formuły ze względu na algorytm siłowego sprzężenia zwrotnego, który jest skalibrowany tak, aby odtwarzać siłowe sprzężenie zwrotne w znacznie bardziej naturalny sposób.

4 tylne łopatki są bardzo dobre i powiedziałbym, że to szczęście, biorąc pod uwagę cenę GS V2P GT, a zwłaszcza jego zasięg. 2 magnetyczne klikają mocno, nawet trochę za mocno. Na szczęście dla nas Moza używa podkładek, aby zmniejszyć hałas z łopatek, co jest naprawdę przydatne.

Poza tym nie mam wiele więcej do powiedzenia na temat tej kierownicy, może poza brakiem ekranu telemetrii, ale Moza nie widzi tego w ten sam sposób. Dlaczego? Cóż, to proste: chiński producent oferuje już deski rozdzielcze do swoich baz, a umieszczenie ekranu na kierownicach nie byłoby dobrym pomysłem, oczywiście z punktu widzenia sprzedaży. A jak już pewnie zdążyłeś się zorientować, nigdy nie powinieneś konkurować z własnymi produktami.

Opinie na temat Moza Racing GS V2P GT dla Sim Racing

Kompatybilność GS V2P GT

Jeśli chodzi o podstawy, GS V2P GT jest kompatybilny z R9, R12, R16 i R21, co jest po prostu wspaniałe, nawet jeśli nie jestem fanem takiego podziału produktów. Ale jednocześnie, jeśli możesz sobie pozwolić na GS V2P GT, nie dostaniesz R5. Więc…

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, kierownica ta jest kompatybilna z praktycznie wszystkimi dostępnymi na rynku, od rFactor do ACC, poprzez iRacing. Lista jest kompletna i można ją znaleźć na stronie internetowej Moza Racing.

Stosunek jakości do ceny

Cena detaliczna wynosi 479 euro, co moim zdaniem stanowi dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją. Co prawda Fanatec oferuje tańsze kierownice w stylu F1, ale wykorzystują one do swojej konstrukcji nieobrobione włókno węglowe i jeśli o mnie chodzi, samo to jest warte różnicy w cenie.

Mój werdykt na temat GS V2P GT od Moza Racing

Czy GS V2P GT jest dla Ciebie? Jeśli jesteś fanem GT/F1 i masz już dobrą bazę Moza Racing (R12 lub wyższą) z budżetem, który może nadążyć za twoją pasją, to tak, GS V2P GT to kierownica, która da ci przyjemność podczas wyścigów, a także pomoże ci znacznie poprawić i zwiększyć immersję wyścigów w tym samym czasie.

Jeśli jesteś okazjonalnym kierowcą GT lub Formuły z ograniczonym budżetem, ta kierownica jest w porządku, nie zrozum mnie źle, ale w Moza Racing są tańsze alternatywy.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *