Targi Gamescom 2025 właśnie się zakończyły i pojawiło się na nich mnóstwo zapowiedzi. Jeśli chodzi o wszystko, co ma związek z grami wideo, może to być interesujące pod względem premier. Ale dla nas najważniejsze są zapowiedzi sim-racingowe, a edycja 2025 była pełna niespodzianek.
Moza Racing, chiński producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, jest aktywny w wielu segmentach, w tym na poziomie podstawowym, średnim i najwyższym, z obszernym katalogiem.
Na targi Gamescom 2025 Moza przygotowała bardzo smaczne menu, którego spróbujemy poniżej.
Zapowiedzi Moza Racing na Gamescom 2025
Moza ma zwyczaj ogłaszania nowych produktów na konferencjach takich jak Gamescom. W 2025 roku nie ma czegoś takiego jak zmiana zwycięskiej drużyny, a zapowiedzi dotyczyły głównie 3 produktów: 2 podstawek Direct Drive i kierownicy opracowanej we współpracy z Porsche.
Moza R21 Ultra i R25 Ultra True Torque

Katalog Moza obejmuje kilka modeli bazowych, w tym R21. Marka postanowiła jednak zaktualizować swoją topową bazę i zaoferować jeszcze mocniejszy model.
Są to modele R21 Ultra i R25 Ultra True Torque. Pierwszy z nich to poprawiona wersja R21 z całkowicie nowym silnikiem elektrycznym, który nadal rozwija 21 nm momentu obrotowego, ale jest wspierany przez 21-bitowy enkoder magnetyczny, który zapewnia 2 miliony punktów rozdzielczości. Ten nowy silnik, w tym jego nowa generacja, obiecuje wyeliminować wstrząsy, które mogą być odczuwalne podczas jazdy, ponieważ są one pasożytnicze i umniejszają wrażenia.
W przypadku R25 podstawa ta rozwija 25 nm momentu obrotowego i korzysta z technologii True Torque, która jest w stanie dokładnie odczytać moment obrotowy za pomocą zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego. Ta podstawa, w połączeniu z technologią True Torque, zapewnia do 10 nm momentu obrotowego na milisekundę.
Przejdźmy teraz do cen. R21 Ultra będzie dostępny w sprzedaży detalicznej za 800 euro, podczas gdy R25 będzie kosztować 1000 euro. Myślę, że to mądra inwestycja, zwłaszcza biorąc pod uwagę konkurencję, w którą celuje Moza.
Kierownica Porsche Sim Racing

Ta nowa kierownica jest wynikiem współpracy między Moza i Porsche, aby dać nam oficjalnie licencjonowaną kierownicę 911 GT3 RS. Rezultatem jest całkowicie okrągła kierownica ze strukturą z włókna węglowego i piastą z tyłu, w której znajdują się wszystkie elementy sterujące, w tym mały 2,99-calowy ekran.
Moza dostarczyła nam w sumie 31 elementów sterujących, w tym przyciski RGB, przełączniki i enkodery. Z tyłu tego Porsche znajdują się również 4 lub 6 kutych łopatek z włókna węglowego i magnetycznych. W standardzie otrzymujemy tylko 4, ale Moza umożliwia ulepszenie tej kierownicy o 6 łopatek dla najbardziej wymagających kierowców. To doskonały punkt dla kierowców wyścigowych, ponieważ niektórzy wolą mieć kierownicę, którą można łatwo dostosować do różnych potrzeb.
Przyszłe partnerstwa Moza Racing
Porozmawiajmy trochę o planach partnerskich Moza. Nic nie jest jeszcze oficjalne, ale myślę, że to dobra rzecz. Tak więc, kontynuując swoje dążenie do ugruntowania swojej pozycji w wyścigach symulacyjnych jako obowiązkowego elementu dyscypliny, Moza planuje współpracować z Mercedes-AMG, podobnie jak marka zrobiła to już z Porsche i Lamborghini, ale także z MotoGP.
W przypadku Mercedesa jestem jak najbardziej za, ponieważ może to przynieść nam kierownice AMG One w naszych symulatorach wyścigowych. Ale w przypadku MotoGP nie widzę, jak to partnerstwo mogłoby działać, biorąc pod uwagę, że Moza jest aktywna w segmencie samochodów osobowych i ciężarowych w wyścigach symulacyjnych. Możliwe, że producent chce zaoferować zupełnie nową gamę w swoim katalogu do symulacji motocykli. To może być dobra rzecz i tylko czas pokaże.
0 komentarzy