Moza GS V2P GT w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Konstrukcja z kutego włókna węglowego
✅ Perforowana skóra na mankietach
✅ 4 łopatki z tyłu
✅ Kompatybilny z bazami R9 do R21
❌ Brak ekranu na płycie czołowej
ㅤ
Branża wyścigów symulacyjnych jest bardzo konkurencyjna z oczywistych powodów: inwestowanie w sprzęt symulacyjny jest znacznie tańsze niż sesje wyścigowe na torze, niezależnie od tego, czy jesteś kierowcą wyścigowym, czy nie.
Marki obecne w tym segmencie są zarówno liczne, jak i obejmują kilka jego części. Mamy graczy, którzy koncentrują się na amatorach i początkujących pilotach, podczas gdy inni celują w tych, którzy mają już doświadczenie w wyścigach symulacyjnych lub są profesjonalistami w tej dyscyplinie.
Wśród marek skierowanych na rynek hobbystów mamy Logitech i Thrustmaster które są obecne w branży od dłuższego czasu. Doświadczeni wirtualni piloci zazwyczaj zwracają się do Fanatec, Simagic lub Moza Racingktóra, nawiasem mówiąc, jest bardzo młodą marką w branży.
Mówiąc o tym ostatnim, jego oferta urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigów jest umiarkowanie dobrze zaopatrzona, z kierownicami, które dotykają wszystkiego po trochu, jeśli chodzi o kierowców, takich jak GS V2P GT , która jest przeznaczona jako kierownica GT/F1 dla doświadczonych kierowców wyścigowych. W dalszej części opowiem o tej kierownicy, jej mocnych i słabych stronach (uwaga spoiler, nie ma ich zbyt wiele), a także o tym, co o niej myślę.
Główne i techniczne właściwości koła
- Kierownica w stylu GT/F1 o średnicy 30 cm w formacie prostokątnym
- Konstrukcja z kutego włókna węglowego
- 4 palety, w tym 2 magnetyczne
- 10 przycisków, 2 joysticki, 2 przełączniki obrotowe i 5 enkoderów
- RevLED w górnej części panelu przedniego
- Perforowana skóra na mankietach
- QR D1-Spec z tyłu
- Kompatybilny z potężnymi podstawkami Moza Racing
Konstrukcja GS V2P GT
A więc, design GS V2P GT. Cóż mogę powiedzieć… jest piękny. Kierownica ma centralną strukturę z kutego włókna węglowego, z aluminium w niektórych częściach (z tyłu i trochę z przodu), co nadaje jej doskonały wygląd. Jest naprawdę piękna, zwłaszcza płyta czołowa i jej kute włókno węglowe.
Wszystkie przyciski mają kolorowe naklejki, które pomagają szybko je rozróżnić w trakcie sesji symulacyjnej. Ponadto na dole i górze kierownicy oraz na przełącznikach obrotowych znajdują się zielone linie, które podkreślają wyjątkowy wygląd kierownicy.

Montaż na zamówienie
Po raz pierwszy QR Moza, oparty na D1-Spec, można znaleźć z tyłu kierownicy, umożliwiając przymocowanie go do tylnych widełek marki (od R9 do R21). Ten QR nie tylko zapewnia solidne połączenie z podstawą, ale także eliminuje praktycznie wszelkie ugięcia lub ruchy wału napędowego.
Montaż tej kierownicy na podstawie Moza nie może być prostszy: pociągasz za pierścień QR, wyrównujesz kierownicę i jej szybkozłączkę z podstawą, zatrzaskujesz całość i zwalniasz pierścień QR. Jest to mniej więcej to, co można znaleźć w samochodzie wyścigowym, ponieważ D1-Spec jest używany w zawodach.
Produkcja i wykończenie
Płyta czołowa GS V2P GT wykorzystuje kute włókno węglowe o grubości 5 mm i jest po prostu najwyższej jakości. Materiał ten jest nie tylko lekki i bardzo sztywny, ale także piękny.
Nie zabrakło również wielu aluminiowych części i elementów, takich jak tylna płyta, na której mocowany jest QR, co jest mniej więcej standardem w przypadku innych kierownic chińskiej marki. Na manetkach Moza wyszła z inicjatywą zastosowania perforowanej skóry i szczerze mówiąc, najwyższy czas! Nie wiem czy marka załapała o co chodzi, ale pozycjonuje się w segmencie premium. Tyle tylko, że czasami, przynajmniej na swoich nie high-endowych kierownicach, marka nie stosuje tak szlachetnych materiałów. W każdym razie GS V2P GT jest dobrze wykonany, wysokiej jakości i bardzo dobrze się prezentuje, a to najważniejsze.
Obsługa koła
Po pierwsze i najważniejsze: GS V2P GT to dość duża kierownica jak na dyscypliny, do których jest przeznaczona (GT i F1). Jeśli chodzi o przyczepność i ergonomię, średnica 30 cm nie wpłynie negatywnie na te punkty, ale należy pamiętać, że kierownica będzie nieco zasłaniać HUD lub ekran podczas obracania kierownicą.
Poza tym ergonomia jest bardzo dobra, a przyciski i elementy sterujące są naprawdę dobrze rozmieszczone na płycie czołowej. W rzeczywistości, z wyjątkiem enkoderów, wszystkie przyciski znajdują się po bokach, bardzo blisko dłoni. To samo dotyczy 4 łopatek z tyłu, które naturalnie układają się pod palcami, dobrze klikają i są moim zdaniem odpowiedniej wielkości. Tak naprawdę nie mamy problemu z tym, że łopatki są zbyt blisko kierownicy, jak na przykład w innych kierownicach Moza.
Wrażenia podczas gry
Dzięki średnicy 30 cm i typowemu kształtowi GT/Formula, GS V2P GT jest doskonałą kierownicą do opanowania i używania w wyścigach symulacyjnych, zwłaszcza jeśli jesteś fanem dyscyplin, o których wspomniałem. Powód jest prosty: ergonomia została naprawdę przeanalizowana, aby zapewnić, że ta kierownica jest w stanie dać wszystko symulatorom wyścigów.
Zastosowanie kutego włókna węglowego utrzymuje wagę koła na niskim poziomie, mimo że płyta tylna jest wykonana z aluminium, co oznacza, że wagę można nieco zrównoważyć. Jednak zdecydowanie radziłbym używać podstawy R12 lub wyższej z GS V2P GT, ponieważ nawet jeśli R9 jest technicznie kompatybilny, w niektórych sytuacjach możesz doświadczyć niewielkiego przycinania. Co więcej, R12 moim zdaniem lepiej nadaje się do sesji GT i / lub Formuły ze względu na algorytm siłowego sprzężenia zwrotnego, który jest skalibrowany tak, aby odtwarzać siłowe sprzężenie zwrotne w znacznie bardziej naturalny sposób.
4 tylne łopatki są bardzo dobre i powiedziałbym, że to szczęście, biorąc pod uwagę cenę GS V2P GT, a zwłaszcza jego zasięg. 2 magnetyczne klikają mocno, nawet trochę za mocno. Na szczęście dla nas Moza używa podkładek, aby zmniejszyć hałas z łopatek, co jest naprawdę przydatne.
Poza tym nie mam wiele więcej do powiedzenia na temat tej kierownicy, może poza brakiem ekranu telemetrii, ale Moza nie widzi tego w ten sam sposób. Dlaczego? Cóż, to proste: chiński producent oferuje już deski rozdzielcze do swoich baz, a umieszczenie ekranu na kierownicach nie byłoby dobrym pomysłem, oczywiście z punktu widzenia sprzedaży. A jak już pewnie zdążyłeś się zorientować, nigdy nie powinieneś konkurować z własnymi produktami.

Kompatybilność GS V2P GT
Jeśli chodzi o podstawy, GS V2P GT jest kompatybilny z R9, R12, R16 i R21, co jest po prostu wspaniałe, nawet jeśli nie jestem fanem takiego podziału produktów. Ale jednocześnie, jeśli możesz sobie pozwolić na GS V2P GT, nie dostaniesz R5. Więc…
Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, kierownica ta jest kompatybilna z praktycznie wszystkimi dostępnymi na rynku, od rFactor do ACC, poprzez iRacing. Lista jest kompletna i można ją znaleźć na stronie internetowej Moza Racing.
Stosunek jakości do ceny
Cena detaliczna wynosi 479 euro, co moim zdaniem stanowi dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją. Co prawda Fanatec oferuje tańsze kierownice w stylu F1, ale wykorzystują one do swojej konstrukcji nieobrobione włókno węglowe i jeśli o mnie chodzi, samo to jest warte różnicy w cenie.
Mój werdykt na temat GS V2P GT od Moza Racing
Czy GS V2P GT jest dla Ciebie? Jeśli jesteś fanem GT/F1 i masz już dobrą bazę Moza Racing (R12 lub wyższą) z budżetem, który może nadążyć za twoją pasją, to tak, GS V2P GT to kierownica, która da ci przyjemność podczas wyścigów, a także pomoże ci znacznie poprawić i zwiększyć immersję wyścigów w tym samym czasie.
Jeśli jesteś okazjonalnym kierowcą GT lub Formuły z ograniczonym budżetem, ta kierownica jest w porządku, nie zrozum mnie źle, ale w Moza Racing są tańsze alternatywy.
0 komentarzy